هرچیزی که باید درباره نگهداری و تعمیر ساعت کاسیو بدانید

هرچیزی که باید درباره نگهداری و تعمیر ساعت کاسیو بدانید. با اینکه ساعت کاسیو به عنوان مقاوم‌ترین و با دوام‌ترین ساعت‌ها شناخته می‌شود، اما دور از ذهن نیست که این ساعت‌ها هم دچار مشکل شوند.

تعمیر ساعت مچی کاسیو مانند هر برند و مدل دیگری نیاز به متخصص یا یک تعمیرکار حرفه‌ای دارد. اما در اینجا چند روش برای جلوگیری و راه حل‌هایی برای بدتر نشدن مشکل ساعت مچی کاسیو شما معرفی می‌کنیم که شاید روزی به کارتان بیاید.

به بند ساعت کاسیو جدید نیاز دارید؟

از آنجایی که اکثر بند ساعت‌های کاسیو چه در سری ساعت جی شاک و چه سری پروترک و … از بند پلاستیکی رابر استفاده می‌شود، این نوع بند دارای دوام و مقاومت نسبتا بالایی می‌باشد. تنها تهدیدی که در خصوص این بند‌ها وجود دارد، اگر رنگ بند روشن باشد احتمال کثیفی دارد و تهدید دیگر می‌تواند پاره شدن بند باشد که در صورت استفاده ناصحیح یا موقعیت‌های حساس احتمال وقوع دارد. در صورت پاره شدن بند ناچار به خرید بند ساعت مچی جدید دارید. در اینصورت پیشنهاد ما مراجعه به نمایندگی‌های فروش ساعت کاسیو است که خدمات پس از فروش هم ارائه بدهند.

اما برای جلوگیری از کثیف شدن بند ساعت و خرید بند ساعت جدید، راهکارهایی وجود دارد. قبل از اینکه رنگ بند ساعت‌تان خیلی کثیف شود و تغییر رنگ پیدا کند، بهتر است به تمیزی بند توجه کنید. نحوه تمیز کردن بند ساعت‌ها با توجه به جنس آنها متفاوت است. در اینجا اما موضوع ما فقط نحوه تمیز کردن بند پلاستیکی (رابر) مانند بند ساعت جی شاک‌هاست.

چطور بند پلاستیکی ساعت جی شاک را تمیز کنیم؟

  • اگر جنس قاب و بند هر دو پلاستیکی است (مثل ساعت کاسیو سری جی شاک) نیازی به جدا کردن بند نیست، اما اگر فقط بند ساعت پلاستیکی است بهتر است آن را جدا کنید.
  • بندهای پلاستیکی دارای حساسیت زیادی نیستند اما اسپری مستقیم مواد شوینده یا الکل روی آنها ممنوع است.
  • یک مقدار خمیر دندان را روی یک مسواک با فرچه نرم بریزید و با مسواک تمام قسمت‌های سطح و فرورفتگی‌های بند را بشویید. سپس آن را زیر آب گرفته و مواد روی بند را بشویید. در مرحله آخر از یک دستمال خشک برای گرفتن رطوبت بند استفاده کنید.

تعمیر یا تمیزی شیشه ساعت کاسیو

از آنجایی که اکثر ساعت‌های اسپرت کاسیو دارای طراحی هستند که از شیشه آن محافظت می‌شود و نوع جنس شیشه هم به نحوی نیست که به سادگی دچار شکستگی یا … شود، احتمال خیلی کمی وجود دارد تا نیاز به تهیه یک شیشه جدید برای ساعت‌تان داشته باشید. اما در صورتیکه شیشه ساعت دچار خش یا ترک شد حتما باید به فکر تعویض آن باشید. چرا که از طریق کوچکترین ترک یا خش امکان نفوذ آب به ساعت و ایجاد رطوبت وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی، باید سریعا به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید تا شیشه ساعت را برای‌تان تعویض کند. اما اگر شیشه ساعت دچار کثیفی شده می‌توانید با راهکار خانگی آن را تمیز کنید.

چطور شیشه ساعت کاسیو را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن شیشه ساعت، حتما از دستمال‌های مخصوص میکروفایبر استفاده کنید که از فیبر مصنوعی تشکیل شده‌اند. اگر دستمال عینک دارید، گزینه‌‌ای خوبی برای انجام این کار است. معمولا با دستمال کشیدن ساده هم شیشه تمیز می‌شود و هم خط و خشی ایجاد نمی‌شود. اما اگر میزان کثیفی شیشه زیاد بود می‌توانید دستمال را با مقداری شیشه شور یا سرکه مرطوب کنید و سپس مجدد شیشه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هرگز مستقیما این مواد را روی شیشه ساعت نزنید.

اتمام باتری ساعت مچی

اطلاع از چنین موردی قبل از خرید ساعت هم برای هر شخص مفید است. اگر ساعت دیجیتالی کاسیو را دارید و شاهد کمرنگ شدن نوشته‌های داخل قسمت دیجیتالی شده‌اید، یا نور پس زمینه ساعت‌تان کم نور شده نشان دهنده این است که ساعت شما نیاز به تعویض باتری دارد. پیشنهاد ما برای تعویض باتری ساعت کاسیو مراجعه به یک تعمیرکار حرفه‌ای است. از آنجایی که ساعت‌های کاسیو معمولا میزان ضد آب بالایی دارند، در صورت آسیب دیدن واشر ساعت در هنگام تعویض باتری هزینه بیشتری برای تعمیر ضد آبی ساعت باید پرداخت کنید. بنابراین با اینکه می‌شود به کمک ابزار‌های مخصوص تعویض باتری این کار بصورت خانگی انجام شود، اما ما این کار را توصیه نمی‌کنیم.

ساعت کاسیو سولار هم نیاز به تعویض باتری دارد؟

بله. ساعت مچی خورشیدی یا همان سولار تنها یک قابلیت و تکنولوژی اضافه بر ساعت کوارتز است. ساعت سولار با دریافت نور مستقیم یا نور محیط انرژی به دست آمده را ذخیره می‌کند و موجب طولانی شدن عمر باتری ساعت می‌شود. اما به این منظور نیست که هرگز نیاز به تعویض این نوع باتری نیست. ساعت‌های سولار هم از یک منبع تغذیه (باتری مخصوص سولار) استفاده می‌کنند. اگر ساعت‌های کوارتز معمولی در تایم 4 – 5 سال باتری آنها تمام می‌شود، ساعت‌های سولار در زمان طولانی‌تری مثلا 8-10 سال نیاز به تعویض دارند.

هرچیزی که باید درباره نگهداری و تعمیر ساعت کاسیو بدانید

آسیب دیدگی موتور ساعت مچی:

از آنجایی که اکثر ساعت‌های کاسیو دارای دوام و کیفیت بالایی هستند، خیلی به ندرت پیش میاید که موتور ساعت دچار مشکل شود. اما در این صورت اگر ساعت‌تان آنالوگ یا ترکیب دیجیتال آنالوگ است، در اولین فرصت دسته کوک ساعت را خارج کنید. اما در خصوص برخورد با چنین مشکلی باید در اولین فرصت باید ساعت را برای تعمیر به خدمات پس از فروش این برند ببرید.

تعمیر خانگی ساعت مچی یا توسط تعمیرکار؟

تعمیر ساعت مچی نیازمند تخصص است. غیر از مواردی که مربوط به نگهداری و تمیز کردن ساعت مچی است، باز کردن ساعت برای انجام تعمیرات بصورت خانگی با خطرات احتمالی رو به رو است. برای کم کردن ریسک آسیب‌های احتمالی مراجعه به یک تعمیرکار حرفه‌ای پیشنهاد بهتری است. برای پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص مراجعه به نمایندگی‌های کاسیو راه حل بهتری است. ایران تایمر اولین سایت اینترنتی فروش آنلاین ساعت مچی اورجینال در ایران است که بصورت حرفه‌ای در زمینه فروش و خدمات پس از فروش ساعت‌های برند و اصل فعالیت دارد. برند کاسیو یکی از برندهای تحت نمایندگی ایران تایمر می‌باشد. این سایت اینترنتی و فروشگاه حضوری، دارای نمایندگی بیش از 300 برند مطرح جهانی است. در این مجموعه صرفا فروش کالا هدف نیست، ارائه خدمات پس از فروش در ایران تایمر یکی از ضمانت‌های مهم این مجموعه به مشتریانش می‌باشد.

گارانتی 5 سال موتور ساعت کاسیو

برای شما هم جالب است که یک ساعت مچی 5 سال گارانتی خدمات پس از فروش موتور داشته باشد؟ از آنجایی که موتور ساعت مچی قلب آن محسوب می‌شود و اهمیت بالایی دارد، مجموعه ایران تایمر در این خصوص یک خدمات ویژه ارائه داده. در ایران تایمر یکسری از ساعت مچی‌ها که کاسیو هم شامل آنهاست، دارای گارانتی 5 سال موتور هستند. این نوع گارانتی به علت مدت زمان طولانی مورد توجه ساعت دوستان قرار می‌گیرد. از آنجایی که اکثر برندهای ساعت مچی گارانتی نهایت 2 ساله دارند و برند‌های لوکس و خیلی کمی مدت زمان بیشتری گارانتی ارائه می‌دهند، این گارانتی ایران تایمر خیال همه مشتریان این مجموعه را راحت کرده. گارانتی 5 سال موتور ایران تایمر تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از این مجموعه ساعت‌های با چنین گارانتی را خریداری کنند. با ارائه چنین گارانتی، خرید ساعت کاسیو از ایران تایمر بسیار هوشمندانه و به صرفه است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *