نقد و بررسی انیمیشن Paws of Fury The Legend of Hank 2022 ؛ پاندای کونگ فو کارِ بد

یک انیمیشن کمدی که تعداد ستاره های آن بی‌خودی زیاد است. با نوشتار نقد و بررسی انیمیشن Paws of Fury The Legend of Hank 2022 با فیگار بمانید.

انیمیشن پنجه‌های خشم: افسانه هنک (Paws Of Fury: The Legend Of Hank) اثری در ژانر کمدی و هنرهای رزمی (یک وسترن کمدی که یکی از خنده دارترین و پیشروترین فیلم‌های زمان خود بود.) است که داستان خود را از فیلم زین‌های شعله‌ور (Blazing Saddles) محصول سال ۱۹۷۵ به کارگردانی مل بروکس (Mel Brooks) الهام گرفته است.

نقد و بررسی انیمیشن Paws of Fury The Legend of Hank 2022

این انیمیشن داستان سگی به نام هنک با صداپیشگی مایکل سرا (Michael Cera) را دنبال می‌کند که آرزوی تبدیل شدن به یک سامورایی را دارد. او به همراه مربی خود که یک گربه بداخلاق با صداپیشگی ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) است، سعی در حفاظت از شهری پر از گربه دارد.

این فیلم واقعاً بازیگران برجسته‌ای دارد. با وجود تمام مشکلاتی که تولید به خود دیده است، حفظ این همه بازیگر شگفت انگیز قابل توجه است. صداپیشگی این سامورایی که به دنبال رویاهای خود می‌رود، توسط مایکل سرا (Arrested Development, Scott Pilgrim vs. The World) اجرا شده است.

شخصیت‌های سرا اغلب خجالتی و بی دست و پا هستند و وقتی متوجه می‌شوید که او در مقابل ساموئل ال. جکسون بازی می‌کند، که نقش استاد هنک، جیمبو، گربه پیر بداخلاق را بازی می‌کند، پشم‌های شما می‌ریزد. مل بروکس نیز در این فیلم حضور دارد.

این انیمیشن فقط و فقط برای کودکان مناسب است و بهیچ وجه از محتوای مفید و قابل تاملی برخوردار نیست. شاید باید گفته شود حتی به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورد چه برسد به کودکان! انیمیشنی که با خود قرار گذاشته‌اید ببینید و از آن لذت ببرید چیزی نیست جز تکرار سکانس‌های کمدی اکشن‌محور که همیشه و همه جا دیده‌اید.

Paws of Fury با ترکیبی از سکانس‌های مبارزه جذاب، از کمک‌های بودجه محدود خود نهایت استفاده را می‌برد تا فقط شما را سرگرم کند ولاغیر. همانطور که گفته شد، تنها نکته‌ی مثبت و قابل تامل این انیمیشن، شخصیت ترسو و انرژی کمدی عجیب و غریب مایکل سرا ابزاری عالی برای هنک ناتوان دوست‌داشتنی است.

انیمیشن پنجه های خشم چندین بار دیوار چهارم را می‌شکند تا مستقیماً بیننده را مخاطب قرار دهد. اما اینکار باعث می‌شود تا به شخصیت‌پردازی و آنچه که به یک انیمیشن عمق می‌بخشد بیافزاید؟

این فیلم با محوریت این موضوع که سگی در سرزمین گربه‌ها سعی در افشای نژادپرستی دارد طراحی شده است. هنک (به معنای واقعی کلمه) از هر نظر به اصطلاح ضعیف است. برای بیننده سخت است که با هنک همدردی کند. او انتخاب‌هایی می‌کند که برایش گران تمام می‌شود و غرور و محبوبیتش از بین می‌رود. اگرچه این پدیده عجیبی در فیلم‌های مربوط به افراد ضعیف نیست، اما فیلم کمی بیش از حد با این جنبه‌های منفی هنک را بدون پیش‌زمینه به تصویر می‌کشد.

علیرغم اینکه کلیت انیمیشن بسیار بد و مبتذل است، قطعاً نقاط قوتی دارد. اول اینکه کیفیت انیمیشن با فیلم‌های فعلی دیزنی یا دریم ورکز فاصله چندانی ندارد. اکثر شخصیت‌ها طراحی جالب و منحصر به فردی دارند که به خوبی با شخصیت آنها مطابقت دارد. اگرچه هنک در ابتدا کمی معمولی به نظر می‌رسد، اما به مرور با ظاهر او ارتباط خوبی می‌گیریم.

بنابراین افسانه سامورایی هنک از جاه طلبی‌ها پر شده است. داستان درهم و برهم است. از نظر بصری، فیلم صحنه‌های اکشن جالب و مفرح خوبی دارد. اگر قصد دیدن این انیمیشن را دارید، نبینید… دوباره پاندای کونگ فو کار را تماشا کنید.

نظر منتقدان درباره انیمیشن Paws Of Fury: The Legend Of Hank

  • راتن تومیتوز | ۱۸ نقد – امتیاز ۶۱ درصد
  • متاکریتیک | ۱۰ نقد – ۴۸ از صد

«65/100 TheWrap | منتقد: کیتی والش»

انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» اثری بسیار شادی‌بخش و خنده‌دار است که اوقات بسیار خوبی را برای بیننده رقم می‌زند.

«63/100 Boston Globe | منتقد: مارک فینی»

این انیمیشن از لحاظ بصری به طور شگفت‌انگیزی مبتکرانه است و الهاماتی از آثار مختلفی همچون مانگا می‌گیرد. فیلم داستانی هوشمندانه دارد اما بسیاری از جوک‌های آن احمقانه احساس می‌شوند.

«50/100 San Francisco Chronicle | منتقد: زکی حسن»

انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» اشاره‌هایی به داستانی هوشمندانه و جذاب می‌کند اما بیشتر این جذابیت نیز به خاطر داستان آشنا و صداپیشگان برجسته و بزرگ آن است.

«50/100 The Hollywood Reporter | منتقد: فرانک شک»

نویسنده‌های فیلم‌نامه این انیمیشن برای نگارش داستان موارد زیادی را از فیلم «زین‌های شعله‌ور» تقلید کردند و همین سبب شده تا انیمیشن احمقانه به نظر برسد؛ اما گهگاهی خنده‌دار و بامزه نیز است.

«40/100 Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» اثری کارآمد اما عاری از خیال و تصور است که نتوانسته خود را به عنوان یک کمدی وسترن کلیشه‌ای ثابت کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی انیمیشن Paws of Fury The Legend of Hank سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *