بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس تا سال 2023

یورگوس لانتیموس، یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های یک دهه اخیر می‌باشد که در ادامه به معرفی بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس تا سال 2023 خواهیم پرداخت.

یورگوس لانتیموس، چندین فیلم موفق در طول چند سال اخیر ساخته است. اگرچه سبک متمایز او باعث شده تا برخی از آنها بهتر از دیگر کارهای کارگردانان مورد استقبال قرار بگیرد و به عنوان برترین فیلم ها به کارگردانی لانتیموس شناخته بشود.

این کارگردان به خاطر روایت‌های منحصر به فرد و حرکات نامتعارف دوربین که به پروژه‌هایش لحن و فضای بسیار خاصی می‌بخشد معروف است. در حالی که این گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد و منجر به سوءتفاهم‌هایی در رابطه با داستان شود، اما او همیشه سرنخ‌های عجیب و غریب فراوان و زیرمتن عمیقی را ارائه می‌دهد که به فیلم‌هایش جان می‌بخشد و به بیننده چیزی برای تفکر عمیق می‌دهد.

یورگوس لانتیموس، در طول دوران حرفه‌ای خود، چندین فیلم هیجان‌انگیز خلق کرده، اما سبک تجربی و داستان‌گویی دور از راه او، منجر به درجات متفاوتی از موفقیت تجاری و انتقادی شده است. همچنین او فیلمی جدید، امسال اکران خواهد کرد که بهترین فیلم یورگوس لانتیموس در 2023 شناخته می‌شود.

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس تا سال 2023

فیلم های برتر yorgos lanthimos

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس

حرفه لانتیموس در اواخر دهه 90 با مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه یونانی شروع شد که برای اولین بار به کارگردان این امکان را داد تا سبکی را بیان کند که بعداً به آن شهرت پیدا کرد. اگرچه آثار او تحت‌الشعاع دیگر کارگردانان بزرگ دهه 1990 قرار گرفتند، لانتیموس به سرعت برای خود به عنوان یک تجربه‌گرا شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جهان بهمراه امتیاز IMDB تا سال 2023

Alps (2011)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
برترین فیلم ها به کارگردانی لانتیموس

Alps آرام‌ترین پروژه لانتیموس است، زیرا به‌اندازه کافی متحرک یا مبتکرانه برای جلب توجه مخاطبان بین‌المللی نبود. داستان فیلم، گروهی از بازیگران را دنبال می‌کند که یک کسب‌وکار منحصربه‌فرد را راه‌اندازی می‌کنند که شامل جعل هویت فردی که به تازگی درگذشته است تا روند غم و اندوه مشتریان خود را کاهش دهند.

این فیلم، نگاهی جذاب به مفاهیم مرگ و انسانیت دارد؛ اما بسیاری از منتقدان این پروژه را نسبتاً سطحی و بی‌معنا توصیف کردند. اگرچه لانتیموس بعداً کمدی‌های تاریک عالی را ساخت، اما سبک و حس شوخ طبعی او در اینجا کاملاً صیقلی نیست.

آلپ، در وبسایت Rotten Tomatoes، امتیاز 50 درصد را دریافت کرد که همه چیز را در مورد استقبال عمومی از فیلم می‌گوید. در حالی که سبک غیرمنتظره فیلم کاملاً درگیرکننده بود، مواردی وجود داشت که طرح داستان را دور و بی‌معنا به نظر نشان می‌داد.

این فیلم تنها 143000 دلار در سراسر جهان به دست آورد، که احتمالاً به شدت در عدم شهرت فیلم نقش داشته است. در مورد پروژه‌های بزرگ دیگر لانتیموس صحبتی از آن نمی‌شود و در حالی که چندین جنبه سرگرم‌کننده و ایده‌های تکان‌دهنده دارد، به این دلیل است که آن‌ها را به اندازه آثار بعدی‌اش به طور مؤثر بررسی نمی‌کند.

The Killing Of A Sacred Deer (2017)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
بهترین فیلم یورگوس لانتیموس در 2023

اگرچه برخی نیاز داشتند که پایان The Killing Of A Sacred Deer برایشان توضیح داده شود؛ اما فیلم هنوز هم ایده‌های جذاب و مفاهیم زیبای زیادی دارد که نمی‌توان از دست داد. اجراهای عجیب و غریب و تصاویر آزاردهنده آن، ارزش فیلم را تضمین می‌کند که حتی زمانی که طرح به حالت مزخرف می‌افتد، فضا و سبک برای پیشبرد فیلم کافی هستند.

این فیلم، حول محور جراحی به نام استیون مورفی است که پسر جوانی را زیر بال خود می‌گیرد و به زودی خود را قربانی یک نفرین مرگبار و مرموز می‌بیند. مانند بسیاری از کارهای دیگر لانتیموس، این فیلم، یک ایده بسیار سرگرم کننده است که با داستان‌سرایی غیر متعارف، از دسترس خارج شده است.

اگرچه مقایسه فیلم با هر چیز دیگری در این ژانر دشوار است، اما کشتن گوزن مقدس، یک فیلم ترسناک از کمپانی A24 است که تلاش می‌کند تا حدالامکان مخاطب خود را ناراحت کند. این فیلم در امتیاز 63 درصدی مخاطبانش در Rotten Tomatoes منعکس شده و ثابت می‌کند که این فیلم بسیار تفرقه‌انگیز است که به سادگی برای همه کار نخواهد کرد. با وجود بازیگران قابل توجه مانند کالین فارل، نیکول کیدمن و بری کیوگان، فیلم لانتیموس را همراهی کردند.

Dogtooth (2009)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
فیلم های برتر yorgos lanthimos

اگرچه Dogtooth همان سبک نامتعارفی را به نمایش می‌گذارد که دیگر پروژه‌های لانتیموس را غیرقابل دسترس می‌کند، اما این نوشته‌ها و اجراها هستند که به این فیلم اجازه می‌دهند تا واقعاً بیش از عیب‌هایش بدرخشد. این فیلم مملو از ایده‌های جالب در مورد دوران کودکی و سوءاستفاده است. اگرچه قطعا تماشای آن آسان نیست، اما چیزی واقعا بالغ و تازه در نحوه روایت کارگردان این داستان وجود دارد.

در حالی که برخی از فیلم‌های لانتیموس فرضیه‌های عجیب و غریب خود را توجیه نمی‌کنند، واقعاً نمی‌توان به Dogtooth به شکل دیگری نگاه کرد. غیرعادی بودن، مضامین فیلم را از آسیب و سلامت روان را به سمت اصلی سوق می‌دهد.

در حالی که بسیاری از مخاطبان هنوز در مورد سبک لانتیموس در Dogtooth سردرگم بودند، منتقدان کاملاً فیلم را دوست داشتند. فیلم در Rotten Tomatoes امتیاز 93% را دریافت کرد و نقدها بسیار مثبت بودند. این فیلم در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و تنها 689000 دلار در سراسر جهان فروخت.

The Lobster (2015)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس

خرچنگ، یک فیلم عاشقانه تاریک می‌باشد که در اطراف یک هتل خیالی متمرکز است. جایی که افراد مجرد مجبور می‌شوند در یک بازه زمانی معین با همتای کامل خود ملاقات کنند یا در خطر تبدیل شدن به یک حیوان وحشی قرار بگیرند. با حضور کالین فارل و ریچل وایز در نقش‌های اصلی، فیلم مضامین جذابی از خودمختاری، هدف، و اینکه چرا انسان‌ها در وهله اول به سمت یکدیگر کشیده می‌شوند را بررسی می‌کند.

مانند کل فیلم‌شناسی لانتیموس، این فیلم مملو از ایده‌های جالبی است که او از طریق روایت خود به بررسی آنها می‌پردازد و به داستان اجازه می‌دهد تا این موضوعات را بدون قرار گرفتن در یک مکان خاص لمس کند. خرچنگ اولین موفقیت تجاری واقعی لانتیموس بود که 15 میلیون دلار در سرتاسر جهان به ارمغان آورد و به شدت باعث ارتقای حرفه‌ای او شد.

خرچنگ، علاوه بر موفقیت تجاری، منتقد پسند نیز بود. خرچنگ علیرغم اینکه برخی از عجیب‌ترین لحظات سینمایی آن دهه را در خود جای داده بود، هرگز از همان انتقاداتی که آثار قبلی لانتیموس داشت، رنج نبرد. عجیب بود اما این بار هدفمند بود. این فیلم، در واقع چیز ارزشمندی به داستان اضافه کرد و این درسی است که لانتیموس به آثار بعدی خود داد.

The Favourite (2018)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس

The Favorite، یکی از آسان‌ترین فیلم‌های لانتیموس برای لذت بردن است که تعادل مؤثری بین عادی بودن و غیرمرکز بودن ایجاد می‌کند که به خصلت‌های فیلم اجازه می‌دهد به جای فاصله گرفتن از آن، داستان را تقویت کنند. The Favorite که نسبت به آثار قبلی خود کمتر تجربی است، فضا را برای اجراهای واقعاً خنده‌‎دار و داستانی سرگرم‌کننده ایجاد می‌کند که به راحتی می‌توان آن را دنبال کرد و حتی راحت‌تر در آن گم شد.

برخی از منتقدان از ورود لانتیموس به جریان اصلی سینمای عامه پسند ناامید شدند، اما نمی‌توان انکار کرد که سبک جدید آثار او را مخاطبان بیشتری را جذب کرد. این فیلم، روحیه عجیب و غریب را که همیشه مشخصه آثار او بود حفظ کرد. اولیویا کولمن همیشه نقش‌های خود را میخکوب می‌کند و نوبت او به عنوان ملکه، احتمالا بهترین بازی او تا به امروز است. او حتی در سال بعد در جوایز اسکار به پیروزی دست یافت و اسکار بهترین بازیگر زن را به خانه برد و توجه بیشتری را به فیلم لانتیموس جلب کرد.

بازیگران همبازی او، اما استون و ریچل وایز نیز نامزد دریافت جایزه شدند که نشان می‌دهد مهارت‌های کارگردانی لانتیموس چقدر با استعداد است. این فیلم در روتن تومتوز، نمره 93 درصد دریافت کرد و با فروش جهانی 95 میلیون دلاری، بزرگترین موفقیت تجاری کارگردان تا به حال بوده است.

Poor Things (2023)

بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس
بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس

فیلم جدید لانتیموس، که Poor Things نام دارد، هنوز منتشر نشده اما تصویر جدیدی از فیلم او منتشر شده که مخاطبان را با اولین نگاه به شخصیت مارگارت کوالی، فلیسیتی نشان می‌دهد. این فیلم که تصویری دوباره از داستان فرانکنشتاین می‌باشد، قرار است اواخر امسال به اکران شود که اقتباسی از رمانی به همین نام در سال 1992 است.

Poor Things جدیدترین تلاش کارگردانی بلند لانتیموس است که پس از فیلم بسیار تحسین شده او The Favorite که برای کارگردان دو نامزدی اسکار را به همراه داشت و اولین بار اولیویا کولمن را به ارمغان آورد می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های یورگوس لانتیموس تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

نخستین فیلم بلند یورگوس لانتیموس، چه نام داشت و در چه سالی اکران شد؟

نخستین فیلم لانتیموس دندان نیش می‌باشد که در سال 2009 اکران شده است.

عنوان جدید فیلم لانتیموس چه نام دارد و در چه تاریخی اکران خواهد شد؟

عنوان جدید فیلم لانتیموس، Poor Things نام دارد که در تعطیلات زمستانی سال آینده، یعنی 14 ژانویه 2024، اکران عمومی خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *