سئو و برندینگ : برندینگ در سئو چه تاثیری دارد؟

تفاوتی ندارد که به دنبال خرید کیف و کفش هستید یا دور فرمان خودرو یا حتی خرید کتاب بینوایان ویکتور هوگو. در هر 3 حالت، نام دیجی کالا در نتایج گوگل به چشم می‌خورد.

آیا می‌دانید دلیل این موضوع چیست؟ برندینگ. توجه به این عامل مهم، باعث شده است تا برند دیجی کالا از لحاظ سئو، در بهترین شرایط قرار داشته باشد. اگر قصد دارید از تاثیرات برندسازی در سئو سایت بدانید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

منظور از برندینگ چیست؟

برندینگ به زبان ساده یعنی تمام اقداماتی که برای کسب و کار خود انجام می‌دهید تا افراد بیشتری آن را بشناسند و از محصولات یا خدمات شما استفاده نمایند. با این تفاسیر می‌توان گفت که سئو سایت، بخشی از پروژه برندسازی محسوب می‌شود؛ چراکه با اقدامات در جهت سئو سایت، فرآیند شناخته‌تر شدن سرعت بیشتری می‌گیرد. البته عکس این قضیه هم صدق می‌کند؛ کسب‌وکارهایی که نام‌آشنا هستند، مسیر آسان‌تری نسبت به دیگر رقبای خود در سئو پیش‌روی آنان خواهد بود.

همچنین این موضوع را باید حتما به خاطر داشته باشید که شناخته شدن برندتان به مرور صورت می‌گیرد اما اگر برای این کار عجله دارید، حتما باید یک هزینه هنگفت برای تبلیغات کنار بگذارید تا فرآیند شناخته‌تر شدن شما، سریعتر صورت پذیرد.

مهمترین تاثیرات برندینگ در سئو

همانطور که گفته شد، اقدامات شرکت سئو می‌تواند بخشی از بار برندینگ به طور ویژه در سطح وب را به دوش بکشد اما آیا برند بودن یک کسب و کار، در سئوی سایت موثر است؟ پاسخ این سوال را در 5 بخش زیر پاسخ خواهیم داد:

افزایش نرخ کلیک سایت

تمامی اقدامات در سئو با این هدف صورت می‌گیرد که نرخ کلیک سایت افزایش یابد. به همین دلیل است که افراد تلاش می‌کنند تا کاربران در میان 10 لینک صفحه اول، بر روی لینک آنان کلیک نمایند. معمولا کاربران بیشترین کلیک را بر روی 3 لینک اول انجام می‌دهند اما همیشه یک استثنا وجود دارد؛ حضور یک برند در 10 لینک اول. این موضوع در ناخودآگاه همه ما حک شده است که به نام‌های آشنا، راحت‌تر اعتماد می‌کنیم و اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشیم، معمولا به سراغ برندها می‌رویم.

بهتر است یک مثال بزنم. تصور کنید که به دنبال خرید یک کیف چرم هستید و در صفحه اول، نام نوین چرم را مشاهده می‌کنید. اگر نوین چرم در 3 جایگاه نخست نیز قرار نداشته باشد، باز این احتمال وجود دارد که شما وارد سایت نوین چرم شوید و از محصولات این برند دیدن نمایید. این کار باعث افزایش نرخ کلیک سایت شده و در نتیجه ارزش سایت مذکور نزد گوگل بالا خواهد رفت.

سرچ برند

چه چیزی بهتر از اینکه کاربران در موتور جستجوی گوگل به دنبال شما باشند و نام برند شما را سرچ کنند. این موضوع به گوگل می‌فهماند که شما یک کسب و کار معتبر هستید و دنبال کنندگان بسیاری دارید. همه ما می‌دانیم که گوگل عاشق کاربرانش است و تمام تلاش خود را می‌کند تا رضایت آنان را جلب کند. به همین دلیل وقتی سرچ نام یک برند در سطح وب افزایش پیدا می‌کند، گوگل ارزش بیشتری را برای آن برند درنظر گرفته و معمولا شاهد بهبود سئو سایت آن کسب و کار خواهیم بود.

سرچ عبارات کلیدی با نام برند

کاربران درصورتی که از محصولات یا خدمات یک برند رضایت داشته باشند، به مشتری وفادار آن تبدیل می‌شوند. این افراد در دفعات بعد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود، عبارت کلیدی را با نام برند سرچ می‌کنند تا زودتر به خواسته خود برسند. این اتفاق گوگل را هوشیار می‌سازد که این برند، تا چه اندازه در میان کاربران محبوب است و باید جایگاه بهتری را به آن اختصاص دهد.

ورودی مستقیم

به نظرتان اگر کاربر یک سایت را بشناسد و مطمئن باشد که نیازش را از طریق آن سایت برطرف می‌کند، آیا به دنبال سایت‌های دیگر می‌رود؟ پاسخ منفی است. همه ما به دنبال آن هستیم که پاسخ نیازهایمان را بدون فوت وقت به دست آوریم. در این مواقع کاربر با نوشتن نام دقیق دامنه سایت، به صورت مستقیم وارد وب سایت موردنظر می‌شود. این موضوع سیگنال‌هایی به گوگل می‌دهد که شما یک سایت معتبر هستید و باید بیش از پیش به شما توجه نماید.

منشن بدون لینک

در این مقاله نام دو برند دیجی کالا و نوین چرم را آوردیم اما به آن‌ها لینکی نداده‌ایم. به این کار منشن بدون لینک گفته می‌شود. اگر شما یک برند معتبر و شناخته شده باشید، طبیعی است که در سطح وب بدون لینک دادن به شما، در موردتان صحبت شود. هرچه این کار در سطح وب بیشتر شود و نام شما بیشتر تکرار شود، اعتبار شما بالاتر خواهد رفت و قطعا سئو سایت شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

چند روش موثر برندسازی برای سئو

تولید محتوای یونیک و باکیفیت

تولید محتوای یونیک و باکیفیت، باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به سمت سایت شما سرازیر شوند. این کار از دو جهت اهمیت دارد؛ یکی اینکه افراد بیشتری به شما اعتماد می‌کنند و نام شما را به خاطر می‌سپارند. نکته دوم هم این است که

 فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی

به هیچ عنوان تاثیر شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید! همه روزه انسا‌ن‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و باید از این فضا، بهترین استفاده را برای شناسایی خود به افراد بیشتر کنیم. هرآنچه افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند، جستجوی برند شما نیز در نتایج گوگل بیشتر خواهد شد.

تبلیغات موثر

تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، نام شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازد و افراد را به جستجو در مورد شما وامی‌دارد. این دقیقا همان چیزی است که از تبلیغات انتظار داریم. البته فراموش نشود که تبلیغات باید اصولی باشد و مخاطبان موردنظر شما را جذب نماید. درغیر اینصورت نمی‌توان به موفقیت آن امید داشت. اقداماتی نظیر تبلیغات کلیکی و رپورتاژهای آگهی، می‌تواند گزینه‌های مناسبی در این بخش برای برند شما محسوب شود.

نتیجه گیری

در این مقاله تمام تلاش خود را به کار بستیم تا شما با مفهوم برندینگ و تاثیرات آن در سئو سایت آشنا شوید. همانطور که توضیح داده شد، برندسازی می‌تواند سئو سایت شما را با تحولات اساسی روبرو نماید و درصد موفقیت شما را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است که از مقوله برندینگ به سادگی عبور نکنید و برای آن از ابتدای فعالیت خود، یک طرح و برنامه مناسب داشته باشید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *