چرا افراد غرب تهران را برای سکونت انتخاب می کنند؟

اگر شما قصد سکونت در تهران را دارید و هنوز در مورد انتخاب منطقه تصمیم نگرفته اید، نوشتار افراد غرب تهران به شما کمک می‌کند تا بهترین منطقه را برای سکونت برگزینید.

انتخاب یک محله مناسب و خوب برای سکونت دغدغه همیشگی ما بوده است. این دغدغه در سال‌های اخیر به علت تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه ای قوت گرفت تا جایی که بسیاری از افراد برای خرید خانه سرمایه خود را صرف مناطقی می کنند که بیشترین سود را برایشان داشته باشد.

البته در بیشتر مواقع نیز سود بیشتر، عامل انتخاب منطقه یا محله برای خرید یا اجاره خانه نیست ؛ عواملی مانند میزان رشد و توسعه، قیمت منطقه، شرایط آب‌وهوا، شرایط زیست‌ محیطی ، امکانات رفاهی و…نیز در انتخاب افراد تاثیرگذار هستند؛ اگر شما قصد خرید یا اجاره خانه در تهران را دارید در گام اول بهتر است اولویت‌های خود را به درستی تعیین کنید تا دریابید که در کجا و چه محله‌ای باید به دنبال خانه بگردید.

اگر به آب و هوا اهمیت می دهید، خبر خوب این است که غرب تهران آب و هوای خوب و معتدلی دارد. قسمت های غربی تهران در مقایسه با مرکز یا قسمت های جنوبی شهر از آب و هوای با کیفیت تری برخوردار است. علاوه بر آب و هوای مطبوع محله های واقع در غرب تهران مانند محله چیتگر دارای ساختمان ها و برج های مدرن و لوکس است در آن، امکانات رفاهی با کیفیت ۵ ستاره را خواهید یافت.

اکثر مراکز تفریحی و ورزشی بزرگ و معروف در محله های غرب تهران واقع هستند. در واقع غرب تهران قطب گردشگری و تجاری تهران محسوب می شود که پروژه بزرگ ایران مال در منطقه ۲۲ شهرداری، نمونه بارز این ادعا می باشد.

اگر بودجه شما محدود است و از طرفی به آب و هوا، امکانات رفاهی نیز اهمیت می دهید، نگران نباشید. مناطق مسکونی واقع در شمال غربی تهران برای شما گزینه مناسبی هستند. بافت اکثر محله های غرب استان تهران مدرن و مهندسی ساز است به طوری که در سال های اخیر خانه های قدیمی، جایگزین برج و آپارتمان های لوکس شده و همین امر موجب شده افراد از نقاط مختلف تهران و حتی حومه تهران، مناطق غربی را برای سونت انتخاب کنند.

محبوب ترین محله های غرب تهران کدامند؟

سکونت در غرب تهران
سکونت در غرب تهران

در حقیقت غرب تهران به دلیل داشتن فضای مدرن و قابل توسعه‌ نسبت به سایر مناطق تهران، مهاجر پذیرتر است و بیشتر افراد برای خرید یا اجاره خانه این منطقه را در اولویت خود قرار می دهند. علاوه بر این بسیاری از محله های غرب تهران میزبان پروژه های مسکونی و تجاری ساخته شده و در حال ساخت بسیار زیادی می باشد.

شهر تهران دارای ۲۲ منطقه شهرداری است، که در میان آنها مناطق ۲ ، ۵ ، ۲۱  و ۲۲ در محدوده‌ غرب تهران قرار گرفته اند. نکته قابل توجه این است که قیمت مسکن در هر کدام از این مناطق متغیر می باشد؛ به عنوان مثال قیمت ملک در منطقه ۲ بسیار بالاست. همچنین قیمت آپارتمان در محله‌های هر منطقه با یکدیگر متفاوت می باشد؛ برای مثال در منطقه ۲ قیمت مسکن در سعادت آباد، شهرک غرب و گیشا بسیار بالاتر است؛ در حقیقت هرچه به شمال غرب نزدیک تر شویم، قیمت ملک بالاتر و هر چه به جنوب غرب نزدیک شویم، قیمت مسکن پایین‌تر خواهد بود.

جنت آباد

یکی از معروف ترین محله های غربی واقع در منطقه ۵ استان تهران محله جنت آباد می باشد که به سه بخش جنت‌آباد شمالی، جنت‌آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم شده است. خرید آپارتمان در محله جنت آباد بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال زندگی در محله‌ای دنج، دلباز، خوش آب و هوا و مدرن هستند. البته ناگفته نماند که قیمت خرید آپارتمان در هر کدام از این بخش ها متفاوت است.

مردم غرب تهران
مردم غرب تهران

شما می توانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت های خرید خانه در جنت آباد مرکزی و خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی و شمالی به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید. قیمت آپارتمان در وبسایت آقای املاک دائما در حال بروز رسانی بوده و معیار این قیمت ها بر اساس آگهی های ثبت شده مشاورین املاک معتبر و قابل اعتماد و آژانس های املاک دارای مجوز می باشد.

چیتگر

محله چیتگر در منطقه ۲۲ شهر تهران واقع شده این محله یکی از محله‌های معروف غرب تهران است .زیرا همه امکانات رفاهی ای که یک محله باید در اختیار داشته باشد را به صورت یکجا در خود جای داده است. چیتگر برای افرادی که قصد خرید خانه با قیمت مناسب را دارند، بهترین انتخاب است. تمامی ساختمان ها و واحدهای مسکونی در محله چیتگر بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته و طراحی شده‌اند، استفاده از مدرن ترین مصالح ساختمانی و همچنین موارد ایمنی به خوبی در ساختمان های چیتگر رعایت شده است.

بلوار فردوس

کمتر کسی است که نام بلوار فردوس تهران را نشنیده باشد. یکی از دلایلی که موجب محبوبیت محله بلوار فردوس شده وجود مراکز خرید و تجاری متعدد و همچنین دسترسی محلی بسیار خوب آن است. این محله که به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده و در منطقه ۵ شهرداری قرار گرفته به دلیل آپارتمان های نوساز و ساختمان های لوکس خود همیشه مورد توجه افراد برای سکونت بوده است.

خرید خانه در بلوار فردوس بستگی به سلیقه افراد دارد به عنوان مثال بلوار فردوس غرب بیشتر مناسب افرادیست که زندگی در یک محله آرام را ترجیح می‌دهند. در مقابل سکونت در بلوار فردوس شرق به افرادی پیشنهاد می شود که یک محله نسبتا شلوغ با دسترسی محلی بسیار خوب و امکانات رفاهی متنوع را می پسندند.

مردم غرب تهران
سکونت در غرب تهران

پونک

پونک یکی از محله‌ های قدیمی غرب تهران است که از گذشته به دلیل آب و هوای خوب و باغ‌های سرسبزش شهرت داشته ، پونک به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که قسمتی از آن در منطقه ۵ وقسمت دیگر آن در منطقه ۲ تهران قرار دارد. بوستان معروف نهج‌البلاغه نیز در همین محله قرار دارد. همچنین دسترسی محلی بسیار مناسب یکی دیگر از ویژگی های مهم این محله به شمار می رود.

سعادت آباد

محله سعادت آباد یکی از لوکس ترین محله های شمال غربی تهران محسوب می شود. این محله نیز همانند محله های شهرک غرب و گیشا پرطرفدار و محبوب است. بافت آپارتمان در محله سعادت آباد نوساز و مدرن می باشد به طوریکه در این منطقه خانه هایی با سن بنای بالای ۲۰ سال کمتر به چشم می خورد.این محله که در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده دارای ساختنمان های بسیار زیبا با کوچه‌های پهن است و به دلیل آنکه در ارتفاعات شمال شهر قرار گرفته دارای آب و هوای مطبوع و مناسب نیز می باشد.

جمع بندی:

خرید خانه در غرب تهران از گذشته تا به امروز همیشه مورد استقبال عموم قرار گرفته چرا که این مناطق تمام ویژگی های خوب برای سکونت مانند آب و هوای مناسب، کوچه و خیابان های عریض، بافت نوسازی شده، شهرسازی مدرن، دسترسی محلی بسیار مطلوب و صفر تا صد امکانات رفاهی نظیر مراکز آموزشی و فرهنگی، تفر یحی و ورزشی را در خود جای داده است. اگر شما قصد خرید خانه در مناطق غربی تهران را دارید بهتر است برای انتخاب محله مناسب، شرایط خود را در نظر بگیرید و بر اساس بودجه خود اهداف خرید خانه را اولویت‌بندی کنید و سپس اقدام به انتخاب خانه دلخواه خود نمائید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *