مهم‌‌ترین تفاوت‌های تام بامبادیل حلقه‌های قدرت با کتاب ارباب حلقه‌ها

سریال ارباب حلقه ها : حلقه‌های قدرت، سرانجام نسخه خود از «تام بامبادیل» را معرفی کرد؛ اما این نسخه تغییراتی را در شخصیت ارائه شده در سه‌گانه و کتاب را به همراه داشت.

تهیه‌کنندگان اجرایی، «پاتریک مک‌کی» و «جی. دی. پین»، از ماه مه 2024، حضور «تام بامبادیل» را در سریال خود پیش‌بینی کرده بود؛ اما تا پخش قسمت چهارم مشخص نبود که چگونه این شخصیت را به تصویر خواهند کشید.

اکنون مشخص است که فصل دوم ارباب حلقه ها به طریقه‌های مختلف تام بامبادیل «تالکین» را نشان خواهد داد، اما شخصیت را در مسیر خاص خود پیش می‌برد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تفاوت‌های مهم سریال ارباب حلقه ها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«تام بامبادیل» یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کتاب ارباب حلقه‌ها است که که در زمان حیات «تالکین» منتشر شده بود، است. «تام بامبادیل» یکی از ستون‌های دنیای ارباب حلقه‌ها «تالکین» است و این امر باعث می‌شود که تصویرگری بی‌سابقه او در سریال ارباب حلقه ها فصل ۲ ، یک لحظه تاریخی برای تلویزیون و ادبیات باشد. این موضوع باعث می‌شود که مقایسه تفاوت‌های بین «تام بامبادیل» سریال و کتاب، بسیار جذاب باشد.

تام بامبدیل در سریال با درخت آیرون‌وود سروکار دارد

سریال ارباب حلقه ها

فصل دوم حلقه های قدرت ، «تام بامبادیل» را با یک درخت آیرن‌وود نشان داد که در کتاب اتفاق نیفتاده بود. این صحنه یادآور صحنه‌ای در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بود که در آن «تام بامبادیل» هابیت‌های «مری» و «پیپین» را از دست درخت آیرون‌وود نجات داد.

درخت آیرون‌وود یک بید در جنگل قدیمی بود و بنابراین حلقه‌های قدرت به دلیل اینکه حق پخش سه‌گانه را نداشت، نمی‌توانست او را اقتباس کند؛ زیرا «تام بامبادیل» را در رون قرار داده بود؛ اما این سریال می‌توانست روح داستان «تام بامبادیل» در کتاب را حفظ کند.

کسانی که به دنبال یک اقتباس کاملاً وفادارانه از داستان‌های «تالکین» هستند، احتمالاً از این تغییر نسبت به کتاب ناراضی خواهند بود. ریشه این تغییر در قرار دادن «تام» در «رون» است.

تام بامبادیل در سریال می‌تواند آتش را کنترل کند

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«تام بامبادیل» در سریال حلقه‌های قدرت یک شمع در کلبه خود روشن کرد و بسیاری از شمع‌ها بلافاصله روشن شدند که نشان‌دهنده نوعی جادویی است که در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها وجود نداشت.

در سه‌گانه پیتر جکسون، «تام» استاد چوب، آب و تپه بود. این توصیف مبهم اما جذاب از قدرت شدید و فراگیر بامبادیل، قدرت بر آتش را مستثنی نمی‌کرد، اما آن را نیز پیشنهاد نمی‌داد. بامبادیل در کتاب هرگز با یک شعله چندین شمع را روشن نکرد.

در کتاب، قدرت‌های «تام» روی چوب، آب و تپه اعمال می‌شد. این شخصیت در قلمرو خود و روی آن‌ها قدرت داشت، اما لزوماً خارج از آن نمی‌توانست قدرت خود کنترل کند. «تام» در قسمت چهارم از خانه کانونی خود حذف شد.

پیروکینزی آشکار «تام»، او را به عنوان موجود قدرتمندی که در کتاب بود، نشان داد و کیفیت شگفت‌انگیز او را حفظ کرد و با خطر بی‌قدرت و ضعیف شدن او در خارج از جنگل قدیمی مقابله کرد.

او در سریال آهنگی از بیابان به کتاب آهنگ خود اضافه می‌کند

سریال ارباب حلقه ها

در قسمت چهارم از سریال ارباب حلقه ها فصل دوم ، «تام بامبادیل» آهنگی خواند که شامل عبارت “مگس‌های ریز در چمن، زنبورها اطراف بید” بود. این خط در ارباب حلقه‌ها وجود نداشت، اما بین شعرهایی قرار گرفت که موجود هستند.

دیدن این شخصیت در حال آواز خواندن در سریال، یک لحظه پیروزمندانه بود که موقعیت «تام» را به عنوان منبع کمدی در یک داستان تاریک تثبیت کرد. این نقش «تام» در ارباب حلقه‌ها بود و به نظر می‌رسد نقش او در حلقه‌های قدرت نیز باشد.

چکمه‌های او با کتاب تفاوت دارد

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«تام» در سریال یک شخصیت با لباس‌های رنگارنگ بود؛ اما چکمه‌های زرد او را هیچگاه ندیدیم. در ارباب حلقه‌ها، ژاکت او آبی بود و چکمه‌هایش زرد بودند؛ اما چکمه‌های «تام» در سریال، تفاوت رنگی شدیدی داشتند.

او را می‌توان در حلقه‌های قدرت با یک لباس آبی و همچنین کلاه فرسوده‌ای که در ارباب حلقه‌ها توصیف شده بود، دید. «تام» در سریال گونه‌های سرخ داشت که او را به منبع اصلی «تالکین» متصل کرد.

نام او روی حیوان خانگی‌اش است

سریال ارباب حلقه ها

«تام بامبادیل» در حلقه های قدرت فصل 2 به نظر می‌رسد که بره خود را «یاروین» می‌نامید؛ اما «تام» در ارباب حلقه‌ها بره‌ای به نام «یاروین» نداشت و در واقع خودش با این نام شناخته می‌شد.

«گندالف» در ارباب حلقه‌ها می‌گوید:

ما او را «یاروین بن-ادار» می‌نامیدیم، قدیمی‌ترین و پیر‌ترین.

چیزی وجود ندارد که بگوید «تام» در حلقه‌های قدرت با نام «یاروین بن-ادار» شناخته نمی‌شود؛ بنابراین بره «تام» بیشتر یک ایستراگ است تا یک تغییر افسانه‌ای؛ اما سریال هنوز نام‌های مستعار متعدد «تام» را بررسی نکرده است.

بره او می‌تواند به نام «تام» نامگذاری شده باشد، چه توسط خودش و با چه توسط «گلدبری» یا شخص دیگری. حیوانات «تام» در سریال به ایجاد حس او به عنوان یک شخصیت مراقب که برای ایمن نگه داشتن زمین کار می‌کند، کمک می‌کنند.

تام در کتاب به رون سفر کرده بود

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که حلقه‌های قدرت در شخصیت «تام بامبادیل» ایجاد کرد، قرار دادن او در شهر رون بود، در حالی که او در کتاب، در جنگل قدیمی زندگی می‌کرد.

در کتاب، «تام» از قلمروی خود محافظت می‌کرد و تمایلی به ترک آن نداشت. وقتی با ترک قلمرو خود مواجه شد، او گفت:

او از مرزها عبور نخواهد کرد.

در حلقه‌های قدرت، «تام» خانه خود را ترک کرد تا سایه تاریکی را که طبیعت را در رون تهدید می‌کرد، بررسی کند. او در کتاب صرفاً یک محافظ طبیعت بود و این انگیزه، حداقل با شخصیت اصلی همسو است.

اینکه آیا محافظت «تام» از طبیعت یا تمایل او به ترک قلمرو خود در صورت مواجه شدن با تهدید رون در کتاب پیروز می‌شد، کاملاً یک حدس است؛ اما ادعای «گندالف» مبنی بر اینکه او از مرزهای خود فراتر نخواهد رفت به یک پاسخ احتمالی اشاره دارد.

با وجود این، سریال نسخه قبلی از «تام» را نسبت به نسخه موجود در کتاب ارباب حلقه‌ها بررسی می‌کند.

تام بامبادیل در سریال دانشی فراتر از جنگل قدیمی دارد

سریال ارباب حلقه ها

در کتاب‌ها، دانش «تام بامبادیل» فقط تا مرزهای قلمرو او و جنگل قدیمی، گسترش یافته بود، در حالی که در سریال، به نظر می‌رسید که در رون فعال بود. تام در کتاب گفت:

در شرق دانش من شکست می‌خورد. «تام» استاد سوارکاران از سرزمین سیاه دور از کشور خود نیست.

تام در حلقه‌های قدرت به شرق رفت؛ اما به نظر می‌رسید که به اندازه کتاب دانا بود.

البته، به گفته «تام»، در کتاب یک مرجع کلی در مورد دانش او درباره وقایع سرزمین‌های شرقی وجود داشت و به این معنی نیست که او هرگز نمی‌توانست این دانش را به دست آورد. «تام» در سریال، سال‌ها پیش به رون سفر کرد که به او زمان داد تا خود را سازگار کند.

همسر او در سریال مخفی است

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«گلدبری» در ارباب حلقه‌ها همسر «تام بامبادیل» بود و یکی از بهترین شخصیت‌های کتاب محسوب می‌شد، اما در حلقه‌های قدرت بسیار متفاوت بود. «تالکین» «گلدبری» را به عنوان یک حضور مقدس، زیبا و شبیه به رودخانه توصیف می‌کرد و به تصویر کشید. در حلقه‌های قدرت، او توسط «تام» به عنوان یک فرد خجالتی لقب گرفت و هرگز ظاهر نشد.

مشخص نیست که آیا خجالت «گلدبری» توسط سازندگان قسمت‌های آینده حلقه‌های قدرت توجیه خواهد شد، یا اینکه این تغییر افسانه برای همیشه بدون توضیح باقی خواهد ماندیا خیر؛ اما سریال باید این را توضیح دهد.

این اتفاق یک راز بسیار واضح به نظر می‌رسد که سریال نمی‌تواند آن را حل نشده رها کند. اهمیت نمادین «گلدبری» در “ارباب حلقه‌ها” او را به یک کارت جالب برای بازی کردن در آینده سریال تبدیل می‌کند.

تام دو جادوگر حلقه‌های قدرت را آموزش می‌دهد

سریال ارباب حلقه ها

جادوگر تاریک در فصل دوم حلقه‌های قدرت یک بمب خبری بزرگ بود که با بمب خبری دیگری مبنی بر اینکه «تام بامبادیل» برابر بود. به نظر می‌رسد جادوگر تاریک مرموز می‌تواند یکی از جادوگران آبی افسانه‌ها باشد.

هیچ یک از ایستاری‌ها در عصر دوم در افسانه‌ها حضور نداشتند و «تالکین» حساب‌های متناقضی از تراز سیاسی جادوگران آبی ارائه داد که هویت جادوگر تاریک را مبهم کرد. منابع کافی وجود دارد که نشان می‌دهد جادوگران آبی، یک فرقه جادویی خود را در شرق شروع کردند که به نظر می‌رسد جادوگر تاریک نیز همین کار را کرده است.

«تام بامبادیل» در سریال ارباب حلقه‌ها به جادوگر تاریک و بیگانه مشاوره داد. سرنخ‌های کافی توسط حلقه‌های قدرت برای نشان دادن اینکه بیگانه »گندالف» است، وجود دارد و اگر هویت جادوگر تاریک و بیگانه به ترتیب یک جادوگر آبی و «گندالف» باشد، این اعتراف «تام بامبادیل» قابل توجه خواهد بود؛ به این خاطر که «تام» هرگز در ارباب حلقه‌ها به جادوگران آبی یا «گندالف» مشاوره نداد.

نقش پررنگ‌تری ایفا خواهد کرد

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

«تام» در کتاب یک شخصیت مداخله‌گر نبود و از شرکت در جنگ حلقه خودداری کرد؛ اما در سریال او از «بیگانه» می‌خواست که با «سائورون» مقابله کند. در کتاب، الروند پیشنهاد کرد که قدرت عظیم «تام بامبادیل» او را به یک نامزد خوب برای حضور در شورایی که او برای ارزیابی آینده حلقه واحد برگزار کرد، تبدیل می‌کند. «گندالف» گفت که اگر دعوت شده بود، نمی‌آمد.

«جی. آر. آر. تالکین» در نامه‌ای گفت که «تام» نمایانگر یک دیدگاه طبیعی صلح‌طلبانه است. بنابراین، واقعیت پیچیده به‌نظر می‌رسد و سریال کار سختی در اقتباس از این شخصیت نمادین دارد.

سوالات متداول

تام بامبدیل چه قدرت‌هایی دارد؟

علاوه بر جاودانگی، «تام بامبدیل» توانایی هایی را در اطراف خود نشان می‌دهد. همسرش او را استاد چوب، آب و تپه می‌نامد؛ اما بزرگ‌ترین قدرت او آواز خواندنش است.

تام بامبادیل چه ویژگی خاصی دارد؟

او به عنوان قدیمی‌ترین موجود سرزمین میانه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب مهم‌‌ترین تفاوت‌های تام بامبادیل حلقه‌های قدرت با کتاب ارباب حلقه‌ها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *