بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 ؛ معرفی 15 عنوان جذاب

دیدن هیولاها و دنیاهای بیگانه در سینما همواره جذاب بوده و هست. بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 می‌توانند تجربه بی‌نظیری برای علاقه‌مندان این موضوعات فراهم کنند.

فیلم‌های علمی تخیلی یکی از بزرگ‌ترین بازارها در صنعت سینمای هالیوود را تشکیل می‌دهند و آثار فوق‌العاده‌ای در سال جدید اکران خواهند شد. بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید به بینندگان اجازه می‌دهند تا جهان‌های وسیع و تخیلی را کشف کنند و با دنیاهای جدیدی آشنا شوند.

در سال 2023، تعدادی فیلم علمی تخیلی موفق مانند Guardians of the Galaxy Vol. 3 و The Creator اکران شدند. همچنین، سال 2024 روندی صعودی برای این ژانر خواهد داشت و فیلم‌های بیشتری اکران می‌شود.


بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سال 2024 شاهد اقتباس از کتاب، اقتباس از بازی‌های ویدیویی و بازگشت فرنچایزهای بزرگی مانند Alien، Planet of the Apes، Godzilla و Mad Max خواهیم بود. این فیلم‌ها قرار است توسط برخی از بهترین استعدادهای صنعت فیلم، از جمله «بونگ جون هو» و «دنیس ویلنوو» کارگردانی شود. به دلیل اعتصابات SAG-AFTRA، بسیاری از این فیلم‌ها با تاخیر مواجه بوده‌اند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم علمی تخیلی 2024

به طور کلی، چندین فیلم تخیلی جدید در راه است که انتظارات زیادی از آن‌ها می‌رود. این آثار می‌توانند با نوآوری و داستان‌های جذاب، توجه طرفداران این ژانر را به خود جلب کنند. در ادامه این مطلب به معرفی جدیدترین فیلم های علمی تخیلی می‌پردازیم.

دور (Distant)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: جاش گوردون، ویل اسپک
  • بازیگران: آنتونی راموس، نائومی اسکات، زاخاری کوئینتو
  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402)

اولین فیلم علمی تخیلی 2024 یکی از آثاری است که برای اکران مشکلات زیادی داشت. فیلم Distant در طول همه‌گیری ویروس کرونا فیلمبرداری شد و قرار بود در مارس 2022 اکران شود. این فیلم پس از سه بار تاخیر، قرار در ژانویه 2024 به اکران جهانی برسد.

Distant با بازیگرانی شامل «آنتونی راموس»، «نائومی اسکات»، «زکاری کوئینتو» و «کریستوفر هیوجو»، داستان یک معدنچی سیارکی را روایت می‌کند که کشتی‌اش در سیاره‌ای بیگانه سقوط خواهد کرد. در آنجا، او باید با لباس فضایی هوش مصنوعی و محیط خود مبارزه کند، زیرا سعی دارد خدمه خود را نجات دهد و زنده بماند. Distant به عنوان یکی از فیلم های علمی تخیلی فضایی جدید در سال 2024 شناخته می‌شود و داستان جذابی را روایت می‌کند.

تلماسه: بخش دو (Dune: Part Two)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید
  • کارگردان: دنیس ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامه، زندایا، ربکا فرگوسن، جاش برولین
  • تاریخ اکران: 29 فوریه 2024 (10 اسفند 1402)

Dune: Part Two یکی از بهترین فیلم های تخیلی آمریکایی به خصوص پس از تاخیر از تاریخ اکران اولیه آن در نوامبر 2023 است. تلماسه به کارگردانی «دنیس ویلنوو» و با بازی «تیموتی شالامه»، «زندایا»، «آستین باتلر» و «ربکا فرگوسن»، این شانس را دارد که یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 باشد.

این فیلم داستان Dune: Part One را به پایان می‌رساند و ادامه وقایع رمان علمی تخیلی کلاسیک «فرانک هربرت» را به روایت می‌کند. قسمت دوم تلماسه بهترین فیلم علمی تخیلی خارجی در سال 2024 است که حتما باید آن را تماشا کنید.

فضانورد (Spaceman)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: یوهان رنک
  • بازیگران: آدام سندلر، کری مولیگان، کونال نیار، لنا اولین
  • تاریخ اکران: 23 فوریه 2024 (4 اسفند 2024)

«آدام سندلر» برای اولین فیلم تخیلی جدید خود، فضانورد، به نقش‌های دراماتیک بازگشته است. این فیلم، «سندلر» را در نقش فضانوردی که به سراسر کهکشان فرستاده می‌شود، نشان می‌دهد، جایی که او با موجودی مرموز روبرو می‌شود و به او کمک می‌کند تا زندگی‌اش از هم نپاشد.

علاوه بر «سندلر»، «پل دانو»، «کری مولیگان» و «ایزابلا روسلینی» در این فیلم بازی می‌کنند. Spaceman بر اساس رمانی به نام Spaceman of Bohemia ساخته شد. این اثر یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس در سال جدید است که ارزش تماشا دارد.

میکی 17 (Mickey 17)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
فیلم تخیلی جدید
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: رابرت پتینسون، استیون یون، نائومی آکی، تونی کولت
  • تاریخ اکران: 31 ژانویه 2025 (12 بهمن 1403)

کارگردان اهل کره جنوبی، «بونگ جون هو» برای فیلم انگل مورد تحسین قرار گرفت و انتظارات زیادی را برای فیلم علمی تخیلی آینده خود، میکی 17 ایجاد کرد. در این فیلم قرار است «رابرت پتینسون»، «تونی کولت» و «استیون یون» ایفای نقش کنند. Mickey 17 یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی خارجی است که قرار بود در سال 2024 اکران شود، اما به دلایل متعدد تاریخ اکران آن به سال 2025 تغییر کرد.

این فیلم داستان یک کارمند انسان یکبار مصرف به نام «میکی» را روایت می‌کند که برای استعمار دنیای یخی نیفلهایم فرستاده می‌شود. «میکی» هر بار که می‌میرد دوباره احیا می‌شود و این قابلیت او را به یک گزینه عالی برای چنین مأموریت خطرناکی تبدیل می‌کند؛ اما همانطور که حدس می‌زنید وضعیت به خوبی پیش نمی‌رود و ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد. با توجه به تیم تولید و داستان فوق‌العاده، Mickey 17 می‌تواند به عنوانن بهترین فیلم علمی تخیلی جدید شناخته شود.

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: گیل کنان
  • بازیگران: پل راد، کری کون، فین ولفهارد، مککنا گریس
  • تاریخ اکران: 21 مارس 2024 (2 فروردین 1403)

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 Ghostbusters: Frozen Empire است. ریبوت‌ها اغلب با واکنش‌های خوبی مواجه نمی‌شوند؛ اما این اثر ریبوت Ghostbusters: Afterlife خواهد بود. این فیلم در دست ساخت است و «پل راد»، «بیل موری»، «دن آیکروید» و «فین ولفهارد» قرار است نقش‌های خود را دوباره ایفا کنند.

این فیلم از تاریخ اکران اصلی خود در دسامبر 2023 به دلیل اعتصابات بازیگران و نویسندگان هالیوود به تعویق افتاد که احتمالاً هنگام اکران، انتظارات را بیشتر خواهد کرد. اگر Ghostbusters: Frozen Empire یک داستان جذاب و فوق‌العاده مانند نسخه قبلی ارائه دهد، می‌تواند جزو پرفروش ترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 قرار بگیرد.

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
فیلم علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: آدام وینگارد
  • بازیگران: ربکا هال، برایان تایری هنری، دن استیونز، کیلی هاتل
  • تاریخ اکران: 4 آوریل 2024 (16 فروردین 1403)

Godzilla x Kong: The New Empire پنجمین فیلم از فرانچایز MonsterVerse و دنباله‌ای بر Godzilla vs Kong محصول 2021 است که از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 خواهد بود. 2024 برای طرفداران آثار اکشن و هیولایی سال خوبی است، زیرا این فرانچایز به داستان سرایی خود ادامه می‌دهد و ما هیولاهای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

Godzilla x Kong برای جلوگیری از رقابت با Dune و دیگر فیلم‌های پرفروش در ماه مارس، به تاریخ انتشار جدیدی به تعویق افتاد. «برایان تایری هنری» و «ربکا هال» دوباره نقش‌های خود را از قسمت قبلی بازی می‌کنند. این اثر شاید داستان فوق‌العاده‌ای روایت نکند، اما قطعا با سکانس‌های اکشن و نبردهای مهیج، جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 خواهد بود.

ماه سرکش: بخش دوم – زخمی (Rebel Moon: Part 2 – The Scargiver)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: سوفیا بوتلا، جنا مالون، چارلی هانام
  • تاریخ اکران: 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403)

«زک اسنایدر» در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین کارگردانان هالیوود تبدیل شده است. قسمت اول Rebel Moon در 22 دسامبر 2023 (1 دی 1402)، در شبکه نتفلیکس منتشر شد و قسمت دوم اندکی پس از آن در 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) به انتشار می‌رسد.

قسمت دوم این فرانچایز به کارگردانی «اسنایدر» بسیار مورد انتظار است و طرفداران منتظر دیدن سکانس‌های اکشن بیشتری هستند. اگرچه قسمت اول نقدهای منفی دریافت کرد، اما تکمیل داستان در قسمت دوم می‌تواند نظرات مثبتی برای آن به همراه داشته باشد. قسمت دوم ماه سرکش بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 است که انتظارات زیادی از آن می‌رود.

پادشاهی سیاره میمون‌ها (Kingdom Of The Planet Of The Apes)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم علمی تخیلی جدید
  • کارگردان: وس بال
  • بازیگران: اوون تیگ، فریا آلن، کوین دوراند، پیتر میکون
  • تاریخ اکران: 8 می 2024 (19 اردیبهشت 1403)

ingdom of the Planet of the Apes یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید است و طرفداران زیادی دارد. در حالی که راه اندازی مجدد سیاره میمون‌ها توسط «تیم برتون» یک فاجعه بود، سه گانه ریبوت دهه 2010 به کارگردانی «مت ریوز» موفقیت بزرگی داشت.

Kingdom of the Planet of the Apes ادامه‌ی جنگ برای سیاره میمون‌ها است و اولین فیلم از یک سه‌گانه جدید خواهد بود. در این فیلم، «اوون تیگ» در نقش «کورنلیوس»، پسر «سزار» و همچنین «فریا آلن»، ستاره فیلم The Witcher حضور خواهند داشت. این فیلم با پتانسیلی که دارد، می‌تواند جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 قرار بگیرد.

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همزوورث، تام برک، آلیلا براون
  • تاریخ اکران: 23 می 2024 (3 خرداد 1403)

مکس دیوانه: جاده خشم یکی از بهترین فیلم های دهه 2010 بود و همچنین یک راه اندازی مجدد عالی برای بهترین فیلم های تخیلی تاریخ «جورج میلر» بود. تفاوت اصلی جاده خشم با اکثر ریبوت‌ها این است که خود «میلر» برای کارگردانی آن بازگشته است.

او همچنین کارگردانی فیلم پیش درآمد Furiosa را بر عهده خواهد داشت که در سال 2024 اکران خواهد شد. در این اسپین آف «آنیا تیلور جوی» در نقش «فیوریوسا»، «شارلیز ترون» و همچنین «کریس همسورث» حضور خواهند داشت. Furiosa برای طرفداران سری مکس دیوانه می‌تواند بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 باشد.

یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های تخیلی تاریخ
  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کوین، الکس ولف، جیمون هونسو
  • تاریخ اکران: 28 ژوئن 2024 (8 تیر 1403)

اگر به دنبال بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 هستید، منتظر A Quiet Place: Day One باشید. فیلم یک مکان ساکت اولین اثر بسیار موفق برای «جان کرازینسکی» به عنوان نویسنده و کارگردان بود که هم فیلم و هم دنباله آن موفقیت‌های تجاری و انتقادی داشتند.

A Quiet Place: Day One یک فیلم پیش درآمد به کارگردانی «مایکل سارنوسکی» است که پیش از این فیلم خوک را کارگردانی کرده بود. در این پیش درآمد قرار است «لوپیتا نیونگو»، «جوزف کوئین» و «جیمون هونسو» به ایفای نقش بپردازند. به نظر می‌رسد که قسمت جدید این فرنچایز برترین فیلم علمی تخیلی 2024 باشد.

تبدیل‌شوندگان یک (Transformers One)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: جاش کولی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریس همزوورث، جان هام
  • تاریخ اکران: 13 سپتامبر 2024 (23 شهریور 1403)

The Transformers برای شروع حماسه جدید خود با فیلم Transformers: Rise of the Beasts در سال 2023 به سینماها بازگشت. در حالی که این مجموعه قرار است ادامه داشته باشد، Transformers One در واقع یک فیلم پیش درآمد انیمیشنی خواهد بود که رابطه بین «مگاترون» و «آپتیموس پرایم» را بررسی می‌کند.

در روزهای اولیه خود در Cybertron. «برایان تایری هنری» در نقش «مگاترون» و «کریس همسورث» نقش «آپتیموس پرایم» را بازی خواهند کرد و همچنین «اسکارلت جوهانسون» قرار است در نقش «الیتا» ظاهر شود، به این معنی که بازیگران فیلم Transformers One دارای چندین ستاره در لیست A هستند که می‌تواند آن را به یکی از بهترین و جدیدترین فیلم های علمی تخیلی تبدیل کند.

سرزمین‌های مرزی (Borderlands)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی
  • کارگردان: الی راث
  • بازیگران: کیت بلانشت، کوین هارت، جک بلک، ادگار رامیرز
  • تاریخ اکران: 9 آگوست 2024 (19 مرداد 1403)

اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده‌اند و در سال 2024 یک فیلم دیگر به این فهرست اضافه خواهد شد. این فیلم که براساس یک بازی محبوب به همین نام ساخته شده، قرار است یک اثر پرفروش تابستانی با بازی «کیت بلانشت»، «کوین هارت»، «جک بلک» و «جیمی لی کرتیس» باشد. Borderlands یکی از جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی است که ژانر کمدی و اکشن دارد و به کارگردانی «الی راث»، ستاره Inglourious Basterds، ساخته شد.

بیگانه: رومولوس (Alien: Romulus)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

    • کارگردان: فده آلوارز
  • بازیگران: کیلی اسپانی، ایزابلا مرسد، دیوید جانسون، آرچی رنو
  • تاریخ اکران: 15 آگوست 2024 (25 مرداد 1403)

فرانچایز Alien از دو فیلم اول تا به حال شکست خورده یا از دست رفته است، با Prometheus و Alien: Covenant که هر دو نقدهای متفاوتی دریافت کردند. فیلم آینده اولین قسمت از فیلم Alien: Resurrection است که توسط «ریدلی اسکات» کارگردانی نشده و او در عوض تهیه کننده آن خواهد بود.

کارگردان این فیلم ترسناک «فده آلوارز» و ستاره «پریسیلا کیلی اسپانی» هستند. این فیلم با توجه به پتانسیل و شهرتی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 باشد.

سونیک خارپشت 3 (Sonic the Hedgehog 3)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
پرفروش ترین فیلم های علمی تخیلی
  • کارگردان: جف فاولر
  • بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، تیکا سامپتر، کالین اوشاگنسی
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403)

فیلم‌های Sonic the Hedgehog تاکنون به طرز شگفت‌آوری موفق بوده‌اند و انتظارات برای قسمت سوم به دلیل احتمال پیوستن Shadow the Hedgehog به این فرنچایز افزایش یافته است.

این شخصیت محبوب در صحنه پس از تیتراژ Sonic the Hedgehog 2 معرفی شد و امیدواریم که آنتاگونیست قسمت سوم باشد. Sonic the Hedgehog 3 وارد قلمرو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 شده و طرفداران منتظرند تا ببینند آیا «جیم کری» به نقش «دکتر اگمن» باز می‌گردد یا خیر.

الکتریک استیت (The Electric State)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: آنتونی روسو، جو روسو
  • بازیگران: میلی بابی براون، کریس پرت، که هوی کوان، استنلی توچی
  • تاریخ اکران: 2024

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس در سال 2024، The Electric State است که توسط «برادران روسو» کارگردانی می‌شود. این فیلم اقتباسی سینمایی از یک رمان گرافیکی به همین نام خواهد بود.

«کریس پرت»، «که هوی کوان»، «برایان کاکس»، «جیانکارلو اسپوزیتو»، «آنتونی مکی» و بسیاری دیگر در نقش‌های فرعی ایفای نقش می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌ها صداپیشگی شخصیت‌های ربات مختلفی را بر عهده خواهند داشت. به طور کلی The Electric State یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 است و با توجه به کارگردانان با تجربه‌ای که دارد، انتظارات زیادی از آن می‌رود.

سوالات متداول

بهترین فیلم علمی تخیلی کره ای در سال 2024 چیست؟

از فیلم‌های علمی تخیلی کره‌ای در سال جدید می‌توان به آثاری مانند Alienoid: Return to the Future و Seeking the King اشاره کرد.

آیا قسمت سوم Dune ساخته می‌شود؟

بله؛ طی گزارش‌های رسمی منتشر شده، قسمت سوم این فرانچایز ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 چه بود؟ آیا از طرفداران این ژانر هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *