نقد فیلم Meg 2: The Trench ؛ سفر آشفته و کسل‌کننده

فیلم Meg 2: The Trench یکی از مهم‌ترین آثار اکشن 2023 می‌باشد که دنباله فیلم Meg است و در ادامه به نقد فیلم Meg 2 خواهیم پرداخت.

Meg 2: The Trench دنباله فیلم پرفروش 2018 به همین اسم با بازی جیسون استاتهام است که اخیراً در سینماها اکران شده و رقابت زیادی را با فیلم باربی و اوپنهایمر برای فروش ایجاد کرده است. The Meg به کارگردانی بن ویتلی بر اساس کتابی به اسم Meg: A Novel of Deep Terror ساخته شده و انتشار آن نشان دهنده یک افزوده جدید هیجان انگیز به زیر ژانر Sharksploitation می‌باشد.

در این فیلم، جوناس تیلور، یک تیم تحقیقاتی را در یک تور اکتشافی، به عمیق‌ترین اقیانوس هدایت می‌کند. زمانی یک اتفاق عجیب، ماموریت آنها را تهدید می‌کند، آنها مجبور به نبردی پرمخاطره برای بقا می‌شوند. مقابله با کوسه‌های عظیم الجثه ماقبل تاریخی و غارتگران محیط زیست تهدیدهایی هستند که این تیم پیش روی خود می‌بیند.

نقد فیلم Meg 2

سفر آشفته و کسل‌کننده

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم Meg 2 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم Meg 2

فیلم Meg 2: The Trench نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در 9 ژوئن 2023 داشت و در نهایت در تاریخ چهارم اکتبر 2023، توسط وارنر برادر در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای منفی را از سوی منتقدان دریافت کرد اما تاکنون توانسته بیش از 319 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

درباره فیلم

نقد فیلم Meg 2
تحلیل فیلم سینمایی Meg 2

در مارچ 2019، اعلام شد که دین جورگاریس و جان و اریش هوبر، نویسندگان فیلم اصلی “Meg”، در حال نوشتن فیلمنامه‌ای برای دنباله فیلم خودشان، یعنی “Meg 2: The Trench” هستند. در اعلامیه‌ای که سپتامبر 2020 منتشر شد، جیسون استاتهام، بازیگر نقش اصلی در فیلم اصلی، اعلام کرد که فیلمنامه به نام “Meg 2: The Trench” تکمیل شده و او علاقه‌مند بازی در دنباله آن است.

در اکتبر 2020، بن ویتلی به عنوان کارگردان این فیلم معرفی شد. فیلمبرداری اصلی از 4 فوریه 2022 در استودیو Leavesden، واقع در خارج از لندن، آغاز شد و تا ماه مه ادامه یافت. سپس، برخی از صحنه‌ها در مکان‌های دیگر، احتمالاً در آسیا، ضبط شدند در طول تولید، بازیگرانی از جمله Sienna Guillory، Skyler Samuels، Sergio Peris-Mencheta و Wu Jing به فیلم اضافه شدند.

نقد فیلم Meg 2

نقد فیلم Meg 2
نقد فیلم Meg 2

هرکسی که امیدوار است بن ویتلی بتواند مقداری از شخصیت خلاق فیلم‌های گذشته خود، مانند فهرست کشتار را به این فیلم نیز بیاورد، ناامید می‌شود. بدون شک سینما، فیلم‌های بیشتری حول محور کوسه‌ها و موجودات عجیب و غریب دریایی را نشان می‌دهد که قطعاً هرکدام از این فیلم‌ها، می‌توانند جذاب‌تر از انتخاب این فیلم باشند.

حداقل تا نیم ساعت پایانی، هیچ هرج و مرجی در فیلم دیده نمی‌شود و بدون شک این فیلم، یکی از کسل کننده‌ترین آثار امسال شناخته می‌شود. فیلمنامه جان هوبر، اریش هوبر و دین جورگاریس به جای تمرکز بر روی مگ فراری که به راحتی فرار می‌کند، بر روی چیز دیگری متمرکز است.

تصور اینکه فیلمی که در آن جیسون استاتهام با یک کوسه ماقبل تاریخ روبرو بشود و بتواند آن را شکست دهد، بسیار دشوار است و این فیلم، بدون هیچ تعادل مرکزی و فقط قدرت بدنی، این کوسه را از کار می‌اندازد که بیشتر خنده‌دار است.

بن ویتلی کارگردان خوبی است و فیلم از لحاظ ساختاری، کارگردانی بدی ندارد؛ اما مگ 2، بدون شک احمقانه‌ترین فیلم اوست. این فیلم، داستان یک کوسه احمق را روایت می‌کند که بدون هیچ فکری، فقط به فکر خوردن است و بیننده بدون اینکه کوچک‌ترین ارتباطی با او برقرار کند، تا انتهای فیلم امیدوار است.

نقد فیلم Meg 2

نقد فیلم Meg 2
نقد فیلم Meg 2

اگر می‌خواهید به دیدن فیلم Meg 2: The Trench بروید، منتظر یک فیلم اکشن معمولی و سرگرم کننده باشید. لذت سطحی در فیلم وجود دارد؛ اما مطلقاً هیچ چیز هوشمندانه یا بدیعی در مورد فیلم نخواهید دید که شما را متعجب کند.

Meg 2: The Trench تقریباً هیچ خوبی نسبت به نسخه قبلی خود ندارد. این فیلم نود دقیقه طول می‌کشد و تمام فیلم آشفته است و بیننده به طرز عجیبی گیج می‌شود. این فیلم در نهایت خود را جدی نمی‌گیرد و تبدیل به فیلمی می‌شود که باید باشد.

جدا از اینکه این فیلم از لحاظ داستانی کیفیت لازم را ندارد؛ اما کیفیت استثنایی سه بعدی این فیلم و اکشن معمولی‌اش از دلایل اصلی دیدن این فیلم است. در حالی که دنباله تا حدی پوچ بودن خود را در بر می‌گیرد، هنوز شخصیت‌های انسانی آزاردهنده بسیار زیادی وجود دارند که فیلم را ضعیف می‌کنند. در حالی که اوج پر از اکشن لذت بخش است، شما در ابتدای فیلم، هیچ لذت اکشنی را کسب نمی‌کنید.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم Meg 2

در وب‌سایت جمع‌آوری نقدهای Rotten Tomatoes، این فیلم 28 درصد از 152 منتقد را با میانگین امتیاز 4.5/10 کسب کرد. بر اساس توافق این وب‌سایت، فیلم لحظه‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد، اما داستان آن پراکنده و رنج‌بار است و به طور طولانی منتظر هیجان‌های کمپینگ می‌ماند.

متاکریتیک نیز با بررسی 37 منتقد، امتیاز 40 از 100 را به فیلم داده که نشان می‌دهد بررسی‌ها متوسط بوده است. تماشاگران نیز در نظرسنجی CinemaScore به فیلم امتیاز متوسط “B–” را اختصاص داده‌اند، و در نظرسنجی PostTrak، فیلم 72 درصد نظرات مثبت را دریافت کرده است.

برایان تالریکو از RogerEbert.com یک ستاره از چهار ستاره سایت را به فیلم داد و توصیف کرد که تا نیم ساعت پایانی، زمانی که هیولاها آزاد می‌شود، فیلم بسیار کسل‌کننده است. او معتقد است که “Meg 2” یکی از کسل‌کننده‌ترین فیلم‌های تاریخ است.

ریچارد لاوسون در Vanity Fair نیز نوشته است که “Meg 2” خود را به شلوغی خودپسندانه به نمایش می‌گذارد و با سرعتی بیش از حد نسبت به جمع‌آوری تعداد زیادی موضوع طنز می‌پردازد که تماشاگران نمی‌توانند در آن غرق شوند.

  • مجله Original Cin به این فیلم امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ داده است و آن را به عنوان خنده‌دارترین فیلمی که امسال دیده‌اند، توصیف کرده است.
  • نیویورک تایمز نیز به فیلم امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ داده و احساس می‌کند که کارگردان در حال لذت‌بردن از ساخت آن است و این احساس در تمام فیلم به وضوح قابل تشخیص است.
  • کانسیکوئنس این فیلم را امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ داده و معتقد است که در مقایسه با سایر فیلم‌های کوسه غول‌پیکر، “مگ ۲” منسجم‌تر است و جلوه‌های بصری آن در سطح بالاتری قرار دارد.
  • مجله پیست به این فیلم امتیاز ۵۹ از ۱۰۰ داده و آن را به عنوان چالشی جسورانه‌تر و مسخره‌تر از فیلم اول توصیف می‌کند.
  • سن فرانسیسکو کرونیکل این فیلم را با امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ بررسی کرده و معتقد است که ارائه جلوه‌های ویژه و شیرین‌کاری‌ها به شکل ماهرانه‌ای انجام شده است، اگرچه برای آن مهم نیست که چقدر خنده‌دار هستند.
  • گاردین به این فیلم امتیاز ۴۰ از ۱۰۰ داده و آن را به عنوان یک دنباله تقلیدی و شلوغ از سایر فیلم‌های مشابه در ژانر توصیف می‌کند.
  • Reelviews این فیلم را با امتیاز ۳۸ از ۱۰۰ بررسی کرده و معتقد است که حتی در مقایسه با نسخه قبلی خود، بسیار بد است.
  • TheWrap به این فیلم امتیاز ۲۰ از ۱۰۰ داده و معتقد است که تفاوت بزرگی بین یک فیلم کمپی (که خودش را جدی نمی‌گیرد) و یک فیلمی که در هر لحظه اشتباه عمل می‌کند، وجود دارد و “مگ ۲” را در دسته دوم قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

فیلم “مگ 2″، یک فیلم سرگرم‌کننده و احمقانه می‌باشد که تلاش زیادی برای جلوه‌دهی به سکانس‌های غیرمنطقی و بزرگنمایی انجام داده است.

در فیلم “The Meg” که توسط جان تورتلتاب کارگردانی شده و بازیگرانی همچون جیسون استاتهام در آن حضور دارند، داستان یک غواص نجات را روایت می‌کند که با تیمی از دانشمندان در مقابل یک کوسه غول‌پیکر ماقبل تاریخ مبارزه می‌کند. با این حال، در مقایسه با فیلم اول، روایت این فیلم به طرز ناامیدکننده‌ای بی‌تفاوت و بی‌رمق است. در ابتدای فیلم، فضای آن کاملاً بی‌الهام و کسل‌کننده به نظر می‌رسد و در برخی موارد، سعی می‌شود تا از فیلم‌های معروفی مانند “بیگانه”، “آرواره ها” و “The Abyss” الهام بگیرد، اما نتوانسته است تعلیق و وحشتی که این فیلم‌های کلاسیک به تصویر می‌کشند، را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Meg 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کیفیت خوب فیلم Meg 2 چه زمانی منتشر می‌شود؟

فیلم Meg 2 در اکتبر 2023 روی پلتفرم OTT در Disney + Hotstar اکران شد و پس از چند هفته به صورت آنلاین در همان پلتفرم‌ها قابل پخش خواهد بود.

آیا دنباله‌ای دیگری برای Meg وجود خواهد داشت؟

در ژوئیه 2023، ویتلی اظهار داشت که بحث‌های داخلی درباره فیلم سوم احتمالی وجود داشته است. این فیلمساز گفت که همه‌چیز به موفقیت Meg 2: The Trench بستگی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *