بهترین سریال های فانتزی 2024

ژانر فانتزی یکی از جذاب‌ترین‌ها برای طرفداران فیلم و سریال است و بینندگان با تماشای بهترین سریال های فانتزی 2024 به جهان‌هایی سرشار از شگفتی سفر خواهند کرد.

جدیدترین سریال‌ های فانتزی در هر زمانی برای بینندگان و علاقه‌مندان به دنیای تخیلی و خیالی، جذابیت خاصی دارند. از دنیاهای جادویی و افسانه‌ای تا داستان‌های اپیک و ماجراجویانه، این آثار توانسته‌اند بخش عظیمی از لیست برترین سریال‌ های 2024 را به خود اختصاص دهند. در ادامه، بهترین سریال های فانتزی 2024 را بررسی خواهیم کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در سال 2024، انتظار می‌رود که سریال‌های فانتزی با داستان‌ها و شخصیت‌های جذاب، به همراه جلوه‌های ویژه و تکنولوژی‌های برتر، صحنه‌هایی نوآورانه و متفاوت را به تصویر بکشند. این سریال‌ها، علاوه بر سرگرم کردن بینندگان، می‌توانند به عنوان یک محور جذاب و ارتباط فرهنگی میان مخاطبان در سراسر جهان عمل کنند.

بهترین سریال های فانتزی 2024

در ادامه لیست بهترین سریال های فانتزی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین سریال های فانتزی 2024

سریال های فانتزی 2024 ، به‌عنوان یک فرصت برای نوآوری و خلق داستان‌های فانتزی جدید، می‌توانند باعث رشد و توسعه این ژانر در صحنه سریال‌سازی شوند. از اسرار گمشده و شگفتی‌های افسانه‌ای تا ماجراهای دلنشین و مهیج، همه انتظار دارند که سال 2024، سالی سرشار از بهترین سریال‌ های فانتزی جدید باشد که باعث شگفتی و تعجب بینندگان خواهند شد.

‌ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord Of The Rings: The Rings Of Power) فصل 2

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: شارلوت براندستروم، سانا همری، لوئیز هوپر
  • بازیگران: مرفید کلارک، رابرت آرامایو، چارلی ویکرز، چارلز ادواردز، بنجامین واکر
  • تاریخ انتشار: نامشخص

یکی از بهترین سریال های فانتزی حماسی تمام دوران، سریال ارباب حلقه‌ها بوده که به کارگردانی «شارلوت براندستروم»، «سانا همری» و «لوئیز هوپر» با ژانر فانتزی، حماسی، اکشن و درام ساخته شده است.

از جمله بازیگران این سریال می‌توان به «مرفید کلارک»، «رابرت آرامایو»، «چارلی ویکرز»، «چارلز ادواردز»، «بنجامین واکر»، «ماکسیم بالدری» و «اما هوروات» اشاره کرد.

این سریال که نخستین‌بار در سال 2022 منتشر شد، داستان هزاران سال قبل‌تر از فیلم ارباب حلقه‌ها یعنی دوران دوم سرزمین میانه را بر اساس یادداشت‌های «J.R.R. تالکین»، شرح می‌دهد. فصل اول حلقه‌های قدرت به پربیننده‌ترین سریال اصلی «Prime Video» تبدیل و از این رو، فصل دوم آن به طور رسمی در نوامبر 2019 تمدید شد. نام این اثر در بین جدیدترین سریال های فانتزی خارجی می‌درخشد.

داستان فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها در مورد دوران دوم سرزمین میانه ادامه خواهد یافت. ما در پایان فصل اول شاهد ایجاد سه حلقه بودیم و به احتمال خیلی زیاد، در فصل جدید خواهیم دید که «سائورون» فرماندهی موردور و اورک‌هایش را بر عهده خواهد گرفت.

مشکل سه جسم (Three Body Problem)

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: دیوید بنیوف، دی بی وایس، الکساندر وو
  • بازیگران: بندیکت وانگ، جس هانگ، جوان آدپو، ایزا گونزالس، جان بردلی
  • تاریخ انتشار: 21 مارس (2 فروردین 1403)

یکی از بهترین سریال های سال 2024 که در لیست بهترین سریال های فانتزی آمریکایی نیز خودنمایی می‌کند، سریال Three Body Problem بوده که توسط «دیوید بنیوف»، «دی بی وایس» و «الکساندر وو» و بر اساس یک رمان چینی به همین نام اثر «لیو سیسین» در ژانر فانتزی، علمی تخیلی و درام ساخته شده است. «بندیکت وانگ»، «جس هانگ»، «جوان آدپو»، «ایزا گونزالس»، «جان بردلی»، «الکس شارپ» و «روزالیند چائو» در این سریال بازی می‌کنند.

داستان مشکل سه جسم، درمورد «یه ونجی» یک فیزیکدان بوده که پدرش در جریان انقلاب فرهنگی چین به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد. او بعدا، به دلیل پیشینه علمی قوی‌اش به خدمت سربازی می‌رود و به یک پایگاه راداری مخفی در منطقه‌ای دورافتاده فرستاده می‌شود. تصمیم سرنوشت‌سازی که او در پایگاه گرفت، در فضا و زمان برای گروهی از دانشمندان امروزی تکرار شده و آن‌ها را مجبور می‌کند تا با بزرگ‌ترین تهدید بشریت رو به رو شوند.

ما همه مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) فصل 2

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: لی جائه کیو، کیم نام سو
  • بازیگران: پارک جی هو، پارک سولومون، یون چان یانگ، چو یی هیون، یو این سو
  • تاریخ انتشار: نامشخص

از بهترین سریال های فانتزی کره ای می‌توان به سریال All Of Us Are Dead اشاره کرد که به کارگردانی «لی جائه کیو» و «کیم نام سو» بر اساس یک وبتون به همین نام اثر «جو دانگ گئون» در ژانر زامبی، وحشت و فانتزی ساخته شده است. «پارک جی هو»، «پارک سولومون»، «یون چان یانگ»، «چو یی هیون»، «یو این سو»، «لی یومی»، «لی ائون سائن» و… در این سریال حضور دارند.

پس از موفقیت فوق‌العاده فصل اول All Of Us Are Dead، چراغ سبز ساخت فصل 2 این سریال در سال 2022 را دریافت کرد. این موضوع زمانی  که بازیگر فصل اول، «پارک جی هو» طی انتشار یک پست اینستاگرامی، ساخت فصل جدید را در سال 2024 اعلام کرد مشخص شد.

در ابتدا، انتظار می‌رفت که تولید آن در سه ماه اول سال 2024 آغاز و پایان یابد؛ اما چنین محتوایی به اشتراک گذاشته نشد. بر اساس اطلاعات داخلی، فیلمبرداری ممکن است تا آخر نیمه اول امسال ادامه یابد. اگر فیلمبرداری تا ژوئن 2024 به پایان برسد؛ طرفداران ممکن است شاهد بازگشت سریال در اواخر سال 2024 باشند. All Of Us Are Dead در 28 ژانویه 2022 توسط نتفلیکس انتشار یافت و پس از آن به عنوان یکی از بهترین سریال های فانتزی نتفلیکس شناخته شد.

این سریال در شهر هیوسان کره جنوبی رخ می‌دهد و داستان از جایی شروع می‌شود که یک معلم علوم، آزمایش وحشتناکی را انجام می‌دهد و باعث تسخیر یک دبیرستان محلی توسط زامبی‌ها می‌شود. در حالی که شیوع بیماری به کل شهر گسترش می‌یابد و مقامات تلاش بر این دارند که آن را مهار کنند؛ گروهی از دانش آموزان نیز باید با یکدیگر متحد شوند و از عقل خود استفاده کنند تا زنده بمانند.

آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: آلبرت کیم
  • بازیگران: گوردون کورمیر، کیاونتیو، ایان اوسلی، دالاس لیو، پل سون هیونگ لی
  • تاریخ انتشار: 22 فوریه (3 اسفند 1402)

یکی از جدیدترین سریال های فانتزی خارجی ، سریال Avatar: The Last Airbender بوده که به کارگردانی «آلبرت کیم» با ژانر درام و فانتزی برای نتفلیکس ساخته شده است. این اثر، یک لایو اکشن اقتباسی از مجموعه تلویزیونی انیمیشنی به همین نام بوده که توسط «مایکل دانته دی مارتینو» و «برایان کونیتزکو» برای «Nickelodeon» ساخته شد.

در این سریال بازیگرانی مانند «گوردون کورمیر»، «کیاونتیو»، «ایان اوسلی»، «دالاس لیو»، «پل سان هیونگ لی»، «کن لیونگ» و «دانیل دائه کیم» ایفای نقش می‌کنند. این سریال برای اولین بار در سپتامبر 2018 معرفی شد و «دی مارتینو» و «کونیتزکو» به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی و مجریان برنامه حضور داشتند؛ اما در ژوئن 2020، این زوج به دلیل تفاوت‌های خلاقانه، سریال را ترک کردند.

در آگوست 2021، «کیم» به طور رسمی به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده اجرایی و مجری برنامه سریال معرفی شد. فصل اول در 22 فوریه 2024 در نتفلیکس منتشر و استقبال متفاوتی را از سوی منتقدان یافت. همچنین، خیلی زود در لیست بهترین سریال ها در سال 2024 قرار گرفت. در مارس 2024 (فروردین) نیز این سریال برای فصل دوم و سوم تمدید شد.

داستان سریال در دنیایی تخیلی می‌گذرد که در آن تمدن بشری بر اساس چهار عنصر کلاسیک، آب، پادشاهی زمین، ملت آتش و هوا تقسیم می‌شود. ما در این اثر شاهد داستان سفر «آنگ» دوازده ساله، آخرین بازمانده از عشایر هوا و آواتار بعدی خواهیم بود که می‌تواند بر هر چهار عنصر مسلط شود.

خانه اژدها (House Of The Dragon) فصل 2

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: رایان کوندال
  • بازیگران: مت اسمیت، اما دارسی، ایو بست، یوان میچل، تام گلین-کارنی
  • تاریخ انتشار: 16 ژوئن (27 خرداد 1403)

بهترین سریال فانتزی 2024 ، سریال House Of The Dragon بوده که «رایان کوندال» آن را بر اساس سری کتاب‌های «جورج آر آر مارتین» برای شبکه «HBO» ساخت. این مجموعه حدود 100 سال پس از اتحاد هفت پادشاهی توسط فتح «تارگرین»، نزدیک به 200 سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت و 172 سال قبل از تولد «دنریس تارگرین» را روایت می‌کند.

بازیگران House Of The Dragon شامل «مت اسمیت»، «اما دارسی»، «ایو بست»، «یوان میچل»، «تام گلین-کارنی»، «استیو توسن» و «فابین فرانکل» می‌شوند. در فصل جدید نیز «کلینتون لیبرتی»، «جیمی کنا»، «کیران بیو»، «تام بنت»، «تام تیلور»، «وینسنت ریگان» و «ابوبکر سلیم» به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فصل اول این سریال در تاریخ 21 آگوست 2022 پخش شد که شامل ده قسمت بود. پنج روز پس از پخش، House Of The Dragon برای فصل دوم که هشت قسمت است، تمدید شد. فصل اول نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد که در آن از شخصیت‌پردازی، جلوه‌های بصری، نویسندگی، موسیقی رامین جوادی و اجرای بازیگران تمجید شد؛ همچنین، جوایز بسیاری را هم به دست آورد و در لیست جدیدترین سریال های فانتزی جزو پربیننده‌ترین‌ها قرار گرفت.

آکادمی چتر (The Umbrella Academy) فصل 4

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: استیو بلکمن
  • بازیگران: الیوت پیج، تام هاپر، دیوید کاستاندا، امی راور لمپمن
  • تاریخ انتشار: 8 آگوست (18 مرداد 1403)

یکی از بهترین سریال های فانتزی 2024 ، سریال آکادمی چتر است که می‌توان عنوان بهترین سریال فانتزی جدید را به آن داد. این سریال را «استیو بلکمن» کارگردانی کرده که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور به همین نام، نوشته «جرارد وی» است. در این مجموعه بازیگرانی همچون «الیوت پیج»، «تام هاپر»، «دیوید کاستاندا»، «امی راور لمپمن»، «رابرت شیهان»، «آیدان گالاگر» و «مری جی بلیج» به ایفای نقش می‌پردازند.

فصل اول The Umbrella Academy در 15 فوریه 2019 در «نتفلیکس» منتشر شد. در آوریل 2019، «نتفلیکس»، گزارش داد که 45 میلیون خانواده، فصل اول را در اولین ماه انتشار آن تماشا کرده‌اند؛ بنابراین به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های سال تبدیل شد. فصل دوم و سوم نیز به ترتیب در 31 جولای 2020 و 22 ژوئن 2022 انتشار یافتند؛ در آگوست 2022 هم این سریال برای فصل چهارم و آخر تمدید شد. همه فصل‌ها نقدهای مثبتی را به نسبت جدیدترین سریال های فانتزی خارجی ، دریافت کردند و جوایز زیادی از جمله شش نامزدی امی را برنده شدند.

آکادمی چتر در جهانی اتفاق می‌افتد که در آن 43 زن در سراسر جهان در ظهر روز 1 اکتبر 1989 به طور همزمان زایمان کردند؛ اگرچه هیچ یک از آن‌ها تا زمان شروع زایمان هیچ نشانه‌ای از بارداری را نشان ندادند. هفت تن از این کودکان توسط میلیاردر عجیب و غریب به فرزندی پذیرفته و به یک تیم ابرقهرمانی تبدیل شدند که او آن را آکادمی چتر می‌نامد.

ونزدی (Wednesday) فصل 2

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: آلفرد گوف، مایلز میلار
  • بازیگران: جنا اورتگا، گوندولین کریستی، ریکی لیندهوم، جیمی مک شین
  • تاریخ انتشار: نامشخص

یکی دیگر از جدیدترین سریال های فانتزی خارجی که جزو بهترین سریال های فانتزی 2024 قرار می‌گیرد؛ سریال Wednesday بوده که به کارگردانی «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» بر اساس شخصیت «ونزدی آدامز» اثر «چارلز آدامز» با ژانر ترسناک، کمدی و فانتزی ساخته شده است. «جنا اورتگا»، «گوندولین کریستی»، «ریکی لیندهوم»، «جیمی مک شین»، «هانتر دوهان»، «پرسی هاینس وایت»، «اما مایرز» و… در این مجموعه بازی می‌کنند.

ونزدی در 23 نوامبر 2022 منتشر شد و نظرات مثبت منتقدان را دریافت کرد. در عرض سه هفته پس از انتشار، این سریال به بهترین سریال فانتزی جدید تبدیل و در ژانویه 2023 نیز برای فصل دوم تمدید شد.

«ونزدی آدامز» پس از انداختن پیراناهای زنده به استخر مدرسه برای تلافی افرادی که برادرش «پاگزلی» را اذیت کرده بودند، از مدرسه اخراج می‌شود. در نتیجه، والدینش «گومز» و «مورتیشیا آدامز» او را در دبیرستانی خصوصی برای رانده شدگان هیولا، در شهر جریکو، ورمونت، ثبت نام کردند. شخصیت سرد و بی‌عاطفه ونزدی و طبیعت سرکش او، برقراری ارتباط با همکلاسی‌هایش را برای او دشوار می‌کند.

کارآگاهان پسر مرده (Dead Boy Detectives)

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: استیو یوکی
  • بازیگران: جورج رکسترو، جیدن ریوری، کاسیوس نلسون، برایانا کوکو
  • تاریخ انتشار: 25 آوریل (6 اردیبهشت 1403)

از بهترین سریال های فانتزی جدید که بهترین سریال فانتزی 2024 نیز است، Dead Boy Detectives نام دارد که «استیو یوکی» بر اساس شخصیت‌های کمیک «دی سی» به همین نام توسط «نیل گیمن» و «مت واگنر» در ژانر درام، کمدی، ابرقهرمانی و فانتزی ساخته شد. بازیگران این سریال شامل «جورج رکسترو»، «جیدن ریوری»، «کاسیوس نلسون»، «برایانا کوکو»، «روث کانل»، «یویو کیتامورا»، «جن لیون» و… می‌شوند.

سریال Dead Boy Detectives درمورد «چارلز رولند» و «ادوین پین» است که تصمیم گرفتند وارد زندگی پس از مرگ نشوند و روی زمین بمانند و روی جنایاتی که مربوط به موارد ماوراء‌الطبیعی است، تحقیق کنند.

غریبه (Outlander) بخش دوم فصل 7

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: جان دال
  • بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین، گراهام مک تاویش، توبیاس منزیس
  • تاریخ انتشار: نامشخص

یکی از بهترین سریال های فانتزی جدید، Outlander است که ژانری درام، تاریخی، ماجراجویی، فانتزی و عاشقانه دارد. این سریال بر اساس رمانی از «دایانا گابالدون» ساخته شده و فصل جدید آن جزو بهترین سریال های فانتزی 2024 است.

داستان این سریال در دوران پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا آغاز می‌شود. «کلیر رندال فریزر»، یک پرستار جنگ است که همراه با همسرش «فرانک» به عنوان دومین ماه عسلشان به اسکاتلند سفر می‌کنند؛ اما سفر آن‌ها آرامش بخش نیست، زیرا «کلیر» در طی یک سفر تاریخی به سال 1743 منتقل می‌شود و خود را در دوران دیگری می‌یابد. او در این دوران عاشق «جیمز فریزر»، یک جوان جنگجو، می‌شود و با او ازدواج می‌کند. این دو عاشق، درگیر رویدادهای تاریخی و قیام جاکوبیت‌ها می‌شوند.

ویچر (The Witcher) فصل 4

بهترین سریال های فانتزی 2024

  • کارگردان: لورن اشمیت هیسریچ
  • بازیگران: آنیا چالوترا، فریا آلن، ایمون فارن، جوی باتی، رویس پیرسون
  • تاریخ انتشار: نامشخص

از جدیدترین سریال های فانتزی که در لیست بهترین سریال های فانتزی 2024 نیز قرار دارد؛ Witcher یک مجموعه تلویزیونی درام و فانتزی بوده که توسط «لورن اشمیت هیسریچ» برای نتفلیکس بر اساس مجموعه کتابی به همین نام اثر نویسنده لهستانی «آندری ساپکوفسکی» ساخته شده است. در این سریال بازیگرانی مانند «آنیا چالوترا»، «فریا آلن»، «ایمون فارن»، «جوی باتی» و «رویس پیرسون» به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان با «گرالت» از «ریویا»، ولیعهد «سیریلا» از «سینترا» و جادوگر «الف ینفر» از «ونگربرگ» در مقاطع مختلف زمانی آغاز می‌شود و وقایعی که شخصیت‌های آن‌ها را در طول فصل اول شکل می‌دهند، پیش از اینکه در یک خط زمانی واحد ادغام شوند را بررسی می‌کند.

سوالات متداول

آیا اسپین آف دیگری از سریال بازی تاج و تخت در دست ساخت است؟

در سال 2019 قرار بود یک اسپین آف دیگر از این سریال مربوط به دوره شب طولانی و وقایع مربوط به ساخت دیوار، ساخته شود؛ اما تولید آن متوقف شد. حالا پنج اسپین آف دیگر در دست ساخت هستند.

آیا سریال Outlander ادامه دارد؟

این سریال قرار است تا پایان رمان آن ساخته شود و به احتمال زیاد ادامه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های فانتزی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *