بهترین فیلم های جهان ؛ 250 فیلم برتر imdb

تیم تحریریه‌ی فیگار بهترین فیلم های جهان را که بر اساس رتبه بندی IMDb و Metacritic انتخاب شده‌اند، در نوشتار بهترین فیلم های دنیا از نگاه مردم معرفی کرده است.

امتیازات IMDb بر اساس نظر کاربران و عمومیت رای دهندگان سایت IMDb تشکیل می‌شود. لازم به ذکر است که ترتیب برترین فیلم های imdb ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. در ادامه، 10 تا از بهترین فیلم های imdb را برای شما آورده‌ایم و شما می‌توانید در یک نگاه آنها را در لیست زیر ببینید:

  1. The Shawshank Redemption (1994) – امتیاز: 9.3/10
  2. The Godfather (1972) – امتیاز: 9.2/10
  3. The Godfather: Part II (1974) – امتیاز: 9.0/10
  4. The Dark Knight (2008) – امتیاز: 9.0/10
  5. 12 Angry Men (1957) – امتیاز: 8.9/10
  6. Schindler’s List (1993) – امتیاز: 8.9/10
  7. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) – امتیاز: 8.9/10
  8. Pulp Fiction (1994) – امتیاز: 8.8/10
  9. The Good, the Bad and the Ugly (1966) – امتیاز: 8.8/10
  10. Fight Club (1999) – امتیاز: 8.8/10

لیست بالا فقط چند نمونه از بهترین فیلم های دنیا هستند و لیست کامل و به روز آن را می‌توانید در وبسایت IMDb مشاهده کنید. شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق مقاله‌ی بهترین فیلم های 2022 از نظر باراک اوباما به لیستی خاص از فیلم های معروف دنیا دسترسی داشته باشید. از طرفی اگر علاقه‌مند به آگاهی از بهترین فیلم های سال 2021 یا سال‌های قبل هستید می‌توانید با جست و جو در سایت فیگار همه‌ی این فیلم‌ها را در اختیار داشته باشید. از طرفی سورپرایز تیم ما برای شما تهیه‌ی لیستی از مورد انتظارترین فیلم های 2024 است.

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های سینمایی دنیا

با بمباران فلش در باکس آفیس و شکست تاریخی برادران وارنر، شاید سوال برایتان پیش بیاید که چه فیلم‌‎های دیگری در تاریخ بسیار گران قیمت بودند و پر هزینه ترین فیلم سینمایی شدند. به همین دلیل تیم تحریریه‌ی فیگار مقاله‌ی بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند را تهیه کرده است تا با خواندنش آگاهی خود را نسبت به این موضوع بالاتر ببریید.

فیلم‌ها باید حداقل دو برابر بودجه‌شان از فروش جهانی باکس آفیس به دست بیاورند؛ به همان اندازه که کمپانی صنعت فیلمسازی سرمایه‌گذاری کرده است، باید درآمد کسب کنند تا آن فیلم موفق تلقی شود. این روند برای اکثر بهترین فیلم های 2023 اتفاق افتاده و بنا به اعتقاد بسیاری از منتقدین سال 2023 برای سینما سال پر پولی بوده.

فیلم های برتر پر هزینه همیشه موفق نبودند و نخواهند بود. جهت آشنایی با پر بیننده ترین فیلم ها و سریال های 2022 + 2021 از نگاه IMDB به مقاله‌ی مذکور مراجعه کنید.

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB
معروف ترین فیلم های دنیا

در ادامه توجه شما را به بهترین فیلم های جهان از نگاه تماشاگران جلب می‌کنیم.

The Good, the Bad and the Ugly (1966)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1966
  • ژانر: وسترن
  • کارگردان: سرجیو لئونه
  • امتیاز IMDB: 8.8/10
  • دیالوگ معروف: در دنیا دو نوع انسان وجود دارد، دوست من: کسانی که طنابی به گردنشان بسته شده است و افرادی که مسئول کشیدن طناب هستند.

فیلم وسترن خوب بد زشت به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان شاید معروف‌ترین وسترن تاریخ باشد، این فیلم جزو 100 فیلم برتر imdb است.

این فیلم در دوران جنگ داخلی آمریکا قرار دارد و داستان سه شخصیت را دنبال می‌کند: مرد خوب (با بازی کلینت ایستوود Clint Eastwood)، مرد بد (با بازی لی ون کلیف Lee Van Cleef) و مرد بی‌رحم (با بازی الیو والاکی Eli Wallach).

در طول فیلم، این سه شخصیت در جستجوی گنجی بزرگ قرار می‌گیرند که در یک قبرستان مخفی شده است. آن‌ها باید از موانع و خطرات بسیار زیادی عبور تا به گنج دست پیدا کنند. در حالی که هر یک از آن‌ها خصوصیات منحصر به فردی دارند، روابط و اتفاقات پیچیده‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

“The Good, the Bad and the Ugly” به عنوان یکی از بهترین فیلم های سایت imdb در تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم، با ترکیب عناصری از موسیقی بی‌کلام آهنگساز انیو موریکونه (Ennio Morricone) و روایت بصری استثنایی لئونه، به عنوان یک اثر هنری و فیلمی بازتاب‌دهندهٔ غرب وحشی و جوانی دهه ۱۹۶۰ در آمریکا، تحسین بسیاری را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های وسترن 

The Lord of the Rings

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران:
  1. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
  2. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
  3. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: پیتر جکسون
  • امتیاز IMDB:
  1. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring: 8.8/10
  2. The Lord of the Rings: The Two Towers: 8.7/10
  3. The Lord of the Rings: The Return of the King: 8.9/10
  • دیالوگ معروف: حتی کوچکترین فرد هم می‌تواند مسیر آینده را تغییر دهد.

رتبه 9 و 7 لیست فیلم های برتر در ای ام دی بی متعلق به سه گانه ارباب حلقه‌ها است. داستان فیلم درباره یک حلقه باستانی گم شده است که بعد از پیدا شدنش اوضاع را بهم می‌ریزد. این حلقه به دست هابیت جوانی به نام “فرودو” رسیده است.

وقتی “گندالف” می‌فهمد که این حلقه همان حلقه ارباب تاریکی است، تصمیم به نابوی آن می‌گیرد. “فرودو” باید این حلقه را به کوه نابودی ببرد و آن را از بین ببرد.

در این راه هشت نفر به یاری او می‌آیند. یاران حلقه باید از کوه‌ها، جنگل‌ها و برف و تاریکی عبور کنند تا به کوه نابودی برسند. موفقیت آن‌ها، تنها امید برای از بین بردن حکومت ارباب تاریکی است. شاید این فیلم را بتوان یکی از مطمعن‌ترین، بهترین فیلم های جهان imdb و بهترین فیلم های اسکار دانست که قبل از مرگ باید ببینید.

Pulp Fiction (1994)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1994
  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • امتیاز IMDB: 8.9/10
  • دیالوگ معروف: من قصاص قرون وسطا را بر روی پشتت اجرا خواهم کرد.

Pulp Fiction یا داستان‌ عامه‌پسند در ژانر جنایی و درام به کارگردانی “تارانتینو” است. این فیلم از دیدگاه عده زیادی بهترین ساخته “تارانتیو” تا به امروز و جزو بهترین فیلم های imdb است.

داستان فیلم درباره دو آدم‌کش به نام‌های “وینسنت” و “جولز” است. آن دو از طرف “مارسلوس والاس” ماموریت می‌یابند تا یک چمدان دزدیده شده را پیدا کنند و آن را از سارقان پس بگیرند.

آن‌ها به طرز عجیبی از این ماموریت زنده برمی‌گردند. اما پس از آن که “وینسنت” مجبور می‌شود “میا” همسر “والاس” را برای گردش به بیرون ببرد اتفاقات غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندند. قطعا اگر شما از فیلم‌بازان حرفه‌ای بپرسید که ایا دیدن این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان ارزش دارد یا خیر، به شما می‌خندند و با تکان دادن سر شما را ترک خواهند کرد.

Schindler’s List (1993)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1993
  • ژانر: درام، تاریخی، جنگی
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • امتیاز IMDB: 8.9/10
  • دیالوگ معروف: هر کسی که یک جان را نجات دهد، دنیا را نجات داده است.

فیلم “فهرست شیندلر” (Schindler’s List)، به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما در سال ۱۹۹۳ توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شد، Schindler’s List یا فهرست شیندلر قطعا از دردناک‌ترین و بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB که هیچ بلکه از نگاه منتقدین است. فیلم داستان واقعی مقطعی از زندگی “اسکار شیندلر” سرمایه‌دار آلمانی را روایت می‌کند. این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود.

“اسکار شیندلر” ابتدا به علت شرایط جنگی یهودیان آنها را به عنوان کارگر برای خانه‌اش انتخاب می‌کند تا اینگونه برای استخدام کارگر هزینه کمتری کند. او فردی فرصت‌طلب است و سعی می‌کند با سران نازی ارتباط برقرار کند تا بیشترین نفع را از شرایط موجود ببرد. اما رفته‌رفته همه چیز در وجود او شروع به عوض شدن و تغییر می‌کند. این فیلم جزو فیلم هایی که اسکار گرفتند است.

12 Angry Men (1957)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1957
  • ژانر: درام
  • کارگردان: سیدنی لومت
  • امتیاز IMDB: 8.9/10
  • دیالوگ معروف: درباره زندگی کسی صحبت می‌کنیم. نمی‌توانیم در پنج دقیقه تصمیم بگیریم. فرض کنید اشتباه کنیم؟

فیلم “12 مرد خشمگین” (12 Angry Men)، که جزو فیلم های برتر imdb هم قرار دارد، در سال ۱۹۵۷ توسط سیدنی لومت ساخته شد. 12 مرد خشمگین فیلمی کلاسیک است و قدیمی‌ترین فیلم این لیست به شمار می‌رود. این فیلم علاوه بر اینکه در بین صد فیلم برتر imdb قرار دارد از هر نظر سینمایی هم فیلمی بی بدیل است.

داستان درباره هیئت منصفه یک دادگاه است. جوانی به جرم قتل پدر خود در دادگاهی حاضر می‌شود. پس از شنیدن صحبت‌های طرفین قاضی به هیئت منصفه زمانی می‌دهد تا نظر خود را درباره بی‌گناهی یا گناهکار بودن آن جوان اعلام کنند.

هیئت منصفه 12 نفره برای تصمیم‌گیری به اتاقی می‌روند. در رای‌گیری ابتدایی 11 نفر از آن‌ها رای به گناهکار بودن آن جوان می‌دهند. اما 1 نفر رای به بی‌گناهی او. حال او سعی می‌کند بقیه افراد را قانع کند که با توجه به وجود دلایلی، ممکن است آن جوان بی‌گناه باشد. این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان قبل از مرگ باید ببینید و از دیدنش لذت ببرید.

The Dark Knight (2008)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB
فیلم معروف دنیا
  • تاریخ اکران: 2008
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • امتیاز IMDB: 9.0/10
  • دیالوگ معروف: شما یا به عنوان یک قهرمان می‌میرید، اگر زندگیتان طولانی شود، به شرور تبدیل می‌شوید.

فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) که در سال 2008 توسط کریستوفر نولان ساخته شد، یکی از فیلم‌های محبوب و تأثیرگذار دهه 2000 است. این فیلم، در قالب یک فیلم ابرقهرمانی و اکشن، به بحث‌های فلسفی و اخلاقی عمیقی پرداخته است.

The Dark Knight در رتبه سوم لیست بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB قرار دارد. هوش “نولان” بازی “هیث لجر” و “کریستین بیل”، شوالیه تاریکی را به یکی از بهترین بتمن‌ها و فیلم های اسکار گرفته تبدیل کرد.

بتمن به کمک “جیمز گوردون” و دادستان جدید گاتهام “هاروی دنت” شهر را از وجود آخرین تبهکاران موجود پاک می‌کنند. اما ناگهان آن‌ها و تمامی اهالی گاتهام با موجود ترسناک‌تری به نام جوکر آشنا می‌شوند.

No Country For Old Men

بهترین فیلم های برنده اسکار
بهترین فیلم های برنده اسکار
  • تاریخ اکران: 2007
  • ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: جوئل کوئن
  • امتیاز IMDB: 8.1/10
  • دیالوگ معروف: به همه بگو دوست.

فیلم “No Country for Old Men” (هیچ کشوری برای مردان پیر نیست) داستانی از یک معامله مواد مخدر ناموفق را به تصویر می‌کشد که باعث رخداد یک زنجیره از واقعه‌های خشونت‌آمیز می‌شود. این فیلم در تگزاس، کشوری که به طور خاص بافت آمریکایی دارد، روایت می‌شود و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بسیار مشوق از سینما را ارائه می‌دهد.

“No Country for Old Men” یکی از بهترین آثار برادران کوئن است و با بیان داستانی جنایی، به عنوان یکی از بهترین آنتاگونیست‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم تحسین‌برانگیزی است که در کارنامه برادران کوئن به عنوان یکی از آثار برجسته آن‌ها برجسته شده است.

Fight Club

برترین فیلم های دنیا از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1999
  • ژانر: درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • امتیاز IMDB: 8.8/10
  • دیالوگ معروف: قانون اول باشگاه بوکس این است: درباره باشگاه بوکس حرف نمی‌زنید.

فیلم “Fight Club” که در سال 1999 توسط دیوید فینچر ساخته شده است، یکی از فیلم‌هایی است که به عنوان یک اثر فلسفی معروف شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر چاک پالانیک نوشته شده است.

داستان بر دو شخصیت پیوند خورده است، یکی با احترام به قوانین جامعه (راوی / ادوارد نورتون) و دیگری نه (تایلر دوردن / برد پیت). ادوارد نورتون یا همان جک، که با بی خوابی روبروست، در یکی از سفرهای خود تایلر دوردن را می‌بیند، که او را وادار به خلاف مکانیسم‌های حاکم بر روال معمول می‌کند و کسالت خود را زیر سوال ببرد. و از آن لحظه به بعد، تمام ایدئولوژی که او در آن زندانی بود برچیده می‌شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم ها از نظر imdb است که باید ببینید.

نقد فیلم باشگاه مشت زنی

بهترین فیلم های فلسفی تاریخ سینما 

The Godfather (1972) , The Godfather Part2 (1974)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

  • تاریخ اکران: 1972
  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
  • امتیاز IMDB: 9.2/10
  • دیالوگ معروف: دوستانت را نزدیک خود نگه دار، اما دشمنانت را نزدیک‌تر.

احتمالا هیچ فیلمبازی نیست که اسم فیلم Godfather را نشنیده باشد. اگر هنوز هم این فیلم را ندیده‌اید و در دیدن آن تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت این فیلم را که تیم تحریریه فیگار جزو فیلم هایی که امتیاز ۱۰ دارند می‌داند، تماشا کنید. نسخه اول و دوم این فیلم در رتبه‌های دوم و چهارم لیست بهترین سینمایی های جهان از نظر imdb قرار دارند.

“دون ویتو کورلئونه” از روسای پر قدرت و با نفوذ مافیا است. او به خاطر کمک‌هایش به مهاجران ایتالیایی در نیویورک به “پدرخوانده” معروف است.

پس از او “مایکل” با بازی “آل‌پاچینو” جای پدر می‌نشیند. او پیش از این علاقه‌ای به فعالیت‌های غیرقانونی خانواده‌اش نداشته است. اما او به مرور درگیر کشت و کشتار و تسویه حساب‌های قدیمی می‌شود.

شاید برخی از همراهان ما ندانند که قسمت دوم مجموعه پدرخوانده توانست لقب فیلمهای برنده اسکار را خود اختصاص دهد که با بازی آل پاچینو حقیقتا هم حقش بود.

گانگستری ترین فیلم های مافیا محور

The Silence of the Lambs

بهترین فیلم های جهان
بهترین فیلم های جهان
  • تاریخ اکران: 1991
  • ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: جاناتان دیمی
  • امتیاز IMDB: 8.6/10
  • دیالوگ معروف: واقعاً کاش می‌توانستیم بیشتر صحبت کنیم، اما من برای شام یک دوست قدیمی دارم.

فیلم “The Silence of the Lambs” یا همان “سکوت بره‌ها” یک فیلم ترسناک و روانشناختی است که هنوز توسط علاقمندان به سینما و منتقدان تحسین می‌شود. این فیلم یکی از سه فیلمی است که در پنج بخش برتر جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی، جایزه اسکار را به خود اختصاص داده است. وقتی “سکوت بره‌ها” در سال ۱۹۹۱ منتشر شد، منتقدان داستان هوشمندانه و بازی استثنایی آنتونی هاپکینز و جودی فاستر را که نقش هانیبال لکتر و کلاریس استارلینگ را به ترتیب بازی کردند، بسیار تحسین کردند.

یکی از ده فیلم برتر اسکار که باید ببینید فیلم سکوت بره‌هاست.

The Shawshank Redemption (1994)

  • تاریخ اکران: 1994
  • ژانر: درام
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • امتیاز IMDB: 9.3/10
  • دیالوگ معروف: امید چیز خوبی است، شاید بهترین چیزها باشد و هیچ چیز خوبی هرگز از بین نمی‌رود.

فیلم The Shawshank Redemption بهترین فیلم جهان از نظر IMDB و رتبه اول در این سایت را به خود اختصاص داده است.

این فیلم درام جنایی امتیاز برابری با فیلم Godfather دارد اما به لطف تعداد رای دهندگان بیشتر، در رتبه نسخت ایستاده است. داستان درباره “اندی” بانکدار محترم و پولداری است که متهم به قتل همسرش و معشوق او می‌شود.

“اندی” به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم و اندکی بعد در زندان با “رد” آشنا و دوست می‌شود. او پس از هجده سال ردی از قاتل اصلی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای آزادی تلاش کند.

بهترین فیلم های زندان محور

Everything Everywhere All at Once

جزو بهترین فیلم های تاریخ سینما در سال 2023

  • تاریخ اکران: 2022
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، علمی تخیلی
  • کارگردان: دنیل شینتون، دنیل کوئن
  • امتیاز IMDB: 7.5/10
  • دیالوگ معروف: جهان یک خلاء بی‌رحم و بی‌تفاوت است. کلید شاد بودن در جستجوی معنا نیست.

همه‌چیز همه‌جا به یکباره به عنوان یک فیلم کمدی-درام پوچ‌گرایانه آمریکایی و یکی از فیلم هایی که جایزه اسکار گرفتند در لیست ما به عنوان بهترین فیلم های جهان قرار گرفته است. در این فیلم میشل یئو، استفانی هسو، جاناتان کی کوان، جنی سلیت، هری شام جونیور، جیمز هنگ و جیمی لی کرتیس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم دربارهٔ یک زن چینی-آمریکایی است که توسط خدمات درآمد داخلی حسابرسی و متوجه می‌شود که باید با نسخه‌های جهان موازی خود ارتباط برقرار کند تا از یک موجود قدرتمند از تخریب چندجهانی جلوگیری کند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان، شامل عناصر فیلم‌های هنرهای رزمی، علمی تخیلی، فانتزی، اکشن و پویانمایی است.

در کل، فیلم “Everything Everywhere All at Once” با استفاده از عناصر فانتزی و علمی تخیلی، به طور همزمان به بحث‌های فلسفی و انسانی پرداخته است. این فیلم ایده‌هایی درباره همبستگی و وحدت، هویت و همگرایی، زمان و واقعیت، و قدرت شخصیت و تحقق ذات را مطرح می‌کند. این مفاهیم فلسفی، برای تماشاگران فرصتی را به ارمغان می‌آورد تا درباره مسائل بنیادی انسانی و ماهیت وجودی تأمل کنند. یکی از بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما که باید ببینید و از دیدنش لذت ببرید همین فیلم است.

The Batman

جزو بهترین فیلم های تاریخ سینما در سال 2022

  • تاریخ اکران: 2022
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • کارگردان: مت ریوز
  • امتیاز IMDB: 7.8
  • دیالوگ معروف: من خشم هستم.

بتمن فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان بر پایهٔ کاراکتر بتمن از دی‌سی کامیکس ساخته شده و در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. ساخت این فیلم بر عهدهٔ برادران وارنر پیکچرز، دی‌سی فیلمز، سکست اند آیداهو و دیلن کلارک پروداکشنز بوده و از طریق برادران وارنر پیکچرز توزیع شده‌است.

این فیلم یک بازراه‌اندازی از فرنچایز سینمایی بتمن است. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ مت ریوز بوده که فیلم‌نامه‌اش را به همراه پیتر کریگ نوشته‌است. رابرت پتینسون نقش بروس وین / بتمن را ایفا می‌کند و زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس و کالین فارل از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم در دومین سال مبارزهٔ بتمن با جرم و جنایت جریان دارد و فساد در گاتهام سیتی را آشکار می‌کند. او در حال تعقیب قاتل زنجیره‌ای به‌نام ریدلر (دینو) است که نخبگان گاتهام را مورد هدف قرار داده‌است.

تمامی مقالات درباره بتمن:

مقالات درباره تمن

Dune: Part Two

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

تلماسه: بخش دو یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی در حال تولید به کارگردانی دنی ویلنوو بر پایهٔ فیلمنامه‌ای از ویلنوو، جان اسپیتز و اریک راث است. این فیلم به‌عنوان دنبالهٔ مستقیم تلماسه (۲۰۲۱)، دومین اقتباس برنامه‌ریزی‌شده بر پایهٔ نیمهٔ دومِ کتابِ نخست از رمانی به همین نام از سال ۱۹۶۵ اثر فرانک هربرت است.

یکی از فیلم هایی که در سال 2024 منتشر می‌شوند، ادامه فیلم Dune با عنوان Dune: Part Two است که پاول دوش به دوش فرمن برای آزادی سیاره بیابانی اراکیس مبارزه می‌کند. تیم تحریریه فیگار حدس می‌زند که این فیلم جزو فیلم های برنده اسکار در سال 2024 باشد. اگر هم نشد ما آن را برنده اسکار می‌دانیم!

بیشتر بخوانید:

12 مقاله درباره فیلم تل ماسه که باید بخوانید

Oppenheimer

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: رامی مالک، سیلیان مورفی، مت دیمن و…

فیلم Oppenheimer به عنوان یکی از بهترین فیلم های جهان جدید قصه جی.رابرت اوپنهیمر، فیزیکدان نظری و ظهور بمب اتم طی پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این فیلم با حضور بازیگران مطرح و کارگردانی کریستوفر نولان، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌ها محسوب می‌شود. خیلی جالب است در بین بهترین فیلم های 2023 این فیلم جزو پر بیننده ترین و بهترین فیلم های جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تمامی مقالات درباره فیلم اوپنهایمر

The Seven Samurai 

بهترین فیلم سینمای جهان
بهترین فیلم سینمایی جهان
  • کارگردان: آکیرا کوروساوا
  • بازیگران: توشیرو میفونه، تاکاشی شیمورا
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۸ از ۱۰۰
  • سال ساخت: ۱۹۵۴
  • دیالوگ معروف: فایده‌ی این که به فکر ریشت باشی چیه وقتی داری سرت رو از دست می‌دی؟

تنها فیلم ژاپنی و آسیایی که در فهرست فیلم های برتر جهان حضور دارد. البته این فیلم آن‌قدر برای تماشاگران آمریکایی جالب شد که بعدها جان استیونس از روی آن فیلم «هفت دلاور» را با بازی استیو مک‌کوئین و یول برینر ساخت.

فیلم “The Seven Samurai” (هفت سامورایی)، که در سال 1954 توسط کارگردان ژاپنی اکیرا کوروساوا ساخته شد، یکی از شاهکارهای سینمایی تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم دربارهٔ گروهی از سامورایی‌ها است که به روستایی کوچک می‌روند تا آنجا را از تهدیدی از سوی گروهی از راهزنان محافظت کنند. این فیلم به صورت عمده به موضوعاتی مانند برادری و شجاعت، ارزش انسانی و قدرت جمعی می‌پردازد. اکیرا کوروساوا در این فیلم به وسیلهٔ خلق یک داستان دربارهٔ انسانیت و تعامل اجتماعی، به شدت به سؤالات فلسفی مربوط به بشر و جامعه می‌پردازد.

یکی از مفاهیم فلسفی که در فیلم “The Seven Samurai” بسیار برجسته است، تأکید بر ارزش انسانی است. در این فیلم، سامورایی‌ها به جای مبارزه برای ثروت یا قدرت شخصی، برای حفاظت از زندگی معمولی و ساده مردمان روستا به جنگ می‌روند. آنها در مقابل تهدید راهزنان، به دنبال حفظ ارزش‌های انسانی و عدالت هستند. این مفهوم نشان می‌دهد که انسان‌ها توانایی تغییر و بهبود جامعه‌های خود را دارند و می‌توانند برای حل مشکلات جمعیت خود با همکاری و تلاش مشترک قدرتمند شوند. به جرات می‌شود گفت که این فیلم جزو بهترین فیلم های تاریخ است که قبل از مرگ باید ببینید.

سه رنگ: قرمز (1994)

بهترین فیلم های تاریخ سینما

  • تاریخ اکران: 1994
  • ژانر: درام
  • کارگردان: کریستوف کیشلوفسکی
  • امتیاز IMDB: 8.1/10
  • دیالوگ معروف: آبی، سفید و قرمز رنگهای پرچم فرانسه هستند، اما همچنین رنگهایی هستند که آزادی، برابری و برادری را نمایان می‌کنند – ایده‌های انقلاب فرانسه.

فیلم “سه رنگ: قرمز” (Three Colors: Red)، که در سال 1994 توسط کارگردان لهستانی کریستوف کیشلوفسکی ساخته شد، قسمت سوم و پایانی از سه‌گانه “سه رنگ” است. این فیلم به صورت کلی به موضوعاتی مانند تصادف و اراده، ارتباطات انسانی، تصمیم‌گیری و تقدیر پرداخته است. فیلم “سه رنگ: قرمز” با استفاده از داستانی پیچیده و شخصیت‌های عمیق، به سؤالات فلسفی مربوط به زندگی، روابط انسانی و مفهوم قدرت تصادف پرداخته است. بنا به نظر برخی از سینمادوستان و فیلمبازان حرفه‌ای این فیلم به علت بار معنایی بالایش در فهرست بهترین فیلمهای تاریخ جهان همیشه باید حضور پر رنگی داشته باشد.

لیست 250 فیلم برتر imdb به ترتیب

شما همراهان عزیز می‌توانید لیست 250 فیلم برتر imdb به ترتیب را از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

لیست 250 فیلم برتر imdb به ترتیب

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *