بهترین فیلم های ترسناک 2024 ؛ چه آثار ترسناکی در انتظار ما هستند

سال 2024 میلادی، یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای طرفداران ژانر وحشت است. در ادامه، نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک 2024 خواهیم انداخت و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

سینما همواره یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها بوده که توانسته با ترکیب داستان‌های جذاب، عکس‌العمل‌های شگفت‌انگیز و ایجاد احساسات متنوع، تاثیر قابل توجهی روی تماشاگران داشته باشد. ژانر ترسناک نیز از جمله ژانرهایی است که همواره طرفداران بسیاری داشته و در زمینه ساخت فیلم‌های هیجان‌انگیز و ترسناک تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.

گاهی اوقات، جذاب ترین فیلم های ترسناک مانند M3GAN 2023، به موفقیت‌های اصلی بزرگی تبدیل می‌شوند و امسال نیز آثار زیادی به انتشار خواهند رسید که امکان دارد هرکدام از آن‌ها را به عنوان بهترین فیلم های ژانر وحشت 2024 بشناسیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


جدیدترین فیلم های ترسناک که در این نوشتار به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، تنها چند نمونه از بهترین فیلم های ترسناک 2024 هستند که در آینده قرار است منتشر شوند.

بهترین فیلم های ترسناک 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های ترسناک خارجی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های ترسناک 2024
بهترین فیلم های ترسناک 2024

با توجه به خلاقیت و استعداد هنرمندان و کارگردانان سینمای هالیوود و جهان در این ژانر، می‌توان انتظار داشت که بهترین فیلم های ترسناک 2024 تنوع بی‌نظیری در آینده داشته باشند و تماشاگران را به وحشت و ترس فرو ببرند.

خیالی (Imaginary)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: جف وادلو
  • بازیگران: دیواندا وایز، تام پین، تایگن برنز
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402)

فیلم ترسناک جدید خیالی یا همان Imaginary، یک اثر ترسناک و فراطبیعی آمریکایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «جف وادلو» و نویسندگی «گرگ ارب» و «جیسون اورملند» است که تا چند روز آینده منتشر می‌شود. این فیلم توسط «جیسون بلوم» از طریق بنر استودیو Blumhouse Productions و Tower of Babble تهیه شده و «دیواندا وایز»، «تام پین»، «تایگن برنز» بازیگران اصلی آن هستند.

این فیلم ترسناک 2024 ، داستان یک اسباب‌بازی بی‌گناه در دوران کودکی یک کودک را روایت می‌کند که ناگهان شیطانی می‌شود. وقتی زنی به خانه دوران کودکی خود باز می‌گردد، پی می‌برد که خواهر کوچکترش به خرس عروسکی قدیمی خود وابسته شده و حالا عروسک از او می‌خواهد که بازی‌های مختلفی را با همدیگر انجام بدهند. داستان این اثر، شاید شباهت زیادی به آنابل داشته باشد؛ اما باید منتظر اکران آن باشیم و ببینیم که می‌تواند عنوان بهترین فیلم جدید ترسناک را برای خود کند یا خیر.

معصوم (Immaculate)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
بهترین فیلم های ترسناک 2024
  • کارگردان: مایکل موهان
  • بازیگران: سیدنی سویینی، بندتا پورکارولی، سیمونا تاباسکو
  • تاریخ اکران: 22 مارس 2024 (3 فروردین 1403)

فیلم جدید «مایکل موهان» که بازیگری «سیدنی سویینی» را به همراه دارد، به داستان زندگی یک زن مذهبی به نام «سیسیلیا» می‌پردازد که به او پیشنهاد می‌شود تا در صومعه‌ای باشکوه در حومه کشور ایتالیا، ایفای نقش کند. پس از نقل مکان به صومعه، او متوجه اسرار وحشتناک آنجا می‌شود

این فیلم ترسناک 2024 ، دارای عناصر روانشناختی و مذهبی هستند و می‌توانند به عنوان پرفروش ترین فیلم های ترسناک شناخته شوند. علاوه بر «سیدنی سوینی» که در نقش اصلی این فیلم ترسناک جدید حضور دارد، «الوارو مورته»، «دورا رومانو»، «جورجیو کولانگلی»، «سیمونا تاباسکو»، «بندتا پورکارولی» و «جیامپیرو جودیکا» نیز به عنوان بازیگر در این اثر فعالیت دارند و می‌توانند این عنوان را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک خارجی 2024 تبدیل کنند.

ناظران (The Watchers)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: ایشانا شامالان
  • بازیگران: داکوتا فانینگ، جورجینا کمپبل، اولون فوئره
  • تاریخ اکران: 7 ژوئن 2024 (18 خرداد 1403)

The Watchers، نخستین فیلم بلند «ایشانا شامالان»، دختر کارگردان بزرگ، «ام. نایت شامالان» است که بهار سال 2024 منتشر خواهد شد. در این فیلم، «داکوتا فانینگ» نقش زنی بازی را می‌کند که در یک جنگل مرموز، در ایرلند گیر افتاده است. او پس از بررسی محل مورد نظر، سه نفر دیگر را پیدا می‌کند که همگی توسط موجودات عجیب و غریب در شب تحت تعقیب هستند.

فیلمبرداری این اثر، از ژوئیه تا سپتامبر 2023 انجام شد و قرار است توسط برادران وارنر، در 7 ژوئن 2024 (18 خرداد 1403) در سینما اکران شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که «ایشانا شامالان» می‌تواند بهترین فیلم وحشتناک خارجی در سال جدید را به مخاطبان این ژانر نشان دهد یا خیر.

یک مکان ساکت: روز اول (A Quiet Place: Day One)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
بهترین فیلم های ترسناک 2024
  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: جوزف کوین، جیمون هونسو، لوپیتا نیونگو
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402)

یک مکان ساکت: روز اول، یکی از موردانتظارترین فیلم های ترسناک آمریکایی است که به عنوان پیش درآمدی از فرانچایز A Quiet Place شناخته می‌شود. در عنوان این فیلم، نگاهی به یک شروع تهاجمی داریم که موجودات بیگانه و مرگبار، با حس شنوایی فراصوت، به زمین حمله می‌کنند. به طور کلی، A Quiet Place: Day One به بررسی این موضوع می‌پردازد و ماجراهایی که از این تهاجم ناشی می‌شود از کجا به وجود آمده‌اند.

ابتدا، فیلم‌های قبلی توسط «جک رایان» و «جان کرازینسکی» کارگردانی شده‌اند؛ اما در ادامه، «مایکل سارنوسکی»، وظیفه ساخت قسمت سوم این سری را بر عهده گرفت. در دو فیلم اول، تمرکز روی بقای خانواده «آبوت» بود؛ اما این سری، داستان جداگانه‌ای از یک خانواده دیگر را به تصویر می‌کشد. بسیاری از طرفداران این فرانچایز، پس از مشاهده تریلر، از این فیلم انتقاد کردند و برخی می‌گویند که این اثر می‌تواند به عنوان یکی از برترین فیلم های وحشتناک جدید شناخته شود.

بد حرف نزن (Speak No Evil)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: جیمز واتکینز
  • بازیگران: جیمز مک آووی، مکنزی دیویس، اسکات مک نیری
  • تاریخ اکران: 13 سپتامبر 2024 (23 شهریور 1403)

سال 2022، فیلم سینمایی دانمارکی به نام Speak No Evil منتشر شد که سروصدای زیادی را به همراه داشت. حالا در سال 2024، «جیمز واتکینز» نسخه آمریکایی آن را با بازیگرانی همچون «جیمز مک‌آوی»، «مکنزی دیویس» و «اسکات مک‌نیری» بازسازی خواهد کرد.

این فیلم ترسناک جدید ، داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که در یک تعطیلات، با خانواده دیگری آشنا شده و بلافاصله پس از آن، دعوت می‌شوند تا در خانه‌ای دورافتاده، با آن‌ها بمانند. با توجه به اینکه نسخه دانمارکی این اثر، بهترین فیلم ترسناک دانمارکی سال 2022 به‌شمار می‌رود، ما می‌توانیم فیلم بازسازی آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک خارجی 2024 بشناسیم.

بیگانه: رومولوس (Alien: Romulus)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
بهترین فیلم های ترسناک 2024
  • کارگردان: فده آلوارز
  • بازیگران: کیلی اسپانی، ایزابلا مرسد، آیلین وو
  • تاریخ اکران: 16 اوت 2024 (26 مرداد 1403)

فرانچایز Alien که نخستین‌بار در دهه 70 میلادی معرفی شد، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های وحشتناک و علمی تخیلی است که دنباله دیگری از آن در سال 2024 ساخته می‌شود. با توجه به محبوبیت بالایی که این فرانچایز دارد، برخی از منتقدان دنیای سینما، معتقد هستند که این فیلم می‌تواند یکی از پرفروش ترین فیلم های ترسناک در جهان شود.

این دنباله، بین رویدادهای فیلم بیگانه 1979 و بیگانگان 1986 روایت خواهد شد و بازیگران کاملاً جدیدی دارد. این اثر، توسط «فده آلوارز» که پیش از این وظیفه ساخت مردگان شیطانی (2013) را بر عهده داشت، ساخته خواهد شد. تاکنون اطلاعات بیشتری درباره این اثر به انتشار نرسیده؛ اما انتظار می‌رود که این فیلم، به یکی از بهترین ترسناک های 2024 تبدیل شود.

بیتلجویس 2 (Beetlejuice 2)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: مایکل کیتون، وینونا رایدر، جنا اورتگا
  • تاریخ اکران: 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403)

35 سال پس از اکران Beetlejuice اصلی، «تیم برتون» اعلام کرد که دنباله‌ای برای این اثر فانتزی و ترسناک در راه است. در فیلم Beetlejuice 2، در کنار بازیگران اصلی، «مایکل کیتون» و «وینونا رایدر» که در فیلم کلاسیک نیز حضور داشتند بازیگران جدیدی از جمله «جنا اورتگ»، «کترین اوهارا»، «ویلم دفو» و «مونیکا بلوچی» نیز بازی خواهد کرد. تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد داستان فیلم مشخص نشده؛ اما انتظار می‌رود که شاهد یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2024 باشیم.

ارّه 11 (Saw XI)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
فیلم های ترسناک آمریکایی
  • کارگردان: کوین گروترت
  • بازیگران: توبین بل، شاونی اسمیت
  • تاریخ اکران: 27 سپتامبر 2024 (6 مهر 1403)

پس از موفقیت بزرگ فیلم سینمایی Saw X در گیشه، کمپانی لاینزگیت اعلام کرد که دنباله دیگری برای ماجراجویی‌های «جان کرامر» در راه است. لاینزگیت (Lionsgate) هنوز چیزی درباره خلاصه داستان این فیلم ترسناک جدید و لیست ستارگان و بازیگران را فاش نکرده است. پس از حواشی اخیر، مشخص شد که «پیت گلدفینگر» و «جاش استولبرگ» (نویسندگان فیلم قبلی فرانچیز ارّه) در این دنباله نقشی نخواهند داشت و احتمالاً فیلم در جای دیگری تولید شود.

نوسفراتو (Nosferatu)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: رابرت اگرز
  • بازیگران: بیل اسکارشگورد، لیلی رز دپ، ویلم دافو
  • تاریخ اکران: 25 دسامبر 2024 (5 دی 1403)

یکی دیگر از جذاب ترین فیلم های ترسناک که آن را به عنوان بازسازی یک شخصیت معروف و فیلم کلاسیک دهه 20 میلادی در دنیای خون‌آشامی می‌شناسیم، نوسفراتو است که زمستان امسال منتشر خواهد شد.

Nosferatu بدون شک بهترین فیلم وحشتناک خارجی محسوب می‌شود که با توجه به کارگردانی «رابرت اگرز» و بازیگری‌های توانمند، شانس تبدیل شدن به بهترین فیلم جدید ترسناک را نیز دارد. طرفداران فیلم‌های قبلی این کارگردان، او را با آثاری همچون مرد شمالی (The Northman)، فانوس دریایی (The Lighthouse) و جادوگر (The VVitch) می‌شناسند و معتقد هستند که او بهترین گزینه برای بازسازی این شخصیت خواهد بود. «رابرت اگرز» می‌تواند نوسفراتو را به یکی از پرفروش ترین فیلم های ترسناک تبدیل کند.

لبخند 2 (Smile 2)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
بهترین ترسناک های 2024
  • کارگردان: پارکر فین
  • بازیگران: لوکاس گیج، نائومی اسکات، کایل گالنر
  • تاریخ اکران: 18 اکتبر 2024 (27 مهر 1403)

فیلم لبخند یا همان Smile، یک فیلم آمریکایی بود که در سال 2022 توسط استودیو پارامونت تولید و منتشر شد. پس از موفقیتی که این فیلم در باکس آفیس کسب کرد، پارامونت پیکچرز راغب شد تا دنباله این اثر را بسازد.

با توجه به اینکه این فیلم دنباله‌ای بر یک فیلم ترسناک پرطرفدار است، می‌توان از آن انتظار داشت تا به یکی از جذاب ترین فیلم های ترسناک تبدیل شود و توجه مخاطبان این ژانر را جلب کند. اطلاعات زیادی در مورد دنباله این اثر در دسترس نیست؛ اما با توجه به پایان‌بندی قسمت اول، انتظار می‌رود که این فیلم تغییر داستانی زیادی را به همراه داشته باشد.

معرفی فیلم Smile 2 ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و تاریخ اکران

کلاغ (The Crow)

بهترین فیلم های ترسناک 2024

  • کارگردان: روپرت سندرز
  • بازیگران: بیل اسکارشگورد، دنی هیوستون، ایزابلا وی
  • تاریخ اکران: 7 ژوئن 2024 (18 خرداد 1403)

دنباله فیلم سینمایی The Crow، یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم های ژانر وحشت 2024 است که فرآیند تولید آن، چندین سال پیش، با یک تراژدی وحشتناک همراه شد. این اثر که کارگردانی آن را «الکس پرویاس» بر عهده داشت، مرتبط با واقعه‌ای دردناک است که باعث شد «برندون لی»، بازیگر اصلی فیلم، در حین فیلمبرداری مورد شلیک گلوله قرار بگیرد و جان خود را از دست بدهد.

حالا پس از چند سال، «روپرت سندرز» وظیفه ساخت ادامه این فیلم را با بازیگرانی جدید بر عهده گرفته و انتظار می‌رود که آن را به یکی از بهترین فیلم ترسناک امسال تبدیل کند. در این نسخه جدید، بیننده با یک فرد که «اریک دراون» نام دارد و اهل موسیقی است، آشنا می‌شود.

او به همراه نامزدش، توسط گروهی مزدور به قتل می‌رسد؛ اما با توجه به قدرت‌های ماورایی که دارد، فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی به او داده می‌شود. حالا او به دنبال انتقام از مرگ معشوقه‌اش است و رویدادهای هیجان‌انگیزی را به تصویر می‌کشد.

من درخشش تلویزیون را دیدم (I Saw the TV Glow)

بهترین فیلم های ترسناک 2024
جدیدترین فیلم های ترسناک
  • کارگردان: جین شوئنبرون
  • بازیگران: بریژت لوندی پین، قاضی اسمیت، فیبی بریجرز
  • تاریخ اکران: 3 مه 2024 (14 اردیبهشت 1403)

به گفته برخی از منتقدین، فیلم من درخشش تلویزیون را دیدم، بهترین فیلم وحشتناک خارجی سال 2024 میلادی است. این اثر، یک فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز آمریکایی محسوب می‌شود که داستان دو نوجوان که به خاطر عشقشان به یک سریال تلویزیونی با هم پیوند می‌خورند را نشان می‌دهد.

پس از لغو اسرارآمیز این مجموعه تلویزیونی، واقعیت آن‌ها، شروع به محو شدن می‌کند و داستان‌های عجیبی رخ می‌دهد. با توجه به اینکه کمپانی A24 توانایی خوبی در ساخت فیلم‌های روانشناختی دارد، انتظار می‌رود که فیلم I Saw the TV Glow نیز به یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2024 تبدیل شود.

سوالات متداول

چه آثاری که محصول سال 2024 هستند می‌توانند به عنوان مهم‌ترین فیلم های ترسناک نتفلیکس در سال جدید به‌شمار بروند؟

کمپانی نتفلیکس، هنوز برنامه ژانر وحشت سال جدید خود را منتشر نکرده است.

کدامیک از فیلم‌های امسال جزو بهترین فیلم های ترسناک کمدی 2024 شناخته می‌شوند؟

آثاری همچون لیزا فرانکشتاین (Lisa Frankenstein) و بیتلجویس 2 (Beetlejuice 2)، جزو بهترین فیلم های ترسناک کمدی 2024 شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های ترسناک 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *