بیوگرافی گلریز قهرمان ؛ نماینده ایرانی‌تبار پارلمان نیوزیلند

گلریز قهرمان وکیل و سیاستمدار، نماینده ایرانی تبار حزب سبز در پارلمان نیوزیلند است. در ادامه با بیوگرافی گلریز قهرمان همراه فیگار بمانید.

گلریز قهرمان کیست ؟ گلریز قهرمان نخستین پناهجویی بود که به پارلمان نیوزیلند راه یافت. او متولد ۱۹۸۱ در مشهد، وکیل و سیاستمدار و عضو مجلس نمایندگان نیوزیلند است. انتخاب او به این سمت در سال 2017 باعث خوشحالی بسیاری از ایرانیان خارج و داخل کشور شد. هرچند که ورود او به عنوان یک ایرانی نیوزیلندی به پارلمان فریاد بسیاری از گروه‌های ضدمهاجر و نژادپرست نیوزیلند را برانگیخت. در ادامه با جزئیات زندگی گلریز قهرمان همراه بمانید.

بیوگرافی گلریز قهرمان

گلریز قهرمان بیوگرافی

در سال 1990 گلریز قهرمان در سن 9 سالگی به همراه خانواده‌اش به عنوان پناهنده سیاسی به نیوزیلند مهاجرت کردند. عنوان مطالبی که در نوشتار بیوگرافی گلریز قهرمان مشاهده خواهید کرد به شرح زیر می‌باشد:

  • زندگینامه گلریز قهرمان
  • دلیل ورود گلریز قهرمان به حزب چپگرای سبز
  • ورود گلریز قهرمان به سیاست
  • بیوگرافی گلریز قهرمان
  • زندگی شخصی گلریز قهرمان
  • زندگی حرفه ای گلریز قهرمان

بیوگرافی گلریز قهرمان

زندگینامه گلریز قهرمان

گلریز قهرمان بانو 42 ساله، سال 2017 در شش اکتبر به عنوان نماینده حزب سبز به پارلمان نیوزیلند راه یافت. او دانش آموخته آکسفورد و تجربه کاری به‌عنوان وکیل در سازمان ملل را دارد.

قهرمان مدتی در آفریقا زندگی کرده و در آنجا بر روی پرونده رهبران کامبوج در زمان زمامداریشان کار کرده است. او در سال ۲۰۱۲ به کشورش نیوزیلند بازگشت. گلریز قهرمان در نیوزیلند به‌صورت داوطلبانه در زمینه حقوق کودکان کار کرده است. بخشی از فعالیت‌های اخیر او نیز بر حقوق افراد ناتوان متمرکز بوده است.

دلیل ورود گلریز قهرمان به حزب چپگرای سبز

بیوگرافی گلریز قهرمان

او به محض بازگشت در سال 2012 به نیوزیلند در گفتگوهایی اعلام کرد که شرایط در نیوزیلند به سمت بدترشدن پیش می‌رود و به همین خاطر از همان زمان وارد حزب چپگرای سبزها در این کشور شد.

گلریز قهرمان اولین لحظه ی ورودش به نیوزلند را اینگونه توصیف می‌کند:

وقتی همراه پدر و مادرش از پله‌های فرودگاه اوکلند پائین آمدند، مأمور مهاجرت نیوزلند با خوشرویی از آنان استقبال کرد و پرسید که آیا غذا میل کرده اند یا نه؟

ورود گلریز قهرمان به سیاست

گلریز قهرمان حقوقدان با‌تجربه در اخرین مصاحبه‌اش با رسانه‌های نیوزیلند از زیست خودش گفت:
با وجود فقر خانواده‌اش در محله‌ای بزرگ شد که آزادی انتخاب داشت و خصوصا اینکه کاملا در یک محیط باز و چندملیتی بزرگ شده است. وی اعلام کرده است، معتقد است این موضوع به او این فرصت را داده است تا نگاه درستی به محیط اطرافش داشته باشد.
گلریز قهرمان می گوید
نیوزیلند آرمانی او کشوری است که نسلهای مهاجر نقش مهمی در تعیین سرنوشت آن دارند. آرمانی که به گفته خانم قهرمان راه درازی برای دستیابی به آن درپیش است.

بیوگرافی گلریز قهرمان

بیوگرافی گلریز قهرمان

گلریز قهرمان متولد۱۹۸۱ وکیل و سیاستمدار و عضو مجلس نمایندگان نیوزیلند است. او در ۹ سالگی همراه با خانواده‌اش ایران را ترک کرد و از نیوزیلند پناهندگی سیاسی گرفت. او اولین نماینده پناهجوی مجلس نمایندگان نیوزیلند است.

گلریز قهرمان که در دانشگاه آکسفورد در رشته حقوق درس خوانده، برای مدتی به‌عنوان وکیل سازمان ملل متحد در پرونده‌های مربوط به رواندا و کامبوج فعالیت کرده‌است.

زندگی شخصی گلریز قهرمان

بیوگرافی گلریز قهرمان

در سال ۱۹۹۰ و پس از پایان جنگ ایران و عراق گلریز رمان ۹ ساله و خانواده او به مالزی پرواز کردند و از آنجا به فیجی و در نهایت به آکلند نیوزیلند رسیدند و درخواست پناهندگی کردند. بعدها خانواده قهرمان در نیوزیلند یک رستوران و یک مغازه تأسیس کردند. او مدرک کارشناسی را از دانشگاه آکلند و مدرک کارشناسی ارشد را در رشته حقوق بشر بین‌المللی از دانشگاه آکسفورد گرفت.

حضور او در گروه وکلای مدافع جنایت‌کاران جنگی‌ای چون رادوان کاراجیچ هم بحث‌برانگیز بوده‌است.

زندگی حرفه ای گلریز قهرمان

گلریز قهرمان در سن 20سالگی  ماجرای ناگوار تامپا در همسایگی نیوزیلند، استرالیا رخ داد. دولت استرالیا که مانع از ورود صدها نفر از پناهجویانی شد که قصد داشتند وارد آن خاک شوند. اگر کمک‌های یک کشتی نروژی نبود تمامی مهاجران جانشان را از دست داد بودند.

گلریز قهرمان در آنزمان با سازمان عفو بین الملل همکاری می‌کرد و تلاش زیادی کرد تا دولت نیوزیلند میزبان این پناهجویان شود و نهایتا موفق به این کار شد. گلریز قهرمان می‌گوید:

در بیست سالگی معنی قساوت وسنگدلی سیاستمداران را بدرستی دریافت و تصمیم گرفتم اگر روزی وارد کارزار سیاست شدم هیچگاه به همنوعان خود خیانت نکنم.

گلریز قهرمان م در برابر بی‌عدالتی در جنگ است و مورد لطف ایرانیان بسیاری در داخل و خارج از کشور است.

گلریز قهرمان ب تازگی در جلسه با سفیر جمهوری اسلامی بسیار غوغا به‌پا کرد است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی گلریز قهرمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *