همنواز

بازیگران سریال هشت پا [ بیوگرافی + عکس]

مجموعه هشت پا با بازی سعید چنگیزیان و هلیا امامی از شبکه یک روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با داستان و بازیگران سریال هشت پا با ما همراه شوید.

هشت پا یک مجموعه‌ی پلیسی جنایی به کارگردانی «احمد معظمی» است که به قلم «علی طالب‌آبادی» به نگارش درآمده است. اگر از علاقه‌مندان سریال‌های پلیسی جنایی هستید، می‌توانید سریال هشت پا را هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک تماشا کنید.

«محمدرضا شفیعی» تهیه‌کنندگی سریال هشت پا را بر عهده دارد. در این سریال بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، عکس بازیگران سریال هشت پا را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


 بازیگران سریال هشت پا

مجموعه‌ی هشت پا محصول مشترک مرکز سیما فیلم و معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا (ناجی هنر) بوده که توسط موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تولید شده است.

بازیگران سریال هشت پا
بازیگران سریال هشت پا

در سریال هشت پا بازیگرانی مطرح و توانمند از جمله «سعید چنگیزیان»، «رضا اکبرپور»، «محمد صادقی»، «نادر سلیمانی‌فرد»، «افسانه چهره‌آزاد»، «علی اسیوند»، «احمد نجفی»، «رویا جاویدنیا»، «ایرج نوذری»، «محمد فیلی»، «سودابه بیضایی»، «مینا وحید»، «هلیا امامی»، «علیرضا مهران»، «ایوب آقاخانی»، «کمند امیرسلیمانی»، «علیرضا جلالی تبار»، «سپند امیرسلیمانی»، «حمید ابراهیمی»، «محمدرضا اکبری»، «محسن بهرامی»، «نسرین نکیسا»، «ابوالفضل جمشیدی»، «مسعود کشاورز» و «سیامک راشدی» نقش‌آفرینی کردند.

سعید چنگیزیان

بازیگران سریال هشت پا

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا را با «سعید چنگیزیان» آغاز می‌کنیم که در این مجموعه نقش یک کاراگاه حرفه‌ای را ایفا می‌کند. «سعید چنگیزیان» زاده‌ی بیست‌و‌دوم آذر ماه سال 1356 در سمنان است. چنگیزیان‌ دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سینما تئاتر و دیپلم گرافیک از هنرستان امیرکبیر سمنان است.

او در سال 1376 در نخستین جشنواره دانشجویی جایزه اول بازیگری را برای ایفای نقش در نمایش برزخ نوشته ویلیام باتلر ییتس به کارگردانی محمد عاقبتی را دریافت کرد. یک سال بعد با نمایش عروسی خون بازیگر حرفه‌ای تئاتر شد.

چنگیزیان در 26 سالگی با بازی در فیلم «خداحافظ رفیق» برای اولین بار جلوی دوربین رفت. در سال 1390 با سریال توطئه فامیلی وارد قاب تلویزیون شد و 4 سال بعد در ماه مبارک رمضان با سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به شهرت رسید.

«سعید چنگیزیان» در 23 سالگی با «الهام کردا» که او هم بازیگر است ازدواج کرد. او علاوه بر بازیگری، به طراحی، چاپ و عکاسی علاقه‌مند است و توانایی انجام آن‌ها را دارد؛ اما هیچ وقت در این رشته‌ها کار حرفه‌ای انجام نداده است.

محمد صادقی

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا
زندگینامه بازیگران سریال هشت پا

«محمد صادقی» متولد سال ۱۳۳۶ در مشهد است. وی در ۱۷ سالگی دیپلم گرفت و در دو رشته صنایع غذایی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی قبول شد. اما به هیچ‌کدام از این رشته‌ها علاقه‌ای نداشت و برخلاف میلش برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت.

«محمد صادقی» در آمریکا در دانشگاه ایالتی ویسکانسین در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا در رشته علوم ارتباطات اجتماعی و هنرهای ارتباطی تحصیل کرد. او همچنین برای تکمیل تحصیلات بازیگری در چند مدرسه بازیگری از جمله مدرسه سنفورد مایزنر و لی استراس برگا تحصیل کرد.

«محمد صادقی» در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت. او چهار سال بعد با فیلم فرار مرگبار در نقش یک جانباز وارد سینما شد. وی با ایفای نقش مامون عباسی در سریال ولایت عشق در و مرتضی در سریال پلیسی خواب و بیدار به شهرت رسید.

از آثار هنری کارنامه «محمد صادقی» می‌توان به لاله (1391)، پایان نامه (1390)، پرچم های قلعه کاوه (1386)، ابراهیم خلیل الله (1384) در نقش ابراهیم، شهر آشوب (1384)، شاه خاموش (1382)، کودتای سیاه (1382)، وعده دیدار (1382)، پرده عشق (1382)، ولایت عشق (1380) و تو را دوست دارم (1378) اشاره کرد.

کمند امیرسلیمانی

عکس بازیگران سریال هشت پا

«کمند امیرسلیمانی»، در شانزدهم خرداد ماه سال 1352 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد است و از کودکی وارد دنیای بازیگری شده است. پدرش، سعید امیرسلیمانی از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون بوده و مادرش خانه‌دار است.

امیرسلیمانی در 5 سالگی برای اولین بار در سریال «هزار دستان» جلوی دوربین رفت و طبق خواسته علی حاتمی در یک نقش کوتاه همبازی لیلا حاتمی شد. او بعد از این تجربه کوتاه، در سال 1359 با ایفای نقش در نمایش «سنجاب‌ها» وارد تئاتر شد.

وی در 10 سالگی در مجموعه «مخمصه» بازی کرد و سه سال بعد با فیلم «ترنج» نقش‌آفرینی در سینما را تجربه نمود. او با ایفای نقش در پروژه‌های مختلف به کارش ادامه داد تا اینکه در سال 1374 با بازی در نقش آذر، عروس اسدالله خان در مجموعه موفق و پربیننده‌ی «پدر سالار»، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

کمند امیرسلیمانی سال‌ها قبل با آقای ورقا عامری که عکاس و ساکن امارات بوده ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام ایلیا است. وی پس از ازدواج به مدت 6 سال به امارات مهاجرت کرد؛ اما پس از مدتی برای ادامه فعالیت هنری خود به ایران آمد. او چند سال پیش از همسرش جدا شد.

علی اسیوند

زندگینامه بازیگران سریال هشت پا

«علی اسیوند» در یکم آذر ماه سال ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

«اسیوند» اوایل انقلاب اسلامی با بسته شدن دانشگاه‌ها وارد تئاتر شد تا اینکه در ۲۶ سالگی با ایفای نقش در فیلم بازداشتگاه اولین بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

«علی اسیوند» با نقش‌آفرینی در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» ساخته‌ی حسن فتحی و مجموعه «آژانس دوستی» شناخته شد. اما می‌توان گفت او با بازی در نقش مصطفی در فیلم سینمایی اخراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده نمکی به شهرت رسید.

فیلم‌های ماهور (۱۳۹۵)، شرفناز (۱۳۹۳)، پایان خدمت (۱۳۹۲)، روزگاری عشق و خیانت (۱۳۹۲)، دامنه‌های سفید (۱۳۹۱)، خرس (۱۳۹۰)، بوی گندم (۱۳۸۹)، پایان‌نامه (۱۳۸۹)، پرنده باز (۱۳۸۹)، فیلادلفی (۱۳۸۹) و گلوگاه (۱۳۸۹) برخی از آثار سینمایی کارنامه‌ی هنری «علی اسیوند» هستند.

«علی اسیوند» در دوره‌ی دانشگاه با «حمیرا ریاضی» (بازیگر) آشنا شد و این آشنایی در سال ۱۳۷۸ به ازدواج ختم شد. ثمره‌ی زندگی این زوج هنرمند یک دختر به‌نام «یاسمین» است.

هلیا امامی

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا
عکس بازیگران سریال هشت پا

«هلیا امامی» یکی دیگر از بازیگران سریال هشت پا است که در ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمد. وی دوره بازیگری را زیر نظر استاد حمید سمندریان گذرانده است. امامی از طرف استاد سمندریان به چیستا یثربی معرفی شد و در نمایشنامه‌ای که برای جشنواره فجر آماده می‌شد، ایفای نقش کرد.

اولین حضور حرفه‌‍‌ای او در سینما برای بازی در فیلم تقدیر نهایی (سال ۱۳۹۲) به کارگردانی محسن توکلی بود. «هلیا امامی» با سریال لژیونر به کارگردانی مسعود آب‌پرور، وارد قاب تلویزیون شد و با سریال از یادها رفته در نقشی متفاوت به شهرت رسید.

«هلیا امامی» علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ تبلیغاتی هم فعالیت می‌کند.

سپند امیرسلیمانی

عکس بازیگران سریال هشت پا

«سپند امیرسلیمانی» در بیست و هشتم آذر ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری است و به واسطه‌ی پدرش از 4 سالگی وارد دنیای بازیگری شد.

او تا 10 سالگی نمایشنامه خوانی و بازیگری را ادامه داد و بعد علاوه بر بازیگری، به کار و تدریس در حوزه موسیقی نیز پرداخت. او در چهارده سالگی نقش کوتاهی با پدرش درمجموعه دندان طلا بازی کرد و به طور حرفه‌ای از سال 1380 با فیلم نان عشق موتور 1000 وارد سینما شد.

ماه از روی سکو، خاندان سیبیلیان، به رنگ آسمان، پروانه در آتش، اعتراف، این یک تصادف نیست، شبهای برره، مرد دوهزارچهره، خوش نشین ها، مسیر انحرافی، مردان مریخی و زنان ونوسی، اخراجی ها، شبی از شبها، قهوه تلخ و خوب، بد، جلف، برخی از آثار کارنامه هنری «سپند امیرسلیمانی» هستند.

«سپند امیر سلیمانی» در سال 1385 در یک جمع دوستان با مارال آراسته آشنا شد و پس از 2 سال با یکدیگر ازدواج کردند، اما خودش در 25 مهر ماه سال 1397 در برنامه فرمول یک اعلام کرد سال 1393 بعد از 7 سال زندگی مشترک از همسرش جدا شده است تا این که در اردیبهشت 1403 خبر ازدواج خود با مونا کرمی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، را به طور رسمی اعلام کرد.

«سپند امیر سلیمانی» در کنار فعالیت‌های هنری‌اش رستوران دارد و به عنوان شغل دوم به اداره‌ی آن می‌پردازد.

رضا اکبرپور

بازیگران سریال هشت پا

«رضا اکبرپور» از بازیگران سریال هشت پا است. او نقش «سعید»، متهم اصلی پرونده داستان این مجموعه را بازی کرده است.

«رضا اکبرپور»، زاده‌ی دوازدهم آذر ماه سال 1365 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی علوم سیاسی است و از 14 سالگی وارد کلاس‌های بازیگری کانون حر شد. او زیر نظر علی سلیمانی بازیگری را آموخت.

اکبرپور چند سالی از بازیگری فاصله گرفت تا اینکه در سال 1390 با علی سراهنگ کارگردان و فیلمنامه نویس آشنا شد و در یک تئاتر به ایفای نقش پرداخت. سپس در تله فیلم زمانی برای ایستادن (فیلم برگزیده جشنواره جام جم) نقش‌آفرینی کرد. وی در سال 97 در نقش اصلی مجموعه در حوالی پاییز بهتر شناخته شد.

«رضا اکبرپور» متاهل است و یک فرزند دارد. او در کنار بازیگری یک کتاب‌فروشی را اداره می‌کند.

نادر سلیمانی‌

زندگینامه بازیگران سریال هشت پا

زندگینامه بازیگران سریال هشت پا را با «نادر سلیمانی‌» ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۴۵در آبادان است. او پس از تحصیل در رشته بازیگری برای کار و زندگی ساکن تهران شد و با پری صمدی ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر به نام هومان و یک پسر به نام بارسین دارند.

«سلیمانی» با بازی در سریال‌های تلویزیونی ساعت خوش در سال‌های ۱۳۷۳–۱۳۷۴ و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری به عنوان بازیگری کمدی شناخته شد. او از بازیگران سریال جادوگر نیز بوده که یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 به شمار می‌رود.

این بازیگر مطرح به اسباب بازی علاقه شدیدی دارد. آرزویش این بوده که روزی خلبان شود اما نشد. او تا سال 1361 ورزشکاری حرفه‌ای در رشته‌ی کشتی و وزنه‌برداری بود. در حال حاضر عکاسی را حرفه‌ای دنبال می‌کند.

«سلیمانی» صاحب رستوران دخمه است و در مغازه حرفه‌ای از فروش و تعمیر هواپیما و هلی کوپترهای کنترلی شراکت دارد.

«نادر سلیمانی‌» در سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری ایفای نقش داشته است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم «ضد» برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

رویا جاویدنیا

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا

«رویا جاویدنیا» یکی دیگر از بازیگران سریال هشت پا است که در چند سال گذشته در شبکه نمایش خانگی پرکار بوده است. «رویا جاویدنیا» در دهم مرداد ماه سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است و از سال ۱۳۸۳وارد دنیای بازیگری شد.

«جاویدنیا» با فیلم عصر جمعه در سال ۸۴ وارد سینما شد. وی با سریال وضعیت سفید وارد قاب تلویزیون شد و با سریال‌های سایه‌بان و دلدار به شهرت رسید.

وی در سال ۹۱ فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده را بازی کرد که این فیلم در جشنواره رم ۲۰۱۳ جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد.

از آثاری که «رویا جاویدنیا» در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته، می‌توان به وارونگی، در وجه حامل، هفت و نیم، به دنیا آمدن، پنهان، بیداری، شبانه روز، به آهستگی و سیاوش اشاره کرد.

«رویا جاویدنیا» فعالیتی در فضای مجازی ندارد و در این باره گفته است: «در حال حاضر در ایران شبکه‌های اجتماعی به جا استفاده نمی‌شود و گاهی مسمومیتی دارد که من ترجیح می‌دهم وارد نشوم و آرامش‌ام را ازدست ندهم.»

ایرج نوذری

بازیگران سریال هشت پا
بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا

«ایرج نوذری» متولد هفتم اسفند ماه سال 1342 در تهران است. ایرج فرزند اول مرحوم «منوچهر نوذری» هنرپیشه و مجری مطرح کشورمان است و تنها خواهرش نازنین، دارای دکترای زبان اسپانیایی بوده و نویسنده است.

وی فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس رشته زبان شناسی است و به زبان‌های «سانسکریت»، «هندی»، «اردو»، «اسپانیایی»، «فرانسوی» و «انگلیسی» تسلط دارد. ایشان علاوه بر بازیگری، نوازندگی و اجرا، مدتی رئیس امور بین الملل رشته کونگ فوی ایران نیز بوده است.

«ایرج نوذری» از نوجوانی کنار پدرش حضور در رادیو را تجربه کرد. در سال‌های قبل انفلاب در برنامه «شما و رادیو» پدر بازی کرد و بعد انقلاب هم در برنامه «صبح جمعه با شما» حضور داشت. وی در 28 سالگی با ایفای نقش فیلم «اویناز» جلوی دوربین رفت و چند ماه بعد در فیلم «آخرین تلاش» بازی کرد.

ایشان بعد از 12 سال مهاجرت به ایران بازگشت و با نقش‌آفرینی و کارگردانی بخش‌های هندی مجموعه مسافری از هند که از پربیننده‌‌ترین و بهترین سریال های ایرانی پس از انقلاب تلویزیون است، به شهرت رسید.

ایرج نوذری استاد ضرب‌های کوبه‌‌ای و ضرب‌‌های هندی تبلا و طبله است. موسیقی فیلم‌‌های «بای‌ سیکل ران»، «گفتگو با باد» و موسیقی متن مسابقه «ستاره‌‌ها» و نیز موسیقی «مسافری از هند» به عهده او بوده است.

ایرج نوذری در 28 سالگی ازدواج کرد. همسر او  استاد زبان آلمانی و متخصص پوست و زیبایی است. آن‌ها دو دختر به نام‌های دلربا و دلناز دارند.

افسانه چهره آزاد

بازیگران سریال هشت پا

«افسانه چهره آزاد» با نام اصلی «افسانه نعمت ناصر» در ۲۲ بهمن ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمده است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیت هنری‌اش را با بازی در مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» آغاز کرد.

«چهره آزاد» در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش‌های مکمل آغاز کرد. اما بازی‌اش در سریال جمعه تعطیل نیست به همراهی «علیرضا خمسه» نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره‌ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.

از آثار سینمایی کارنامه هنری «افسانه چهره آزاد» می‌توان به فیلم‌های بسیاری از جمله قندون جهیزیه، دهلیز، گناه من، هیچ کجا هیچ کس، سیزده 59، چند تار مو و دندان طلا اشاره کرد.

بازی متفاوت «افسانه چهره آزاد» در نقش کوتاهی در فیلم بوتیک او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد.

جالب است بدانبد «افسانه چهره آزاد» نوه رقیه چهره آزاد بازیگر و همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما است.

محمد فیلی

بازیگران سریال هشت پا

در ادامه‌ی معرفی بازیگران سریال هشت پا می‌رسیم به «محمد فیلی» که متولد بیست‌ودوم فروردین ماه سال ۱۳۲۹ در شیراز است. وی در سال ۱۳۴۹ از طریق آشنایی با هنرمندان فعال موسیقی تئاتر برای یادگیری ساز و گیتار به خانه فرهنگ شیراز رفت و به اجرای تئاتر پرداخت.

«فیلی» از سال ۵۷ وارد تلویزیون شیراز شد و به اجرای کارهای نمایشی پرداخت. او در سال ۶۴ با بازی در فیلم نام گشتی‌ها وارد سینما شد. «فیلی» سه سال بعد در فیلم شاخه‌های بید ایفای نقش کرد. وی در سال ۷۱ بازی در سربال روزی روزگاری در نقش بسیم بیگ و نسیم بیگ به شهرت رسید و پیشنهادات زیادی دریافت کرد و پس از آن به تهران مهاجرت کرد.

از معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های «محمد فیلی» می‌توان به بازی در نقش «نسیم بیگ» و «بسیم بیگ» در سریال روزی روزگاری، «تلخک» در پشت کوه‌های بلند و «شمر» در مختارنامه اشاره کرد.

پشت کوه‌های بلند، چاردیواری، گسل، پرستاران و بانوی عمارت، تنها برخی از مجموعه تلویزیونی کارنامه هنری «محمد فیلی» هستند.

«محمد فیلی» بعد از انقلاب ازدواج کرد و چهار فرزند (دو دختر و دو پسر) دارد. ایشان در مصاحبه‌ای گفته است: «از اینکه بازیگر شده‌ام پشیمانم. من با عشق این رشته را انتخاب کردم اما شرایط خوبی در سینما و تلویزیون حکم‌فرما نیست. اگر یک دکه سیگار فروشی زده بودم حالا سوپر مارکت دو دهنه برای خودم داشتم. اما حالا با بازیگری وضعیت مالی خوبی ندارم.»

سودابه بیضایی

زندگینامه بازیگران سریال هشت پا

«سودابه بیضایی» متولد هجدهم اردیبهشت ماه سال 1360 در شیراز است. او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی بوده و از سال 81 با ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان و فیملنامه نویسی ناصر تقوایی وارد این حرفه شد.

پدر وی دبیر بازنشسته شیمی بوده و مادرش «سهیلا کوشکی» مدیر موسسه پوست شهر شیراز است. او پس اینکه بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت، در 22 سالگی با بازی در با فیلم گیس بریده، برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

«سودابه بیضایی» در سال 1384 با ایفای نقش در مجموعه پربیننده «وفا» به کارگردانی محمدحسی لطیفی وارد قاب تلویزیون شد و سال بعد در مجموعه جابربن‌حیان نقش‌آفرینی کرد. بیشتر شهرت وی برای بازی در سریال‌های هوش سیاه، کیمیا، نفس و آمین است.

وی علاوه بر بازیگری، در زمینه موسیقی نیز فعالیت می‌کند و در نواختن گیتار مهارت خاصی دارد. «بیضایی» معتقد است بازیگری که موسیقی بداند، می‌تواند در کار بازیگری ریتم داشته باشد و همین طور ادبیات که هم‌خانواده سینماست، هنرپیشه‌ای که ادبیات بداند به راحتی می‌تواند فیلمنامه را آنالیز کند.

ایوب آقاخانی

بازیگران سریال هشت پا

«ایوب آقاخانی» متولد یکم آبان ماه سال 1354 در تبریز است. او دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1381 است.

وی فعالیت خود را از سال 1373، زمانی که 19 سال داشت به عنوان کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش‌های رادیویی زیادی اجرا کرد. او از دوران دانشگاه وارد عرصه تئاتر شد.

در سال 1380 نخستین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز را چاپ کرد و پس از آن در سال 84 اولین مجموعه شعر خود بنام واگویه در مسیر وهم و امید را منتشر کرد. وی در ده‌ها جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

«آقاخانی» ازدواج کرده و یک پسر  به نام نیاسان دارد. او استاد دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه سوره و آموزشگاه‌های هنری است.

مینا وحید

عکس بازیگران سریال هشت پا

بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا را با معرفی «مینا وحید» ادامه می‌دهیم. «مینا وحید» متولد 17 مرداد 1366 در رشت است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر دانشگاه هنر است. او فعالیت هنری خود را از دوره‌ی دانشجویی با اجرای نمایش آغاز کرده است. کلاغ از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجشک و دزدان شماره ۴۳ از جمله تئاترهایی هستند که «مینا وحید» در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

«وحید» در سال 1393 با بازی در فیلم «دوران عاشقی» به شهرت رسید. فیلم‌های کفشهایم کو؟ ساخته‌ی کیومرث پوراحمد و هایلایت به کارگردانی «اصغر نعیمی» از دیگر آثار سینمایی کارنامه‌ی هنری وی هستند.

«مینا وحید» برای بازی در فیلم کوتاه کرمچاله، بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید شد. وی یا نقش‌آفرینی در فیلم بعد از تو با نام انگلیسی «One Night In Tehran» جایزه بهترین بازیگر زن سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو را به دست آورد.

علیرضا مهران

بازیگران سریال هشت پا

«علیرضا مهران» در سال 1359 در تهران متولد شد. وی فارغ‌‌التحصیل رشته نقشه کشی ساختمان است. او در این مجموعه نقش رهبر انقلاب را ایفا می‌کند. او پیش از این در دوره سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی نیز این نقش را بازی کرده بودند.

«مهران» فعالیت هنری خود را از 20 سالگی با حضور در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان و اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرد. اولین بازی او در نمایش «اتوبوسی به نام هوس» در تالار قشقایی بود. وی پس از بازی در این نمایش، دستیاری کارگردان و طراحی صحنه چندین نمایش را برعهده گرفت.

نقش‌آفرینی در سریال دیوار، زیر هشت و سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم و نیز ایفای نقش در سریال «بچه های نسبتا بد»، علیرضا مهران را به شهرت رساند.

«علیرضا مهران» با شهره مکری (بازیگر تئاتر) ازدواج کرده و ثمره‌ی زندگی مشترک این زوج هنرمند یک پسر بوده که فریاد نام دارد.

خلاصه داستان سریال هشت پا

پس از پرداختن بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا از شبکه یک سراغ قصه‌ی این مجموعه پلیسی جنایی می‌رویم که درباره‌ی یک کاراگاه حرفه‌ای است که درگیر یک پرونده قتل مشکوک می‌شود.

بازیگران سریال هشت پا

 

زمان پخش تکرار سریال هشت پا از شبکه یکدر خلاصه داستان سریال هشت پا آمده است: کاراگاه «کیانفر» در حین بررسی قتل مردی ثروتمند به متهم اصلی پرونده یعنی سعید می‌رسد و تلاش می‌کند معمای پیچیده و رازآلود این جنایت را کشف کند.

کارگردان سریال هشت پا

«احمد معظمی» کارگردان سریال هشت پا، در یکم آذر ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. «معظمی» از سال 1387 با کارگردانی تله فیلم ماهی کوچولوها دعا می‌خوانند کار حرفه‌ای خود را از آغاز کرد.

از آثار کارنامه هنری «احمد معظمی» می‌توان باغ بی‌روزنه، سارقان روح، سایبر، دیوار شیشه‌ای، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، مسافران شهر، سرجوخه، خانه امن، ملکاوان و فیلم سینمایی حریم شخصی را نام برد.

«احمد معظمی» درباره‌ی سریال هشت پا گفت: «به نظرم سریال هشت پا جزو مجموعه‌های پلیسی‌ است که فضای مدرن و به روزی را به تصویر می‌کشد و از این جهت می‌تواند به کار پربیننده‌ای تبدیل شود.»

عوامل تولید سریال هشت پا

  • کارگردان: احمد معظمی
  • نویسنده: علی طالب‌آبادی
  • تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی
  • مدیر فیلمبرداری: فلاحی
  • مدیر صدابرداری: وحید سلطانی
  • مدیرتولید: سعید کنگاور نظری
  • طراح صحنه: ملیکا سهرابی زاده
  • طراح لباس: سمیرا شجاعی
  • طراح گریم: مرتضی کهزادی
  • طراح صدا: امین شریفی
  • تدوین: محمد حسین غضنفری و فاطمه کرباسچی
  • دستیار کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا علیپور
  • بازیگردان: سیامک راشدی
  • عکاس: کسری نیک رفتار
  • روابط عمومی: سروناز مظاهری

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال هشت پا نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال هشت پا «سعید چنگیزیان»، «رضا اکبرپور»، «محمد صادقی»، «نادر سلیمانی فرد»، «افسانه چهره آزاد»، «علی اسیوند»، «احمد نجفی»، «رویا جاویدنیا»، «ایرج نوذری»، «محمد فیلی»، «سودابه بیضایی»، «مینا وحید»، «هلیا امامی»، «علیرضا مهران»، «ایوب آقاخانی»، «کمند امیرسلیمانی»، «علیرضا جلالی تبار»، «سپند امیرسلیمانی»، «حمید ابراهیمی»، «محمدرضا اکبری»، «محسن بهرامی»، «نسرین نکیسا»، «ابوالفضل جمشیدی»، «مسعود کشاورز» و «سیامک راشدی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال هشت پا چند قسمت است؟

این مجموعه در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی «احمد معظمی» ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال هشت پا چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های درام ایرانی لذت می‌برید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *