همنواز

بزرگ‌ترین تغییرات کتاب و فصل دوم سریال خاندان اژدها ؛ حقایقی که باید بدانید

فصل دوم سریال خاندان اژدها ، تغییرات قابل‌توجهی در مقایسه با کتاب اصلی دارد که از جزئیات کوچک شخصیت‌ها تا تغییر روایت‌های کلیدی را محسوب می‌شود.

این سریال که پیش درآمدی برای بازی تاج و تخت به شمار می‌رود، بر اساس رمان آتش و خون اثر «جرج آر. آر. مارتین» ساخته شده است. آتش و خون متنی با رویکرد تاریخچه‌ای تخیلی به‌شمار می‌رود که به بررسی تاریخچه خاندان تارگرین، صدها سال پیش از وقایع سریال اصلی می‌پردازد.

فصل دوم خاندان اژدها تنها بر بخشی از کتاب تمرکز می‌کند و به روی یک جنگ داخلی سرنوشت‌ساز به نام نبرد رقص اژدهایان که در آن «رینیرا تارگرین» و «ایگان دوم» برای تصاحب تخت آهنین با هم به رقابت برمی‌خیزند، می‌پردازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


با توجه به ماهیت منبع اقتباس، نویسندگان فصل دوم خاندان تارگرین ، با چالش پر کردن جاهای خالی، به ویژه در روابط بین فردی شخصیت‌ها و کشمکش‌های درونی آن‌ها مواجه هستند.

بزرگ‌ترین تغییرات کتاب و فصل دوم سریال خاندان اژدها

در ادامه لیستی از بزرگ‌ترین تغییرات کتاب و فصل دوم سریال خاندان اژدها را مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که این لیست با انتشار هر قسمت، آپدیت می‌شود

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

بازیگران خاندان اژدها، در جان بخشیدن به شخصیت‌های تارگرین و های‌تاور، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند؛ زیرا این شخصیت‌ها در کتاب به خوبی تعریف و پیچیده نشده‌اند. بسیاری از جنبه‌های شخصیت‌ها در سریال اصلی شکل گرفته‌اند و سریال خاندان اژدها فصل دوم قسمت اول نیز به خوبی پیش رفت. هواداران، پس از انتشار این قسمت‌ها، متوجه شدند که قرار است شاهد تغییراتی در خط زمانی و حذف‌های اساسی‌تر برخی عناصر کتاب آتش و خون باشند.

عدم حضور سارا اسنو

سریال خاندان اژدها

در رمان آتش و خون ، «سارا اسنو» دختر حرامزاده «لرد ریکون استارک»، پدر «کرگان» است که زمانی که «جیسریس» به وینترفل سفر می‌کند، معرفی می‌شود. در آنجا، گفته می‌شود که او عاشق «سارا» است و می‌خواهد که با او ازدواج کند و همچنین با او همبستر نیز می‌شود و بدین ترتیب نامزدی خود با «بِئلا تارگرین» را زیر پا می‌گذارد.

این یکی از لحظات مهم کتاب آتش و خون است که اعتبار آن زیر سوال می‌رود. روایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌گویند او هرگز وجود نداشته است و اینکه «جیسریس» به «بئلا» خیانت نمی‌کرد. همچنین این احتمال مطرح می‌شود که آن‌ها با هم رابطه داشته‌اند، اما هرگز ازدواج نکرده‌اند. خاندان اژدها بدون سانسور نیز این بخش را به طور کامل حذف کرده است.

رابطه آلیسنت و کریستون کول

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

«کریستون کول» پس از اختلافاتی که بین او و «رینیرا» پیش آمد، در فصل اول به محافظ سوگند خورده «آلیسنت» تبدیل می‌شود. در فصل دوم خاندان تارگرین ، مشخص می‌شود که این دو رابطه عاشقانه‌ای با هم شکل داده‌اند که این مورد به‌طور خاص برای سریال ایجاد شده است.

این سریال در قسمت ابتدایی مقدمه‌ای برای این رابطه فراهم کرد؛ زیرا نشان داد که «آلیسنت» از همان ابتدا به «کول» علاقه‌مند است. در بستر داستان این سریال و تریلر فصل 2 خاندان اژدها ؛ مشاهده  کردیم که این رابطه معنا پیدا می‌کند؛ به ویژه با توجه به احساسات پیچیده‌ای که هر دو نسبت به «رینیرا» دارند.

دیمون خواستار انتقام از ایموند است

سریال خاندان اژدها

در سریال خاندان اژدها فصل دوم قسمت اول ، «رینرا» پس از یافتن بقایای «لوسریس»، به اتاق شورای خود بازمی‌گردد و اعلام می‌کند که در ازای به قتل رساندن پسرش، خواهان مرگ «ایموند تارگرین» است. این اتفاق، تغییر قابل‌توجهی نسبت به رویداد خون و پنیر در کتاب دارد؛ زیرا در کتاب، «رینیرا» به طور خاص در هیچ بخشی از آن دخالت ندارد.

در رمان آتش و خون ، او نامه‌ای از «دیمون تارگرین» دریافت می‌کند که در آن نوشته شده است:

پسر برای پسر.

او این کار را از طریق «میساریا» در کینگز لندینگ انجام می‌دهد. البته، «رینیرا» هنوز نمی‌دانست «دیمون» برای جان «اِیموند» چه تلاشی خواهد کرد.

میساریا خون و پنیر را استخدام می‌کند

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

در کتاب آتش و خون، «میساریا» همچنان در کینگز لندینگ مستقر است و «دیمون» به جای اینکه خودش برود، عملیات خون و پنیر را از طریق او ترتیب می‌دهد. او این عملیات را به نمایندگی از او سازماندهی می‌کند، در حالی که در سریال تلویزیونی، «میساریا» تنها در ازای آزادی‌اش به «دیمون» اطلاعات می‌دهد.

در فصل دوم خاندان اژدها ، با شخصیت «میساریا» تفاوت‌هایی وجود دارد، زیرا او نسبت به کتاب، شخصیتی دلسوزتر به نظر می‌رسد. اینکه «دیمون» و قاتلین را بیشتر در تقصیر ماجرای خون و پنیر قرار دهیم، قطعاً به نفع «میساریا» تمام می‌شود.

ایگون و هلینا بیشتر از 2 فرزند دارند

سریال خاندان اژدها

در سریال هاوس آف دراگون ، به نظر می‌رسد تنها دو فرزند از رابطه «ایگان» و «هِلینا» وجود دارد که «جیهیریس» و «جیهیرا» هستند. این موضوع، درگیری خون و پنیر را در زمان اسارت «هلینا» ساده می‌کند؛ زیرا آن‌ها فقط یک پسر برای انتخاب دارند. هرچند تشخیص آن‌ها برای قاتلان دشوار است.

در کتاب‌ها، «هلینا» یک پسر کوچک‌تر به نام «میلور» هم دارد و او کسی است که «هلینا» برای مرگ انتخاب می‌کند، اما قاتلان همچنان «جیهیریس» را علی‌رغم خواسته‌های او به قتل می‌رسانند.

تغییرات زیاد در اتفاقات خون و پنیر

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

در سریال خاندان اژدها، «هلینا» مجبور می‌شود تا بگوید کدام یک از دو کودک، وارث مذکر است. ملکه تارگرین که دچار آسیب روحی شده، مستقیم به «جیهیریس» اشاره می‌کند. در حالی که «خون» فکر می‌کند این ممکن است فریب باشد، پنیر می‌تواند تشخیص دهد که او دروغ نمی‌گوید.

انتخاب «هلینا» به طور واضح توضیح داده نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که او از قبل سرنوشت «جیهیریس» را می‌داند متوجه است که باید به او اشاره کند. بر خلاف سریال، در کتاب آتش و خون، قبل از اشاره به کودک، «هلینا» به قاتلان می‌گوید که به جای کودک، او را ببرند؛ اما این اتفاق نمی‌افتد و او به جای آن، گردنبند با ارزش خود را پیشنهاد می‌کند.

همچنین، در نسخه تلویزیونی این داستان، «آلیسنت» در ماجرای خون و پنیر حضور ندارد؛ در حالی که همتای کتابی او، دست و پا بسته و مجبور می‌شود تا به تماشا بایستد. تغییرات قابل توجهی در داستان خون و پنیر در سریال خاندان اژدها اعمال شده که از شدت بی‌رحمی آن کاسته و غیاب «آلیسنت» یکی از این تغییرات است.

سوالات متداول

آیا در فصل دوم سریال خاندان اژدها جیسریس با سارا استارک ازدواج می‌کند؟

در آنجا، گفته می‌شود که او عاشق «سارا» است و می‌خواهد که با او ازدواج کند و همچنین با او همبستر نیز می‌شود و بدین ترتیب نامزدی خود با «بِئلا تارگرین» را زیر پا می‌گذارد.

آیا در کتاب آتش و خون، آلیسنت و کریستون کول با همدیگر رابطه دارند؟

در فصل دوم خاندان تارگرین ، مشخص می‌شود که این دو رابطه عاشقانه‌ای با هم شکل داده‌اند که این مورد به‌طور خاص برای سریال ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بزرگ‌ترین تغییرات کتاب و فصل دوم سریال خاندان اژدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *