بهترین زمان سفر به مالدیو کی است

یکی از خوش آب و هواترین کشورهای آسیا که زیبایی طبیعت آن مثال زدنی است، مالدیو نام دارد. اما بهترین زمان سفر به مالدیو کی است.

این کشور بهترین گزینه برای سفر افرادی است که قصد دارند یک تعطیلات جذاب را در یک کشور زیبا بگذرانند. اگرچه تمام فصل ها برای سفر به این بهشت روی زمین مناسب است، اما با توجه به سلیقه شما ممکن است بهترین زمان سفر به مالدیو متفاوت باشد. در ادامه در این رابطه صحبت می کنیم.

بهترین زمان سفر به مالدیو کی است
بهترین زمان سفر مالدیو

چه زمانی را برای سفر به مالدیو انتخاب کنیم؟

مالدیو یک کشور توریستی مسلمان با انواع جاذبه ها و تفریحات است که به بهشت روی زمین معروف می باشد. این کشور متشکل از چندین جزیره با جاذبه های توریستی مختلف است که امکان بیشترین لذت از سفر را برای شما فراهم می کند. اما بهترین زمان سفر به مالدیو برای افراد مختلف متفاوت است؛ برخی ممکن است مایل باشند در یک فصل شلوغ سفر کنند و برخی ممکن است آرامش در طبیعت را ترجیح بدهند.

آب های زلال، جنگل های سرسبز، سواحل شنی، جشن های باشکوه و … از ویژگی های دائمی این جزیره است. با این وجود آب و هوا،  تفریحات،  فستیوال ها، هزینه و … سفر به مالدیو در زمان های مختلف متفاوت است. بنابراین سلیقه شما در انتخاب بهترین زمان سفر به مالدیو موثر است.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس شرایط جوی

مالدیو یک آب و هوای گرم دارد که به همین دلیل این جزیره در فصل های پاییز و زمستان از آب و هوای معتدل تری برخوردار بوده و اغلب ایرانیان ترجیح می دهند در این فصل به مالدیو سفر کنند.

مالدیو در فصل تابستان به عنوان حمام آفتاب شناخته می شود و این فصل برای افرادی که نمی خواهند بارش های سنگین را تجربه کنند بهترین زمان است. در این فصل راحت تر می توانید از امکانات دریا استفاده کنید و از دیدن آبزیان لذت ببرید. همچنین می توانید از سرویس های ماساژ و برنزه استفاده کنید و حسابی آفتاب بگیرید.

در زمستان مالدیو از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است و میانگین دما حدود 25 درجه است. به گفته بسیاری از گردشگران این فصل بهترین زمان سفر به مالدیو است و انواعی از تفریحات برای توریست ها آماده می شود. زمستان مالدیو شامل عید نوروز و فروردین خودمان هم می شود و شما می توانید از تور مالدیو عید نوروز با تخفیف ویژه بهره مند شوید.

 

بهترین زمان سفر به مالدیو
بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس ترافیک

ترافیک توریستی مالدیو در فصل پاییز و بهار بسیار شلوغ است اما برخلاف باور عموم، تابستان این جزیره بسیار شلوغ و پر ازدحام است. معمولاً در فصل تابستان هزینه اقامت در هتل ها، گردش و خرید بیشتر است و امکانات تفریحی بیشتری وجود دارد. همچنین داخل شهرها، جاذبه های توریستی و سواحل شلوغ تر است.

برخلاف تابستان مالدیو، در فصل زمستان و پاییز جمعیت گردشگران کمتر است. به همین خاطر هزینه اقامت در هتل و استفاده از امکانات تفریحی پایین تر است و ازدحام به طور قابل توجهی کمتر است. این خلوت بودن مالدیو در زمستان بی دلیل نیست؛ چرا که در زمستان بارندگی مالدیو زیاد است و گردشگران ممکن است نتوانند از امکانات جزیره به خوبی استفاده کنند. با این وجود این فصل بهترین زمان سفر به مالدیو برای افرادی است که خلوت بودن را ترجیح می دهند.

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس جشنواره ها و فستیوال ها

از آنجایی که مردم مالدیو مثل ایران مسلمان هستند و ماه رمضان را جشن می گیرند، در این ایام رستوران ها و فست فودها تعطیل بوده و گردشگران باید در انظار عمومی اقدام به خوردن و آشامیدن نکنند. بنابراین این ماه زمان خوبی برای سفر به مالدیو نیست.

مالدیو به برگزاری جشنواره ها و فستیوال های مختلفی معروف است که ریشه در سنت های مردم بومی جزیره دارد. بسیاری از گردشگران بر این باورند که بهترین زمان سفر به مالدیو هنگامی است که جشنواره ها برگزار می شوند و فضا کاملاً تفریحی است. برخی از متداول ترین جشنواره های مالدیو شامل:

·      روز ماهیگیری

اگر ماهیگیری را دوست داشته باشید، نهم آذر یک موقعیت خوب برای سفر به مالدیو است. در جشن ماهیگیری شما می توانید با تخفیف های عالی از تجهیزات کامل استفاده کنید و ماهی های ریز و درشت را صید کنید. علاوه بر این در این زمان تمام مردم شادند و شما می توانید هنگام میل کردن غذاهای دریای لذیذ، از تماشای جشن ها لذت ببرید.

·      روز هوراوی (Huravee)

روز هوراوی یکی از جشن های سنتی مالدیو است که به افتخار یکی از مردان شجاع این سرزمین برگزار می شود. این جشن در ماه جولای برگزار می شود و شما می توانید از پایکوبی، موسیقی زنده، غذاهای محلی خوشمزه و سایر سنت های این جشن استفاده کنید.

·      روز استقلال

مالدیو در تاریخ 26 جولای سال 1965 از اشغال کشورهای دیگر آزاد شد و از آن پس در این تاریخ فستیوال باشکوهی برگزار می شود که مردم در آن سالگرد استقلال مالدیو را جشن می گیرند. خیابان گردی و استفاده از تفریحات مختلف در این فصل بسیار لذت بخش بوده و خاطره خوبی برای گردشگران می سازد.

بهترین زمان سفر به مالدیو
بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس تفریحات توریستی

زمانی که گردشگران به مالدیو سفر می کنند، انتظار دارند از بهترین فعالیت های تفریحی و توریستی بهره مند شوند. در ادامه بهترین زمان سفر به مالدیو طبق تفریحات مورد علاقه شما را عنوان می کنیم:

·      موج سواری

فصل بهار بهترین زمان سفر به مالدیو برای علاقه مندان به موج سواری است. در این زمان کیفیت آب های زلال مناسب بوده و آب و هوا برای موج سواری فوق العاده است. در این فصل بارش ها کمتر از میزانی است که گردشگران را آزار دهد و به طور کلی برای تفریحات آبی  مناسب است.

·      اسنورکل و غواصی

در فصل زمستان شفافیت آب بسیار بالا بوده و دمای هوا برای فعالیت هایی مثل غواصی یا اسنورکل مناسب است. علاوه بر این تعداد آبزیان زیر آب در این فصل افزایش می یابد و شما می توانید با غواصی لذت بیشتری از دنیای زیبای زیر آب ببرید.

·      کایت سواری و ویندسرفینگ

بهترین زمان سفر به مالدیو برای علاقه مندان کایت سواری و ویندسرفینگ تابستان است که بارش ها به حداقل خود رسیده و شدت باد افزایش می یابد. بنابراین کایت سواران می توانند از سفر توریستی خود به این جزیره بیشترین لذت را ببرند.

·      ماهیگیری

تابستان علاوه بر ویندسرفینگ، برای ماهیگیری نیز بهترین زمان سفر به مالدیو می باشد. اگر می خواهید تجربه ای متفاوت از ماهیگیری در آب های زیبا را داشته باشید، در شب به ماهیگیری بروید. در شب های مالدیو آب ها پر از ماهی می شوند و شما می توانید در کنار آرامش مثال زدنی، یک ماهیگیری لذتبخش را تجربه کنید.

انتخاب نهایی با خودتان است

در نهایت انتخاب بهترین زمان سفر به مالدیو به شما بستگی دارد و نمی توان برای همه افراد یک توصیه را تکرار کرد. شما باید بر اساس معیارهای شخصی خود بهترین فصل یا حتی روز را انتخاب کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *