تماشا کنید: ماجرای +18 پوستر جشنواره فیلم کوتاه ایسفا + فیلم

لغو جشنواره ایسفا ؛ سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه ایسفا، به دلیل طراحی از پوستر بی‌حجاب؛ ماجرای +18 پوستر جشنواره فیلم کوتاه ایسفا چیست؟

با توجه به طراحی پوستر هنرمند بی‌حجاب جشنواره فیلم کوتاه ایسفا، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری آن رویداد لغو شده است. وزارت ارشاد به دلیل درج تصویر بدون حجاب بازیگر ایرانی مقیم خارج از کشور در پوستر سیزدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا)، برگزاری این رویداد را متوقف کرد. در ادامه مطلب با خبر توقف جشنواره ایسفا همراه ما بمانید.

لغو جشنواره ایسفا

لغو جشنواره فیلم کوتاه ایسفا

به گزارش منابع خبری:

با توجه به تخلف یک جشنواره سینمایی در انتشار پوستر بی‌حجاب، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری سیزدهمین دوره از این جشنواره متوقف شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا به دلیل مغایرت پوستر جشنواره با مبانی قانون حجاب خبر داد. انتشار این پوستر با تصویر زن بی حجاب در جشنواره فیلم کوتاه ایسفا به دلیل نقض قوانین کشور با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متوقف شد.

لغو جشنواره ایسفا
لغو جشنواره ایسفا

علت لغو جشنواره ایسفا چیست ؟!

در پوستر منتشر شده  سیزدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) تصویری از سوسن تسلیمی بازیگر ایرانی مقیم خارج از کشور که مربوط به صحنه‌ای از فیلم سینمایی مرگ یزدگرد است درج شده است. به گفته وی این تصویر مربوط به صحنه ای از یک فیلم است، اما آن فیلم مربوط به پیش از قانونی شدن حجاب است و با توجه به حساسیت هایی که در جامعه نسبت به کشف حجاب در این روزها به وجود آمده، انتشار این پوستر، با مصالح اجتماعی در تضاد به حساب می آید.

فیلم هنجارشکنی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه ایسفا را در ادامه باهم ببینیم:

به گزارش فیگار همانطور که گفته شد؛ فیلم منتشر شده از هنجارشکنی در مراسم رونمایی پوستر جشنواره فیلم کوتاه ایسفا بازتاب گسترده‌ای در اینستاگرام داشته است. فیلمی که از مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره منتشر شده نیز نشان می‌دهد که یک خانم بدون پوشش اسلامی اقدام به رونمایی از پوستر آن کرده است.

بیشتر بخوانید:

لغو شدن جشنواره ایسفا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *