برترین فیلم و سریال گرگینه‌ای 2023 و تمام دوران

وجود گرگینه‌ها یکی از جذاب‌ترین افسانه‌های ترسناک است. در ادامه با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای را به شما معرفی نماییم.

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

طی سال‌های اخیر، فیلم‌ها و سریال‌های ماوراءالطبیعه به شهرت زیادی دست یافته‌اند. گرگینه ها یکی از مهم‌ترین و بهترین موجودات فراطبیعی هستند که در بهترین فیلم های گرگینه ای حضور می‌یابند. با ساخت و انتشار فیلم‌ها و سریال‌های زیادی با تمرکز بر گرگینه‌ها ، امروزه این ژانر حتی بیش از پیش محبوب است.

خفن ترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای تاریخ سینما ، همیشه بخش اعظمی از دنیای ترسناک را نشان دادند و همیشه تینیجرها را جذب خود کردند. بهترین فیلم‌های گرگینه‌ای ، می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کنند و سریالهایشان با دنیایی جدید ما را آشنا کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

500 تا از بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

  • از سریال Vampire Diaries تا فیلم Twilight

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
محبوب ترین سریال های گرگینه ای

اگر شما نیز به گرگینه‌ها علاقه داشته باشید، احتمالاً با برخی از فیلم‌ها و سریال‌های این ژانر آشنایی داشته باشید. با این حال، شما می‌توانید تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای را به شما معرفی نماییم.

(-2023) Mayfair Witches

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
محبوب ترین سریال های گرگینه ای

جادوگران مایفر، یک مجموعه تلویزیونی درام هیجان‌انگیز ماوراءالطبیعه آمریکایی می‌باشد که توسط استا اسپالدینگ و میشل اشفورد ساخته شده است. این فیلم بر اساس سه گانه‌ی رمان زندگی جادوگران میفر اثر آن رایس ساخته شده است.

در این سریال الکساندرا داداریو در نقش دکتر روآن فیلدینگ، هری هملین در نقش کورتلند مایفر، تونگای چیریسا در نقش سیپرین گریو و جک هیوستون در نقش لشر بازی می‌کنند. این سریال قرار است در تاریخ 8 ژانویه‌ی 2023 از شبکه AMC پخش شود و دومین مجموعه تلویزیونی در Immortal Universe خواهد بود.

Vampire Diaries

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

سریال The Vampire Diaries محبوب ترین سریال گرگینه ای است و از سال 2009 تا 2017 در طی 8 فصل پخش شد. داستان این سریال در رابطه با دیمون و استفان سالواتور در شهر کوچکی به نام Mystic Falls است.

با ادامه یافتن سریال، خون آشام‌ها، جادوگران، و گرگینه‌های زیادی در طول داستان مشاهده می‌شوند. اگرچه این سریال از نظر فنی تمرکز بیشتری بر داستان‌های درام و عاشقانه خون آشام‌ها دارد، اما همچنان به دلیل وجود گرگینه‌ها در طی داستان، به عنوان بهترین سریال گرگینه ای نیز شناخته می‌شود.

(2023) Renfield

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
برترین فیلم های گرگینه ای

رنفیلد بر اساس طرحی از رابرت کرکمن، اسطوره کتاب‌های مصور کمدی ترسناک است که به سرسپردگی کنت دراکولا پس از عاشق شدن می‌پردازد. نیکولاس هولت در نقش رنفیلد، آکوافینا نقش عشق او و نیکلاس کیج در نقش دراکولا هنرنمایی خواهند کرد. بازگشت نیکولاس کیج به نقش قبلی‌اش، یکی از برترین اتفاق‌هایی است که برای طرفداران دراکولا، می‌تواند بیافتد.

رنفیلد یا همان Renfield، یک فیلم کمدی ترسناک و فانتزی آمریکایی، به کارگردانی کریس مک‌کی و نویسندگی رایان ریدلی است که بر اساس طرح اصلی رابرت کرکمن ساخته شده است.

نخستین پوستر فیلم Renfield منتشر شد

Brotherhood of the Wolf

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

اگر به دنبال چیزی متفاوت از فیلم گرگینه هستید، به برادر گرگ نگاه کنید. این فیلم با ترکیب جنگ فرانسوی استعماری با اشراف قرن هجدهم، رقص نبرد سخت و فیلمبرداری درخشان خونین، اسطوره‌شناسی، شک علمی و دیدگاه‌های مذهبی را نیز در هم می‌آمیزد. اتفاقات زیادی در این فیلم می گذرد، به طوری که مارک داکاسکوس در نقش یک استاد هنرهای رزمی ایروکوئی با تمام جنون های دیگر کاملاً باورپذیر است.

Ginger Snaps

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
برترین فیلم های گرگینه ای

Ginger Snaps یکی از بهترین فیلم های گرگینه ای محسوب می‌شود. داستان این فیلم در رابطه با دو خواهر نوجوان است که تمام تلاش خود را برای مبارزه با شیاطین درون خود می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند تا راهی برای درمان مشکل تبدیل شدنشان ه گرگینه پیدا کنند.

در ادامه آن‌ها متوجه می‌شوند که اگر مشکل خود را درمان کنند، درواقع پیمانی را باطل می‌کنند که سال‌ها پیش بسته بودند و این کار تبعاتی دارد. این فیلم نه تنها بهترین فیلم گرگینه ای بلکه به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک نیز معرفی می‌شود.

Shadowhunters

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین سریال های گرگینه ای

سریال Shadowhunters یکی از محبوب ترین سریال های گرگینه ای محسوب می‌شود که براساس یک رمان ساخته شده است. این سریال براساس مجموعه رمانی به نام Mortal Instruments ساخته شده و در نهایت در نتفلیکس طی سال‌های 2016 تا 2019 منتشر شده است.

کلری فرای یک نوجوان عادی و هنرمند بود. اما از آن‌جایی که این سریال در لیست بهترین سریال های گرگینه ای قرار دارد، در ادامه متوجه می‌شود که یکی از شکارچیان سایه است. شکارچیان سایه انسان‌هایی با خون فرشته هستند که وظیفه دارند تا با موجودات شیطانی همچون گرگینه‌ها مبارزه کنند. این سریال جنبه‌ای تازه را به بهترین سریال های گرگینه ای اضافه کرده و حتی آن را در میان بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی قرار می‌دهد.

An American Werewolf In London

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
برترین فیلم گرگینه ای

فیلم گرگینه آمریکایی محبوب ترین فیلم گرگینه ای کلاسیک است. این فیلم در رابطه با یک گرگینه آمریکایی است که اکنون در لندن قرار دارد و مردم را به حراص می‌اندازد. در این سریال اتفاقات مشکوکی رخ می‌دهد که در نهایت به مشاهده گرگینه داستان می‌رسد. این سریال، یگی از محبوب ترین فیلم های گرگینه ای که به طور همزمان در ژانر کمدی و ترسناک قرار می‌گیرد.

Supernatural

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین سریال گرگینه ای

سریال Supernatural یکی از طولانی‌ترین و برترین سریال های گرگینه ای بود که پس از 15 فصل، بالاخره به اتمام رسید. جرد پادالکی، جنسن آکلز، میشا کالینز و مارک شپرد از بازیگران اصلی این سریال محسوب می‌شوند. داستان این سریال درباره دو برادر به نام‌های سم و دین وینچستر است که وظیفه دارند تا موجودات ماوراء طبیعی را شکار کنند و صلح را بر روی زمین برقرار کنند.

در ادامه داستان شکل گرفته و آن‌ها به ماجراجویی‌های بزرگ‌تری خواهند رفت. اگرچه این سریال در ژانر ترسناک قرار می‌گیرد، اما همچنان بخش کمدی نیز در جای خود باقی است. البته که در زمان مورد نیاز، سریال نه تنها کمدی نیست، بلکه می‌تواند یکی از غمگین‌ترین سریال‌ها باشد!

Goosebumps

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

فیلم Goosebumps براساس رمانی به همین نام ساخته شده و سپس به عنوان برترین فیلم های گرگینه ای در میان مردم شناخته شد. جک بلک، دیلن مینت و اودیا راش در این فیلم به ایفای نقش‌های اصلی پرداخته‌اند و نقش پررنگی در تبدیل آن به بهترین فیلم گرگینه ای داشته‌اند.

گرگینه‌ها اغلب موجوداتی باستانی و به شکل قدیمی‌ تصور می‌شوند. اما شما می‌توانید در برترین فیلم گرگینه ای نوعی جدید از گزگینه‌ها را مشاهده کنید که کمی مدرن‌تر هستند. همچنین داستان فیلم به شیوه‌ای بسیار خلاقانه شکل گرفته و تفاوت زیادی با دیگر موارد لیست بهترین فیلم های گرگینه ای دارد.

Grimm

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
محبوب ترین سریال گرگینه ای

نیک بورکهارت یک کارآگاه پورتلند اورگان است که زندگی و حرفه‌اش ناگهان تغییر می‌کند. او جیزهایی را مشاهده می‌کند که تا مدتی پیش تصور می‌کرد که چیزی جز داستان‌های کودکانه نیستند.

مشاهده تبدیل انسان‌های به ظاهر عادی به موجوداتی خارق‌العاده که ما آن‌ها را گرگینه می‌نامیم، تمام داستان این مورد از برترین سریال های گرگینه ای را شکل می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که شخصیت پردازی نیک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سریال محسوب می‌شود. سریال Grimm از سال 2011 تا سال 2017 پخش می‌شد.

The Twilight

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
محبوب ترین فیلم های گرگینه ای

Twilight نام یک مجموعه رمان پرفروش از استفانی مایر است. این رمان‌های پرفروش منجر به ساخت محبوب ترین فیلم های گرگینه ای شد. داستان این رمان‌ها در پنج فیلم که از سال‌های 2008 تا 2012 قرار داشتند، اقتباس شد.

داستان این فیلم در رابطه با بلا سوان است. او به شهری به نام Forks  نقل مکان می‌کند تا بتواند با پدرش زندگی کند. اما او متوجه می‌شود که وارد دنیای ماورا شده و اکنون عاشق یک خون آشام به نام ادوارد کالن است. جیکوب بلک نیز که یکی از دوستان دوران کودکی بلا بود، یک گرگینه است. وجود جیکوب دلیلی است که از این فیلم نیز به عنوان برترین فیلم گرگینه ای نام می‌بریم.

The Order

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

سریال The Order با نمره 100 در وبسایت راتن تومیتور، تبدیل به برترین سریال گرگینه ای نتفلیکس در این سایت شده است. این سریال در رابطه با یک دانشجو به نام جک مورتون است. او به جمعی می‌پیوندد که بعدها او را در یک دو راهی بزرگ بین جادوگران با موجودات تاریک قرار می‌دهند. البته که جک ماموریت ویژه خود را دارد. این ماموریت ویژه داستان اصلی سریال است و آن را به برترین سریال گرگینه ای تبدیل می‌کند.

I Zombie

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

لحن بسیار روشن‌تری نسبت به دیگر نمایش‌های زامبی مانند The Walking Dead دارد، بنابراین اگر چنین نمایشی را توضیح می‌دهید، ناامید خواهید شد. این نمایش بیشتر از اینکه شما را بترساند، می‌خنداند. اکثر شخصیت‌ها بسیار دوست داشتنی هستند و به خوبی بازی می‌کنند.

Teen Wolf

بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای
بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای

تقریباً تمام طرفداران ژانر گرگینه‌ای اعتقاد دارند که فیلم Teen Wolf محبوب ترین فیلم گرگینه ای در تمام تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم یک فیلم کلاسیک محسوب می‌شود که در سال 1985 ساخته شده است. مایکل جی فاکس نیز که بازی در فیلم‌های بازگشت به آینده را در کارنامه خود دارد، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

اسکات هاوارد شخصیت اصلی فیلم Teen Wolf است. او یک نفرین ارثی دارد که باعث تبدیل شدنش به گرگینه می‌شود. این فیلم برخلاف اکثر فیلم‌ها و سریال‌های گرگینه‌ای، تمرکز ویژه‌ای بر داستان‌های درام، کمدی و عاشقانه دارد. این قضیه به گونه‌ای است که می‌توانیم این فیلم را یک فیلم تینیجری کلاسیک بنامیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *