جدیدترین و بهترین سریال های خون آشامی کره ای + [2023 و تمام دوران]

در نوشتار جدید فیگار به معرفی بهترین سریال های خون آشامی کره ای 2023 و تمام دوران خواهیم پرداخت. اگر طرفدار سریال‌ با محوریت Vampire هستی، همراه ما باش.

خون آشام‌ها حتی در کی‌درام‌ها از مد نمی‌افتند. در حالی که طرفداران ومپایر به آثار محبوبی همچون گرگ و میش، True Blood و The Vampire Diaries علاقه‌مند هستند، سریال‌های کره‌ای بسیاری در رابطه با خون آشام ساخته شده‌اند که می‌توانید دندانتان را در آن‌ها فرو ببرید. در ادامه با جدیدترین سریال های خون آشامی کره ای آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین فیلم‌های خون آشامی کره‌ای + [2023 و تمام دوران]

جدیدترین و بهترین سریال‌های کره‌ای و کی‌دراما + [2023 و تمام دوران]

بهترین سریال های خون آشامی کره ای

بهترین سریال های کره ای خون آشامی
بهترین سریال های کره ای خون آشامی

سریال‌های کره‌ای طرفداران جداگانه‌ای دارند. اینطور نیست؟ و همین امر در مورد داستان‌های خون آشام نیز صدق می‌کند. و درام شگفت انگیزی از خون آشام کره‌ای وجود دارد که می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید. این درام‌ها از آنجایی که تاریک، مهیج، مرموز و ترسناک هستند مورد علاقه مخاطب قرار می‌گیرند.

ضمن آشنایی با جدیدترین سریال های خون آشامی کره ای 2023 و محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های پیش، می‌توانید مقاله‌های ذیل از سایت فیگار را دنبال کنید:

بهترین سریال‌های زامبی محور کره‌ای

بهترین فیلم‌های زامبی محور کره‌ای

بهترین سریال های خون آشامی کره ای 2023

فصل‌های جدید سریال‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند در دسته بهترین سریال های خون آشامی کره ای 2023 قرار می‌گیرند. هنوز سریال کره‌ای در سال 2023 با محوریت خون آشامی معرفی نشده است. به همین دلیل در صورت ساخت و انتشار این دست سریال، فهرست بهترین سریال های خون آشامی کره ای 2023 به روز رسانی خواهد شد.

The Sweet Blood

بهترین سریال های خون آشامی کره ای
بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: سریال خون شیرین از بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • ستارگان: سانگ چائه یون، کیم یو جین، کیم جی وونگ
  • کارگردان: ها هان می
  • ژانر: عاشقانه، جوانی، ماوراء طبیعی
  • محصول: 2021

داستان سریال “خون شیرین” در رابطه با فردی نیمه خون آشام شکل می‌گیرد. یئون سئو فرزند یک مادر انسان و یک پدر خون آشام است؛ یک نیمه خون آشام 118 ساله که چیزی جز زندگی کردن مانند یک انسان عادی نمی‌خواهد. یئون سئو با زیبایی طبیعی و توانایی‌های خون آشامی که دارد، می‌توانست هر کاری بکند، اما او ترجیح داده است با کسانی که از نظر ظاهری هم‌سن او هستند رفاقت کند. به همین خاطر با یکی از سخت‌ترین چالش‌های زندگی، یعنی فارغ التحصیلی از دبیرستان مواجه می‌شود.

او برای مقابله با تمایلات خون آشامی خود، تمام تلاشش را می‌کند که با دوستانش وقت بگذارند. خون شیرین همکلاسی‌اش، سونگ میو، توجه خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها را به خود جلب کرده و یئون سو در تلاش است که از سونگ میو در مقابل شکارچیان محافظت کند. اما خون شیرین سونگ، یئون سئو را به طرف انجام وظایف خانوادگی‌اش وسوسه می‌کند. در جنگ بین ظایف خانوادگی و خواسته‌های دل خود، آیا یئون می‌تواند انسانیت خود را در آغوش بگیرد و در برابر وسوسه خون شیرین این پسر مقاومت کند، یا طرف خون آشام او در پایان پیروز خواهد شد؟

شروع این نمایش خوب بود، اما به مرور زمان بیهوده شد. دختر تمام مدت سعی می‌کند او را از چه چیزی نجات دهد؟ پدرش که پس از یک دعوای یک دقیقه‌ای در مورد آن تسلیم شد. و تقریبا هیچ تعامل عاشقانه‌ای بین دو بازیگر اصلی وجود نداشت.

نه داستان و نه بازیگری به اندازه کافی قوی نبود. شاید توقع منطق در ژانر فانتزی احمقانه باشد، اما این اثر مطلب خاصی برای ارائه نداشت. طرح خیلی ضعیف بود. بازیگران سریال کره‌ای خون شیرین عمدتا تازه کار و جوان هستند و به عنوان هنرمندان آماتور در این مجموعه کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. کیم جی وونگ یکی از محبوب‌ترین هنرمندانی است که در این اثر هنرنمایی می‌کند.

The Scholar Who Walks the Night

محبوب ترین سریال های خون آشامی کره ای
محبوب ترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: سریال دانشمند شبگرد از بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • ستارگان: لی جون گی، لی یو بی، شیم چانگ مین
  • کارگردان: لی سونگ جون
  • ژانر: تاریخی، رازآلود، عاشقانه، فانتزی
  • محصول: 2015

در سلسله چوسون، نجیب‌زاده جوان، کیم سونگ یول، با لباس‌های بی‌نقص و به عنوان یک خون آشام زندگی می‌کند تا به قولی که به دوستانش داده بود عمل کند. زمانی که سونگ یول هنوز یک انسان بود، متوجه خون‌آشامی به نام “گی” شد. به‌ عنوان یک خون‌آشام در تلاش برای مبارزه با گی برخواسته و اکنون، او به عنوان یک خون آشام نگهبان، در حال مبارزه با خون آشام شیطانی بدون از دست دادن ماهیت انسانی خود است.

کیم سونگ یول یک خون آشام است که صد و بیست سال پیش به عنوان یک ادیب و دانشمند زندگی خوبی داشته و دوست صمیمی ولیعهد زمان خودش جونگهیون بوده است. او زنی به اسم میونگی را دوست دارد. اما زندگی این آدم فرهیخته وقتی متوجه حقیقت زندگی ولیعهد می‌شود به هم می‌ریزد.

داستان از این قرار است که خون آشام قوی‌ای به اسم گی، در پس دیوارهای قصر زندگی می‌کند و رعب و وحشتی در دل پادشاه‌ها انداخته است. حالا ولیعهد که مرد خوب و فهمیده‌ ایست، به دنبال نقشه سری برای از بین بردن گی هست. گی متوجه شده و برای همه پاپوش درست می‌کند.

سریالی بیست قسمتی که ریتیم آرام و ملایم دارد، اما به خاطر وجود داستان عاشقانه خوش‌آهنگش، بیننده را خسته نمی‌کند. برای دیدن قسمت‌های بعدی هیجان زده نمی‌شوید، اما انقدر کسل کننده نیست که دست از تماشای آن بردارید.

Blood

بهترین سریال های خون آشامی کره ای
بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: سریال خون از بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • ستارگان: آن جاه هیون، گو هی سون،
  • کارگردان: لی جائه هون، کی مین سو
  • ژانر: اکشن، عاشقانه، پزشکی، ماوراء طبیعی
  • محصول: 2015

“خون” که یکی از بهترین سریال های کره ای خون آشامی است، ماجرای دکتر پارک جی سانگ را به نمایش می‌گذارد. او نمونه نادری از انسان‌هایی است که به ویروس خاصی به نام vbt-01 آلوده شده و شبیه خون آشام‌ها شده است. از آنجایی که از یک پدر و مادر آلوده به دنیا آمده، قابلیت‌های بیشتری نسبت به دیگر خون‌ آشام‌ها دارد. با داروی کشنده‌ای که منجر به مرگ مادرش شده بود هم نمی‌توان او را از بین برد.

حالا جی سانگ از کوچینا به کره آمده تا راز این بیماری و در عین حال مرگ ناجوانمردانه مادرش را کشف کند. این درحالی است که جی سانگ به هیچ عنوان تا به حال خون انسان نخورده و در دوران کودکی برحسب تصادف، دختری را که به وسیله چند گرگ مورد حمله قرار گرفته بود را نجات داد. حالا نیز به دکتر برجسته‌ای تبدیل شده است.

در طرف دیگر دکتر ریتا، برادرزاده رئیس بیمارستانی که پارک جی سانگ به تازگی در آنجا مشغول به کار شده، دختری باهوش، کنجکاو و در عین حال نابغه است که کم کم با فضولی در زندگی پارک جی سانگ به رازش پی می‌برد. در کنار این دو شخصیت، مردی را می‌بینیم که از خون آشام‌های قدیمی و کار کشته است.

او به تازگی منصب ریاست همین بیمارستان را بر عهده گرفته است. کسی که با اطلاعات دست کاری شده، جی سانگ را به این بیمارستان دعوت کرده، تا بتواند از نزدیک با پارک جی سانگ، زندگیش و دلایلی که باعث برتر بودن نژاد پارک جی سانگ شده است آشنا شود. این سریال، عاشقانه‌ای با ریتم کند است که احتمال دارد از تماشای آن لذت نبرید، اما با گذشت چند قسمت مشتاق می‌شود. بازی بازیگران ضعیف است و کاراکتر اصلی تنها نکته مثبت سریال است.

Vampire Detective

بهترین سریال های خون آشامی کره ای
بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: کارآگاه خون آشام
  • ستارگان: لی جون، اوه جونگ سه، لی سه یونگ
  • کارگردان: کیم گا رام، لی سونگ هون
  • ژانر: دوستی، هیجان انگیز، رازآلود، ماوراء طبیعی
  • محصول: 2016

کارآگاه خصوصی “یون سان” به طور ناگهانی به یک خون آشام تبدیل می‌شود. او پرونده‌های مختلفی را برای مشتریانش حل می‌کند. همچنین سعی دارد با کشف فضای رمز آلود اطرافش، بدون فاش شدن هویتش و با تکیه بر توانایی‌هایش، پرونده‌ها را حل کند.

شخصیت‌های جدید، جذاب و پویا به این دنیای تخیلی اضافه شدند. لی جون نقش “یون سان” را به خوبی بازی کرده است. بازیگران اصلی شخصیت‌های خود را به خوبی منتقل کردند. نویسندگان به داستان “V.Prosecutor” نیز اشاره کردند. اگر V. Prosecutor را دوست داشتید، به احتمال زیاد این درام را نیز دوست خواهید داشت.

بازیگری به صورت واقع گرایانه (در این دنیا) به تصویر کشیده شده است و شخصیت‌ها خنده‌دار و دوست داشتنی هستند. شخصیت‌های اصلی جالب و هوشمند بودند و جریان داستان به خوبی تنظیم شده بود.

داستان بد نیست. مشکل این است که تضاد واقعی تا پایان به پایان نمی‌رسد. در چند اپیزود آخر، سرانجام طرح اصلی فاش شد، در حالی که 9 قسمت قبلی عمدتاً طرح‌های فرعی بی‌اهمیتی بودند که چیزی به طرح اصلی اضافه نکردند. این داستان‌های فرعی اغلب مانند محتوای پرکننده بین صحنه ‌های مهم احساس می‌شدند.

Kingdom

بهترین سریال های خون آشامی کره ای
بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: پادشاهی
  • ستارگان: جو جی هون، ریو سونگ ریونگ، بائه دو نا
  • کارگردان: کیم سونگ هون
  • ژانر: هیجان انگیز، تاریخی، ترسناک، سیاسی
  • محصول: 2019

پادشاهی یکی از زیباترین و وحشیانه ترین تولیدات ژانر زامبی است که به نحوی جذاب و هیجان انگیز با ژانر‌های درام، تاریخی و اکشن ترکیب شده است. فصل اول سریال پادشاهی به شدت خونین و پُر از هیجانات تَنش آور بود، آن هم با یک طرح متراکم که افق شخصیت‌های آن با شیوع طاعونی مرگبار اسرار آمیزتر و تاریکتر می‌شد.

فصل اول این سریال جذاب کره‌ای، در دوره جوسئون جریان دارد و تمرکز آن بر قلمرو پادشاهی است که با فساد سیاسی و قحطی، رو به شکست کامل و فروپاشی پیش می‌رود. در همین آشفتگی سیاسی خبر شیوع نوعی بیماری طاعون گونه نیز اعلام می‌شود که انسان را به هیولایی گوشت‌خوار و گرسنه تبدیل می‌کند.

فصل اول این سریال جذاب کره‌ای، در دوره جوسئون جریان دارد و تمرکز آن بر قلمرو پادشاهی است که با فساد سیاسی و قحطی، رو به شکست کامل و فروپاشی پیش می‌رود. در همین آشفتگی سیاسی خبر شیوع نوعی بیماری طاعون گونه نیز اعلام می‌شود که انسان را به هیولایی گوشت‌خوار و گرسنه تبدیل می‌کند.

کارگردانی هنری و فیلمبرداری فصل اول سریال Kingdom چنان در اوج به سر می‌برد که حتی در تاریکی شب نیز زیبایی فراوانی در تصاویر قابل مشاهده است. اکثر نماها و قاب‌های درون سریال مانند تابلو‌های عریضی از نقاشی‌های طبیعت هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. سریال Kingdom شباهت‌های فراوانی به بازی تاج و تخت دارد؛ چرا که ما در این سریال مانند بازی تاج و تخت شاهد کارکردهای بازی استراتژیک سیاسی و ترکیب آن با دیوانگی بی حد مردگان متحرک هستیم.

Orange Marmalade

سریال کره ای خون آشام مدرسه ای
سریال کره ای خون آشام مدرسه ای
  • نام فارسی: مربای پرتقال
  • ستارگان: کیم سئول هیون، یئو جین گو، لی جونگ هیون
  • کارگردان: لی هیونگ مین، چوی سونگ بوم
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام، ماوراء طبیعی
  • محصول: 2015

سریال کره ای خون آشام مدرسه ای “مربای پرتقال” در دنیایی فانتزی شکل می‌گیرد که در آن انسان‌ها و خون‌آشام‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند. خون‌آشام‌ها تکامل یافته‌اند و دیگر به خون انسان‌ها به عنوان غذای اصلی متکی نیستند.

با این حال، جامعه از آن‌ها می‌ترسد و در مورد آن‌ها تبعیض قائل می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از آن‌ها ماهیت واقعی خود را پنهان کرده و به عنوان شهروندان “عادی” زندگی کنند. در غیر این صورت طرد می‌شوند.

“باک ما ری” یک دختر نوجوان منزوی است که هویت خون آشام خود را پنهان کرده است. او که از چندین محله دور شده، مشتاق است در شهر جدیدش مستقر شود و آرام زندگی کند. اما وقتی عاشق جونگ جائه مین، محبوب‌ترین پسر دبیرستان می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

این سریال کلیشه‌های سریال‌های خون آشامی،‌ مدرسه‌ای و عاشقانه را به طور ترکیبی دارد، اما با این حال به دلیل نمایش مسائلی مانند تبعیض، دوستی، پذیرش و بلوغ، نسبت به دیگر سریال‌ها متمایز باشد. در رابطه با اجرای بازیگران نمی‌توان نظر مثبت داد. حتی کاراکترهای اصلی نیز به خوبی ایفا نشده‌اند. امتیاز بین 6 تا 7 می‌تواند نمره خوبی برای این سریال خون اشامی عاشقانه کره ای باشد.

Immortal Goddess

بهترین سریال های خون آشامی کره ای
بهترین سریال های خون آشامی کره ای
  • نام فارسی: الهه جاودانه
  • ستارگان: کیم سئول هیون، یئو جین گو، لی جونگ هیون
  • کارگردان: لی هیونگ مین، چوی سونگ بوم
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، درام، ماوراء طبیعی
  • محصول: 2016

این سریال در دسته مینی سریال قرار می‌گیرد و متشکل از هشت قسمت 16 است. کمدی عاشقانه فانتزی وب درام Immortal Goddess داستان‌هایی را به تصویر می‌کشد که بین چهار شخصیت اتفاق می‌افتد: یو ری، خون آشام با آنتی بادی برای اختلال نقص ایمنی اکتسابی، خواهر کوچکترش «جو این»، سوپراستار سو جونگ، که او نیز یک خون آشام است و به دنبال یو ری است. و یک کارگردان نابغه سینما!

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های کره ای خون آشامی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *