هرمز، هنگام، چابهار، بندرعباس را در این فصل های زیبا ببینید

جنوب ایران به دلیل همجواری با دریای عمان و خلیج فارس و آب و هوای گرمسیری دارای طبیعت زیبا و منحصر به فرد است. دو بندر چابهار و بندرعباس به همراه جزیره‌های هرمز و هنگام هر کدام دارای جلوه‌های ویژه‌ای از طبیعت هستند که در کمتر جایی از جهان یافت می‌شوند.

این مناطق دارای جاهایی دیدنی هستند که در فصل‌های سرد سال یعنی پاییز و زمستان و حتی اوایل بهار، می‌توانند پذیرای گردشگران زیادی باشند. بنابراین هرمز، هنگام، چابهار، بندرعباس را در این فصل های زیبا ببینید تا بتوانید زیبایی طبیعت را در مناطق گرمسیری مشاهده کنید.

چرا هرمز در پاییز و زمستان دیدنی است؟

جزیره هرمز در منطقه گرمسیری ایران واقع شده است که در فصل‌های بهار و به ویژه تابستان دارای آب و هوای گرم است و از آنجایی که آب‌های خلیج فارس آن را احاطه کرده‌اند، در تابستان هوای مرطوب و شرجی نیز به گرما اضافه می‌شود. این دو عامل باعث می‌شود که سفر به جزیره هرمز از میانه بهار تا آخر تابستان کار آسانی نباشد زیرا گرمای هوا مانع از امکان گشت و گذار مناسبی در آن می‌شود.

اما باید در نظر داشت که جزیره هرمز، با فرش خاکی قرمزش یکی از دیدنی‌ترین جاها در ایران و منحصر به فردترین جزیره در کشورمان است و سفر به آن از واجبات است. به جرات می‌توان گفت که جزیره هرمز کانی‌هایی دارد که مشابه آن در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود. منبع: سایت اجاره اقامتگاه، سوئیت و ویلا جاباما بازدید از این جزیره در پاییز و زمستان به شما امکان می‎دهد تا بتوانید بدون گرمازدگی در فضای باز به گردش بپردازید و زیبایی‌های طبیعی و دست ساز بشر را در این جزیره خوردنی تماشا کنید.

دیدنی‌های جزیره هرمز را بشناسید

در جزیره هرمز دیدنی‌های طبیعی زیادی وجود دارد. دره مجسمه‌ها یا دره تندیس‌های هرمز با سنگواره‌های بزرگ دارای مناظر نفس‌گیر است. دره سکوت یا دره انرژی نیز با رودخانه‌ای پر از بلورهای نمک به رنگ‌های طلایی و نارنجی از دیگر دیدنی‌های هرمز است. در دره رنگین کمان خاک به صورت لایه‌های رنگی نارنجی، قرمز، زرد، سفید، قهوه‌ای، طلایی و سبز کنار هم قرا ردارند که این دره را به یک تابلوی نقاشی زنده تبدیل کرده‌اند.

هرمز دارای سواحل معروفی نظیر ساحل سرخ و سنگ مرغان با شن‎هایی به رنگ سرخ، ساحل لاک‌پشت‌ها، ساحل ساحل مفنق، با ماسه‌هایی نورانی در شب و ساحل تک درخت است. هرمز نیز مانند قشم دارای جنگل‌ حرا است، جایی که ریشه درختان درون آب است. از سایر دیدنی‌های هرمز می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، کوه برفی، دشت آهوان، کوه گلک، غار نمک، پرتگاه غروب، غارهای دریایی هرمز، موزه نادعلیان، قصر بی بی گل و زیارتگاه خضر و مقام الیاس هستند.

جزیره هنگام در فصل‌های زیبای پاییز و زمستان

جزیره زیبای هنگام در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد و شما برای رسیدن به هنگام باید از مسیر قشم بروید. همسایگی هنگام با قشم به خوبی توضیح می‌دهد که چرا باید در فصل‌های سرد سال به این جزیره سفر کرد. هنگامی که در مناطق کوهستانی و سردسیر کشورمان، برف و یخنبدان است، شما در هنگام می‌توانید به راحتی و بدون ترس از سرما خوردن به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

هنگام یک جزیره زیبا و دیدنی با پنج ساحل فوق‌العاده زیبا است که دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی هستند. بخش‌هایی از جزیره هنگام نیز مانند هرمز دارای خاک سرخ رنگ است که محلی‌ها از آن برای پختن یک غذای محلی به نام سوراغ استفاده می‌کنند.

آیا سواحل هنگام را می‌شناسید؟

جزیره هنگام دارای یک نوار ساحل ۵۰ کیلومتری است که بخشی از آنها به صورت صخره‌ای و بخشی دیگر به صورت شنی است. شب‌ها دریا در بخش‎هایی از جزیره، به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی به رنگ آبی درخشان درآمده و شن‌ها نیز می‌درخشند.

ساحل نقره‌ای با شن‌های کریستالی براق یکی دیگر از بخش‌های ساحلی هنگام است که جلوه زیبای طبیعت را پیش چشم گردشگران می‎آورد. ساحل کله خماسی، ساحل صخره‌ای هنگام است که به ویژه برای شیرجه زدن به درون آب بسیار عالی است. ساحل خنیزی نیز بخش دیگری از نوار ساحلی هنگام است که شما می‌توانید در آنجا، به هنگام شنا در زیر آب، موجودات دریایی را تماشا کنید. قطعا سفر به هنگام در فصل‌های پاییز و زمستان، اگر هوا هنوز خیلی خنک نشده باشد، امکان شنا در دریا و تماشای زیبایی‌های زیر آب را به شما می‌دهد.

در پاییز و زمستان به شهر همیشه بهار سفر کنید

بندر چهابهار که دارای لقب همیشه بهار است، در جنوب شرقی ایران واقع شده و تنها بندر در مجاورت دریای عمان یا مکران است. این بندر با اقلیم متفاوت و طبعت زیبا، یکی از جاهای بسیار دیدنی است که در فصل‌های پاییز و زمستان می‌تواند شما را با هوای معتدل و مردمان خونگرمش، شگفت‌زده کند.

چابهار که یک منطقه آزاد تجاری است، دارای مناطق زیبای طبیعی، مراکز خرید مناسب و سازه‌های عجیب دست بشر است. این منطقه، زیستگاه گاندو، تنها تمساح ایرانی نیز هست. شهر چابهار دارای موزه‌ای است که  آثاری از دوران پیشاتاریخ را به نمایش می‎گذارد و هم‌چنین قطعاتی از آثار تاریخی و معاصر برای بازدید موجود است.

عجایب دیدنی اطراف چابهار

در اطراف چابهار عجایب طبیعی زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها، این منطقه را به یک جاذبه گردشگری ویژه نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان تبدیل کرده‌اند. تالاب لیپار یکی از چهار تالاب صورتی در کل دنیا است که لابلای کوه‌هایی با شکل و شمایل عجیب و غریب به نام کوه‌های مریخی قرار گرفته‌اند. این پدیده‌های طبیعی به همراه تپه‌های گِل افشان که هر یک دقیقه یک بار، حباب‌های گِل از آنها قلپ قلپ کنان می‎ترکد، از عجایب منطقه به شمار می‌آیند.

علاو بر این روستای تیس، با قبرستان مرموز جنی، قلعه پرتغالی‌ها، قلعه پیروز، مسجد جامع و ساحل تیس هر کدام از دیدنی‌های اطراف چابهار هستند. در چابهار نیز همانند قشم و هنگام یک جنگل‌ حرا وجود دارد که بازدید از آن جالب توجه است.

 چرا در پاییز و زمستان به بندر عباس سفر کنیم؟

بندر عباس، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بنادر ایران است که در بخش جنوبی کشور قرار داشته و عمری به قدمت تاریخ دارد. این بندر که از زمان گذشته محل پهلو گرفتن کشتی‎های تجاری از شرق به غرب و برعکس بوده، به دلیل آب و هوای گرمسیری، در فصل‌های پاییز و زمستان، برای گشت و گذار بسیار مناسب است.

بندر عباس دارای پارک‌هایی با پوشش گیاهی بسیار متنوع و جذاب، مراکز خرید فراوان، موزه‌ها و بخش‌های دیدنی دیگری است که هر کدام از آنها می‎توانند سفر شما به این شهر را در پاییز و زمستان بسیار جذاب و خاطره‌انگیز کنند. یکی از تفریحات بندرعباس شکم‌گردی و خوردن غذاهای دریایی مانند قلیه ماهی، میگو، کوسه، عنکاس و هواری است.

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *