ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ زندگی‌نامه و نقد سریال آموزش جنسی

در این نوشتار به زندگی‌نامه‌ی ایمی لو وود (Aimee Lou Wood) که در تاریخ ۳ فوریه ۱۹۹۵ به دنیا آمده خواهیم پرداخت. در ادامه با سایت فیگار همراه باشید.

ایمی لو وود یک بازیگر بریتانیایی است. که آغازین نقش‌آفرینی خود را در مجموعهٔ تلویزیونی آموزش جنسی، در نقش ایمی گیبس انجام داده است. ایمی لو وود یکی از نترس‌ترین، بی‌پرواترین و بگذارید این‌طور بگویم یکی از دوست داشتنی‌ترین بازیگران نسل خود است. همانطور که احتمالا از اخبار متوجه شده‌اید وی برنده‌ی جایزه تلویزیونی بفتا 2021 به عنوان بهترین بازیگر زن در یک عنوان کمدی برای فیلم آموزش جنسی شد.

فیلم  آموزش جنسی او را به عنوان یک کاراکتر تاثیرگذار در دنیای سینمای جهان نشان داد و نگرش ما را به بازیگران زن شاید چند پله بالاتر برد.

ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ آموزش جنسی

زندگی‌نامه، فیلم‌ها و تصاویر

در ادامه نوشتار ایمی لو وود به ترتیب به مطالب زیر اشاره خواهد شد:

  • زندگی‌نامه
  • آموزش جنسی (نقد سریال sex education)
  • تصاویر

زندگی‌نامه ؛ ایمی لو وود (Aimee Lou wood)

ایمی لو وود بازیگر انگلیسی است که در سال 2019 در کنار بازیگرانی چون آسا باترفیلد و جیلیان اندرسون در نقش ایمی گیبس، شخصیت اصلی مجموعه کمدی Netflix بنام آموزش جنسی را به تصویر کشید.

امی لو وود از منچستر انگلیس پا به دنیای سینمای حال حاض گذاشته است و در آکادمی سلطنتی هنر دراماتیک در رشته بازیگری تحصیل کرد و در آنجا با موفقیت در سال 2017 فارغ التحصیل شد و درجه لیسانس بازیگری (سطح H) را دریافت کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم وی این است که در تئاتر ملی لندن و استپن وولف در شیکاگو بازی کرده است. که برای یک بازیگر کار کردن در دنیای تئاتر یک فضیلت است که حتما وی را در این حرفه ارزشمندتر می‌کند.

وود در مدت حضور خود در RADA در بسیاری از تولیدات آن‌جا شرکت کرد. وی تا کنون در فیلم کوتاه “مرغ” به کارگردانی جیمز لارکین، سریال Chatterbox، همانطور که در بخش قبل گفته شد در سریال آموزش جنسی به کارگردانی لوری نان، فیلم The Electrical Life of Louis Wain به کارگردانی ویل شارپ و در Uncle Vanya به کارگردانی راس مک‌گیبون، بازی کرده است.

در سال 2019، وود اولین بار به عنوان Aimee Gibbs، شخصیت اصلی سریال کمدی Netflix در ژانر درام جنسی، در کنار بازیگرانی همچون اما مکی،Asa Butterfield   Gatw و Gillian Anderson بازی کرد. وود در ابتدا برای بازی در نقش “لیلی” (با بازی تانیا رینولدز) تست بازیگری داده بود، اما اکنون از بازی در نقش ایمی گیبس بسیار ابراز خوشحالی می‌کند.

آموزش جنسی (نقد سریال sex education) ؛ ایمی لو وود

ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ زندگی‌نامه، فیلم‌ها و تصاویر
ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ زندگی‌نامه، فیلم‌ها و تصاویر

آنچه ما بیش از هر چیزی در رابطه با Aimee می‌توانیم دوست داشته باشیم همان بی‌پروایی او یا به عبارتی دیدن اینکه او چقدر می‌تواند صریح عمل کند، است. وقتی عزم نشان دادن تجربیات خود را در مورد اختلالات روانشناختی و دفرمگی همه چیز به اشتراک بگذارد، حدا دیدنی است.

اینکه چگونه او امیدواری را با شکستن تابوهای مربوط به جنسیت زن، به تصویر می‌کشد، زنان را در همه جا علی‌الخصوص در جامعه‌ی حال حاضر جهانی توانمند جلوه‌گر می‌کند.

آموزش جنسی یک مجموعه تلویزیونی کمدی بریتانیایی می‌باشد که توسط شخصی بنام لوری نان تولید شده است. این سریال که در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ در نت‌فلیکس استارت خودش را برای به نمایش درآمدن جهانی زد.

در ژانویه ۲۰۲۰ فصل دوم این مجموعه به نمایش درآمد که باری دیگر مورد توجه مردم قرار گرفت. فصل سوم این مجموعه که بنا بود در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۹ پخش شود به دلیل عقب افتادن فیلمبرداری به نظر می‌رسد که هنوز کارهای تولید سریال به اتمام نرسیده و همه چیز به اعلام تاریخ دقیق از سوی نتفلیکس بر می‌گردد. طبق تخمین‌ها امکان دارد طرفداران تا بهار یا حتی تابستان برای دیدن فصل سوم انتظار بکشند.

ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ نقد سریال sex education
ایمی لو وود (Aimee Lou wood) ؛ نقد سریال sex education
من به جد می‌توانم بگویم که Aimee Lou Wood، در آموزش جنسی، در مورد دفرمگی بدن خود و رابطه‌ی آن با هر آنچه که به عرف جامعه و دنیا مربوط می‌شود صحبت می‌کند.فصل اول نوجوانی ناخوش که احساس نا امنی وجود او را فرا گرفته را به تصویر می‌کشد که حتی در رابطه با رابطه جنسی نیز دوگانگی‌ها و تضادهایی را می‌شود در وی حس کرد.
یا شاید به این دلیل که مادر او یک درمانگر رابطه جنسی است تحت تاثیر مادرش این مشکلات خلاف عرف برایش پیش آمده است.فصل دوم همه‌ی تمرکز روی اوتیس است که پس از اطمینان از برقراری رابطه با اولا، با حقایق و فشارهای عاشقانه مخصوص دوران خودش اما متفاوت روبرو می‌شود و با آن سرو کله می‌زند. این عاشقانه بیشتر با معرفی دانشجویان جدیدی که وضعیت موجود در Moordale High را به چالش می‌کشند ادامه پیدا می‌کند.
سریال آموزش جنسی ساختاری دارد که هیچ نوجوانی دوست ندارد با آن روبرو شود. ساختار در رابطه با خودارضایی و پنهان کردن آن از والدین و درگیری‌های آن‌ها باهم. با این حال در مورد این سریال که مادر خود یک روان درمانگر نیز است، این موضوع از سوی او کاملا معقول و درست به نظر می‌رسد.
در هر صورت نوجوان مد نظر ما در این سریال مشکلات خاص خود را دارد.بازیگران بسیار عالی ظاهر می‌شوند و کارگردان به خوبی آن‌ها را هدایت می‌کند تا به شکلی که با ساختار روایت کل سریال تناسب داشته باشد در راستای هدف کارگردان قرار بگیرند. باترفیلد و اندرسون به عنوان پسر و مادر، بیشترین دیالوگ و ارتباط پیچیده سریال را رقم می‌زنند.درواقع شما با یک سریال پر از حواشی‌های جدی و درگیر کننده طرف هستید. همه چیز درجه به نظر می‌رسد، طوری که شاید وقتی بار اول به دیدن سریال می‌نشینید، موهای تنتان سیخ شود. شوتی گتوا ستاره اصلی سریال است. هربار که او در طول سریال به تصویر کشیده می‌شود تمپوی سریال به سر حد خود می‌رسد.

این سریال از نتفلیکس پس از مجموعه انیمیشنی «Big Mouth» (این انیمیشن متمرکز بر سوژه بلوغ و نوجوانی است) تابوهای اجتماعی را درهم می‌شکند تا به مستقیم‌ترین حالت ممکن از نیازمندی جامعه به مسائل آموزش جنسی بگوید.

در سریال «آموزش جنسی» صدها سوژه مورد پرسش و بررسی قرار می‌گیرد که اغلب از چشم جامعه دور هستند، از معرفی بخش‌های مختلف آلت‌های تناسلی تا فشار بر نوجوانان برای داشتن یک رابطه جنسی امن؛ همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این سریال تولید شود.

نقد سریال sex education ؛ نقد سریال آموزش جنسی
نقد سریال sex education ؛ نقد سریال آموزش جنسی

بازیگران سریال ؛ نقد سریال sex education

  • ایسا باترفیلد (Asa Butterfield) در نقش اتیس میلبورن، نوجوانی که همچون همه‌ی نوجوانان عصر تکنولوژی با والدین خود ضد هستند و مدام با درگیری‌ها و دخالت‌های آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • جیلین اندرسون (Gillian Anderson) در نقش پزشک ژان اف میلبورن، روانشناسی مشهر است که درمانگری جنسی را به عنوان شغلش انتخاب کرده است. از طرفی با همه اطلاعاتی که درر باطه با مسائل جنسی دارد خودش مدام با این ایده که به هیچ‌وجه دنبال رابطه عاشقانه نیست به هم‌خوابگی‌های متعدد می‌پردازد.
  • اما مکی (Emma Mackey) در نقش میوی وایلی، دختری اجتماعی و و فعالی می‌باشد که با دوستش اوتیس کلینیکی را در رابطه با درمانگری جحنسی به پا می‌کنند.
  • نکوتی گاتوا (Ncuti Gatwa) در نقش اریک افیونگ، شخصیتی هم‌جنسگرا که صمیمی‌ترین دوست اوتیس هم به حساب می‌آید. از طرفی نکته مهمی که وجود دارد وی با خانواده‌ای مذهبی زندگی می‌کند.
  • کانر سوییندلز (Connor Swindells) در نقش آدام گروف، پسر مدیر مدرسه می‌باشد که یکی از جدی‌ترین درگیری‌ها را در سریال با پدرش دارد.
  • کیدر ویلیامز استیرلینگ (Kedar Williams-Stirling) در نقش جکسون مارکتی، وی جز قهرمانی شنا در مدرسه هنر دیگری ندارد که در سریال ارائه دهد.
  • ایمی لو وود (Aimee Lou Wood) در نقش امی گیبز، یک دختر محبوب، زیبا و هیجان‌انگیز که بسیار خوش مشرب و با روابط اجتماعی بسیار خوب همه عالم را مستفیض می‌کند.
  • پاتریشا الیسن (Patricia Allison) در نقش اولا نیمان، تنها دختر بیچاره این سریال که علاقه‌مند به اوتیس است. و مدام از از خودبیگانگی رنج می‌برد.
  • الیستر پیتری (Alistair Petrie) در نقش آقای گروف، مدیر مدرسه است که بسیار برای فرزندش سخت‌گیرایی می‌کند که با دیدن این سریال واقعا از پدر بودن وی خسته می‌شوید.
  • تانیا رینالدز (Tanya Reynolds) یکی از روانشناختی ترین شخصیت‌های سریال آموزش جنسی است که مدام حس می‌کند بکارت خود را از دست می‌دهد.

حقایق جالب ؛ نقد سریال sex education

  • لری نان کارگردان سریال آموزش جنسی، علاقه زیادی به فیلم‌های دهه‌ هشتادی جان هیوز را ابراز می‌کند.
  • فیلم‌برداری این سریال در منطقه رود وای در انگلستان و ولز اتفاق افتاده است.
  • تا آن‌جایی که اطلاعات دارم این را می‌دانم که کانر سویندلز و ایمی لو وود در دنیای واقعی در رابطه خیلی نزدیکی هستند.
  • عزرا فورمن عهده‌دار تمام موزیک‌های فصل اول بوده. او حتی در اپیزود هفتم به عنوان خواننده در مدرسه حضور به عمل می‌آورد.
  • دلایل زیادی وجود دارد که می‌گوییم مدرسه حال و هوا و فضاسازی آمریکایی دارد. در انگلستان، نوجوانان با لباس فرم به مدرسه می‌روند در حالی که در آمریکا این‌طور نیست.
نقد سریال sex education ؛ نقد سریال آموزش جنسی
نقد سریال sex education ؛ نقد سریال آموزش جنسی

عوامل سریال:

  • ژانر: کمدی-درام
  • سازنده: Laurie Nunn
  • بازیگران: ایسا باترفیلد، جیلین اندرسون، شوتی گتوا، اما مکی، کانر سوییندلز، کیدر ویلیامز-استیرلینگ، الیستر پیتری، Mimi Keene و ایمی لو وود
  • آهنگساز: Oli Julian
  • کشور سازنده:‌ انگلیس
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • تهیه‌کننده: Jon Jennings
  • فیلم‌برداری: Jamie Cairney ،Oli Russell
  • تدوین‌گران: Steve Ackroyd ،David Webb ،Calum Ross
  • پخش شبکه: اصلی نت‌فلیکس

تصاویر ؛ ایمی لو وود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *