بهترین فیلم های فانتزی 2024

در سال آینده، صنعت سینما با بهترین فیلم های فانتزی 2024 جدید و هیجان‌انگیز رونق خواهد گرفت و ما شاهد عناوین جذابی خواهیم بود.

دنیای سینما، همیشه با تخیل و خلق دنیاهای خارق‌العاده، موجودات جادویی و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز، ما را به خود جذب کرده است. امسال نیز چندین فیلم فانتزی شگفت‌انگیز در حال تولید و آماده‌سازی هستند که در زمان‌های مختلف اکران خواهند شد.

این فیلم‌ها کارگردانان حرفه‌ای مانند «تیم برتون»، بازیگرانی کار درست مانند «جنا اورتگا»، «هنری کویل» و «کیت بلانشت» و تیم‌های فنی استعدادمند ساخته می‌شوند. در ادامه این مطلب، به تشریح مختصری از بهترین فیلم های فانتزی جدید که در سال 2024 به نمایش در خواهند آمد، می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در ایالات متحده و سراسر جهان، علاقه‌مندان به سینما، هر ساله انتظارات بسیاری زیادی از عرضه فیلم‌های جدید دارد. یکی از ژانرهایی که همیشه مورد توجه بسیاری از بینندگان است، فانتزی است. این ژانر، با استفاده از جادو، موجودات خیالی، دنیاهای زیبا و داستان‌های افسانه‌ای، مخاطبان را به دنیایی از تخیل و اعجاز می‌کشاند.

بهترین فیلم های فانتزی 2024

در ادامه لیست جذاب ترین فیلم های فانتزی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های فانتزی 2024
بهترین فیلم های فانتزی 2024

در این مطلب، قصد داریم به بررسی و تشریح بهترین فیلم های فانتزی 2024 بپردازیم. این آثار با تنوع زیادی از داستان‌ها، انتظار ما را برای یک تجربه سینمایی بی‌نظیر و متفاوت افزایش می‌دهند.

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: کنجی کامیاما
  • بازیگران: برایان کاکس، میراندا اتو، گایا وایز
  • تاریخ اکران: 13 دسامبر 2024 (23 آذر 1403)

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم، یک انیمیشن فانتزی به کارگردانی «کنجی کامیاما»، بر اساس فیلمنامه‌ای از «فیبی گیتینز» و «آرتی پاپاجئورجیو» است که بر اساس داستانی روایت شده در ضمیمه‌های رمان ارباب حلقه‌ها نوشته «جی آر آر تالکین» روایت می‌شود.

این انیمیشن توسط برادران وارنر و سینمای نیو لاین با تولید انیمیشن سولا انترتینمنت تولید شده و می‌تواند لقب یکی از بهترین فیلم های شبیه ارباب حلقه ها را نیز از آن خود کند. این اثر، پیش‌درآمدی است که 261 سال پیش از اتفاقاتی که در فیلم ارباب حلقه‌ها در سال 2002 رخ داد را به تصویر کشیده می‌شود.

انیمیشن The War of the Rohirrim، داستان «هلم هامرهند»، پادشاه افسانه‌ای روهان را روایت می‌کند که باید در برابر ارتش دانلندینگ‌ها بایستد. داستان زیبای این انیمیشن، می‌تواند آن را به یکی از پرفروش ترین فیلم های فانتزی تبدیل کند.

افسانه اژدهای سفید (Legend of the White Dragon)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: آرون شونکه
  • بازیگران: جیسون دیوید فرانک، سیارا هانا، جیسون فانت
  • تاریخ اکران: نامشخص

فیلم فانتزی جدید افسانه اژدهای سفید، یک اثر علمی تخیلی و ابرقهرمانی آمریکایی محسوب می‌شود که از طریق Kickstarter، برای اکران در سال 2024 برنامه‌ریزی شده می‌خواهد عنوان بهترین فیلم فانتزی 2024 را برای خود کند.

در این فیلم، سه سال پس از یک نبرد غم انگیز، «اریک رید» (فرانک) به شهر خود باز می‌گردد تا از همسر و دخترش در برابر تهدیدی جدید محافظت کند. این فیلم به‌عنوان برداشتی بالغانه از فرانچایز Power Rangers توصیف می‌شود و دنیای جدیدی را معرفی می‌کند تا آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های فانتزی خارجی بشناسیم.

بیتلجویس 2 (Beetlejuice 2)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: مایکل کیتون، وینونا رایدر، جنا اورتگا
  • تاریخ اکران: 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403)

«تیم برتون» حالا پس از گذشت 35 سال، به دنبال ساخت یکی از بهترین فیلم های فانتزی آمریکایی است و می‌خواهد موفقیت خود را مانند نسخه اول این فرانچایز تکرار کند. این فیلم که بدون شک یکی از بهترین فیلم های فانتزی 2024 محسوب می‌شود، قرار است توسط استودیو «برادران وارنر» Warner Bros Pictures، در تاریخ 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403) در سینماها اکران شود و نسخه دیجیتالی آن احتمالاً روز هالووین به انتشار می‌رسد.

در این فیلم فانتزی جدید پرستاره، علاوه بر بازیگران اصلی، «کاترین اوهارا»، «مونیکا بلوچی»، «ویلم دافو»، «جاستین تروکس»، «آرتور کونتی» و «برن گورمن» به ایفای نقش می‌پردازند تا بیتلجویس 2 را به یکی از بهترین فانتزی های تاریخ تبدیل کنند.

سرزمین‌های مرزی (Borderlands)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: الی راث
  • بازیگران: بابی لی، کوین هارت، کیت بلانشت
  • تاریخ اکران: 9 اوت 2024 (19 مرداد 1403)

فیلم فانتزی 2024 Borderlands، سرزمین‌های مرزی توسط «الی راث» کارگردانی شده و «تیم میلر»، کارگردان فیلم ددپول و نابودگر، در این پروژه، همکاری‌هایی را با او داشته است. داستان این اثر، درباره چهار شکارچی که لقب والت دارند است که در بازی ویدیویی، قابلیت راهنمایی برای آن‌ها فعال می‌شود.

در این اثر جذاب، با «کیت بلانشت» با «رولند»، یک سرباز با بازی «کوین هارت»، «تینا» با بازی «آریانا گرینبلات»، «کریگ» با بازی «فلورین مونتینو»، «تانیس» با بازی «جیمی لی کورتیس» و «کلپ‌ترپ» با بازی «جک بلک» همراه می‌شود تا یکی از بهترین فیلم های فانتزی جدید را خلق کنند.

علاءالدین 2 (Aladdin 2)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: جف وادلو
  • بازیگران: منا مسعود، نائومی اسکات، مروان کنزاری
  • تاریخ اکران: نامشخص

تا همین چند وقت اخیر، دیزنی بسیاری از معروف‌ترین انیمیشن‌های دهه 90 خود را دوباره تجسم و آن‌ها را به دنیای لایو اکشن منتقل کرده است. یکی از پرفروش ترین فیلم های فانتزی این کمپانی که بازسازی شد، علاءالدین بود.

تا چند وقت اخیر، خبری از شایعات این مجموعه به گوش می‌خورد تا اینکه دیزنی اعلام کرد دنباله این بازسازی معروف را خواهد ساخت. هنوز اطلاعات زیادی از فیلم فانتزی جدید این کمپانی به دست نرسیده، اما به‌نظر می‌رسد که تا زمستان امسال، باید منتظر اکران آن بمانیم.

ماه سرکش: بخش دوم: زخمی (Rebel Moon – Part Two: The Scargiver)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: سوفیا بوتلا، چارلی هانام، آنتونی هاپکینز
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (31 فروردین 1403)

«زک اسنایدر»، با تفکر بر اینکه فیلم ماه سرکش می‌تواند بهترین فیلم فانتزی 2024 ، این پروژه را آغاز کرد. عنوان اصلی این فیلم که سال 2023 منتشر شد، یکی از بدترین آثار سال گذشته به‌شمار می‌رفت که نتوانست توجه طرفداران این ژانر را جلب کند.

حالا او با قسمت دوم این مجموعه بازخواهد گشت و گویا در سر دارد تا یکی از بهترین فیلم های فانتزی نتفلیکس را خلق کند. نتفلیکس نشان داد که برنامه بلندمدتی برای این فیلم، با وحود انتقادات منفی که بخش ابتدایی این فیلم از سمت منتقدان و طرفداران کسب کرد، ریخته است.

کوه نشین (Highlander)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: چاد استاهلسکی
  • بازیگران: هنری کویل
  • تاریخ اکران: نامشخص

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های فانتزی معرفی شده که سال 2024 منتشر خواهد، بازسازی کوه‌نشین یا همان Highlander است که «هنری کویل» در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت. انتظار می‌رود که این فیلم نیز داستان مشابهی با اثر کلاسیک کوه نشین که در سال 1986 شاخته شد، داشته باشد.

داستان اصلی، ماجرای شمشیرزنی به نام «کانر مک‌لئود» (کریستوفر لامبرت) که متوجه می‌شود یکی از جنگجویان جاویدان است و تنها با بریدن سرش خواهد مرد را رویات می‌کند. پس از چند قرن زندگی در آرامش، «مک‌لئود» در شهر نیویورک ساکن شده و دوباره به میدان جنگ می‌رود. با توجه به اینکه Highlander موفقیت بالایی کسب کرد، می‌توانیم از این فیلم نیز توقع داشته باشیم تا به یکی از بهترین فانتزی های تاریخ تبدیل شود.

شرور (Wicked)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: جان ام چو
  • بازیگران: سینتیا اریوو، آریانا گرانده، اتان اسلیتر
  • تاریخ اکران: 27 نوامبر 2024 (7 آذر 1403)

فیلم شرور با هنرنمایی «آریانا گرانده»، می‌تواند عنوان بهترین فیلم فانتزی جدید را برای خودش به ثبت برساند. این اثر، اقتباسی سینمایی از پیش‌درآمد جادوگر شهر اُز است که سه جایزه تونی را دریافت کرده است. با توجه به اینکه این اثر یک داستان غنی دارد، می‌توان انتظار داشت که به بهترین فیلم فانتزی خارجی نیز تبدیل شود.

این فیلم که یکی از جذاب ترین فیلم های فانتزی است، داستان زنی به نام «آلفابا تروپ» را روایت می‌کند که در سرزمین آز، تبدیل به یک جادوگر بدجنس غرب می‌شود. در طول داستان، او با «گلیندا آپلند» دوستی برقرار کرده و سپس با او به دشمنی می‌پیوندد.

سونیک خارپشت 3 (Sonic the Hedgehog 3)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: جف فاولر
  • بازیگران: جیم کری، بن شوارتز، تیکا سامپتر
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403)

Sonic the Hedgehog 3، یکی از بهترین فیلم های فانتزی خارجی است که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی یه همین نام، توسط «سگا»، ساخته شده و دنباله‌ای برای دو مجموعه اصلی محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، مشخص شده که «جیم کری» در نقش «دکتر روباتنیک» بازمی‌گردد و این در حالی اتفاق افتاد که خود «جیم کری» قصد بازنشستگی از عرصه بازیگری را داشت. همچنین اعلام شده که «کریستن ریتر» نیز با وجود اطلاعات نامعلوم، در نقشی در این فیلم حضور خواهد دارد.

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

بهترین فیلم های فانتزی 2024

  • کارگردان: گیل کنان
  • بازیگران: مک‌کنا گریس، بیل موری، امیلی آلین لیند
  • تاریخ اکران: 22 مارس 2024 (3 فروردین 1403)

کمپانی سونی، ابتدای سال با انتشار یک تریلر، از فیلم جدید Ghostbusters رونمایی کرد. این فیلم، دنباله‌ای بر فیلم Ghostbusters: Afterlife سال 2021 خواهد بود می‌تواند یکی از بهترین فیلم های فانتزی 2024 باشد.

فیلم Ghostbusters: Afterlife، داستان این فرانچایز را به منطقه روستایی شهر اوکلاهما برد؛ اما در فیلم پنجم این سری، مشاهده می‌کنیم که این اثر به اصل خود و شهر نیویورک بازگشته است. در این فیلم فانتزی 2024، «پاول راد» به همراه گروهی از به شکارچیان ارواح، در مقابله با دشمن یخی خود قرار می‌گیرد و سعی دارد تا شهر را نجات دهد.

سوالات متداول

آیا نتفلیکس دنباله فیلم Rebel Moon را خواهد ساخت؟

اگر دنباله این اثر بتواند به یکی از بهترین فیلم های فانتزی نتفلیکس تبدیل شود، این سرویس استریم مجموعه را با «زک اسنایدر» ادامه خواهد داد.

دنباله فیلم شرور چه سالی اکران می‌شود؟

این فیلم دو بخش دارد که بخش اول آن سال 2024 و بخش دوم آن 2025 منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های فانتزی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *