ظروف پذیرایی برای خانه‌های مدرن

خانه‌های مدرن نیاز به دیزان داخلی مدرن نیز دارند. یکی از مواردی که هم جزء دیزان خانه محسوب می‌شود و هم کاربردی است و استفاده روزانه دارد ظروف است.

ظروف پذیرایی برای خانه‌های مدرن
ظروف پذیرایی برای خانه‌های مدرن

ظروف پذیرایی در این میان اهمیت بیشتری دارند چون هم بصورت مستقیم در دکور خانه استفاده می‌شوند و هم بیشتر برای مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر با سبک مدرن دکوراسیون داخلی و حتی مبلمان خانه همخوانی نداشته باشند خیلی سریع به عنوان وصله ناجور به چشم می‌آیند. تمام موارد ذکر شده موجب این می‌شود که اکثر افرادی که به ظاهر پذیرایی خود اهمیت می‌دهند، به دنبال خرید ظروف پذیرایی جدید باشیند.

انتخاب ظروف پذیرایی به سلیقه شما و سبک چیدمان خانه­تان بستگی دارد. اما در ادامه توضیحاتی آورده شده تا بتواند شما را در راستای انتخابی بهتر و مطمئن‌تر راهنمایی کند.

ظروف پذیرایی

طراحی رنگی زیبا و فرم‌های معاصر، ظروف مدرن جدید برای پذیرایی کردن را به دکوراسیون محبوب خانه‌های زیبا تبدیل می‌کند. چیدمان جذاب و ظریف، میز زیبایی را به ارمغان می‌آورد و آرامشی زیادی ایجاد می‌کند که هنر خلاقانه را با لوازم دکور کاربردی ترکیب می‌کند.

نکاتی برای انتخاب بهترین ظرف پذیرایی فانتزی برای منزل شما وجود دارد که با سبک طراحی آشپزخانه و اتاق ناهارخوری شما همخوانی کامل داشته باشد. امروزه به راحتی می‌توان ظروف کاربردی، باکیفیت و زیبا و همچنین ظروف آشپزخانه و وسایل آشپزی زیبایی را پیدا کرد.

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM
عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

طرح‌های زیبا، اشکال خلاقانه، الگوهای دکوراسیون هیجان‌انگیز و رنگ‌های مدرن، شیک‌ترین ظروف پذیرایی را ایجاد می‌کنند و عناصر ضروری را به چیدمان میز شیک شما اضافه می‌کنند تا تجربه‌ای منحصر به فرد از غذاخوری را ایجاد کنند. حتی در بعضی موارد ظروف پذیرایی به قدری جذاب و زیبا طراحی می‌شوند که از آن‌ها به عنوان لوازم دکوری استفاده می‌شود.

ظروف پذیرایی مدرن

ظروف پذیرایی را براساس طرح می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: استفاده از طرح‌ها قدیمی سنتی و یا استفاده از طرحهای جدید و خلاقانه.

ظروف پذیرایی کلاسیک

ظروف سرامیکی با طرح‌ها کلاسیک و قدیمی که اصطلاحاً به آن old fashion می گویند کاملاً با دکوراسیون آشپزخانه به سبک آرت نوو یعنی هنر نوین مطابقت دارد. ظروف با الگو و طرح‌های روشن برای چیدمان میز ایده آل هستند.

شکل‌های غیرمعمول ظرف و تزئینات خلاقانه به تأکید بر فردیت شما کمک می‌کند، در حالی که ترکیب جذاب بشقاب‌های سفالی و قاشق‌های چوبی، چیدمان میز را طبیعی و هماهنگ می‌کند. کاربردی بودن ظروف سرامیکی و آسان بودن استفاده از آنها، این ظروف را به گزینه‌ای کلاسیک تبدیل کرده که در طی دوران همیشه جای خود را حفظ کرده است.

عکس از وبسایت  AASSTTIINN.COM
عکس از وبسایت  AASSTTIINN.COM

ظروف پذیرایی بلوری یا شیشه‌ای

ظروف شیشه‌ای در سبک‌های مختلف، طرح‌های شیاردار شیک و شکل‌های متنوع، طیف گسترده‌ای از اشکال را ارائه می‌دهند که قدرت انتخاب هیجان‌انگیزی به چیدمان میزهای زیبا در سبک‌های مختلف به شما می‌دهند. طرح‌های کودکانه، ظروف کلاسیک و معاصر برای هر سلیقه در سبک طراحی داخلی وجود دارد.

طرح‌های رنگی مدرن و الگوهای دکوراسیون

چاپ های سیاه و سفید، ترکیب رنگ‌های آبی-سفید و رنگ های پاستلی مثل صورتی کم رنگ، ظروف را به ظروفی مدرن و خواستنی تبدیل می‌کند. برگ سبز، خال خالی، نقوش هندسی انتزاعی، راه راه‌های کلاسیک، سایر الگوهای هندسی، بافت های قدیمی، سطوح شیاردار و ظروف چوبی از ترندهای زیبا در تزئین با استفاده از قطعات مدرن ظروف غذاخوری هستند.

شیک‌ترین ظروف پذیرایی کدام است؟

برای جواب دادن به این پرسش، چند پرسش دیگر باید مطرح شود:

  • این ظروف پذیرایی برای چه منظور و مراسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
  • دکور خانه شما چه سبک و رنگ غالبی دارد؟
  • میزی که ظروف روی آن چیده می شوده رنگی است؟ جنس آن چوب است یا فلز؟

برای انتخاب ظروف و دکوراسیون منزل بهتر است همه موارد بالا را در نظر بگیریم. البته مهمترین فاکتور هنگام خرید ظروف پذیرایی، سلیقه و علایق شخصی شماست. مهم این است که هنگام استفاده از این ظروف حس خوبی از آن داشته باشید.

شیک‌ترین ظروف پذیرایی برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد چون سلیقه‌ها شبیه به هم نیست. انتخاب طرح و رنگ ظروف پذیرایی بهتر است با بقیه دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد زیرا این ظروف خود جزیی از دکور خانه محسوب می‌شود. پس بهتر است فضا و چیدمان خانه طوری باشد که هارمونی بین تمام اجزای دکوراسیون واضح و مشخص باشد.

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM
عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

ظروف مینیمال و ساده

این دسته از ظروف، ساده و بی تکلف هستند. تقریباً همیشه و بدون نگرانی از قدیمی شدن آن‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید. زیرا طراحی ظروف پذیرایی مینیمال محدود به مد روز نیست و همیشه مد باقی می‌مانند.

طیف رنگ و طرحی که ظروف مینیمال تولید می‌شود بسیار گسترده است بنابراین به راحتی می‌توانید مطابق با سلیقه و دکور خانه، انتخابی عالی داشته باشید.

ظروف مدرن و خلاقانه

ظروف مدرن اکثراً در سبک مینیمال طراحی می‌شوند، اما در سالهای اخیر، توجه به خلاقیت در طرح و ایده‌های جدید باعث شده طراحی‌های نو و خلاقانه در ظروف پذیرایی و دکوری نیز بروز پیدا کند.

پیدا کردن ظرف مناسب

سعی کنید از تقارن اجتناب کنید، اینکه تمام اشیاء متقارن باشد خیلی جالب نیست. بهتر است ظروفی که مقداری ارتفاع دارند انتخاب کنید. بجای تقارن شکل‌های مکمل را کنار یکدیگر قرار دهید و توازن ایجاد شده لذت ببرید.

در اینجا به چند مورد از اشکال مختلف ظروف که می‌توانید انتخاب و استفاده کنید اشاره می‌کنیم:

ظروف مستطیلی

استفاده از یک ظرف مستطیل شکل در صورتی مؤثر است که تعداد زیادی تزئینات کوچک داشته باشید که در امتداد ظرف بچینید.

ظروف مربع

به ساده‌ترین شکل از این ظروف استفاده نکنید. سعی کنید داخل آن تزییناتی به شکل مربع‌های کوچک داشته باشید یا اینکه خوراکی‌ها را در مرکز بشقاب بصورت دایره بچینید و از هیچ یک از نقاط گوشه استفاده نکنید.

ظروف گرد

ظروف گرد بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی کنید خوراکی‌ها را در وسط ظرف و به شکل دایره نچینید. مگر آنکه واقعاً نیاز باشد در مرکز قرار بگیرند.

جمع‌بندی

درنهایت این سلیقه شماست که در انتخاب ظروف پذیرایی برای خانه مدرن یا سنتی‌تان تعیین کننده است. اینکه شما حس خوب داشته باشید مهمترین مساله است.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *