آموزش بهترین رشته های فنی و مهندسی برای اپلای و کار با فلات قاره

اگر در مقطعی هستید که قصد انتخاب رشته تحصیلی و یا به دنبال یادگیری فن و حرفه ای جهت کسب در آمد بیشتر و در نهایت مهاجرت به کشورهای اروپایی و صنعتی مانند آلمان، کانادا و … را دارید رشته های فنی و مهندسی میتوانند آینده شغلی شما را تضمین کنند و با داشتن دانش در یکی از این رشته ها شما میتوانید به راحتی مهاجرت کنید.

در این مقاله سعی داریم به شما بهترین رشته های فنی و مهندسی برای کار و مهاجرت را معرفی کنیم تا بتوانید آگاهانه بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. هدف ما در اینچند همیشه این بوده که کیفیت محتوای آموزشی را تا آنجا که می توانیم ارتقا دهیم تا شما قدم های بعد از یادگیری را با خیالی راحت بردارید.

آموزش بهترین رشته های فنی و مهندسی برای اپلای و کار با فلات قاره

هرچه محتوای دوره غنی تر باشد، کسب و کارهای زیادی می توانند از آن جهت رشد و بهره مندی خود استفاده کنند. ما به این باور داریم که رشد کسب و کارها در ایران برابر با ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم است و میتوانیم آینده خود و کشور را به بهترین شکل ممکن رقم بزنیم.

مهندسی برق

این نوع از شغل مهندسی در صنایع مختلفی فعالیت کرده و به توسعه اجزای الکتریکی و الکترونیکی نظیر موتورهای الکتریکی، رادار و یا سیستم مسیریابی می‌پردازد. البته ممکن است این افراد در زمینه توسعه برنامه‌های قابل پخش صدا و سیما و یا سیستم های ارتباطی نیز فعالیت داشته باشند.

رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی دارای ۵ گرایش زیر است. در برخی دانشگاه‌ها، گرایش دانشجو پس از گذراندن ۳ تا ۵ ترم مشخص می‌شود.

  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسی قدرت
  • مهندسی کنترل
  • مهندسی پزشکی (بیوالکتریک ـ بیوانفورماتیک در برخی دانشگاه‌ها)
  • مهندسی صدا (صرفا در مقطع کارشناسی ارشد)

در دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد گرایش سیستم‌های دیجیتال (که در تقسیم‌بندی پنج‌گانه، زیرمجموعه‌ای از گرایش الکترونیک محسوب می‌شود) به ۵ گرایش فوق اضافه شده‌است در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور، علاوه‌بر گرایش قدرت، گرایش شبکه‌های انتقال و توزیع دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده‌است که ترکیبی از گرایش قدرت و مباحث مربوط به شبکه سراسری برق و مدیریت توزیع و مصرف می‌باشد.

بنابر آمار سال 2017، میانگین درآمد سالانه مهندسان برق در سراسر دنیا بالغ بر 97.970 هزار دلار بوده است.

مهندسی شیمی

مهندسان شیمی از علوم سخت در تولید ترکیبات مورد استفاده روزانه نظیر سوخت، غذا، داروسازی و غیره استفاده می‌کنند. مهندسی شیمی یک حرفه ایده آل برای مهندسانی با پس زمینه کاری در بیولوژی، شیمی و یا فیزیک است که از کار کردن به همراه یک تیم برای حل مشکلات بزرگ لذت می‌برند.

بر اساس مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر دروس عمومی و علوم پایه که دانشجویان فنّی مهندسی موظف به گذراندن آن هستند، سایر دروس این رشته به دو دسته «اصلی» و «تخصّصی» تقسیم می‌شوند. دروس اصلی آن دسته از دروس هستند که تمامی دانشجویان مهندسی شیمی با هر گرایشی آن‌ها را می‌گذرانند و دروس تخصصی به دروسی اطلاق می‌شود که با توجه به گرایش، دانشجو موظف به گذراندن آن‌ها است.

  • دروس اصلی
  • موازنه انرژی و مواد (اصول محاسبات مهندسی شیمی)
  • مکانیک سیالات
  • انتقال حرارت
  • انتقال جرم
  • طراحی رآکتورهای شیمیایی
  • کنترل فرایند
  • کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی
  • ترمودینامیک
  • عملیات واحد
  • دروس تخصّصی

البته این دروس بسته به گرایش متفاوت است و گرایش های رشته مهندسی شیمی به شرح زیر می باشد:

  1. طراحی فرایند
  2. شبیه‌سازی و کنترل فرایند
  3. مهندسی ترموسنتیک
  4. مهندسی کاتالیست
  5. جداسازی
  6. مهندسی بیوشیمیایی
  7. پدیده‌های انتقال
  8. مهندسی نانو
  9. مهندسی صنایع پالایش
  10. مهندسی صنایع پتروشیمی
  11. مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی
  12. مهندسی صنایع گاز
  13. مهندسی پلیمر
  14. مهندسی صنایع غذایی
  15. مهندسی صنایع سلولزی
  16. مهندسی صنایع شیمیایی معدنی
  17. مهندسی طراحی فرایندهای صنایع نفت
  18. مهندسی بیوتکنولوژی
  19. مهندسی داروسازی
  20. مهندسی ایمنی بهداشت ومحیط زیست HSE
  21. بیوتکنولوژی
  22. مهندسی هسته‌ای
  23. مهندسی مهمات و تسلیحات
  24. مهندسی انرژی

به طور معمول درآمد تقریبی و سالانه مهندسان شیمی در کشورهای خارجی برابر با 102.160 هزار دلار است.

مهندسی نفت

فارغ التحصیلان مهندسی نفت روش های استخراج نفت و گاز طبیعی را از داخل زمین توسعه و گسترش می‌دهند و سپس با استفاده از این مواد، مقدمات ایجاد انرژی کارآمد و پاک را فراهم می‌کنند. در حال حاضر مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در دنیاست که به طور میانگین سالانه 132.280 هزار دلار درآمد کسب می کند. مهندسی نفت به چندین گرایش تقسیم می‌شود. در زیر به معرفی این گرایش‌ها می‌پردازیم:

مهندسی اکتشاف: این گرایش ارتباط نزدیکی با زمین‌شناسی دارد. در اولین مرحله کشف حوزه‌های نفتی انجام می‌گیرد. مهندسان اکتشاف با بکار بردن شیوه‌های مختلف (مانند لرزه‌نگاری) به احتمال وجود یا عدم وجود نفت پی می‌برند.

مهندسی حفاری: عملیات حفاری با انتقال نیروی چرخشی به مته حفاری و تراش لایه های سنگی انجام می‌پذیرد. این فرایند معمولا تا اعماق چند کیلومتری زمین و لایه‌های پر فشار با دمای بالا ادامه می‌یابد. در این گرایش مکانیک سنگ و سیال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهندسی مخازن: تمامی فرایندهای تحلیل، توسعه و ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز توسط مهندسان مخازن صورت می‌پذیرد. در این گرایش خواص سنگ و سیال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهندسی بهره‌برداری: فرایند انتقال نفت و گاز به سطح زمین بهره‌برداری نامیده می‌شود. وظایف مهندس بهره‌برداری، مشبک کاری، مهار تولید شن، کنترل جریان سیال، کنترل تجهیزات تولیدی، استفاده از روش‌های فرازآوری مانند تزریق گاز به چاه و پمپ‌های درون چاهی و همچنین استفاده از جداکننده های سطحی آب، نفت و گاز می‌باشد.

شما برای کسب مهارت های مهندسی نفت مانند پایپینگ و… میتوانید از آموزش پایپینگ فلات قاره استفاده کنید.

همچنین پیش بینی می شود که در 10 سال آینده این زمینه تحصیلی و شغلی بسیار سریعتر از متوسط شغلی سایر زمینه های مهندسی رشد و توسعه داشته باشد.

مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر

مهندسی رایانه در برخی از دانشگاه‌ها به عنوان علوم رایانه و مهندسی شناخته می‌شود. بیشترین مشاغل مهندسی رایانه نیاز به حداقل یک مدرک لیسانس در مهندسی رایانه (یا علوم رایانه و مهندسی) دارد. مهندسین رایانه به‌طور معمول باید یک شاخه از ریاضیات مانند حسابداری، جبر و مثلثات و بعضی کلاس‌های علم رایانه را یاد بگیرند. از آنجا که مهندسان سخت‌افزار معمولاً با سیستم‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای کار می‌کنند داشتن زمینه ای قوی در برنامه‌نویسی رایانه ضروری است. طبق آمار دفتر آمار ایالات متحده رشته مهندسی رایانه شبیه به مهندسی برق است، اما برخی از دوره‌های علوم رایانه به برنامه درسی اضافه شده‌است. برخی از شرکت‌های بزرگ یا شغل‌های تخصصی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند.

دو بخش عمده در مهندسی رایانه وجود دارد: سخت‌افزار و نرم‌افزار.

مهندسی سخت‌افزار رایانه

طبق آمار دفتر آمار ایالات متحده (BLS)، رشد شغلی ده درصدی از سال ۲۰۱۴ تا ده سال آینده برای مهندسی سخت‌افزار رایانه تخمین زده می‌شود. در سال۲۰۱۴برای مهندسی سخت‌افزار رایانه حدود ۳٪ بود و در مجموع ۷۷٬۷۰۰ شغل در همان سال وجود داشت. امروزه سخت‌افزار رایانه به نوعی برابر با مهندسی الکترونیک و رایانه (electrical computer engineering) است. مهندسی (ECE) و به بسیاری از زیر شاخه‌ها تقسیم شده‌است که مهم‌ترین آن طراحی سیستم جاسازی شده‌است.

مهندسی نرم‌افزار رایانه

طبق آمار دفتر آمار ایالات متحده (BLS)، مهندسان نرم‌افزارهای رایانه‌ای و نرم‌افزارهای سیستم‌های رایانه‌ای در مقایسه با سایر شغل‌ها قرار است سریعتر رشد کنند. رشد هفده درصدی از سال ۲۰۱۴ تا ده سال آینده برای مهندسی نرم‌افزار رایانه‌ای تخمین زده می‌شود و در مجموع ۱۱۴ هزار شغل در همان سال وجود خواهد داشت. علاوه بر این، نگرانی‌های روزافزون در مورد امنیت سایبری، باعث شده تا مهندسی نرم‌افزار رایانه دارای بیشترین نرخ متوسط افزایش تقاضای بازار کار برای همه زمینه‌ها باشد. با توجه به این، رشد شغلی بیشتر از آنچه در طول دهه گذشته بوده‌است، خواهد بود. علاوه بر این، چشم‌انداز شغل برای برنامه نویسان رایانه ،۸ درصد کمتر از کسانی است که برنامه‌های رایانه‌ای را می‌نویسند (یعنی سیستم‌های جاسازی شده) که جزو توسعه دهندگان نرم‌افزار رایانه نیستند.

بنابر آمار، درآمد تقریبی مهندسان سخت افزار کامپیوتر به طور سالانه در حدود 115.120 هزار دلار است.

دوره های آموزشی مجتمع فنی فلات قاره

مجتمع فنی فلات قاره با آموزش سالیانه 5000 دانش پذیر در دپارتمان های پایپینگ، پروسس، تجهیزات ثابت، تجهیزات دوار، تاسیسات، صنایع، مکانیک، ابزار دقیق، برق، ایمنی و مدیریت آموزش به مرهون تلاش تمامی اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی خود توانسته است کمک کوچکی به بالا بردن سطح دانش مهندسان در کشور عزیزمان ایران داشته باشد.

شما نیز اگر نیاز به فراگیری هر یک از دوره های فنی و مهندسی دارید میتوانید از آموزش های تخصصی و کامل این موسسه برخوردار شوید. لازم به ذکر است با شرکت در این دوره آموزشی علاوه بر یادگیری مباحث تخصصی حوزه های مختلف از مزیت بزرگی با نام اخذ مدرک معتبر قابل ترجمه برخوردار خواهید بود.

جهت شرکت در بهترین دوره آموزشی پایپینگ می توانید از طریق راه های زیر با موسسه در تماس باشید و ثبت نام خود را انجام دهید:

آدرس دفتر مرکزی: ابتدای خیابان کارگر شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت،کوچه رشیدی نسب، پلاک ۵

آدرس وب سایت : https://falatghareh.com

واحد مشاوره و ثبت نام: ۰۲۱۶۶۱۲۳۱۸۸

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *