بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار جذاب ترین برنامه های تلویزیونی پزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا با بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی آشنا شوید.

با وجود فراوانی از برنامه‌های پزشکی در تلویزیون، کاربران رنکر رأی داده‌اند که کدام برنامه‌های فیلمنامه‌ای و واقعیت مجازی بهترین‌ها در این حرفه هستند.

حضور بیش از حد گزینه‌هایی برای مردم در زمینه برنامه‌های پزشکی در تلویزیون، باعث می‌شود که سخت باشد بدانید کدام برنامه‌ها ارزش تماشا دارند. برخی از این برنامه‌ها کوتاه‌مدت هستند، در حالی که برخی دیگر به مرور زمان موفق شده‌اند و به نام‌های خانگی تبدیل شده‌اند. با داستان‌های قوی و رازهای پزشکی منحصربه‌فرد، برنامه‌های پزشکی با بحران‌های نمایشی و طنزهای گاه به گاه، تماشاگران را جذب می‌کنند.

اینکه آیا مخاطبان می‌خواهند یک برنامه واقعی‌ را دنبال کنند تا دکترها و دامپزشکان واقعی و شگفت‌انگیز را تماشا کنند یا با تماشای یک درام پزشکی ساخته شده و قدیمی، برای دقایق یا ساعت‌ها از واقعیت فرار کنند به انتخاب خودشان است، اما طرفداران برای مخاطبان در رنکر، به بهترین برنامه‌های پزشکی از سال ۲۰۲۲ تاکنون رأی داده‌اند.

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

معرفی بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:
بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی
برجسته ترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023 که باید ببینید

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

The Incredible Dr. Pol

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی
برترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“The Incredible Dr. Pol” یک برنامه واقعی است که از سال ۲۰۱۱ از دکتر جان پول در مطب دامپزشکی او در میشیگان پیروی می‌کند. اگرچه این کلینیک دامپزشکی با حیوانات اهلی مانند توله‌های کرم‌زدایی رفتار می‌کند، اما تمرکز اصلی بر ویزیت‌های اضطراری و حیوانات مزرعه است، حتی درمان خوک دم‌پهن برای کزاز. تماشاگران شاهد این هستند که تیم دامپزشکان بیماری‌ها را درمان می‌کنند، حیوانات مزرعه‌ای را به دنیا می‌آورند و تصمیم‌های سختی را برای اتانازی می‌گیرند.

دکتر پول که در سن ۷۹ سالگی قرار دارد، هنوز بازنشسته نشده است زیرا طبق گزارش (USA Today) هیچ دامپزشکی در آن نزدیکی وجود ندارد تا حیوانات مزرعه را درمان کند. پنجاه سال تجربه او در درمان حیوانات در میشیگان بی‌نظیر است. مخاطبان می‌توانند به تماشای “The Incredible Dr. Pol” در کانال (Nat Geo Wild) و (+Disney) ادامه دهند.

This Came Out Of Me

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

این برنامه، داستان حقیقی “این از من درآمد” را روایت می‌کند و بیماران اتاق اورژانس تگزاسی را که اشیا عجیبی در جاهای عجیبی در آن‌ها گیر کرده است، نشان می‌دهد. با اجرای دکتر روبی رز، این نمایش لحظات سختی را به نمایش می‌گذارد، از جمله زنی که یک تکه شیشه از چشمش جدا می‌شود و سوسک‌هایی که از مجرای گوش خارج می‌شوند.

این سریال برای افراد ضعیف نیست، اما برای بینندگان کنجکاو در مورد جراحی‌های واقع‌گرایانه و فوریت‌های پزشکی انتخاب جالبی است. همه وضعیت‌های اضطراری خونین نیستند؛ اتاق اورژانس همچنین یک کودک را که یک مهره در بینی او گیر کرده است، درمان می‌کند. “این از من درآمد” در سال ۲۰۲۲ رونمایی و در شبکه (Discovery) پخش شد و برای مخاطبانی که به اضطراریات پزشکی عجیب و غریب علاقه‌مند هستند، در (+Discovery) قابل دسترسی است.

Dr. Mercy

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

دکتر مرسی که در سال 2021 نمایش داده می‌شد، از روش‌های پوستی دکتر مرسی اودویونگبو پیروی می‌کند که در تلاش است تا بیماران را در پوست خود زیبا و راحت کند. یکی از بزرگترین موارد او در قالب اشلی است، یک بیمار با تومورهای گسترده که از نوروفیبروماتوز تشکیل شده است، که تا آنجا که ممکن است بسیاری از تومورها را با خیال راحت خارج می‌کند.

تماشاگرانی که از تماشای برنامه “دکتر پیمپل پاپر” لذت می‌برند، از “دکتر مرسی” لذت خواهند برد. این مجموعه شرایط و بیماری‌های پوستی تهاجمی‌تر را نشان می‌دهد و دکتر مرسی در تلاش است تا به بیماران خود در کاهش درد و اعتماد به نفس کمک کند. با این حال، این برنامه برای افرادی که بیماری قلبی دارند مناسب نیست و اغلب تصاویر جراحی و شرایط پوستی را به صورت گرافیکی نشان می‌دهد.

Good Sam

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“Good Sam” یک درام پزشکی است که در سال ۲۰۲۲ در شبکه (CBS) با بازی سوفیا بوش و جیسون آیزاکس به روی آنتن رفت. این مجموعه یک ترکیب آشنا از سریال House, M.D و Grey’s Anatomy است. دکتر گریفیت یک دکتر فوق‌العاده است که قادر است هر بیماری را به آسانی تشخیص دهد، اما او به کما می‌رود و دختر دکترش را برای پرداختن به سمت مدیریت موقت در بیمارستان لیکشور سنتینل به جای او ترک می‌کند.

این سریال بیشتر یک سریال صابون آرام سوز است تا یک درام پزشکی، عاشقانه‌های پیچیده بیمارستانی و پویایی خشن خانوادگی را به نمایش می‌گذارد، زیرا دکتر گریف می‌ترسد پس از بیرون آمدن از کما هویت خود را از دست بدهد. متأسفانه، براساس گزارش ددلاین، تماشاگرانی که عاشق این درام صابونی شده‌اند، بزودی ناراضی خواهند شد زیرا (Good Sam) پس از فصل اول لغو شده است.

Call The Midwife

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“Call the Midwife” داستان یک گروه از ماموران زنان زایمان و راهبه‌هایی در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در لندن را روایت می‌کند. با وقوع رویدادهای تاریخی که بر زندگی زنان تأثیر می‌گذارد، “Call the Midwife” یک درام دوره‌ای است که با سایر برنامه‌های پزشکی متفاوت است. این مجموعه به بیش از اینکه فقط زایمان کودکان را پوشش دهد، داستان‌هایی راجع به فقر، مهاجرت پس از جنگ، گسترش سل، و تهدید جنگ هسته‌ای را پوشش می‌دهد.

زنان همچنین باید با نوزادانی که با نقایص مادرزادی متولد می‌شوند مانند شکاف لب و اسپینا بیفیدا، معرفی قرص‌های ضد بارداری و سقط جنین برخورد کنند. تماشاگران در هر قسمت احساساتی، از غم تا امید را تجربه خواهند کرد. “Call the Midwife” یک برنامه جدی است که اگر تماشاگران به یک استراحت از برنامه‌های پزشکی سنتی در محیط بیمارستان نیاز دارند از آن لذت خواهند برد.

Transplant

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“Transplant” یک درام پزشکی کانادایی است که در سال ۲۰۲۰ به روی آنتن رفت و داستان دکتر بشیر “بش” حامد را روایت می‌کند، یک پناهنده از جنگ داخلی سوریه که به عنوان یک رزیدنت پزشکی در بیمارستان یورک مموریال در تورنتو فعالیت می‌کند.
برخلاف سایر درام‌های پزشکی، بش باید مشکلاتی را که به عنوان یک مهاجر با آن‌ها مواجه است را برطرف کند تا توانایی حرفه‌ای خود را اثبات کند.

حمزه حق یک بازی قوی را در نقش بش اجرا می‌کند. شخصیتی که به خوبی نوشته شده است و داستان قوی و گسترده‌ای را برای حرفه‌اش در کانادا فراهم می‌کند. (Transplant) دارای رازهای پزشکی منحصربه‌فرد و عجیبی است که بش در حالی که با نژادپرستی نیز مواجه می‌شود باید آن‌ها تشخیص دهد. این سریال نسخه تازه و به‌روز شده‌ای از درام‌های پزشکی سنتی است که به‌طور رسمی برای فصل سوم تمدید شده است.

Grey’s Anatomy

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

طرفداران با خوشحالی اعلام کردند که سریال (Grey’s Anatomy) به طور رسمی برای فصل نوزدهم تمدید شده است. این سریال از زمان آغاز پخش در سال ۲۰۰۵ تاکنون بسیار پیشرفت کرده است و با داستان‌های قویی، از جمله یک شلیک‌کننده فعال، سقوط هواپیما و مرگ وحشتناک چندین کارکنان بیمارستان گری اسلون مموریال، مواجه شده است.

الن پومپئو از آغاز تاکنون در نقش مردیت گری، از دوران کارآموزی تا به عنوان رئیس جراحی عمومی، این درام را هدایت کرده است. پومپئو با احساسات شدید تمام لحظات خوب و بد را به تصویر می‌کشد و توسعه کلی شخصیت‌های سریال توسط شوندا رایمز به خوبی انجام شده است، اگرچه مخاطبان همیشه با انتخابات داستانی موافق نیستند، اما سریال (Grey’s Anatomy) همچنان یکی از اصلی‌ترین درام‌های پزشکی در سال ۲۰۲۲ است.

Body Parts

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

سریال مستند (Body Parts) یک مجموعه سه‌قسمتی است که داستان الیسون وست را دنبال می‌کند، یک آناپلاستولوژیست که پروتزهای بسیار واقعی برای بیمارانی که بخش‌های اصلی بدن خود را از دست داده‌اند، تولید می‌کند. این سریال بسیار دلنشین است زیرا تماشاگران واکنش‌های عاطفی و صادق بیماران را که زندگی‌شان توسط پروتزهای وست تغییر می‌کند را می‌بینند. برخی از پروتزهای نشان داده شده شامل دست‌ها، گوش‌ها و بینی است.

ساخت پروتزها هنری واقعی است و وست در ساخت هر بخش بدن آن را به شکل واقعی به نظر می‌رساند. او واقعاً زندگی بیماران خود را تغییر می‌دهد. یکی از بیماران دست‌های خود را به دلیل سپسیس از دست داده است و فقط می‌خواهد دوباره بتواند فرزندش را در آغوش بگیرد. با کمک وست، او قادر است این رویا را به حقیقت تبدیل کند. (Body Parts) یک سریال مستند پزشکی منحصربه‌فرد است که در حال حاضر در پلتفرم (+Discovery) قابل استریدر دسترس است.

This Is Going To Hurt

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“This is Going to Hurt” یک درام پزشکی بریتانیایی است که زندگی گروهی از پزشکان سابقه‌دار در بخش زنان و زایمان را روایت می‌کند. با طنزهای مشابه سریال (Scrubs)، شخصیت‌ها به طور منظم دیوار چهارم را می‌شکنند تا با تماشاگران صحبت کنند در حالی که در محیطی استرس‌زا، زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را به سر می‌برند.

نقش خسته‌ای که بن ویشاو در آن به اجرا می‌پردازد، به نام آدام کی، با کمبود حمایت و تلاش برای پیشرفت در رتبه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. (This is Going to Hurt) نگاهی واقع‌گرایانه‌تر به دکتران جوان با داستانی قابل ارتباط در مورد تلاش برای متعادل کزدن زندگی و کار را نشان می‌دهد. این سریال در حال حاضر در پلتفرم آمازون پرایم قابل دسترس است.

The Resident

بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی

“The Resident” در سال ۲۰۱۸ با بازی مت سوچری به عنوان یک رزیدنت در بیمارستان چستین پارک مموریال به روی آنتن رفت. برخلاف سایر درام‌های پزشکی، این سریال بر روی جنبه تاریک بیمارستان‌ها تمرکز دارد. پول و فساد محور داستان هستند و شرکت‌های بیمه سعی می‌کنند بیشترین مقدار پول را از بیماران بگیرند و بیمارستان‌ها برای سوددهی اداره می‌شوند.

این سریال همچنین به مسئله بیمارستان‌های پرجمعیت، سیاستمدارانی که از وضعیت خود برای پرش در صف های پیوند استفاده می‌کنند و یک رزیدنت که مراقبت‌های پزشکی را به بیماران آسیب‌دیده از آپارتمان خود ارائه می‌دهد، می‌پردازد. مت سوچری با بازی جذاب و اعتماد به نفس نقش دکتر کانراد هاوکینز را به تصویر می‌کشد در حالی که با پوشش عملیات جراحی و پزشکان سنین بالاتری که نمی‌توانند با پیشرفت‌های فناوریکی همراه شوند، سر و کار دارد. (The Resident) یک درام قوی است که پزشکی و بیروکراسی را متعادل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین برنامه های تلویزیونی پزشکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *