بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر (The Witcher) : محبوب ترین ها را بشناسید

برخی از سریال‌ها آنقدر جذاب هستند که تبدیل به اثری به یاد ماندنی می‌شوند. با نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر همراه فیگار باشید.

نتفلیکس در ماه مه سال 2017 میلادی اعلام کرد که مشغول ساخت سریالی با اقتباس از مجموعه کتاب‌های ویچر به قلم آندژی ساپکوفسکی است. فصل اول این سریال در سال 2019 میلادی پخش شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.

اکنون که قرار است فصل دوم این سریال با 8 قسمت پخش شود، شاید علاقه داشته باشید که در کنار آن به تماشای فیلم و سریال‌های مختلفی شبیه به این اثر خارق العاده بپردازید.

نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر به همین منظور در سایت فیگار قرار داده شده است. شما خوانندگان عزیز با همراهی خود تا انتهای این مطلب می‌توانید از بهترین آثار شبیه به ویچر مطلع شوید.

بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر

محبوب ترین ها را بشناسید

در ادامه نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر به معرفی آثار موجود در فهرست زیر پرداخته شده است:

بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر
بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر

ویچر یک سریال جذاب و دیدنی است که در ژانر درام، فانتزی توسط لورن اشمیت هیسریچ برای شبکه جهانی نتفلیکس ساخته شده‌ است. این سریال جذاب و هیجان‌انگیز براساس مجموعه رمانی به همین نام، به قلم نویسنده توانمند و بااستعداد لهستانی آندژی ساپکوفسکی شکل گرفته است.

فصل اول این سریال با 8 قسمت در تاریخ 20 دسامبر 2019 از طریق شبکه جهانی نتفلیکس پخش شد. فصل دوم این سریال نیز با 8 قسمت از قبل توسط نتفلیکس اعلام شده بود که در تاریخ 17 دسامبر 2021 پخش می‌شود.

در این سریال بازیگرانی چون هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، می‌آنا بورینگ، جودی می حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. داستان سریال ویچر براساس شخصیتی به نام گرالت ریویایی که جادوگر و شکارچی جهش‌ یافته هیولا است و به ویچر معروف هستند و شناخته می‌شوند، شکل گرفته است.

ویچر در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم‌های ظالم پیدا کند. برای اطلاع از بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

Penny Dreadful

بهترین سریال های شبیه the witcher
بهترین سریال های شبیه the witcher
  • نام اثر: Penny Dreadful ( داستان عامه پسند)
  • کارگردان: John Logan
  • ژانر: درام، وحشت، هیجانی، فانتزی
  • امتیاز: 8.2 از IMDB
  • انتشار: 2014 – 2016

داستان عامه پسند نام یک مجموعه تلویزیونی و محصول آمریکا است. این سریال یکی از بهترین سریال های شبیه the witcher به شمار می‌رود و به همین دلیل در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر قرار داده شده است.

نویسندگی و تهیه کنندگی این اثر جذاب برعهده جان لوگان است. فصل اول این سریال در تاریخ 11 مه سال 2014 میلادی با 8 قسمت اکران شد. ابتدا این سریال از شبکه‌های مختلفی پخش شد تا اینکه شوتایم مسئولیت پخش آن را برعهده گرفت.

بعد از پخش اول سریال داستان عامه پسند، طرفدارن زیادی چشم انتظار فصل بعدی آن بودند. تا اینکه در تاریخ 3 مه سال 2015 میلادی فصل دوم این سریال با 10 قسمت بر روی آنتن رفت.

این اثر به درستی شخصیت‌های داستان‌های ایرلندی و انگلیسی قرن نوزدهم چون دوریان گری اثر اسکار وایلد، مینا هارکر و آبراهام ون هلسینگ از دراکولای برام استوکر، ویکتور فرانکنشتاین و هیولای او از کتاب فرانکنشتاین اثر مری شلی و دکتر هنری جکیل از مورد غیرعادی دکتر جکیل و آقای هاید به قلم رابرت لویی استیونسن را به تصویر کشیده است و برای همین در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر قرار گرفته است.

16 ژوئن سال 2015 میلادی بود که شوتایم به طرفداران و مخاطبان این سریال، خبر ساخت فصل سوم این مجموعه با 9 قسمت را داد. فصل سومی که در تاریخ 1 مه سال 2016 میلادی پخش شد.

بعد از پخش و اتمام فصل سوم این سریال، جان لوگان خالق اثر، به طور رسمی پایان داستان عامه پسند را اعلام کرد. داستان این سریال که جزو بهترین سریالهای مثل ویچر است درباره افرادی چون کاوشگر سر مالکوم موری، اسلحه‌باز آمریکایی، ایتان چندلر، دانشمند ویکتور فرانکنشتاین و ونسا آیوز است که برای مبارزه با تهدیدات ماوراء الطبیعی در لندن ویکتوریایی با یک‌دیگر متحد می‌شوند.

game of Thrones

بهترین سریال های شبیه the witcher
بهترین سریال های شبیه the witcher
  • نام اثر: game of Thrones (بازی تاج و تخت)
  • ژانر: درام، ماجراجویی، اکشن
  • امتیاز: 9.2 از IMDB, بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر
  • انتشار: 2011 – 2019
  • بازیگران: Peter Dinklage, Lena Headey, Emilia Clarke, Kit Harington, Sophie Turner

بازی تاج و تخت یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که در ژانر درام، فانتزی و اکشن ساخته شده است. این سریال که یکی از بهترین سریال های مشابه سریال ویچر به شمار می‌رود، برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌ است.

فیلم‌نامه بازی تاج و تخت اقتباسی از مجموعه ترانه یخ و آتش به قلم جرج آر. آر. مارتین است و یکی از بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر به شمار می‌رود. فیلم‌برداری این اثر در پادشاهی متحده، کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا انجام شد.

بازی تاج و تخت در تاریخ 17 آوریل سال 2011 میلادی برای اولین بار در ایالات متحده از طریق اچ‌بی‌او به نمایش درآمد. در تاریخ 19 مه سال 2019 میلادی این سریال با 8 فصل و 73 قسمت از مخاطبان و طرفدارانش خداحافظی کرد.

این سریال به روایت داستان‌های مختلفی در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس اتفاق می‌افتد. اولین داستان جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت پادشاهی هفت اقلیم را روایت می‌کند.

داستان دوم اما نزدیک بودن زمستان طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را بیان می‌کند. تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت نیز سومین داستانی است که این سریال دنبال می‌کند و به روایتش می‌پردازد.

این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال‌هایی به شمار می‌رود که از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و توانست رکورد دار تعداد بیننده در این شبکه شود.

بازی تاج و تخت از عناصر برهنگی، خشونت‌های جنسی و معمولی بسیاری استفاده کرد که به همین دلیل بارها انتقاداتی نیز به این مجموعه وارد شد. اما در کنار این انتقادات، منتقدین نظرات مثبت فراوانی را نیز در مورد این اثر جذاب و دوست داشتنی داشته و بارها بیان کرده‌اند.

سریال بازی تاج و تخت که از بهترین سریال های مشابه سریال ویچر محسوب می‌شود توانسته جوایز نفیس بسیاری را نیز دریافت کند. جوایزی چون نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شده آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش درام بخشی از درخشش این سریال به حساب می‌آید.

پیتر دینکلیج بازیگر این سریال است که توانسته با ایفای نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

بسیاری از منتقدان و نشریات از این نمایش به‌ عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های تلویزیونی تمام ادوار یاد کرده‌اند و به همین دلیل نیز در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر قرار داده شده است.

داستان این سریال پرطرفدار و محبوب درباره نه خانواده نجیب شکل گرفته است. این خانواده‌ها برای کنترل سرزمین‌های وستروس می‌جنگند، در حالی که یک دشمن باستانی پس از هزاران سال خفته بر می‌گردد.

Vikings

بهترین سریال های شبیه the witcher
بهترین سریال های شبیه the witcher
  • نام اثر: Vikings (وایکینگ‌ها)
  • ژانر: درام، ماجراجویی، اکشن
  • امتیاز: 8.5 از IMDB
  • انتشار: 2013 – 2020, بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر
  • بازیگران: Katheryn Winnick, Gustaf Skarsgård, Alexander Ludwig, Georgia Hirst, Alex Høgh Andersen

وایکینگ‌ها نام یک مجموعه تلویزیونی کانادایی، ایرلندی است که در ژانر درام، اکشن توام با تاریخی ساخته شده و از شبکه هیستوری پخش شد.

فصل اول این سریال دارای 9 قسمت بود که در تاریخ 3 مارس سال 2013 میلادی در آمریکا و کانادا پخش شد. 27 فوریه سال 2014 میلادی نیز فصل دوم این سریال روی آنتن رفت.

در سال 2015 میلادی بود که فصل بعدی این سریال با 10 قسمت ساخته و پخش شد. فصل چهارم و پنجم این سریال با 18 و 20 قسمت در سال‌های 2016 و 2019 میلادی اکران شد.

فصل ششم این سریال با 20 قسمت فصل نهایی این سریال انتخاب و اعلام شد که سال گذشته از شبکه آمازون که امتیاز پخش این سریال را خریداری کرده است، پخش شد.

داستان این سریال که در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر قرار داده شده است، براساس شخصیتی به نام راگنار لاثبروک که یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها بوده، شکل گرفته است.

راگنار که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند و همراه برادر جنگجوی خود، رولو و همسرش لاگرتا به آنجا سفر می‌کنند.

وایکینگ‌ها ما را به دنیای بی‌رحمانه و مرموز Ragnar Lothbrok، یک جنگجو و کشاورز وایکینگ منتقل می‌کنند که مشتاق کاوش و حمله به سواحل دور دست در سراسر اقیانوس است.

King Arthur

بهترین فیلم های شبیه سریال ویچر
بهترین فیلم های شبیه سریال ویچر
  • نام اثر: King Arthur (شاه آرتور)
  • کارگردان: Guy Ritchie
  • ژانر: درام، ماجراجویی، اکشن
  • امتیاز: 6.7 از IMDB, بهترین فیلم های مثل ویچر
  • مدت زمان: 2 ساعت و 6 دقیقه
  • تاریخ انتشار: سال 2017 میلادی
  • بازیگران: Charlie Hunnam, Astrid Bergès-Frisbey, Jude Law, Djimon Hounsou, Eric Bana

فیلم شاه آرتور یکی از بهترین فیلم های شبیه سریال ویچر به شمار می‌رود که یک اثر حماسی، فانتزی آمریکایی، استرالیایی است که در سال 2017 میلادی پخش شد.

فیلم شاه آرتور که از بهترین فیلم های مشابه ویچر به شمار می‌رود، برای اولین بار در تاریخ 8 مه سال 2017 میلادی در تئاتر چینی تی‌سی‌ال اکران شد و در تاریخ 12 مه سال 2017 میلادی توسط برادران وارنر در ایالات متحده به نمایش درآمد.

داستان این اثر که یکی از بهترین فیلم های مثل ویچر محسوب می‌شود، درباره آرتور است که حق مادری‌اش را ربوده‌اند و او مجبور می‌شود از راه سخت در کوچه پس کوچه‌های شهر بالا بیاید و رشد کند. اما هنگامی که شمشیر را از سنگ بیرون می‌کشد، مجبور می‌شود میراث واقعی خود را خواه، ناخواه بپذیرد.

What Happened to Monday

بهترین فیلم های مثل ویچر
بهترین فیلم های مثل ویچر
  • نام اثر: What Happened to Monday (چه بر سر دوشنبه آمده)
  • کارگردان: Tommy Wirkola
  • ژانر: فانتزی، مجرمانه، اکشن
  • امتیاز: 6.9 از IMDB, بهترین فیلم های مثل ویچر
  • تاریخ انتشار: سال 2017 میلادی
  • مدت زمان: 2 ساعت و 3 دقیقه
  • بازیگران: Noomi Rapace, Glenn Close, Willem Dafoe, Marwan Kenzari, Christian Rubeck

چه بر سر دوشنبه آمده؟ دومین فیلم در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر فیگار است. حق پخش این فیلم که از بهترین فیلم های مشابه ویچر است، در ایالات متحده آمریکا و دیگر بازارها از سوی نتفلیکس خریداری شد و سرانجام این فیلم در سال 2017 میلادی به روی پرده رفت و اولین نمایش این فیلم در جشنواره لوکارنو رقم خورد.

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های شبیه سریال ویچر است از جایی شکل می‌گیرد که دولت دست به برپایی قانون تک‌فرزندی اجباری می‌زند و فرزندهای اضافی را از خانواده‌ها به زور می‌گیرد. در این میان زنی به نام کرن ستمن مخفیانه هفت فرزند همزاد دنیا می‌آورد و خودش از دنیا می رود.

پدر کرن ستمن این هفت خواهر همزاد و کاملا همسان را پنهانی بزرگ می‌کند و از چشم دولت دور نگاه می‌دارد. او بر هر کدام از این دخترها نام یکی از روزهای هفته را می‌گذارد، هر دختری حق دارد در روز همنام خودش در هفته بیرون برود و در بیرون همگی هویت واحد مادرشان کرن ستمن را دارند.

کودکان با همین ترتیب بزرگ می‌شوند. تا اینکه 30 سال بعد یک‌روز یکی از خواهرها در روزی که مصاحبه‌ای برای ترفیع شغل‌شان دارند به سر کار می‌رود ولی دیگر باز نمی‌گردد و بحران از اینجا آغاز می‌شود.

مشکل از جایی شروع می‌شود که دو نفر از آن‌ها نمی‌توانند در یک روز بیرون باشند و به همین دلیل نمی‌توانند به دنبال خواهرشان بروند از طرف دیگر سیستم مکان‌یاب خواهرشان نیز خاموش شده‌ است و این اتفاق چندان خوبی نیست.

به هر حال روز سه‌شنبه خواهری که هم نام همین روز است تصمیم می‌گیرد به صورت عادی به بیرون برود و معمولی رفتار کند تا شاید بتواند سرنخی از خواهرشان پیدا کند.

تصور خواهران این است که ماجرا تقصیر یکی از همکاران‌شان به نام جری است که در رقابت برای آن‌ها در ترفیع درجه است. بیرون رفتن او باعث بروز اتفاقاتی هیجان انگیز و جذاب در این فیلم که یکی از بهترین فیلم های مثل ویچر است، می‌شود.

در دنیایی که خانواده‌ها به دلیل جمعیت زیاد به یک فرزند محدود می‌شوند، مجموعه‌ای از هفت قلوهای یکسان باید در حین بررسی ناپدید شدن یکی از خود، از خواب طولانی‌مدت توسط دولت و درگیری‌های داخلی خطرناک اجتناب کنند.

بهترین فیلم ها:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های شبیه ویچر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *