معرفی و تحلیل بهترین کمدی های سیاه و سفید از نگاه سایت فیگار

کمدی‌های سیاه و سفید زیادی وجود دارند که یک شاهکار محسوب می‌شوند. در این نوشتار بهترین کمدی های سیاه و سفید به شما معرفی خواهد شد.

اسکار امسال (برندگان اسکار 2022) فیلم زندگینامه‌ کنت برانا به نام بلفاست را به نمایش گذاشت که جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را به خانه برد. این فیلم از آنجایی که به طور کامل سیاه و سفید فیلمبرداری شده بود، نحوه روایت داستان بسیار تاثیرگذار‌ شد. فیلم‌های سیاه و سفید زیادی در دنیای سینما وجود دارند که قابل تماشا هستند. اما فقط تعدادی از آنها می‌توانند در لیست بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید قرار بگیرند.

بهترین کمدی های سیاه و سفید

با بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمدی های سیاه و سفید را در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

بهترین کمدی های سیاه و سفید

گاهی اوقات، تماشاگران سینما می‌خواهند از رنگ‌های پر زرق و برق و جلوه‌های ویژه فاصله بگیرند. خوشبختانه، تعدادی فیلم کمدی سیاه و سفید، چه از روزهای اولیه سینما و چه در چند سال گذشته وجود دارد که قابل مشاهده می‌باشند. پس اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، با فیگار بمانید تا برترین کمدی های سیاه و سفید را به شما معرفی کنیم.

Belfast

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

بلفاست فیلمی نیمه اتوبیوگرافیک است که زندگی یک خانواده ساده و کودکی پسر خردسالشان در جریان آشوب اواخر دهه 1960 میلادی در پایتخت ایرلند شمالی را روایت می‌کند.

با وجود اینکه اکنون در سال 2022 می‌باشیم، دنیای سینما نیاز به یک فیلم خانوادگی سیاه و سفید تاثیرگذار را داشت. این فیلم بر اساس زندگی کارگردان این فیلم، کنت برانا ساخته شده است. با توجه به اینکه این فیلم توانست برنده جایزه اسکار امسال شود، شناختن این فیلم به عنوان بهترین کمدی سیاه و سفید کاملا منطقی است.

تحلیل فیلم بلفاست

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

در تحلیل فیلم بلفاست با پدری روشن‌فکر مواجه هستیم. او بی‌دین، اومانیست و طبیعت‌گرا به نظر می‌رسد. او تفاوتی میان پروتستان و کاتولیک و مسلمان و هندو و پانتئیست و آتئیست قائل نیست.

پا مردی فقیر می‌باشد که به واسطه تربیت مناسب پدرش (پدربزرگ بادی) اهمیت زیادی برای آموزش فرزندانش قائل است. در نقطه مقابل او کشیشِ عصبانی و عرق کرده را داریم که آموزه‌های خشن پروتستان را با بیانی پرخاشگر در پلانی تحتِ فشار ایراد می‌کند.

یکی از نکات جذاب فیلم بلفاست، دوربینِ ثابت آن است. اکثرا دوربین حرکت نمی‌کند و فقط حرکت وضعی دارد. یعنی در جای خود ثابت است و به چپ، راست، بالا و به پایین تغییر زاویه می‌دهد. این سکون (در فرم) باز هم در محتوا استحاله می‌شود. این سکون نشان از عدم رغبت شخصیت‌های اصلی برای تغییر و مهاجرت دارد.

نقد فیلم بلفاست

Frances Ha

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

گاهی اوقات پیدا کردن یک فیلم سیاه و سفید مدرن که دارای جلوه‌های ویژه بسیار پیشرفته باشد، بسیار دشوار است. خوشبختانه، فیلم فرانسیس ها این نیاز را برطرف می‌کند. با وجود اینکه این یک فیلم سیاه و سفید است، فرانسیس ها توانسته است تا تصاویر بسیار زیبا و تحسین‌برانگیزی را به ما ارائه دهد.

فرانسیس ها داستان یک زن نیویورکی را دنبال می‌کند که جایی برای زندگی ندارد. با اینکه او استعداد خاصی در رقصندگی ندارد، یک شغل در یک شرکت رقاصی برای خود می‌گیرد تا رویاهای خود را دنبال کند.

تحلیل فیلم فرانسیس ها

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

فرانسیس ها فیلمی است که هر دوی سازندگان‌اش می‌توانند به‌طور باورنکردنی به آن افتخار کنند. فرانسیس ها دو تا از بهترین استعدادهای مستقل آمریکا را در کنار هم قرار داده است. این فیلم شاید یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اثر سال‌های اخیر را به ما ارائه داده است. فرانسیس ها برای بیان نکات خود به کلیشه‌های عادی تکیه نمی‌کند. این فیلم فقط با اجراهای بازیگران خود داستان را روایت می‌کند.

A Hard Day’s Night

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

اگر جزئی از طرفداران گروه موسیقی بیتلز هستید، این فیلم برای شما است. شب یک روز سخت یک فیلم کمدی جذاب در سال 1964 است که درباره گروه راک (بهترین فیلم ها برای طرفداران موسیقی راک) بیتلز می‌باشد. این فیلم با طراحی نسبتا ساده، داستان چهار فرد شگفت‌انگیز را به نحوی طنز روایت می‌کند. شب یک روز سخت، فیلمی ساده و آرامش بخش است که یک راه عالی برای سپری کردن وقت آزاد شما می‌باشد.

تحلیل فیلم شب یک روز سخت

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

این فیلم یکی از آثار مستندی (بهترین مستند های علمی جهان) است که در سینما ساخته شده و روایت‌گر گروه بیتلز، که شاید یکی از تاثیر‌گذار‌ترین گروه‌های تاریخ دنیای راک هستند می‌باشد. گروهی که با ساختن موزیک ویدیو‌های مختلف مشهور بودند و توانستند تاثیر زیادی بر روی دنیای موسیقی بگذارند.

The Artist

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

داستان فیلم هنرمند در سال 1927 هالیوود می‌گذرد. زمانی که جورج والنتین، ستاره فیلم‌های صامت خودمحور، در مورد آینده خود نامطمئن می‌شود. هنگامی که او شروع به زیر سوال بردن جایگاه خود در دنیای سینما می‌کند، بین جورج، یک بازیگر قدیمی‌تر و مشهورتر، و پپی، یک هنرپیشه آینده‌دار یک رابطه عشقانه شکل می‌گیرد. بینندگان شیفته توانایی منحصر به فرد هنرمند در بازگرداندن بینندگان به دوران طلایی سرگرمی خواهند شد.

تحلیل فیلم هنرمند

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

جین دوژاردین با بازی در نقش جورج والنتین، مشکلات هنرمند‌ان آن دوره‌ هالیوود را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند. همه چیز در مورد این فیلم استثنایی است. هنرمند دارای بازی درجه یک، داستانی جذاب و صحنه‌های بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. سازندگان فیلم واقعاً از ویژگی‌های فیلم‌های سیاه و سفید استفاده زیادی می‌کنند. با وجود اینکه صدا و رنگی در این فیلم وجود ندارد، علاقه بیننده هرگز از بین نمی‌رود.

Manhattan

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

بینندگان با تماشای این فیلم کمدی رمانتیک عجیب و غریب قطعا می‌خندند و لبخند می‌زنند. ایزاک دیویس، یک نویسنده تلویزیون، با یک بحران میانسالی روبرو می‌شود و در نیویورک احساس تنهایی می‌کند. دیویس سپس با یک دختر بسیار جوانتر آشنا می‌شود و به خاطر او کار خود را رها می‌کند.

منهتن در سال‌های پس از اکرانش به دلیل برخی از موضوعات داخل فیلم مقداری بحث‌برانگیز بوده است. این فیلم کمدی می‌تواند تماشاگران را از ابتدا تا انتها علاقه‌مند نگه دارد. زیرا آنها در انتظار می‌مانند تا شاهد حرکت بعدی آیزاک دیویس باشند.

تحلیل فیلم منهتن

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

از نظر فنی، این یک فیلم درجه یک است. بازی درخشان، فیلمبرداری زیبا، و موسیقی متن برخی از ویژگی‌های فیلم جورج گرشوین می‌باشد. مانند تمام اثرهای وودی آلن، «منهتن» از انبوهی از گفت‌وگوهای هوشمندانه، زمزمه‌های جالب و مکالمات فراوان روزمره و کوچک بهره می‌برد.

His Girl Friday

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

داستان فیلم منشی همه‌کاره او درباره والتر برنز روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و زبردست است. زن سابق او که هم‌قطار او بوده ‌تصمیم می‌گیرد باز به سمت او بیاید تا خبر نامزدی‌اش را به شخصی با نام بروس بدهد. اما این بازگشت زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت درگیر یک خبر مهم می‌شود و والتر از این موضوع به خوبی استفاده می‌کند تا ازدواج را خراب کند. همین قضیه اتفاقات خنده‌دار زیادی را در فیلم ایجاد می‌کند.

تحلیل فیلم منشی همه‌کاره او

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

هر چیز خوبی که در مورد این فیلم شنیده‌اید حقیقت دارد. منشی همه‌کاره او شاید سریعترین فیلمی باشد که بعضی‌ها تا به حال دیده‌اند. بهترین ویژگی این فیلم دیالوگ آن است. شخصیت‌ها با سرعتی سرسام‌آور حرف می‌زنند و جوک‌ها را از هر طرف ممکن به سمت بیننده پرتاب می‌کنند. کری گرانت و رزالیند راسل بدون هیچ مشکلی دیالوگ‌های سخت این فیلم را به نحوی نحسین‌برانگیز روایت کردند. این نشان می‌دهد این دو تا چه اندازه حرفه‌ای بودند.

Some Like It Hot

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید

کمدی بی‌انتها بیلی وایلدر، بعضی‌ها داغشو دوست دارن، مردم را از ابتدا تا انتها می‌خنداند. هنگامی که دوستان جو و جری شاهد یک تیراندازی مافیایی هستند، باید تا آنجا که می‌توانند فرار کنند تا کشته نشوند. سپس آنها لباس زنانه می‌پوشند تا بتوانند به یک گروه موسیقی دخترانه خارج از شهر بپیوندند.

در طول فیلم، جو و جری، با نام مستعار ژوزفین و دافنه، سعی می‌کنند برای محافظت از خود، ظاهر خود را حفظ کنند. با بازی تونی کورتیس در نقش جو، جک لمون در نقش جری و مرلین مونرو در نقش شوگر کین، بعضی‌ها داغشو دوست دارن به یک کمدی کلاسیک و یکی از بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید تبدیل شده است.

تحلیل فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارن

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید, بهترین فیلم های کمدی سیاه سفید

بعضی‌ها داغشو دوست دارن از ابتدا تا انتها به زبان ساده عالی است. این فیلم ترکیبی فوق‌العاده از ژانر‌های کمدی، اکشن، تعلیق و عاشقانه می‌باشد. این فیلم سرشار از صحنه‌های گانگستری قدیمی در شیکاگو و در ساحل میامی است. جورج رافت و نهیمیا پرسوف نقش خود را به عنوان یک گانگستر (بهترین فیلم های گانگستری 2022) به نحوی عالی بازی کرده‌اند.

این فیلم آنقدر معروف است که نیازی به گفتن جزئیات نیست، اما برای برخی از افراد جوان که این نوشتار را می‌خوانند، می‌توان گفت که نگران نباشید که این یک فیلم سیاه و سفید قدیمی و کسل کننده نیست که پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شما آن را دوست داشتند، بلکه این یک اثر بسیار جذاب خنده‌دار می‌باشد که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد.

The Apartment

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید, بهترین کمدی های سیاه سفید

آپارتمان یک کمدی رمانتیک کلاسیک با کارگردانی بیلی وایلدر است. این فیلم یک منشی در یک شرکت بیمه را دنبال می‌کند. باکستر با بازی جک لمون به مدیران شرکت‌ها و عشق‌هایشان اجازه می‌دهد به فضای زندگی‌اش بیایند تا خود را با ایجاد دردسر سرگرم کند.

تماشاگران با تماشای شخصیت اصلی باکستر در طول فیلم نمی‌توانند جلوی خنده خود را بگیرند. به دلیل طنز خنده‌دار و عالی فیلم آپارتمان، این اثر در لیست بهترین فیلم های کمدی سیاه سفید قرار گرفته است.

تحلیل فیلم آپارتمان

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی های سیاه و سفید, بهترین فیلم کمدی سیاه و سفید

فیلم آپارتمان یکی از آن فیلم‌های کلاسیک واقعاً دیدنی است. ما در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی کاملاً درجه یک مانند جک لمون، شرلی مک لین، فرد مک موری و ری والستون بودیم. آن‌ها همچنین از فیلمنامه‌ای هوشمندانه و فهیم از بیلی وایلدر، تحت کارگردانی او بهره می‌برند.

در کمدی‌های رمانتیک (معرفی و تحلیل بهترین فیلم رمانتیک بر اساس کتاب)، بسیار آسان است که بیش از حد به سمت احساسات شخصیت‌ها یا طنز فیلم فرو رفت، به طوری که شخص علاقه خود را به شخصیت‌ها از دست می‌دهد. در آپارتمان، بیلی وایلدر موفق می‌شود طنز را با ژانر عاشقانه به نحو درست ترکیب کند و در عین حال آن را سرگرم‌کننده نگه دارد.

Dr. Strangelove

بهترین کمدی های سیاه و سفید
برترین کمدی سیاه و سفید

تنها تلاش کوبریک برای ساخت یک فیلم کمدی، فیلم دکتر استرنجلاو بود. این فیلم درباره‌ تنش‌های دوران جنگ سرد می‌باشد. استرنجلاو حول محور ژنرال ریپر روان‌پریش است که در یک اقدام خودسرانه، حمله‌‌ای هسته‌ای بر علیه شوروی انجام می‌دهد. سیاستمداران و رئیس جمهور بعد از آگاهی از این عمل در اتاق فرماندهی تجمع می‌کنند تا به دنبال راهی برای توقف این حملات و کشتار جمعی پیدا کنند.

بسیاری از طرفداران فیلم‌های سیاه و سفید، این فیلم را به دلیل داستان جذاب و عالی‌اش، به عنوان بهترین فیلم کمدی سیاه و سفید می‌شناسند.

تحلیل فیلم دکتر استرنجلاو

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین کمدی سیاه و سفید

چیزی که این فیلم را بسیار قدرتمند می‌کند، پیامی است که در زمان اکرانش ارائه داد. این فیلم در اوج اضطراب عصر هسته‌ای و جنگ سرد و درست در زمان بحران موشکی کوبا به نمایش درآمد. این فیلم یک حادثه وحشتناک و غم‌انگیز را به تصویر می‌کشد که در آن چند اشتباه دیپلماتیک منجر به هولوکاست هسته‌ای می‌شود.

ترسناک‌ترین چیز در مورد این فیلم این نیست که چگونه عذاب قریب الوقوع جنگ سرد را به تصویر می‌کشد، بلکه این است که چگونه شما را به آن می‌خنداند.

It’s A Wonderful Life

بهترین کمدی های سیاه و سفید
بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید

زندگی شگفت انگیز است همزمان یک فیلم کمدی، فانتزی (بهترین فیلم های فانتزی 2022) و عاشقانه می‌باشد. این اثر یکی از مشهورترین و بهترین کمدی های سیاه سفید فرانک کاپرا است. برای بسیاری از خانواده‌ها، این فیلم یک اثر کلاسیک و نوستالژیک است.

وقتی جورج بیلی، با بازی جیمز استوارت، به نظر می‌رسد که همه چیز خود را از دست داده است، او شروع به فکر کردن درباره خودکشی می‌کند. از طریق اتفاقاتی که برای او در کریسمس می‌افتد، او متوجه می‌شود که چه شخص بزرگی می‌باشد و چقدر زندگی‌اش شگفت انگیز است. روایت موضوع خودکشی به نحوی ساده و طنز و امتیاز بالای این فیلم در سایت IMDB، باعث شده است تا برخی زندگی شگفت‌انگیز است را به عنوان برترین کمدی سیاه و سفید بشناسند.

تحلیل فیلم زندگی شگفت‌انگیز است

بهترین کمدی های سیاه و سفید
برترین کمدی های سیاه و سفید

زندگی شگفت انگیز است فیلمی است که می‌توانید بارها و بارها آن را تماشا کنید. این فیلمی است که شما را وادار به فکر کردن درباره زندگی و اینکه چگونه هر فرد می‌تواند تفاوتی ایجاد کند، می‌کند.

کارگردانی، صدا و بازیگری در زندگی شگفت‌انگیز است یکی از بهترین‌ها در دنیای سینما است. با این حال، تقریباً هر شخصی می‌تواند این فیلم را تماشا کند و از آن درسی را یاد بگیرد. همین ویژگی این فیلم را به راحتی به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمدی های سیاه و سفید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *