بهترین فیلم های ژاپنی 2024

فیلم‌های ژاپنی، یکی از اصلی‌ترین اجزای صنعت سینمای جهان هستند و طرفداران زیادی دارند؛ امسال نیز اسامی بهترین فیلم های ژاپنی 2024 در همه جا دیده می‌شود.

با شروع سال جدید و رونقی که صنعت سینمای ژاپنی از آن برخوردار بوده، نگاهی به آینده این صنعت و بهترین فیلم‌های مورد انتظار برای سال 2024، می‌تواند نقش آفرینی‌های پرانرژی و الهام‌ بخش جدیدی را به تصویر بکشد.

سینمای ژاپن همواره به دلیل متفاوت بودن و تنوع زیاد در ژانرها، توانسته مخاطبان بین‌المللی را جذب خود کند. از فیلم‌های درام و اجتماعی گرفته تا انیمیشن‌های هیجان‌انگیز و علمی تخیلی، هر کدام از این موضوعات در سینمای ژاپن جایگاه خاصی دارند و همگی آن‌ها توانسته‌اند با استفاده از خلاقیت و نوآوری، تماشاگران را به خود جذب کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انتظار می‌رود که در سال 2024، صنعت سینمای ژاپن با تولید فیلم‌های جذاب و متنوع، به پیشرفت خود ادامه دهد. همچنین، با توجه به پیشرفت‌های فناوری و ابزارهای سینمایی، آثار جدید این کشور احتمالاً با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، با حالت تاثیر گذارتری ساخته خواهند شد.

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های ژاپنی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024

به طور کلی، سینمای ژاپنی در طول سال‌های گذشته نشان داده است که می‌تواند با ارائه آثاری عمیق، مفهومی و تاثیرگذار، جایگاه خود را در صحنه بین‌المللی تثبیت کند و انتظار می‌رود که در سال 2024 نیز این روند ادامه یابد. در ادامه 10 تا از بهترین فیلم های جدید ژاپنی  را به شما معرفی می‌کنیم.

بیا بریم کارائوکه (Let’s Go Karaoke)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

  • کارگردان: نوبوهیرو یاماشیتا
  • بازیگران: گو آیانو، جون سایتو، کیوکو یوشینه، جون هاشیموتو
  • تاریخ اکران: 12 ژانویه (22 دی 1402)

یکی از فیلم های ژاپنی جدید ، Let’s Go Karaoke بوده که بر اساس مجموعه مانگای «کارائوکه ایکو!» و توسط «یاما وایاما»، در ژانر کمدی و موزیکال ساخته شده و داستان آن حول محور یکی از اعضای یاکوزا می‌چرخد که از یک پسر دبیرستانی برای بهبود مهارت‌های کارائوکه‌اش کمک می‌گیرد. از بازیگران این فیلم می‌توان به «گو آیانو»، «جون سایتو»، «کیوکو یوشینه»، «جون هاشیموتو»، «کیوسوکه یابه» اشاره کرد.

داستان این فیلم ژاپنی جدید ، درمورد «کیوجی ناریتا» با بازی «گو آیانو»، یک عضو عالی رتبه یاکوزا است. در یک روز بارانی، هنگامی که «کیوجی» در خیابان سرگردان بود؛ صدای آواز می‌شنود و به سمت آن می‌رود. او در آنجا با یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام «ساتومی اوکا» با بازی «جون سایتو» آشنا می‌شود و از او دعوت می‌کند به یک «کارائوکه» بروند.

«کیوجی» از این دانش‌آموز دبیرستانی کمک می‌خواهد که بتواند قدرت آواز خود را بهبود ببخشد تا در رقابت‌های «کارائوکه»، گروهش رتبه آخر را نداشته باشد. در همین حال، «ساتومی»، دانش‌آموز کلاس سوم دبیرستان است و کلوپ کرال مدرسه را رهبری می‌کند. او شخصیتی خونگرمی دارد، اما اغلب به اطرافیانش زخم زبان می‌زند. یک مشکل دیگری که «ساتومی» با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که به دلیل قرار داشتن در سن بلوغ، با نت‌های بلند مشکل دارد.

گم شده (Missing)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024
  • کارگردان: یوشیدا کیسوکه
  • بازیگران: ایشیهارا ساتومی، آئوکی مونتاکا، موری یوساکو، میزونو کارین
  • تاریخ اکران: 17 مه (28 اردیبهشت 1403)

از جدیدترین فیلم های ژاپنی ‌می‌توان به Missing اشاره کرد که به کارگردانی و نویسندگی «یوشیدا کیسوکه»، در ژانر درام ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به «ایشیهارا ساتومی»، «آئوکی مونتاکا»، «موری یوساکو»، «میزونو کارین»، «اونو کارین»، «هوسوکاوا گاکو» اشاره کرد.

این فیلم ژاپنی 2024 درمورد دختر بچه‌ای است که در حال راه رفتن در خیابان، ناپدید می‌شود؛ 3 ماه می‌گذرد و هیچ سرنخی از او وجود ندارد. زمانی که این دختر ناپدید شد، مادرش «سائوری» برای تماشای اجرای زنده سلبریتی مورد علاقه‌اش رفته بود. شایعاتی درمورد این موضوع و بی مسئولیتی «سائوری» در اینترنت پخش می‌شوند و با هر روزی که می‌گذشت، این شایعات به طرز تحریک‌آمیزی بدتر می‌شدند.

علاوه بر این، «سائوری» احساس می‌کند که شوهرش نسبت به او سرد شده است.تمام این چالش‌ها، آن‌ها را به مبارزه‌ای بی پایان سوق می‌دهد. با گذشت زمان، توجه رسانه‌های اصلی به پرونده دختر گمشده کم رنگ می‌شود و تنها یک ایستگاه پخش محلی به پوشش این پرونده ادامه می‌دهد.

اعتراف (Confession)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

  • کارگردان: یاماشیتو نوبوهیرو
  • بازیگران: ایکوتا توما، یانگ ایک جون، یوکی شوجی، تاکادا ریو
  • تاریخ اکران: ماه مه (12 اردیبهشت تا 11 خرداد 1403)

فیلم اعتراف، یکی از فیلم های سینمایی ژاپنی جدید به کارگردانی «یاماشیتو نوبوهیرو» و نویسندگی «یوکی شوجی» و «تاکادا ریو» است ژانر هیجانی، روانشناختی و جنایی دارد. از بازیگران این فیلم می‌توان به «ایکوتا توما»، «یانگ ایک جون»، «یوکی شوجی»، «تاکادا ریو» اشاره کرد.

داستان این فیلم سینمایی ژاپنی 2024 از این قرار است که «آسای کیسوکه» و «ریو جی یونگ» قبلا اعضای یک باشگاه کوهنوردی دانشگاه بودند. 16 سال بعد از فارغ التحصیلی، آن‌ها هنوز هم دوستان خوبی هستند. این دو نفر تصمیم می‌گیرند که برای بزرگداشت سالگرد درگذشت «نیشیدا سایوری» که یکی از اعضای باشگاه آن‌ها بوده و 16 سال پیش در حین کوهنوردی بر اثر تصادف جان باخته، به کوهنوردی بروند.

هنگامی که «آسای کیسوکه» و «ریو جی یونگ» درحال بالا رفتن از کوه بودند، با یک کولاک مواجه شده و در طوفان شدید گم می‌شوند. «ریو جی یونگ» مجروح شده و احساس می‌کند که قرار است بمیرد. «آسای کیسوکه» سعی دارد تا دوستش را تشویق کند تا تسلیم نشود، اما «ریو جی یونگ» ناگهان به چیز تکان دهنده‌ای اعتراف می‌کند. آن‌ها یک کلبه کوهستانی را می‌بینند که می‌توانند در آن پناه بگیرند.

شکارچی شهر (City Hunter)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024
  • کارگردان: ساتو یو ایچی
  • بازیگران: سوزوکی ریوهی، موریتا میساتو، آندو ماسانوبو، کیمورا فومینو
  • تاریخ اکران: نامشخص

شکارچی شهر، داستان «سائبا ریو» که یک رفتگر در شهر توکیو است را روایت می‌کند. او به عنوان یک تیرانداز ماهر کار که خیابان‌ها را از حیوانات موذی تمیز کرده و امید بخش افراد ناامید است، کار می‌کند. گاهی اوقات هم به یک محافظ تبدیل می‌شود، گاهی هم یک قاتل. مهم نیست که چه کاری را انجام می‌دهد، «ریو» در انجام هر کاری ماهر است.

در واقع، تنها نقص او، هورمون‌هایش هستند؛ یعنی اینکه خانم‌ها را دوست دارد و اوقاتی که نزدیک آن‌ها است به یک احمق تبدیل می‌شود. خوشبختانه، «ریو» افرادی مانند همسرش «کائوری ماکیمورا» را در نزدیکی خود دارد تا بتوانند آن را تحت کنترل خود نگه دارند. این فیلم می‌تواند یک گزینه عالی از لیست فیلم های ژاپنی جدید برای تماشا کردن باشد.

یکی از بهترین فیلم های ژاپنی جنگی در سال 2024، فیلم City Hunter به کارگردانی «ساتو یو ایچی» بوده که در ژانر کمدی، اکشن، ماجراجویی و درام ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به «سوزوکی ریوهی»، «موریتا میساتو»، «آندو ماسانوبو»، «کیمورا فومینو» اشاره کرد. شکارچی شهر توسط استودیو «نتفلیکس» ساخته و پخش خواهد شد.

اونمیوجی صفر (Onmyoji Zero)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

  • کارگردان: ساتو شیماکو
  • بازیگران: یامازاکی کنتو، سومتانی شوتا، نائو، آندو ماسانوبو
  • تاریخ اکران: 19 آپریل (31 فروردین 1403)

از جمله بهترین فیلم های جدید ژاپنی ، می‌توان به اونمیوجی صفر (Onmyoji Zero) اشاره کرد که به کارگردانی و نویسندگی «ساتو شیماکو» در ژانر تاریخی، رازآلود، ترسناک و فانتزی ساخته شده است. بازیگران این فیلم شامل «یامازاکی کنتو»، «سومتانی شوتا»، «نائو»، «آندو ماسانوبو»، «موراکامی نیجیرو»، «ایتاگاکی ریهیتو» می‌شوند.

داستان فیلم در مورد «سیمی آبه» است که در دوره «هیان» زندگی می‌کند. او در یک مدرسه تحصیل می‌کند که سعی دارد تا اونمیوجی تربیت کند تا آن‌ها بتوانند از شهر در برابر نفرین و ارواح شیطانی به محافظت بپردازند. «سیمی آبه» به عنوان یک نابغه در زمینه جادو شناخته می‌شود و بر خلاف سایر دانش‌آموزان که همگی آرزوی تبدیل شدن به یک اونمیوجی را دارند، او هیچ علاقه‌ای به این موضوع نشان نمی‌دهد.

یک روز، «هیروماسا میناموتو» از او می‌خواهد تا پدیده عجیبی را که به «یوشیکو»، یکی از اعضای خانواده سلطنتی را حل کند. «سیمی آبه» و «هیروماسا میناموتو» با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به کشف این پدیده عجیب بپردازند. این اثر از انیمه‌ای به همین اسم ساخته شده است.

آوریل، او خواهد آمد (April, Come She Will)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024
  • کارگردان: یامادا توموکازو
  • بازیگران: ساتو تاکرو، ناگاساوا ماسامی، موری نانا، ناکانو تایگا
  • تاریخ اکران: 22 مارس (3 فروردین 1403)

فیلم زیبای آوریل، او خواهد آمد (April, Come She Will)، یکی از جدیدترین فیلم های ژاپنی سال 2024 است که کارگردانی آن را «یامادا توموکازو» بر عهده داشت. بازیگران این فیلم شامل «ساتو تاکرو»، «ناگاساوا ماسامی»، «موری نانا»، «ناکانو تایگا»، «ناکاجیما آیومو»، «کاوایی یومی» می‌شوند.

داستان آن، زندگی روانپزشکی به نام «فوجیشیرو شون» را نشان می‌دهد که نامه‌ای از معشوقه سابقش «آیوتا هارو» دریافت می‌کند. نامه‌ای که از «سالار دی اویونی»، معروف به «آینه آسمان» آمده و حاوی خاطرات اولین عشق او از 10 سال پیش است. «اویونی»، «پراگ» و «ایسلند»، خیلی زود نامه‌های بیشتری از سراسر جهان به دستش می‌رسد.

در همان زمان، «فوجیشیرو» آماده ازدواج با نامزدش «ساکاموتو یایویی» است، اما «یایویی» ناگهان ناپدید شد. چه راهی برای جلوگیری از پایان عشق می‌تواند باشد؟ چرا «هارو» برایش نامه نوشت؟ «یایویی» کجا ناپدید شد؟ این دو موجود مرموز به زودی به هم متصل خواهند شد. چرا عشقی که ما فکر می‌کردیم تا ابد ادامه خواهد داشت، در نهایت محو شد؟ حال و گذشته، ژاپن و جهان، با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند. با شروع ماه آوریل، او نیز به دنبال حقیقت در مورد عزیزان خود خواهد رفت.

شرارت وجود ندارد (Evil Does Not Exist)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

  • کارگردان: هاماگوچی ریوسوک
  • بازیگران: کیکوچی هازوکی، یامازاکی آزوسا، هیتوشی اومیکا، ریو نیشیکاوا
  • تاریخ اکران: 26 آپریل (7 اردیبهشت 1403)

یکی از فیلم های ژاپنی جدید که در لیست بهترین فیلم های ژاپنی 2024 می‌درخشد، فیلم شرارت وجود ندارد به کارگردانی و نویسندگی «هاماگوچی ریوسوک» است. «کیکوچی هازوکی»، «یامازاکی آزوسا»، «هیتوشی اومیکا»، «ریو نیشیکاوا»، «ریوجی کوساکا»، «آیاکا شیبوتانی» بازیگران این فیلم هستند.

داستان این اثر درمورد «تاکومی» و دختر هشت ساله‌اش «هانا» است که با هم در منطقه‌ای جنگلی در ژاپن با آرامش زندگی می‌کنند. دو مامور به دهکده «تاکومی» می‌آیند تا پروژه «گلمپینگ» (استراحتگاهی برای مسافرانی که می‌خواهند در جنگل کمپ بزنند) را اهالی آنجا پیشنهاد کنند.

در طول جلسه توجیهی، مردم محلی از ایرادات متعدد در پروژه، مانند خطرات آتش سوزی و مخازن سپتیک ناکافی، انتقاد می‌کنند؛ اما عوامل پاسخ‌های پوچ و تو خالی را به آن‌ها ارائه می‌دهد که این نشان‌دهنده مسمم بودن آژانس برای جلو بردن پروژه است.

2×18 فراتر از روزهای جوانی (18×2 Beyond Youthful Days)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024
  • کارگردان: فوجی میچیهیتو
  • بازیگران: گرگ هسو، کیوهارا کایا، میچیدا شونسوکه، کوروکی هارو
  • تاریخ اکران: 14 مارس (24 اسفند 1402)

یکی از بهترین فیلم های ژاپنی 2024 ، فیلم 18×2 Beyond Youthful Days به کارگردانی و نویسندگی «فوجی میچیهیتو» است که ژانری عاشقانه و درام دارد. بازیگران این فیلم شامل «گرگ هسو»، «کیوهارا کایا»، «میچیدا شونسوکه»، «کوروکی هارو»، «ماتسوشیگه یوتاکا»، «کوروکی هیتومی» می‌شوند.

داستان این فیلم درمورد «آمی»، کوله گردی از ژاپن بوده و چهار سال از دانش‌آموز دبیرستانی «جیمی» که در کار نیمه وقتش ظاهر شده، بزرگ‌تر است. در نهایت، این دو نفر کل تابستان را با یکدیگر در یک فروشگاه کار می‌کنند و «جیمی» به تدریج به «امی» علاقه‌مند می‌شود. رابطه آن‌ها از وقتی که شب‌ها با هم سوار موتورسیکلت شده و به سینما می‌رفتند، صمیمی‌تر شد؛ اما ناگهان «امی» تصمیم گرفت که به ژاپن بازگردد.

با گذشت زمان، «جیمی» برای نخستین‌بار پس از مدتی طولانی به خانه پدر و مادرش سر می‌زند و کارت پستالی را پیدا می‌کند که «امی» 18 سال پیش هنگام بازگشت به ژاپن برای او فرستاده بود. خاطرات او از اولین عشقش زنده می‌شود و تصمیم می‌گیرد که اولین سفر انفرادی خود را به ژاپن آغاز کند تا با گذشته‌اش رو به رو شود. «جیمی» با گوش دادن به آهنگ‌هایی که او را به یاد خاطراتش با «امی» می‌اندازد، سوار قطار می‌شود و به زادگاهش باز می‌گردد. آیا او می‌تواند دوباره رابطه‌اش را با «امی» از نو بسازد؟

عشق خاموش (Silent Love)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024

  • کارگردان: ایجی اوچیدا
  • بازیگران: ریوسوکه یامادا، مینامی هامابه، شوهی نومورا، آیومو ناکاجیما
  • تاریخ اکران: 26 ژانویه (6 بهمن 1402)

قطعا بهترین فیلم ژاپنی 2024 ، فیلم Silent Love به کارگردانی «ایجی اوچیدا» و نویسندگی «یوکیکو مانابه» خواهد بود که در ژانر عاشقانه پیش می‌رود. از بازیگران این اثر می‌توان به «ریوسوکه یامادا»، «مینامی هامابه»، «شوهی نومورا»، «آیومو ناکاجیما»، «آراتا فوروتا»، «کایتو یوشیمورا» اشاره کرد. عشق خاموش، یک فیلم عالی در مورد عشقی زیبا بین پسری که نمی‌تواند صحبت کند و دختری که بینایی خود را از دست داده، است.

داستان عشق خاموش درمورد «آئوی»، مرد جوانی است که در زندگی خود هیچ آرزو یا امیدی ندارد. یک تصادف باعث شد او دیگر نتواند صحبت کند. یک روز او به طور اتفاقی با «میکا» آشنا می‌شود. او دانشجوی موسیقی است و می‌خواهد که پیانیست شود و متاسفانه او نیز بر اثر تصادف، بینایی چشمانش را از دست داده است.

«آئوی» جذب «میکا» می‌شود و سعی می‌کند که از او در برابر هر موقعیت خطرناکی محافظت کند. او احساسات خود را از طریق لمس ملایم انگشت اشاره یا صدای زنگ کوچکی به او انتقال می‌دهد. از آن زمان، زندگی‌ «میکا» به کلی تغییر می‌کند؛ با «آئوی»، او می‌تواند امید را از طریق ناامیدی ببیند، اما اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد.

تطابق (Matching)

بهترین فیلم های ژاپنی 2024
بهترین فیلم های ژاپنی 2024
  • کارگردان: ایجی اوچیدا
  • بازیگران: تاو تسوچیا، دایسوکه ساکوما، نوبواکی کانکو، تاکنوری گوتو
  • تاریخ اکران: 26 فوریه (4 اسفند 1402)

یکی از جدیدترین فیلم های ژاپنی که آخرین فیلم در این لیست است، تطابق نام دارد. این فیلم به کارگردانی «ایجی اوچیدا» و نویسندگی «هیدکی شیشیدو» در ژانر جنایی ساخته شده است.

داستان فیلم درمورد «رینکا»، دختری مجرد است که به عنوان برنامه ریز عروسی کار می‌کند. او در رابطه با مردان اصلا خوب نیست؛ بنابراین، همکارش به او پیشنهاد می‌کند که یک اپلیکیشن دوستیابی را امتحان کند. «رینکا» با اکراه در برنامه دوستیابی ثبت نام می‌کند و با یک مرد مطابقت می‌یابد. هنگامی که آن‌ها با هم ملاقات می‌کنند، مرد ظاهری کاملا متفاوت با عکس خود در برنامه دوستیابی دارد.

او یک مرد معمولی به نظر می‌رسد، اما «رینکا» احساس می‌کند چیزی در مورد او درست نیست. در این میان، یک سری پرونده قتل اتفاق می‌افتد. قربانیان همگی از کاربران اپلیکیشن دوستیابی بودند. مردی که «رینکا» از طریق اپلیکیشن با او آشنا شده بود، به دلیل قتل‌های زنجیره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم‌ های ژاپنی جهان ، چه فیلم‌هایی هستند؟

بهترین فیلم های ژاپنی جهان شامل Rurouni Kenshin، Kingdom، Memories of a Geisha می‌شوند.

آیا این فیلم ها دوبله فارسی هم دارند؟

شما می‌توانید پس از پخش و اکران آن‌ها، فیلم های ژاپنی 2024 دوبله فارسی را از سایت‌های مربوط به این زمینه تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های ژاپنی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *