بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک بر اساس رتبه بندی IMDb

راب زامبی، یکی از تأثیرگذارتین و فعال‌ترین افراد در زمینه اشعار و فیلم‌های ترسناک است که در ادامه، به بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک خواهیم پرداخت.

رابرت بارتله کامینگز، که با نام راب زامبی شناخته می‌شود زاده ۱۲ ژانویه ۱۹۶۵، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، فیلمساز و بازیگر آمریکایی است. موسیقی و اشعار او به دلیل مضامین ترسناک و علمی تخیلی خود قابل توجه هستند و برنامه‌های زنده او به دلیل نمایش استادانه، راک مورد ستایش قرار گرفته‌اند.

برترین فیلم راب زامبی وحشتناک چه بازسازی، چه بازگویی یا داستان‌های اصلی، چه خوب و چه بد، همیشه متعلق به او هستند و امضایی از ژانر ترسناک هستند. فیلم‌های راب زامبی، سبک فیلمسازی متمایز کارگردانی را به نمایش می‌گذارند.

در حالی که برخی از دیدگاه‌ها او را از داستان‌های پر از شخصیت‌های غمگین و آزاردهنده تحسین می‌کنند، برخی دیگر فکر می‌کنند که او بیش از حد بر ارزش شوک تکیه می‌کند و چیزی فراتر از صحنه‌های خشونت‌آمیز از خون، ارائه نمی‌دهد.

فیلم راب زامبی وحشتناک صحنه‌های تکان‌دهنده زیادی را به دلیل تأثیرات استثماری‌اش اضافه می‌کند و شخصیت‌های او بازتاب جهان‌بینی نگران‌کننده‌ای است که اغلب در درون‌مایه‌های فیلم‌هایش وجود دارد. فیلم‌های راب زامبی همراه با موسیقی که اغلب توسط خود هنرمند ارائه می‌شود، یک تجربه سمعی و بصری منحصربه‌فرد است.

بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک بر اساس رتبه بندی IMDb

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

راب زامبی اولین کارگردانی خود را با “خانه 1000 جسد” در سال 2003 انجام داد و از آن زمان تاکنون عناوین زیادی را کارگردانی کرده است. فیلم‌شناسی زامبی، از بازسازی و بازگویی تا محتوای اصلی را در بر می‌گیرد و کارگردان جهان گسترده و اسطوره‌های خود را خلق می‌کند. تعداد کمی از هنرمندان به اندازه زامبی موفق به فیلمسازی شده‌اند، و اگرچه همه فیلم‌های راب زامبی عالی نیستند، اما ساخته‌های متمایز او هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

Halloween 2

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
برترین فیلم راب زامبی وحشتناک

مانند بسیاری از فیلم‌های راب زامبی، برداشت او از هالووین 2 بیشتر یک بازگویی بود و نه بازسازی ساده از فیلمی به همین نام در سال 1981. با کاوش در گذشته لوری و مایکل مایرز و همچنین دکتر لومیس، داستان درست پس از وقایع هالووین 2007 و قبل از یک جهش زمانی یک ساله می‌گذرد.

لوری هنوز درگیر عواقب آن شب هالووین است در حالی که دکتر لومیس از این تراژدی استفاده و کتاب جدیدی منتشر می‌کند. در مکانی دیگر، مایکل مایرز رویاهایی از مادرش دارد و لوری نیز توهمات مرتبط با گذشته مایکل را تجربه می‌کند.

اگرچه او برخی از جزئیات فیلم اصلی را مانند مانند خواهر و برادر بودن لوری و مایکل حفظ کرد، اما فیلم‌های هالووین راب زامبی قانون را تغییر دادند و با داستان کلاسیک آزاد شدند. چیزی که بیش از همه مانع هالووین 2 می‌شود این است که اتفاقات زیادی فقط در یک فیلم رخ می‌دهد. اضافه شدن دبورا مایرز از طریق رؤیاها به همراه یک اسب سفید، تلاشی ناموفق برای گسترش داستان مایکل بود و در نهایت گیج کننده غیرضروری بود. نیت زامبی خوب بود، اما هالووین 2 در نهایت چیزی را که بازسازی هالووین او ساخته بود، نابود کرد.

31

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
فیلم راب زامبی وحشتناک

در ابتدا تصور می‌شد که ادامه داستان خانواده فایرفلای از خانه 1000 جسد و رد شیطان، فیلم 31 باشد، در واقع یک داستان اصلی کاملا مستقل از داستان‌های دیگر بود که برخی از همکاران مکرر فیلم‌های راب زامبی را به نمایش می‌گذاشت.

داستان در هالووین 1976 اتفاق می‌افتد و داستان پنج کارگر کارناوال را دنبال می‌کند که توسط گروهی از دلقک‌ها ربوده و مجبور به انجام یک بازی بقا به نام «31» می‌شوند. بازی 12 ساعت طول می‌کشد و گروه در پیچ و خم با اتاق‌های مختلف قرار می‌گیرند که در آن باید از خود در برابر سرها که دلقک‌های قاتل هستند که هدفشان شکنجه و کشتن است دفاع کنند.

در حالی که این ایده چیزی نبود که قبلاً دیده نشده بود، 31 حاوی صحنه‌های معمولی غرق در خون بود که یک احساس کلاستروفوبیک را در سراسر ایجاد کرد. این فیلم سبک فیلم‌های استثماری کلاسیک را داشت، اما آن‌ها را با گروهی از دلقک‌های قاتل با شخصیت Doom-Head که به‌ویژه کابوس‌آمیز بود، ادغام کرد.

The Munsters

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
فیلم های برتر راب زامبی ترسناک

فیلم انحصاری نتفلیکس The Munsters که یک انحراف کامل از فیلم‌های معمولی راب زامبی ارائه می‌کند، برداشت کارگردان از ویژگی نوستالژیک کلاسیک بود. Zombie’s The Munsters یک شبه پیش درآمد برای نمایش دهه 1960 بود و در ترانسیلوانیا اتفاق می‌افتاد که در آن یک خون آشام عاشقی به نام لیلی دنبال می‌شد که با وجود اعتراضات شدید او برای یک آزمایش علمی غول پیکر به نام هرمان با سر به پا می‌افتد.

اگرچه The Munsters یک خروج عالی برای Zombie بود، اما در نهایت از بسیاری از مشکلات مشابهی رنج می‌برد که از همان ابتدا گریبان کار کارگردان را گرفته بود. فیلم‌های راب زامبی معمولاً دارای سبکی کم‌هزینه هستند، اما بخش‌های بزرگی از The Munsters ارزان و جذاب نیستند. با این وجود، اجراهای قوی و کمپینگ به تماشای فیلم در کل کمک کرد.

3 From Hell

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

3 From Hell تمام خشونت، زبان زننده، صحنه‌های شکنجه و موسیقی دهه 1970 را ارائه می‌کرد که طرفداران از فیلم‌های راب زامبی انتظار داشتند، اما با این وجود فاقد آن بود. بزرگترین شکست این فیلم، این بود که چقدر به الگوی The Devil’s Rejects بدون افزودن چیز جدیدی نزدیک شده بود.

خارج از چند تغییر کلیدی، تقریباً دقیقاً همان فیلم بود، و بازگویی پایان درخشان The Devil’s Rejects، انتخاب قوی کارگردان در فیلم قبلی را هدر داد. 3 From Hell برای کسانی که بیشتر از آن را می‌خواستند، همه امتیازها را به دست آورد، اما ماهیت غیرقابل توجه آن سقوط تاسف بار آن بود.

The Lords of Salem

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

The Lords of Salem از دیگر فیلم‌های راب زامبی متمایز بود، اما این لزوماً آن را به یک اثر سینمایی قوی تبدیل نکرد. داستان بر جادوگری و شیطان پرستی متمرکز است و یک دی جی به نام هایدی را دنبال می‌کند که یک جعبه چوبی حاوی آلبومی از گروهی به نام “The Lords” دریافت می‌کند.

به محض اینکه او آهنگ را پخش می‌کند، دیدهای عجیبی پیدا می‌کند و با عهد جادوگران باستانی و شیطان‌پرستان اهریمنی گرفتار می‌شود. از میان تمام فیلم‌های راب زامبی، The Lords of Salem کمترین صحنه‌های خشن را داشت، و در حالی که از نظر بصری و شنیداری جذاب‌ترین فیلم او بود، اما نمونه دیگری از فیلم راب زامبی بود که می‌خواست مجموعه‌ای از داستان‌ها را تعریف کند.

Halloween

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

در سال 2007، راب زامبی کاری را انجام داد که خیلی‌ها می‌خواستند اما جراتش را نداشتند. هالووین سال 2007 هم بازسازی و هم یک تخیل مجدد بود و مایکل مایرز را با دنبال کردن او در طول مدتی که در آسایشگاه اسمیت گروو پس از کشتن یک قلدر مدرسه، خواهرش و چند نفر دیگر دنبال می‌کرد، به یک داستان پس زمینه تبدیل کرد.

همچنین زندگی خانوادگی او و رابطه او با مادرش دبورا را گسترش داد و 15 سال آینده با تعقیب مایکل از لوری استرود و دوستانش در شب هالووین شروع شد. چیزی که در هالووین راب زامبی به درستی انجام شد، رویکرد آن به داستان پس زمینه مایرز بود که نیمه اول فیلم را تشکیل می‌داد.

این به درک بهتر شخصیت، پیشینه خانوادگی و رابطه مایکل با دکتر لومیس و همچنین انگیزه‌های او به عنوان یک قاتل شرور کمک کرد. بیشتر بینندگان انتظار بازسازی کامل فیلم اصلی را داشتند و این همان چیزی است که در نهایت به برداشت منحصر به فرد زامبی لطمه زد.

House of 1000 Corpses

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

اولین حضور زامبی در کارگردانی قوی بود و لحن را برای بقیه فیلم‌شناسی او رقم زد. House of 1000 Corpses صفحه‌ای از فیلم‌های استثماری کلاسیک با تأثیرات قوی از فیلم‌های ترسناک نمادین مانند کشتار با اره برقی تگزاس و The Hills Have Eyes گرفته است.

در حوالی هالووین 1977، House of 1000 Corpses خانواده فایرفلای و عشق آنها به شکنجه و خون را معرفی کرد. این فیلم، داستان گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که به سرتاسر کشور سفر می‌کنند و زمانی که با قبیله خطرناک فایرفلای روبرو می‌شوند، خود را در یک کابوس واقعی می‌بینند.

House of 1000 Corpses سرآغاز سه‌گانه‌ای بود که جنایات خانواده فایرفلای را دنبال می‌کرد و در حالی که در ابتدا نقدهای بد زیادی دریافت کرد، اما توانست طرفدارانی را برای خودش جمع کند. این فیلم مقادیر فراوانی از خشونت را به نمایش گذاشت و توانست تماشاگران را به گونه‌ای شوکه کند که دقیقاً با هدف فیلم‌های استثماری مطابقت داشت.

The Devil’s Rejects

بهترین فیلم های ترسناک راب زامبی
بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک

دو سال پس از اکران فیلم House of 1000 Corpses، دنباله‌ای با عنوان The Devil’s Rejects با اکثر بازیگران اصلی وارد بازار شد. داستان در سال 1978 اتفاق می‌افتد و خانواده فایرفلای را که به سلطنت وحشتناک خود ادامه می‌دهند، اما با چند مانع، دوباره متحد می‌کند.

پس از یورش به خانه آنها، تنها دو عضو موفق به فرار می‌شوند، در حالی که یکی بازداشت و بقیه کشته می‌شوند. در همین حال، کاپیتان اسپالدینگ در جای دیگری است. The Devil’s Rejects بهترین فیلم راب زامبی است زیرا فیلنامه بهتری دارد. داستان منسجم است و بدون سستی زمان می‌برد و سعی نمی‌کند خیلی زمینه را پوشش دهد.

جالب است که The Devil’s Rejects، دومین فیلم زامبی، از نظر داستان گویی بهترین فیلم اوست؛ با توجه به اینکه بسیاری از فیلم‌های بعدی او دچار مشکلات اساسی در این زمینه شده‌اند. در نهایت، The Devil’s Rejects ثابت کرد که راب زامبی می‌تواند یک داستان هیجان انگیز و ترسناک را هم از نظر بصری و هم از نظر روایی، برخلاف آنچه بسیاری از منتقدان باور کرده‌اند، نشان بدهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های راب زامبی ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *