ارز سوئیس بُرگ CHSB چیست؟

ارز سوئیس بُرگ CHSB چیست؟ سوالی که بسیاری از طرفداران ارز بدنبال پاسخ آن هستند… با ما همراه بمانید.

امروزه بانکداری سنتی در حال منسوخ‌شدن است و در آینده‌ای نزدیک بانکداری نوین جایگزین آن می‌شود. بانکداری سنتی با محدودیت‌های بسیاری مانند تورم، نظارت افراد واسط و سایر مشکلات این‌چنینی مواجه است؛ ارزهای دیجیتال باهدف رفع این محدودیت‌ها خلق شدند و با گذر زمان و کسب جایگاه بهتر در میان مردم، به این هدف نزدیک‌تر می‌شوند.

یکی از ارزهای دیجیتال موجود، رمزارز سوئیس بُرگ است. این ارز یک ارز دیجیتال سوئیسی است که باهدف استقلال و تمرکززدایی در امور مالی شخصی در سال 2017 به وجود آمده‌است. این ارز دارای جایگاه ویژه‌ای است و تأثیرات بسیاری در نظام بانکداری سوئیس گذاشته است.

بنیان‌گذاران این رمزارز دو شخص به نام‌های Cyrus Fazel و Anthony Leso هستند. Cyrus Fazel فارغ‌التحصیل رشتۀ مدیریت بازرگانی بین‌الملل در سال 2007 است و در حال حاضر مدیرعامل این پروژه نیز محسوب می‌شود. این شخص فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان مشاور سرمایه‌گذاری از شرکت Julius Bear شروع کرد؛ در ادامه فعالیت‌های درخشانی که داشت، به ایجاد پروژه ارز دیجیتال SwissBorgدر سال 2016 با تغییر در مدیریت سرمایه شخصی خود کمک کرد.

Anthony Leso دیگر بنیان‌گذار این رمزارز مدیر فنی این شرکت محسوب می‌شود. این شخص در سال 2008 فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد شد و پس از آن فعالیت خود را شروع کرد. آنتونی ابتدا در JFD Wealth کار می‌کرد و در سال 2016 با سیروس فاضل برای ایجاد پروژه SwissBorg شریک تجاری شد.

معرفی ارز دیجیتال سوئیس بُرگ

همان‌طور که بیان شد، ارز سوئیس بُرگ پروژه‌ای بزرگ در سوئیس است؛ هدف این ارز دیجیتال ایجاد انقلابی در بانکداری خصوصی این کشور و استفاده از قدرت فناوری بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند به‌منظور ایجاد شبکۀ غیرمتمرکز برای امور مالی شخصی است.

این رمزارز به توکن چندمنظوره CHSB خود متکی است و امکان انجام اقدامات بسیاری را در شبکه برای کاربران فراهم آورده‌است. رمزارز CHSB باهدف ایجاد اکوسیستمی دموکراتیک، غیرمتمرکز و حرفه‌ای، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند به‌آسانی سبدهای سرمایه‎‌گذاری خود را مدیریت کنند.

بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال برنامۀ SwissBorg Wealth App را برای بهینه‌تر کردن مدیریت مالی شخصی راه‌اندازی کردند؛ این اپلیکیشن با تکنولوژی MPC ساخته شده‌است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند در کمتر از 1 ثانیه بین ارز فیات و ارزهای دیجیتال تبادل برقرار کرده و به معامله بپردازند.

طبق اظهارات مدیران سوئیس بُرگ، نظام بانکداری سنتی دیگر منسوخ شده‌است و این رمزارز می‌تواند نظام بانکداری نوینی را به راه اندازد و جایگزین نظام بانکداری سنتی شود. این مدیران اعتقاد دارند که با ارائه تکنولوژی بلاک‌چین و استفاده از آن در پروژه‌های مالی خصوصی، نسبت به سبد سهام و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده امکان کنترل کامل‌تری را ایجاد می‌کند. برابری از طریق شایسته‌سالاری، شفافیت و بی‌طرفی ازجمله ویژگی‌های اصلی و کلیدی این شرکت به‌شمار می‌آیند‌.

تیم سازندۀ سوئیس بُرگ قصد دارند با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در کاربران خود اعتمادسازی کنند تا آن‌ها بدانند سرمایه‌ای که در این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند در امنیت کامل است؛ همچنین کاربران می‌توانند در هر زمانی که می‌خواهند بدون وجود هیچ‌گونه محدودیتی کنترل دارایی‌های خود را به‌دست گیرند.

مزایای ارز دیجیتال سوئیس بُرگ

رمزارز سوئیس بُرگ نیز همچون سایر رمزارزها شامل مزایا و معایبی می‌شود که مزایای این ارز کاربران را به سرمایه‌گذاری و ورود به بازار آن مجاب می‌کند‌. ازجمله مزایای این ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. امنیت و شفافیت عملکرد ازجمله مهم‌ترین مزایای پلتفرم سوئیس بُرگ به‌شمار می‌آیند‌. این دو ویژگی موجب محبوبیت بیشتر این رمزارز شده‌است؛ به‌طوری که کاربران بسیاری بر روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  2. کاربران سوئیس بُرگ می‌توانند در آیندۀ این رمزارز تأثیرگذار باشند؛ کاربران با داشتن توکن CHSB از حق رأی برخوردار می‌شوند و می‌توانند در تصمیمات اتخاذشده مؤثر واقع شوند. درواقع کاربران با حق رأیی که در اختیار دارند، می‌توانند به تصمیمات رأی مثبت و یا منفی دهند تا باتوجه‌به تمام رأی‌ها این تصمیم‌ها صورت گیرند.
  3. تمام ارزهای دیجیتال به‌منظور مقابله با تورم، روش‌های گوناگونی را مورداستفاده خود قرار می‌دهند؛ رمزارز سوئیس بُرگ به‌منظور مقابله با تورم از روش سوزاندن استفاده می‌کند. درمواقع ضروری و موردنیاز برای حفظ ارزش و گاهی افزایش قیمت، مقداری از این رمزارز خریده و سوزانده می‌شود. این روش تاکنون مؤثر واقع شده‌است.
  4. کاربران با ثبت‌نام در پلتفرم سوئیس بُرگ تا مبلغ 100 یورو بیت‌کوین پاداش دریافت می‌کنند. به‌منظور دریافت پاداش، کاربر در ابتدا باید در این پلتفرم 50 یورو واریز کرده و شخص دیگری را نیز به ثبت‌نام در این پلتفرم تشویق کند. این روند ادامه دارد و طی این فرایند کاربران پاداش خود را کسب می‌کنند.
  5. پلتفرم سوئیس بُرگ با امکاناتی که در اختیار کاربران خود، به‌خصوص کاربران کم‌تجربه می‌گذارد، برای بهترین و بهینه‌ترین سرمایه‌گذاری به آن‌ها کمک می‌کند‌.
  6. این رمزارز در سرمایه‌گذاری در امور مالی شخصی کمک‌های بسیاری کرده‌است.

معایب ارز دیجیتال سوئیس بُرگ

در برابر مزایای بسیاری که این ارز دیجیتال برخوردار است معایب بسیاری را شامل نمی‌شود. ازجمله معایب ارز دیجیتال سوئیس بُرگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که تعداد صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند محدود است‌‌. ازجمله صرافی‌هایی که از سوئیس بُرگ پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • coinex
  • UniSwap (V2)
  • KuCoin
  • Bilaxy
  • YoBit

همچنین انجام معاملات شرطی بر روی این رمزارز امکان‌پذیر نیست و کاربران تنها می‌توانند این ارز دیجیتال را در بازار اسپات همان چند صرافی محدود خریدوفروش کنند.

کلام آخر

سوئیس بُرگ یا SwissBorg پروژه‌ای بلاک‌چین و ارز دیجیتال محسوب می‌شود و با نماد CHSB شهرت پیدا کرده‌است. گروه سازندۀ این رمزارز معتقدند که هر شخصی با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، می‌تواند کنترل و مدیریت ثروت خود بر عهده گیرد. رمزارز Swiss Borg می‌خواهد دنیا را به‌سمت غیرمتمرکز شدن سوق دهد تا هر کاربر به‌صورت عادلانه در این پلتفرم، به‌نسبت میزان مشارکتی که در شبکه دارد، بتواند پاداشی را به‌دست آورد. این پلتفرم مزایای بسیاری همچون برخورداری کاربران از حق رأی، امنیت، شفافیت و… را شامل می‌شود؛ این ویژگی‌های مثبت موجب جذب کاربران بسیاری شده‌است و قطعاً در آینده‌ای نزدیک جایگاه بهتری را به خود اختصاص خواهد داد.

بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال Cyrus Fazel و Anthony Leso باهدف ایجاد انقلابی در بانکداری خصوصی سوئیس به ایجاد این پلتفرم اقدام کردند؛ می‌توان گفت فعالیت موفقی را آغاز کردند و در آیندۀ نزدیک نیز این پلتفرم می‌تواند جایگزین نظام بانکداری سنتی شود. انتظار می‌رود که این رمزارز در صرافی کوینکس نیز قابل معامله باشد؛ پس از آموزش ثبت‌نام در کوینکس می‌توانید از طریق این سایت، اقدام به معامله رمزارزهای مختلف کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *