بهترین فیلم های 2022 ترسناک از نگاه سایت فیگار

ژانر محبوب وحشت و ترسناک مورد پسند بسیاری از فیلمبازان است. شاید وقت آن رسیده باشد تا با بهترین فیلم های 2022 ترسناک آشنا شوید.

بهترین فیلم های 2022 ترسناک

اکنون که برنامه اکران فیلم در آمریکا به آرامی به حالت عادی خود در حال بازگشت است، فیلم های 2022 ترسناک شروع به جذابیت و کنجکاوی برای تماشاگران کرده و این سال به ویژه برای فیلم‌های ترسناک هیجان انگیز بوده است.

پس از پایان سال 2022 میلادی، مخاطبان آثار ترسناک، حالا به دنبال فیلم‌ها، دنباله‌ها، اقتباس‌ها و داستان‌های جدید و جذاب هستند تا اوقات خود را با تنش و هیجانی دو چندان پر کنند. در حالی که مخاطبان ممکن است اطلاعات چندانی در مورد برخی از این عناوین نداشته باشند، اما پشت سر هم آنقدر سر و صدا دارند که می‌توانند هیجان ایجاد کرده است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان و بهترین فیلم های ترسناک 2023، شما می‌توانید به مقاله‌ای که تیم تحریریه فیگار برای شما تهیه کرده است مراجعه نمایید.

بهترین فیلم های 2022 ترسناک

مدت زیادی نیست که سال جدید میلادی آغاز شده است اما همین حالا هم همه‌ ما اشتیاق خیلی زیادی برای آثار سینمایی امسال داریم؛ خصوصا آنهایی که در دسته فیلم بسیار زیاد ترسناک قرار می‌گیرند. اینطور که مشخص است، امسال قرار است فیلمهای ترسناک زیادی به نمایش دربیاید؛ البته اگر اتفاق بد دیگری رخ ندهد و آن‌ها را به تأخیر نیاندازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های ترسناک 2022

مهیج‌ترین فیلم‌های پاییز ترسناک در سال 2022

Texas Chainsaw Massacre

  • کارگردان: دیوید بلو گارسیا
  • بازیگران: سارا یارکین، السی فیشر و مارک برنهام

فیلم جدید ترسناک “Texas Chainsaw Massacre” یک دنباله خاص برای مجموعه The Texas Chainsaw Massacre است که داستان آن ۴۷ سال بعد جریان دارد. روث یک زن ۲۵ ساله اهل سان فرانسیسکو است که درآمد زیادی دارد.

او خواهر نوجوان و کوچکتر خودش را همراه خود به تگزاس می‌برد تا در سفر کاری‌اش همراه او باشد؛ زیرا از تنها گذاشتن او در شهر واقعا می‌ترسد. خواهر کوچکتر که لیلا نام دارد، یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدا این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که آن‌ها با یک صورت چرمی ۶۰ ساله روبه‌رو می‌شوند و باید برای نجات جان خود بجنگند.

صورت چرمی کسی است که در 48 سال گذشته قربانیان (و مخاطبان) ناآگاه را به شکلی ویژه و با خشونتی افسارگسیخته به وحشت انداخته و حالا بار دیگر به لطف بازگشت فرنچایز “کشتار با اره‌برقی در تگزاس” به بحث اول طرفداران این ژانر تبدیل شده است.

دیگر هالیوود نیز حرف چندانی برای گفتن ندارد، بنابراین تمام آثار آن محکوم به کپی پیست مطلق از روی یکدیگر هستند. از همان ابتدا تریلرهای این فیلم به وضوح نشان می‌داد که کشتار با اره برقی تگزاس آشکارا تلاش می‌کند تا رفتار فیلم هالووین 2018 را به این فرنچایز بدهد؛ یعنی دنباله‌ای مستقیم برای فیلم اصلی محبوب ارائه کند که اساساً دنباله‌های تفرقه‌انگیز قبلی را فراموش می‌کند و در عین حال قهرمان اصلی را به بازی بازمی‌گرداند.

به نظر می‌رسد هدف دیوید بلو گارسیا در ساخت یک دنباله‌ مستقیم برای فیلم اول این است که تمام چیزهایی را که نسخه اصلی را به یک کلاسیک تبدیل می‌کرد، از بین ببرد و یک عروسک خیمه‌شب‌بازی معمولی‌تر و بسیار خشن را کنار هم بسازد. بنابراین این ادامه نسخه اصلی به هیچ وجه عمیق نیست، اما تمام آن چیزی است که هر طرفدار اسلشر می‌خواهد.

بهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما

Speak No Evil

  • کارگردان: کریستین تافدراپ
  • بازیگران: سیدسل سیم کوش، فدجا فن هیوت، کارینا اسمالدرس

Speak No Evil یک فیلم مهیج ترسناک روانشناختی محصول ۲۰۲۲ است که به کارگردانی کریستین تافدراپ بر اساس فیلمنامه‌ای که وی با همکاری برادرش مدز نوشته است، می‌باشد. این فیلم توسط Jacob Jarek تهیه شده و توسط Nordisk Film توزیع شده است.

فیلمبرداری در دانمارک، هلند و ایتالیا انجام شد و بیشتر فیلم به زبان انگلیسی و برخی از صحنه‌ها به زبان دانمارکی و هلندی فیلمبرداری شده است. Speak No Evil در 22 ژانویه 2022 در سی و هشتمین جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و در 17 مارچ 2022 در دانمارک و در 21 ژوئیه در هلند اکران شد.

این فیلم برنده‌ی جایزه بهترین کارگردانی در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم خارق‌العاده بوچئون شد و عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد که فیلم‌نامه، کارگردانی و اجراها را تحسین کردند.

یک خانواده دانمارکی از یک خانواده هلندی که در تعطیلات با آنها آشنا شده بودند دیدن می‌کنند. زمانی که دانمارکی‌ها سعی می‌کنند در مواجهه با رفتار ناخوشایند مودب بمانند، چیزی که قرار بود یک آخر هفته ایده‌آل باشد، کم کم آشکار می‌شود.

نقد فیلم Speak No Evil

Orphan: First Kill

  • کارگردان: ویلیام برنت بل
  • بازیگران: ایزابل فورمن، جولیا استایلز و روسیف ساترلند

لینا کلامر که یک زن روانی و بی‌ثبات به شمار می‌رود، در دیوانه‌خانه استونیایی ساکن است. او نقشه‌ای را طراحی می‌کند و به واسطه‌ی آن می‌تواند با روش درخشانی از این تیمارستان فرار کند و به آمریکا برود؛ آن هم با دزدیدن هویت دختر گمشده‌ی یک خانواده ثروتمند.

اگر اهل فیلم های ترسناک جن و ارواح باشید، احتمالا فیلم Orphan (یتیم) را در سال ۲۰۰۹ تماشا کردید؛ این فیلم، پیش‌درآمدی برای همان اثر قدیمی است. داستان قسمت اول مجموعه یتیم هم توسط الکس میس نوشته شده بود. در ابتدا قرار بر این بود که نام این فیلم به‌جای یتیم: اولین قتل، استر باشد اما بعدها تغییر پیدا کرد.

بهترین فیلم های تکنولوژی محور ترسناک

Wendell And Wild

  • کارگردان: هنری سلیک
  • بازیگران: جوردن پیل، لیریک روس، کیگان مایکل کی

اگرچه تاریخ اکران “وندل و وحشی” نهایی نشده است، اما تماشاگران می‌توانند انتظار داشته باشند انیمیشن استند موشن وندل و وایلد در سال 2022 در نتفلیکس منتشر شود. این فیلم ساخته هنری سلیک کارگردان فیلم Coraline است و کیگان – مایکل کی و جردن پیل در نقش برادران دیو با یکدیگر اختلاف دارند. با یک راهبه قدرتمند و گروهی از نوجوانان گوتی.

اطلاعات زیادی در مورد فیلم فراتر از پوستر مینیمالیستی و جذاب آن وجود ندارد، که باعث ایجاد زیبایی از وحشت عجیب و غریب برای فیلم می‌شود که با جهان‌های فانتزی غم انگیز آثار گذشته سلیک همخوانی دارد. طرفداران انیمیشن‌هایی با ساختارهای روایی تاریک و فیلم های کمدی در ژانر ترسناک، بی صبرانه منتظر انتشار وندل و وایلد باشید. این فیلم حقیقتا جزو بهترین فیلم های 2022 ترسناک است که باید دیده شود.

نقد و بررسی انیمیشن Wendell & Wild

The Requin

  • کارگردان: له-وان کیت
  • بازیگران: آلیسیا سیلورستون، جیمز توپر، دیرده اوکانل، جنیفر ماج

فیلم “کوسه ماهی درنده” نیز در لیست مورد انتظارترین فیلمهای 2022 ترسناک قرار گرفته است. جیلین و کایل به ساحلی دورافتاده در ویتنام سفر می‌کنند، اما کم کم این بهشت برایشان مملو از وحشت و اضطراب می‌شود. طوفانی سهمگین از راه می‌رسد و سفر عاشقانه این زوج تبدیل به یک کابوس می‌شود.

جیلین و کایل برای استراحت رمانتیک به یک ویلای دورافتاده در کنار دریا در کشور ویتنام می‌روند. ناگهان طوفان سیل‌آسایی به وجود می‌آید. این زوج در دریا گرفتار می‌شوند. خطر دیگری در انتظار این زوج است. کوسه‌های سفید و گرسنه منتظر طعمه هستند. جیلین باید به تنهایی خود و همسر مجروحش را از دست این شکارچیان مرگبار نجات دهد. آیا او توانایی نجات زندگی خود و همسرش را خواهد داشت؟

“The Requin” که با چند صفحه سبز در یونیورسال استودیو اورلاندو فیلمبرداری شده است، به نظر می‌رسد که به طور زنده در یک جلسه بسیار دلخراش زوم ضبط شده است. برخی از ترکیب‌بندی‌های بد فریم، فیلم را ارزان جلوه می‌دهند. برخی از دیالوگ‌های خسته‌کننده زمانی که تنش‌ها به وجود می‌آیند نیز کمک چندانی نمی‌کنند.

بازی دیوانه‌وار و باورپذیر سیلوراستون باعث می‌شود که کار لو ون کیت، نویسنده/کارگردان را آسان کند؛ زیرا بازی او بینندگان را تا پایان فیلم همراه می‌کند. شاید “کوسه” بعد از “Furie”، بهترین ویترین استعداد کیت نباشد، اما همچنان جذاب است.

بهترین فیلم های کوسه محور

They Hear It

شاید فیلم کوتاه 2018 را با همین نام دیده باشید. این فیلم توسط جولیان تری کارگردان این فیلم کوتاه به یک فیلم بلند اقتباس می‌شود و دیوید رابرت میچل (It Follows) نویسندگی فیلمنامه را بر عهده دارد. همانند فیلم کوتاه، این فیلم هم بر حضور بدخواهان به نام The Sound تمرکز می‌کند که کسانی را که می‌شنوند شکار می‌کند.

از آنجا که این پروژه هنوز در حال توسعه است، مشخص نیست که پنجره انتشار 2022 دست نخورده باقی می‌ماند یا نه، اما طرفداران فیلم های مستقل ترسناک چند سالی است که منتظر این پروژه هستند.

ماهیت مرموز The Sound نکته بسیار مهمی است که طرفداران و کسانی که با این مفهوم آشناییت دارند برای بیشتر فهمیدن این عبارت لحظه شماری می‌کنند تا این فیلم را ببینند.

بهترین فیلم های توطئه محور ترسناک

Hellraiser

  • کارگردان: دیوید براکنر
  • بازیگران: جیمی کلیتون، هیام عباس و گوران ویسنجیک

داستان این قسمت از مجموعه‌ بزرگ برپاخیزان جهنم، ریبوت و بازسازی یک اثر ترسناک دیگر است که در سال ۱۹۸۷ اکران شده بود؛ اثری درباره یک موجود شرور و شیطانی که از یک بعد دیگر به دنیای ما کشانده شده است.

طرح اصلی داستان این فیلم توسط دیوید اس. گویر مطرح شد که او هم طرح خود را براساس کتاب The Hellbound Heart خلق کرد که به قلم کلیو بارکر نوشته شده بود. یک زن جوان با نیروهای سادیستی و فراطبیعی یک جعبه معمایی مرموز که مسئول ناپدید شدن برادرش است، روبرو می‌شود.

Firestarter

  • کارگردان: Keith Thomas
  • بازیگران: زک افرون، رایان کیرا آرمسترانگ، سیدنی لمون

به نظر می‌رسد Firestarter یکی از چندین اقتباس آینده استفان کینگ است که به زودی منتشر می‌شود. اما به نظر می‌رسد در سال 2022 منتشر شود. اگرچه هنوز تاریخ انتشار رسمی آن مشخص نشده است. بر اساس رمانی به همین نام، ساختار روایی خود را شکل می‌دهد.

Firestarter علاوه بر هیاهوی معمول که اقتباسی از استفن کینگ را احاطه کرده است، به لطف ویدئویی از یک ترفند آتش بازی، شور و نشاط را افزایش داده است. طرفداران کینگ و طرفداران سینما از دیدن اینکه چگونه این فیلم داستان کلاسیک را وارد قرن 21 میکند هیجان زده خواهند شد.

Firestarter فیلمی است که نه فیلمنامه خوبی دارد نه لحظات دراماتیک خلق می‌کند و نه حتی سرگرم‌کننده است. این فیلم اثری است برای ندیدن. یکی از معدود نکات مثبت فیلم بازی بازیگر نقش “چارلی” یعنی “Ryan Kiera Armstrong” است که بازی خوب و قابل‌قبولی را از خود ارائه کرده است.

هنگامی که فیلم شما فراز و فرود خاصی ندارد، فیلمنامه‌اش یکنواخت و پر از ایراد است، شخصیتی در آن ساخته نمی‌شود که نگرانش بشویم، هیچ موضوعی آن دختربچه که به صورت ذاتی اندکی سمپاتیک است را تهدید نمی‌کند و از همه مهم‌تر هیچ دلیلی برای تنفر از آن سازمان مرموز وجود ندارد چگونه می‌توان مخاطب را سرگرم کرد؟

نقد و بررسی فیلم Firestarter

Prey For The Devil

  • کارگردان: دنیل استم
  • بازیگران: خواکلین بایرز، کریستین ناوارو، کالین سالمون

Prey For The Devil یکی دیگر از مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک و فراطبیعی است. در این فیلم ژاکلین بایرز (Jacqueline Byers)، کریستین ناوارو (Christian Navarro) و کالین سالمون (Colin Salmon) به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان حول محور وحشت‌های فراطبیعی در کلیسای کاتولیک می‌چرخد و تسخیر شیطان را به عنوان منبع اصلی ترس‌های آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

شخصیت بایرز، خواهر آن، اولین راهبه‌ای است که سعی کرده امور شیطانی را درمان کند و به نظر می‌رسد شیاطین دوران کودکی او برمی‌گیرند و او را تعقیب می‌کنند. جدای بررسی تریلر این فیلم، به نظر می‌رسد Prey For The Devil ترکیبی از جامپ‌اسکیرهای کلاسیک با کمی وحشت جسمی است. این فیلم نیز در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) اکران می‌شود.

The Northman

  • کارگردان: رابرت ایگرز
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن و کلیس بنگ

“مرد شمالی” که می‌توانید نقد و بررسی آن را در سایت فیگار مطالعه نمایید، از دسته بهترین فیلم های 2022 ترسناک روانشناختی در لیست حاضر است که یک داستان حماسی و دلهره آور را درباره انتقام حکایت می‌کند.

درواقع ساختار روایی فیلم نشان می‌دهد که یک شاهزاده وایکینگ حاضر است تا کجا برود و چقدر تلاش کند که عدالت را برای پدر خود که به قتل رسیده، اجرا کند. می‌توان این فیلم را به عنوان یک نفس تازه در تولیدات پرهزینه دید. فیلم از تمام آن بودجه در لابلای روایت داستان استفاده می‌کند و موفق می‌شود تاثیر بسیار جدی و منحصربه فردی را روی بیننده بگذارد.

فیلم The Northman، یک ماجراجویی حماسی با ریتم بسیار بالا است، که داستان یک شاهزاده وایکینگ جوان را دنبال می‌کند که مصمم به انتقام مرگ پدرش است. در این فیلم بازیگران برجسته‌ای به رهبری الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، کلس بنگ، آنیا تیلور جوی، اتان هاوک، بیورک و ویلم دافو حضور دارند.

کارگردان، با وجود و کمک برادرش گاهی اوقات نشان می‌دهد که در مستندسازی هم بسیار عالی عمل می‌کند. از خود فولکلور و گردآوری داستان‌ها و اسطوره‌ها گرفته تا بازسازی یک گویش باستانی نیوانگلند برای یکی از فیلم هایش. وقت و عشقی که او در تک تک آثارش می‌گذارد بی‌شک قابل تحسین است.

نقد و بررسی فیلم The Northman

Dark Harvest

  • کارگردان: دیوید اسلید
  • بازیگران: کیسی لایکس، امیری کراچفیلد و جرمی دیویس

داستان وحشتناکی که در لابلای ساختار روایی فیلم “برداشت تاریک” وجود دارد توسط دیوید اسلید کارگردانی می‌شود. یکی از مورد انتظارترین فیلم های 2022 ترسناک سال جدید که بر اساس رمانی با همین نام از نورمن پارتریج است.

در این فیلم یک هیولای افسانه ای به نام October Boy ساکنان یک شهر کوچک را مورد حمله قرار می‌دهد. وقتی هر سال در هالووین با چاقوی قصابی خود از مزرعه ذرت سر و کله‌اش پیدا می‌شود و به سمت کسانی می‌رود که شجاعت کافی برای مقابله با او را دارند، همه چیز را در درام این فیلم هیجان انگیز می‌کند.

طرفداران وحشت ادبی مشتاق دیدن زنده شدن October Boy روی صفحه بزرگ سینما هستند. با این حال، قرار نیست تولید آن تا آگوست سال جاری آغاز شود. بنابراین تماشاگران فیلم باید منتظر بمانند تا تصاویری از ماجراجویی وهم انگیز شهرهای کوچک را ببینند.

بهترین فیلم‌های مذهبی ترسناک

The Crooked Man

  • کارگردان: جسی هالند
  • بازیگران: مایکل جی وایت، کمرون جیبو، دیمیتریوس بیستریوسکی

“مرد کج و کوله” قسمتی از The Conjuring Universe است که هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، علیرغم اینکه مدتی است در حال توسعه است. اما انتشار آن در سال 2022 بسیار ممکن و قطعی است.

The Crooked Man در یکی از بهترین فیلم های فرنچایز، The Conjuring 2 شخصیت دراماتیک برجسته ای داشت و ایده اسپین آف با بازی این شخصیت وهم انگیز برای بسیاری از طرفداران ترسناک جذاب است. در حالی که توسعه The Crooked Man با مشکل روبرو شده است، شهرت این فرانچایز برای تولید داستان‌های تاریک و دوست داشتنی ارواح، نویدبخش است. اولیویا که خود را مقصر مرگ دوست خود می‌داند ، گویا بعد از هر بار آواز خواندن باعث احظار یک چهره خبیث و شرور می‌شود که دیگران را از بین می‌برد.

The Black Phone

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: ایتن هاک، میسن تیمز و مدلین مک‌گرا

The Black Phone در اواخر ماه ژانویه قرار است دل طرفداران خود را ببرد. زیرا از یک داستان کوتاه از جو هیل اقتباس شده و توسط اسکات دریکسون فیلمسازی شوم کارگردانی شده است. این فیلم شخصیتی را دنبال می‌کند که سعی بر این دارد با کمک صداهای مرگ آلود که از طریق تلفن پخش می‌شود، از چنگ آدم ربای خود، با بازی اتان هاوک فرار کند.

سال 1978 در یک شهر کوچک در نزدیکی دنور، کودکان ناپدید می‌شوند – به ویژه پسران نوجوان. پس از مدتی، پسری تودار و منفعل به نام فینی (میسون تیمز) توسط The Grabber (اتان هاوک) ربوده شده و در زیرزمینی حبس می‌شود.

در حالی که خواهر فینی به نام گوئن (مادلین مک‌گرو) ناامیدانه تلاش می‌کند تا از رویاهای روان‌پریشانه‌ اما واقعی خود برای یافتن محل زندانی شدن برادرش استفاده کند، فینی از طریق تلفن سیاه و ارتباط گرفتن با قربانیان قبلی در تلاش است، راه رهایی خود را پیدا کند. فیلم درواقع همه‌ی دغدغه‌اش نشان دادن چگونگی نجات فینی، آن‌هم به مبتذل‌ترین و ساده‌ترین شکلش است.

این فیلم ذهنیتی از زندگی فینی قبل از ربوده شدن او ارائه می‌دهد. این پسر زندگی آرامی در منجلاب ناامیدی دارد. سه پسر او را به خاطر متفاوت بودن مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. پدرش، ترنس (جرمی دیویس)، وقت خود را در خانه صرف نوشیدنی می‌کند و مدام به تنبیه فرزندانش و خشونت می‌پردازد.

فیلمنامه به شدت از ضعف تعلیق در یک فیلم به اصطلاح روانشناختی رنج می‌برد. قبل از زندانی شدن فینی، ما به عنوان بیننده با شخصیت او آشنا می‌شویم. ما همچنین می‌بینیم که او با تعدادی از پسرانی که در نهایت فرشته‌های نگهبان مرگ احتمالی و قبر او خواهند بود، تعامل برقرار می‌کند. هنگامی که او به زیرزمین می‌رسد، وحشت تصنعی درون فیلم‌نامه اوج می‌گیرد.

نقد فیلم The Black Phone

Nope

  • کارگردان: جوردن پیل
  • بازیگران: دنیل کالویا، کیکه پالمر و استیون ین

بین Get Out و Us، جوردن پیل خود را به عنوان سازنده فیلم های محبوب ترسناک و آگاه از نظر اجتماعی معرفی کرده است و سومین پروژه مرموز او تابستان آینده اکران می‌شود. با بازی ککه پالمر، دانیل کالوویا و استیون یون.

در حالی که دقیقاً مشخص نیست آخرین فیلم پیل درباره چه چیزی خواهد بود، طرفداران انتظار دارند که ترکیبی از ترس و فضاسازی‌های کمدی بر اساس کارهای گذشته او باشد. وجود بازیگران ستاره در این فیلم طرفداران را در لبه صندلی‌های خود برای افشای تریلر بس هیجان‌انگیز و از لحاظ گیرایی بس اجتناب‌ناپذیر نگه داشته است.

فیلم خارجی “جواب منفی 2022” یک تریلر ترسناک به کارگردانی و نویسندگی جردن پیل (Jordan Peele) و تهیه‌کنندگی مشترک او با ایان کوپر (Ian Cooper) است. این فیلم در ژانر ترسناک و تریلر به زودی اکران خواهد شد.

Evil Dead Rise

  • کارگردان: لی کرونین
  • بازیگران: آلیسا ساترلند، لیلی سالیوان و گابریل اکولز

این فیلم برای 2022 ساخته شده بود، اما تاریخ انتشار آن به 21 آوریل 2023 تغییر پیدا کرد. مرده شریر برمی‌خیزد یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی لی کرونین است که توسط رابرت تاپرت تهیه شده‌است و سم ریمی و بروس کمپبل به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی فعالیت می‌کنند.

این فیلم به عنوان پنجمین قسمت از مجموعه مرده شریر عمل می‌کند و آلیسا سادرلند، لیلی سالیوان، گابریل اکولز، مورگان دیویس، نل فیشر و میا چالیس در آن بازی می‌کنند. این فیلم دربارهٔ دو خواهر است که سعی می‌کنند زنده بمانند و خانواده خود را از دست موجودات شیطانی معروف به «ددیتز» نجات دهند.

در پنجمین فیلم مردهٔ شریر، بث خسته از جاده به ملاقات خواهر بزرگترش الی می‌رود که سه کودک را به تنهایی در آپارتمانی کوچک در لس آنجلس بزرگ می‌کند. دیدار مجدد خواهران با کشف کتابی اسرارآمیز در اعماق ساختمان الی کوتاه می‌شود که باعث پیدایش شیاطین گوشت‌خوار شده و با روبروشدن با کابوس‌آمیزترین نسخهٔ قابل تصور مادری، بث وارد نبردی اولیه برای بقا می‌شود.

بهترین فیلم ها و سریال های زامبی ترسناک 2023

Girl in the Picture

  • کارگردان: اسکای بورگمن
  • بازیگران: کارن پارسلی، چارلز انگلس، مرل بین

مستند دختر درون عکس (Girl in the Picture) از نتفلیکس منتشر شد. این فیلم ماجرای مادر جوانی را که مرگ ناباورانه وی با ربوده شدن پسرش همزمان می‌‌شود را بررسی می‌کند. این اتفاق نزدیک به دو دهه معما باقی مانده و به یکی از پرونده‌های مرموز جنایی فدرال تبدیل شده بود.

دختر درون عکس بسیاری از بینندگان را تحت تاثیر قرار داده است. عده‌ای نیز آن را دردناک‌‌ترین مستند جنایی تاریخ نامیدند. در ابتدا داستان جذاب است و خیلی زود سرگیجه آور می‌شود. در ادامه نیز به سرعت تبدیل به بیماری شده و در نهایت دلخراش تمام می‌شود.

مستند نتفلیکس “دختری در تصویر” داستان پیچیده زن جوانی را دنبال می‌کند که بدنش با جراحت شدید سرش در کنار جاده‌ای در اوکلاهاما سیتی در آوریل 1990 پیدا شد. اندکی بعد، او در بیمارستان درگذشت و پسر دو ساله‌اش تنها ماند. اما پایان زندگی او  آغاز فیلم هولناک و پرپیچ و خم کارگردان اسکای بورگمن است.

آدم ربایی و محکومیت‌های نهایی نیز پایان ماجرا نیست. آن‌ها فقط شروع یک مسیر جدید هستند که منجر به شواهدی از جنایات بیشتر و قربانیان بیشتر و نیاز به بازگشت دوباره به گذشته می‌شود. بورگمن همه چیز را متصل و روشن نگه می‌دارد، که تاثیرگذارترین شاهکار “دختری در تصویر” است. او داستان پیچیده این زن جوان را با کنجکاوی و همچنین با همدردی تعریف می‌کند.

Salem’s Lot

  • کارگردان: گری دابرمن
  • بازیگران: لوئیس پولمن، مکنزی لی و بیل کمپ

بن میرز نویسنده‌ای است که بخشی از دوران کودکی خود را در منطقه‌ای از اورشلیم به نام مین سپری کرده است؛ منطقه‌ای به نام سیلم که با نام سیلمز لات شناخته می‌شود. او حالا بعد از بیست و پنج سال برگشته تا یک کتاب درباره خانه مارستن بنویسد؛ خانه‌ای که برای مدت خیلی زیادی متروکه رها شده بود.

او در دوران کودکی، اتفاق خیلی بدی را در این منطقه تجربه کرده بود. او خیلی زود متوجه می‌شود که یک شیطان باستانی هم وارد شهر شده است و دارد ساکنان آن منطقه را به خون‌آشام تبدیل می‌کند. به همین ترتیب هم او عهد می‌کند که این طاعون مردگان را متوقف کند و شهر کودکی خود را نجات دهد.

Morbius

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • بازیگران: جرد لتو، آدریا آرجونا، مت اسمیت

موربیوس که اغلب به تأخیر می‌افتد در دنیای فیلم های ابرقهرمانی غیرمعمول است. این فیلم به کارگردانی دنیل اسپینوزا است که در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. از بازیگران آن می‌توان به جرد لتو در نقش موربیوس، آدریا آرجونا، مت اسمیت، جرد هریس و تام هاردی اشاره کرد.

طرفداران ابرقهرمانان و خون آشام ها بسیار علاقمند هستند تا ببینند ترکیب این دو ژانر چگونه دراماتیک می‌شود. در همین حال، به نظر می‌رسد که این فیلم یک تریلر تاریک زیبایی‌شناسانه را در دنیای ابرقهرمانی به نمایش می گذارد. بنابراین، در حالی که برخی فیلم های دیگر ممکن است طرفداران را برای Morbius هیجان زده کنند، محصول نهایی چیزی کاملاً منحصر به فرد خواهد بود.

فیلم موربیوس در تلاش برای ایجاد روایتی جدی و تراژدیک بود. تلاشی که علی‌رغم بازیگری‌های خوب و سناریو کلی قابل قبول، همانند قسمت دوم فیلم ونوم بسیار ضعیف شده و مورد استقبال قرار نگرفت.

هر دو قسمت فیلم ونوم از لحاظ تجاری موفق بودند. اما فیلم موربیوس از لحاظ تجاری دچار افت بوده و همزمان مخاطبان به نسبت فیلم‌های ساخت کمپانی سونی از شخصیت‌های مرد عنکبوتی بسیار بدبین شده‌اند. اتفاقی که می‌تواند منجر به ساخت آثار بهتری شود.

جلوه‌های بصری یکی از ویژگی‌های مثبت در موربیوس به شمار می‌روند. نحوه به تصویر کشیدن امواج صوتی از چشمان دکتر موربیوس، کاملاً مناسب می‌باشد. لحظاتی که این جلوه‌های بصری در فیلم وجود دارند و یا لحظاتی که موربیوس با سرعت بالا حرکت می‌کند، تصویر بسیار جذابی شکل می‌گیرد که قطعاً ارزشمند است.

نقد و بررسی فیلم Morbius

Halloween Ends

  • کارگردان: دیوید گوردن گرین
  • بازیگران: جیمی لی کورتیس، کایل ریچاردز و اندی ماتیچاک

گرین گفته است که هالووین به پایان می‌رسد یک فیلم شخصی تر از فیلم قبلی خود است. بنابراین طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که آخرین نبرد لوری استرود و مایکل مایرز با احساسات بالایی به پایان برسد. هنوز مشخص نیست که پایان هالووین پایان واقعی برای مایکل خواهد بود یا خیر. اما طرفداران منتظرند تا ببینند این سه گانه چگونه به پایان می‌رسد.

نقد و بررسی فیلم Halloween Ends 2022

Don’t Worry Darling

  • کارگردان: اولیویا وایلد
  • بازیگران: فلورنس پیو، هری استایلز و اولیویا وایلد

داستان حول محور یک زن خانه‌دار و ناراضی در دهه ۱۹۵۰ می‌چرخد؛ کسی که در یک جامعه آزمایشی و آرمان‌شهری زندگی می‌کند. او کم کم نگران این موضوع می‌شود که شرکت پر زرق و برق همسرش، ممکن است اسرار بسیار مهم و آزار دهنده‌ای را پنهان کند.

فیلم Don’t Worry Darling ترکیبی از ستاره‌های هالیوود را در خود دارد. فیلم Don’t Worry Darling ترکیبی از ستاره‌های هالیوود را در خود دارد. این فیلم نیز برای اکران در فصل جوایز در نظر گرفته شده است.

Scream

  • کارگردان: مت بتینلی-اولفین و تایلر گیلت
  • بازیگران: ملیسا باررا، میسون گودینگ و جینا اورتگا

جیغ، یک فیلم آمریکایی ترسناک به کارگردانی تایلر ژیلت و مت بتینلی-اولپین است که قرار است در 14 ژانویه سال 2022 اکران شود. این پنجمین قسمت از حماسه جیغ است که برای اولین بار توسط وس کریون که در سال 2015 درگذشت کارگردانی نمی‌شود.

تماشاگران فیلم همچنان منتظر بازگشت نوستالژیک به وودسبورو هستند. مجموعه متا اسلشر همیشه تناقضات موجود در ژانر وحشت را آشکار کرده است و احتمالاً این فیلم هیچ تفاوتی با آن نخواهد داشت.

ده سال پس از انتشار فصل چهارم، این فیلم با خالق اصلی این روایت، بنام کوین ویلیامسون، به عنوان تهیه کننده اجرایی برگشته است تا شما را به اوج هیجان از این مجموعه برسانند. به نظر می‌آید این فیلم بهترین فیلم های 2022 ترسناک باشد.

فیلم از همان سکانس ابتدایی، با تکرار معنادار و بازیگوشانه سکانس مشهور و آیکونیک جیغ وس کریون، نشان می‌دهد که مخاطبان، نوجوانان، رسانه، تکنولوژی و حتی خود سینمای وحشت در ۲۵ سال گذشته چه تغییراتی کرده‌اند.

افشای نهایی هویت قاتلین نقاب‌دار، به‌جز در نسخه اصلی، همیشه باعث ناامیدی بوده است. اما در مورد جیغ جدید، بدتر از آنچه است که تصورش را می‌کنیم. اگرچه که افشاگری نهایی، به ظاهر در راستای دنیای پارودیک و خوآگاهانه فیلم است، اما نه آنچنان هوشمندانه و نه آنقدر شوکه‌کننده و ویژه است که در خاطرمان بماند و بخش زیادی از آن به‌خاطر شخصیت‌پردازی احمقانه و سطحی قاتلین نقاب‌دار فیلم است

Fresh

  • کارگردان: مت بتینلی-اولفین و تایلر گیلت
  • بازیگران: ملیسا باررا، میسون گودینگ و جینا اورتگا

این فیلم نگاهی تازه به گوشه‌ای تاریک و پیچ در پیچ جامعه دارد. تازه مانند هر کمدی رمانتیک دیگری شروع می‌شود؛ دختری بی دست و پا بنام نوآ (دیزی ادگار-جونز) با استیو جذاب (سباستین استن) در یک خواربارفروشی ملاقات می‌کند و بعد از ارتباط با یکدیگر به پیشنهاد پسر به یک اقامت‌گاه در خارج اط شهر می‌روند و همه چیز از همین تفریح کوتاه استارت می‌خورد.

فیلم Fresh نیز در میان جدیدترین فیلم های 2022 ترسناک در ژانر وحشت قرار دارد. این فیلم در ساختار روایی خود بسیار مدرن برخورد کرده است. درواقع وحشت‌های دوست‌یابی مدرن را از طریق نبرد سرکش‌مآبانه یک زن جوان برای زنده ماندن از اشتهای غیرمعمول دوست پسر جدیدش دیده می‌شود.

بخشی از دلایل گیرا بودن فیلم Fresh، کارگردانی کیو و فیلمنامه هوشمندانه لورین کان است. حقیقتا دوربین به شدت پویا عمل می‌کند. سبک کارگردانی کیو به نظر می‌رسد با ریتم بالایی جریان دارد، به خوبی با فضاسازی خنده‌الود و تاریک نوشته‌ی کان جفت می‌شود.

نقد فیلم Fresh 2022

Smile

  • کارگردان: پارکر فین
  • بازیگران: سوزی بیکون، کایل گالنر، جسی تی.آشر

لبخند، یک فیلم روانشناختی ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی پارکر فین است که اولین کارگردانی فیلم بلند خود را تجربه می‌کند. این فیلم وحشتناک، بر اساس فیلم کوتاه ۲۰۲۰ او، لورا نخوابیده است می‌باشد.

Smile اکثراً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این فیلم، از جنبه‌های بصری، مضامین مفهومی، فیلمبرداری و عملکرد بازیگر نقش اصلی برخوردار بود که بسیاری آنها را ستایش کردند. اما برخی از منتقدان، جامپ اسکرهای آن را مورد انتقاد قرار دادند و به شباهت‌هایی با دیگر فیلم‌های ترسناک ماننئ It Follows و The Ring اشاره کردند. این اثر یک موفقیت در باکس آفیس بود و 216 میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه 17 میلیون دلاری فروخت.

فیلم داستان دکتر رز کوتر را روایت می‌کند که پس از دیدن یک حادثه غیر عادی و دلخراش در ارتباط با یک بیمار اتفاقات ترسناکی را تجربه می‌کند که نمی‌تواند برای آنها توضیحی پیدا کند. رز برای فرار از موقعیت ترسناک بوجود آمده و زنده ماندن باید با گذشتۀ پر از دردسر خود رو به رو بشود.

نقد و بررسی فیلم Smile 2022

Violent Night

  • کارگردان: تامی ورکولا
  • بازیگران: دیوید هاربر، جان لگویزمائو، کم جیجاندت

هنگامی که گروهی از مزدوران در شب کریسمس به املاک یک خانواده ثروتمند حمله می‌کنند، بابا نوئل (با بازی هاربر) باید برای نجات روز وارد عمل شود. شب خشونت‌آمیز یک فیلم اکشن و کمدی سیاه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی تومی ویرکولا بر اساس فیلمنامه‌ای از پاتریک کیسی و جاش میلر است. در این فیلم دیوید هاربر، جان لگویزمائو و بورلی دی آنجلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های 2022 ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا فیلمی در سال 2022 در ژانر ترسناک منتشر خواهد شد؟

یکی از اولین فیلم‌های ترسناکی که در سال 2022 اکران شد، فیلم “فریاد زدن” بود. این فیلم قسمت پنجم از فرنچایز ترسناک بیست و پنج سال بعد از نسخه اصلی اتفاق می‌افتد.

آیا فیلم زامبی محوری در سال 2022 اکران خواهد شد؟

Shakespeare’s Mummy و Rise of the Living Dead


One thought on “بهترین فیلم های 2022 ترسناک از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *