چالش 30 روزه فیلم – روز نهم : یک فیلم صامت مورد علاقه (مطب دکتر کالیگاری)

اخیراً در توئیتر، چالشی مبنی بر چالش 30 روزه فیلم به انتشار رسیده که مردم در قالب یک عکس و موضوع، مردم فیلم‌هایی را معرفی می‌کنند.

چند روزی است که در بین کاربران توئیتر فارسی، چالشی مبنی بر چالش توئیتری فیلم به انتشار رسیده است که چالش سی روزه فیلم دیدن را به دیگران معرفی می‌کند. این چالش جالب، بر اساس یک موضوع پیش می‌رود و معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش است که روزانه از دید بنده، فیلم‌هایی را به شما معرفی خواهم کرد تا تابستان خود را با موضوعات مختلفی که در این چالش هستند بگذرانید.

چالش 30 روزه فیلم

یک فیلم صامت مورد علاقه

چالش 30 روزه فیلم
چالش توئیتری فیلم

مطب دکتر کالیگاری، یک فیلم ترسناک صامت آلمانی محصول 1920 به کارگردانی رابرت وین و نویسندگی هانس یانوویتز و کارل مایر است. این فیلم که اثر اساسی سینمای اکسپرسیونیست آلمان در نظر گرفته می‌شود و داستان یک هیپنوتیزم کننده دیوانه را روایت می‌کند که از یک خواب آور استفاده کرده است.

این فیلم دارای یک سبک بصری تیره و پرپیچ و خم است، با فرم‌های نوک تیز، خطوط مورب و منحنی، ساختارها و مناظر که در زوایای غیرعادی و سایه‌ها و رگه‌هایی از نور که مستقیماً روی مجموعه‌ها نقاشی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک

فیلمنامه از تجربیات مختلفی از زندگی یانوویتز و مایر الهام گرفته شده است، هر دو صلح‌طلب که پس از تجربه‌هایشان با ارتش در طول جنگ جهانی اول به قدرت بی‌اعتماد شده‌اند. این فیلم از یک داستان  استفاده می‌کند که یک مقدمه و پایانی همراه با پایانی پیچیده دارد.

طراحی فیلم توسط Hermann Warm ،Walter Reimann و Walter Röhrig انجام شده است که سبک گرافیکی خارق‌العاده را نسبت به سبک ناتورالیستی توصیه می‌کنند. این فیلم اقتدار بی رحمانه و غیرمنطقی را مضمون می‌کند.

نویسندگان و محققان استدلال کرده‌اند که این فیلم نشان‌دهنده نیاز ناخودآگاه جامعه آلمان به یک ظالم است و نمونه‌ای از اطاعت آلمان از اقتدار و عدم تمایل به شورش علیه اقتدار دیوانه می‌باشد. برخی از منتقدان، کالیگاری را به عنوان نماینده دولت جنگ آلمان تعبیر کرده‌اند که سزار نمادی از انسان عادی است که مانند سربازان شرطی شده است که بکشند. از دیگر مضامین فیلم می‌توان به تضاد بی‌ثبات شده بین جنون و سلامت عقل، ادراک ذهنی از واقعیت و دوگانگی طبیعت انسان اشاره کرد.

چالش سی روزه فیلم دیدن

چالش 30 روزه فیلم
معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *