مقایسه ایرپاد 3 و پرو

اپل سال گذشته، AirPods 3 را معرفی کرد. زمانی که صحبت از هدفون و ایرپاد به میان می‌آید، اپل با برخی از بهترین‌ها مانند AirPods 3 و AirPods Pro می‌درخشد. با نوشتار مقایسه ایرپاد 3 و پرو همراه ما بمانید.

حال سوال این است که کدام یک از این دو مدل انواع ایرپاد اپل بهتر است. کدام بهترین کیفیت صدا و بیشترین امکانات را داشته و ارزش خرید دارند؟ در ادامه به مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد 3 می‌پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد 3 به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک بپردازیم و در نهایت، به این نتیجه برسیم که کدام مدل را بخریم.

مقایسه ایرپاد 3 و پرو

مقایسه ایرپاد3 و پرو از نظر طراحی

ایرپاد پرو نسبت به مدل‌های قبلی با ساقه‌های کوچک‌ تر، حسگرهای جدید و گوشواره‌‌های زاویه ‌دار برای قرار گیری هرچه بهتر درون گوش همراه شده است. ایرپاد پرو فوق ‌العاده راحت بوده و سه جفت سری سیلیکونی هدفون در جعبه دارد، اما ایرپاد ۳ این سری‌های سلیکونی را ندارد.

ایرپاد ۳ قابلیت نویز کنسلینگ را ندارد و به همین دلیل هر هدفون این مجموعه دارای وزن کمتری است. به طور کلی وزن هر هدفون ایرپاد۳ حدود ۴ گرم است، اما این در حالی است که وزن هرهدفون ایرپاد پرو ، ۵.۴ گرم بوده است.

کیس ایرپاد ۳ ارتفاع بیشتری نسبت به ایرپاد پرو دارد و از حالت مستطیلی ایرپاد پرو فاصله گرفته و شباهت بیشتری به ایرپاد اورجینال دارد. ایرپاد ۳ نیز از مگ سیف پشتیبانی می‌کند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مقایسه قابلیت‌های ایرپاد 3 و پرو

ایرپاد پرو قابلیت نویز کنسلینگ یا همان حذف نویز را دارد این ایرپاد حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از هدفون های عادی نویز را کاهش می دهد و دیگر صدای چندانی از محیط به گوش شما نمی‌رسد. در مقابل همانطور که پیش از این هم گفتیم، ایرپاد ۳ این قابلیت را ندارد و باید به عایق هدفون‌های عادی بسنده کنید.

هر دو نوع این ایرپادها از صدای فضایی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو هردو دارای قابلیت Adaptive EQ هستند که صدا را برای هرچه بهتر رسیدن به گوش شما تنظیم می‌کنند تا موزیک همانطور که تنظیم کننده قصد داشته به گوش شما برسد. یعنی با همان کیفیت و صدای اصلی.

هردوی این هدفون ها از پردازنده ی Apple H1 بهره می‌گیرند.

ایرپاد پرو و 3
ایرپاد پرو و 3

مقایسه کیفیت صدای ایرپاد 3 و پرو

اپل برای ایرپاد نسل سوم به شدت روی قابلیت صدای فضایی و دالبی اتموس تمرکز کرده که به فضاسازی پخش موسیقی کمک کرده و این امکان را به شما می‌دهند که در فضایی سه‌ بعدی به موزیک ‌های مورد علاقه خود گوش کنید.

ایرپاد ۳ درایور جدیدی با اعوجاج کمتر دارد و صدای با کیفیت بیشتری را ارائه می‌کند. به طور کلی صدا در ایرپاد ۳ تا حد زیادی شخصیت صوتی ایرپاد نسل دوم را دارد، اما صدا مقداری پُر تر است و باس‌ها ضربه محکم تری را به گوش وارد می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت ایرپاد پرو صدای بهتری دارد. ایرپاد پرو صدای پویا تر و گسترده تری را به گوش می‌رساند.

مقایسه ایرپاد 3 و پرو از نظر باتری و شارژدهی

ایرپاد پرو ۴.۵ ساعت شارژدهی دارد که با شارژ کیس این میزان به حدود ۲۴ ساعت خواهد رسید، اما ایرپاد ۳حدود ۶ ساعت شارژدهی دارد که با بهره گیری از کیس این میزان به حدود ۳۰ ساعت هم می‌رسد که عدد چشمگیری به شمار می‌رود.

مقایسه سنسورهای ایرپاد3 و پرو

هر دو مدل این ایرپادها دارای تراشه H1 هستند. این تراشه به شما امکان می‌دهد با ورود به ایکلود به راحتی از دستگاه‌های اپل خارج شوید. کارکرد تراشه H1 اکثر اوقات دقیق است و عملکردی عالی ارائه می‌دهد. به لطف سنسورهای جدید در ایرپادها، و همچنین عملکرد «Find My» مشابه AirPods Pro و AirPods Max شما می‌توانید هدفون‌های خود را با دقت بهتر و در فواصل طولانی‌تر از آیفون خود در مقایسه با دیگر رقبا ردیابی کنید. هر دو هدفون یک سنسور نیرو را روی ساقه‌ها ارائه می‌کنند تا برای پخش/مکث، پرش آهنگ و فراخوانی Siri ضربه بزنید. همچنین شما می‌توانید با یک فرمان صوتی ساده «Hey, Siri» نیز انجام دهید.

مقایسه ایرپاد 3 و پرو
مقایسه ایرپاد 3 و پرو

مقایسه لوازم جانبی ایرپاد3 و پرو

بسیاری از ویژگی‌های مشابه بین این دو هندزفری اپل وجود دارد، ساده‌ترین کار برای مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد 3 این است که با لوازم جانبی که ارائه می‌شود، شروع کنیم. هر دو ایرپاد انواع لوازم جانبی طراحی شده برای کاربران اپل را ارائه می‌دهند. همچنین این دو رقیب دارای جعبه شارژ MagSafe هستند که از سرعت شارژ 15 واتی بهره می‌برند.

مقایسه قیمت ایرپاد 3 و پرو

این دو ایرپاد حدود ۷۰ دلار اختلاف قیمت دارند. این رقم برای بسیاری از افراد عدد قابل توجهی به شمار می رود. ایرپاد ۳ حدود ۱۸۰ دلارقیمت گذاری شده و ایرپاد پرو ۲۵۰ دلار قیمت دارد. به بیان دیگر می‌توان گفت اختلاف قیمت این دو هدفون در ایران حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون است.

جمع بندی

خرید هرکدام از هدفون های ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو فارغ از مقایسه ی بالا به سازگاری شما با یک هدفون پخش موزیک باز خواهد گشت. یکی از عوامل تاثیر گذار در این انتخاب این است که شما با هدفون های نویز کنسلینگ کنار می آیید یا خیر؟ در کل هر دوی ایرپادهای ۳ و پرو جزو بهترین هدفون های بازار هستند و خریدشان به هر فرد عاشق موزیکی توصیه می شود. به طور کلی باتوجه به مقایسه‌های انجام شده می‌توان گفت AirPods 3 جایگزین ارزان‌تر AirPods Pro محسوب می‌شود، اما همانطور که دیدیم علی‌رغم شباهت‌ها، پرو درصد بیشتری از فاکتور‌ها را از آن خود کرده‌ است. در نهایت شما می‌توانید با توجه به سلایق و نیازتان یکی از این دو مدل را انتخاب کنید که هردو جزو بهترین ایرپاد‌های اپل هستند.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *