بهترین جزئیات در ترسناک ترین فیلم ها ؛ خلاقیت‌های آثار ترسناک

طرفداران دنیای ژانر وحشت ، به جزییاتی توجه دارند که ممکن است آن را به عنوان ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک نام بدهند.

بهترین فیلم های ترسناک ، همیشه قوانینی را رعایت می‌کنند که این آثار را خاص می‌کند. برخی از این قوانین، شامل عناوینی هستند که باید به آن‌ها دقت کرد و آن‌ها را به عنوان جزییاتی نام برد که خلاقاته، در بهترین زمان ممکن استفاده کرد. هر چیزی که باعث شود فیلم ترسناک‌تر برسد و یک قانون خاصی را پیروی کند را می‌توان بهترین جزئیات در ترسناک ترین فیلم ها ، در چند سال اخیر از این جزییات محبوب زیاد استفاده می‌کردند.

محیط فراهم‌سازی هر فیلم ترسناک نیز می‌تواند به فضای جزییات آن اضافه کند و چیزی را خلق کند که مانند هر فیلم دیگری، ما را به یاد آن فضا بیاندازد. آقای جوردن پیل، جدیداً در فیلم Nope 2022 با استفاده از مزرعه توانست جزییات زیادی را درون فیلم بگنجاند که مخاطب نیز لذت ببرد.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک در دسته‌بندی ژانرهای مختلف که باید ببینید

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

  • خلاقیت‌های آثار ترسناک

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک خواهید خواند به شرح زیر است:

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

شخصیت‌ها و داستان‌ها در آثار ترسناک ، پیچ‌و‌تاب‌های زیادی دارند و امکان دارد که مخاطب پس از مدتی آن‌ها را فراموش کند. اما چیزی که همیشه در ذهن بیننده باقی می‌ماند، ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک است که در این مقاله سعی می‌کنیم به آن بپردازیم.

کودکان وحشتناک

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

چه یک کودک باشد که توسط یک روح تسخیر شده و چه کودکی که خصوصیات شیطانی دارد، هر دو می‌توانند جزو بهترین جزییات محبوب در فیلم های ترسناک باشند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. کودکان در آثار ترسناک، هم بسیار گیج‌کننده هستند و هم می‌توانند به تنهایی یک وحشت عظیم را به دل مخاطب به‌جای بگذارند، حالا اگر این کودکان تسخیر شوند، می‌تواند به نگرانی هر بیننده‌ای بیافزاید.

این عنصر طلایی را می‌توان بیشتر در آثار اقتباس شده‌ی آقای استفن کینگ مشاهده کرد و به گفته‌ی خودش، این نحوه‌ی داستان‌سرایی از کودکان، جزو محبوب‌ترین روایایتش می‌باشد. این کودکان، شرورانی هستند که به آن‌ها زیاد پزداخته نمی‌شود و آن‌ها نادیده‌گرفته می‌شوند.

عروسک‌های شیطانی

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

فیلم‌های ترسناک بسیاری درباره‌ی عروسک‌های شیطانی ساخته شده و آن‌ها را می‌توان به عنوان بهترین آثار در دنیای وحشت نام برد که جزییات زیادی را به کار می‌برند. مقدار کاری که یک عروسک در آثار ترسناک می‌تواند انجام دهد، مانند انجام دادن کارهای شرورانی است که قدرت‌های ماوراءالطبیعه دارند. برخی از این عروسک‌ها، مانند آنابل سعی می‌کنند صرفاً کودکان و بزرگسالان را بترسانند و بدون حرکات زیادی حاضر شوند، اما برخی دیگر مانند چاکی، با یک چاقو، به قتل همه می‌روند.

عروسک‌ها اغلب در پس‌زمینه تصاویر آویزان می‌شوند و بسیار مؤثر عمل می‌کنند. در نگاه اول، آن‌ها بی‌گناه و شایان ستایش به نظر می‌رسند، اما به تدریج نشان داده می‌شود که وحشتناک‌تر چیزی می‌باشند که نشان داده می‌شود. تصور اینکه یک اسباب بازی باعث ایجاد این همه دردسر شود، سخت است. اما با پیشرفت هر فیلم درباره‌ی یک عروسک وحشتناک، مخاطبان می‌دانند که این‌ها، قدرت باورنکردنی در صدمه زدن به شخصیت‌های اصلی و فرعی و ترساندن تماشاگران دارند.

شخصیت‌های جن‌زده با دهانی باز

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
بهترین جزییات محبوب در فیلم های ترسناک

این اتفاق، شاید یکی از ناراحت‌کننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین جزییاتی باشد که در طول فیلم‌های ترسناک نشان داده می‌شود، اما کاملاً مهم است که در اکثر آثار ترسناک نیز حضور دارد. در اکثر مواقع، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک دختر مو بلند به یک جایی غریب می‌رود و حالا او تحت تأثیر محیط تخیلی که است، قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع نیز نفرین انجام می‌شود و آن‌هایی که قربانی هستند به این شکل در می‌آیند.

این جزییات محبوب، از زمان‌هایی که فیلم‌های زامبی محور مُد شد، به خوبی توانستند در سینمای جای خود را باز کنند و اکثر زامبی‌ها، از این دهان باز و چهره‌ی مشمئزکننده پیروی می‌کردند.

پس‌زمینه‌های وحشتناک

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

پس‌زمینه‌های وحشتناک، از برترین جزییات فیلم های ژانر ترسناک هستند که تقریباً در همه می‌توان آن‌ها را یافت. در این مواقع، یک موسیقی وحشتناک آغاز کننده‌ی این اتفاق است و فیلمبردار با پیش‌زمینه‌ی محوی که از پشت شخصیت اصلی نشان می‌دهد، به بیننده تعلیق خاصی را وارد می‌کند و حالا نوبت خود شخصیت اصلی است که به پشت سر خود نگاه کند.

در اکثر مواقع، هنگامی که شخصیت اصلی باز می‌گردد، چیز خاصی را مشاهده نمی‌کند، اما نمی‌توان از فیلم‌های وحشتناک صحبت کرد و تأثیر این عنصر نام نبرد. این جزییات، یک اشاره بزرگ است که اتفاقی شوم را نشان خواهد داد و بهرحال به نوعی می‌خواهد بیننده را متوجه آن اتفاق بکند.

باز شدن در بخچال

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

باز کردن در یخچال، یکی از جزییاتی است که شاید در وهله‌ی اول خیلی ساده به‌نظر برسد اما باید گفت که بسیار کاربردی می‌باشد. باز کردن در یخچال، در آثار ترسناک همیشه نشان داده که پس از آن، اتفاقی کاملاً وحشتناک رخ خواهد داد.

در مواقعی دیگر، فیلم‌های ترسناک شخصیت‌های شرور را در داخل یخچال و یا کمد‌های لباس قرار می‌دهند و همین دلیل دیگری است که ما باز کردن در یخچال را از جزییاتی بدانیم که خیلی به آن‌ها توجه نشده، اما بسیار کاربردی و خلاقانه می‌باشد. برای مثال می‌توان فیلم جدید جیغ را نام برد که وس هیگس در حال آماده شدن برای غذا خوردن است و در همان لحظه که در یخچال را باز می‌کند، روح چهره او را می‌کشد.

آیینه‌ها

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
برترین جزییات فیلم های ژانر ترسناک

آیینه‌ها، بدون شک از مهم‌ترین عناصر فیلم‌های ترسناک هستند که همیشه هم قابل استفاده بوده‌اند و هیچگاه به یک کلیشه تبدیل نشده‌اند. بازتاب یک روح در آیینه، می‌تواند به شدت شما را بترساند و اینکه در دنیای واقعی حضور نداشته باشد نیز بیشتر وحشتناک است. برخی از ترفندهای مختلف هستند که می‌توانند این عنصر را به ترسناک‌ترین اتفاق آن فیلم تبدیل کنند.

اگرچه برخی از ترفندها بیش از حد انتظار پیش می‌رود، آیینه‌ها همیشه مؤثر و قدرتمند هستند. شخصیت اصلی هرگز فکر نمی‌کند که چیز عجیبی را در آینه ببیند و بنابراین هر بار یک شوک بزرگ یه شمار می‌آید.

جامپ اسکیر‌های بلند مدت

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

برخی از فیلم‌های ترسناک، با جامپ اسکیر‌های هوشمندانه و خلاقانه‌ای پیش می‌روند که اگر این ترس‌های پرشی، بلند مدت‌تر بشوند وحشتناک‌تر به‌شمار می‌آیند. بسیاری از فیلم‌های ژانر وحشت و آثار طلایی سینمای اسلشر که جدیداً ساخته می‌شود، از عنصر بلند مدت‌تر کردن این اتفاقات و ترس‌های پرشی استفاده می‌کنند تا مدت فیلم بیشتر و حرکات دلهره آور در آن زمان بیشتر به چشم بیاید.

این ترس‌های پرشی، در آثار ژانر اسلشر به قاتل اجازه می‌دهد تا همه‌ی کار‌هایی که در ذهنش برای قتل دارد را با حوصله انجام بدهد و بیننده شاهد یک قتل تمیز و بدون دردسر باشد.

پیش‌زمینه‌های پنهان

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

در همین نوشتار، درباره‌ی پیش‌زمینه‌های وحشتناک صحبت کردیم و حالا در این خیال باید به سر ببریم که اگر همین پیش‌زمینه‌ها پنهان باشند نیز می‌توانند ترس خاصی را به ما نشان دهند. بدون شک حس ترسی که این پیش‌زمینه به ما القا می‌کند، بیشتر از هر چیز دیگری است و ما اگر ببینیم که پشت دیواری صدای ترس می‌آید و ما از آن خبری نداریم، بیشتر برای بیننده تعلیق دارد.

لحظات پُر هرج و مرجی که در آن لحظه در جریان است، می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین جزییات محبوب در ترسناک ترین فیلم ها لقب بگیرد که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد.

حرکت شرور داستان به شکلی عجیب

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک

برخی از شروران (بهترین شرورانی که از قهرمان داستان محبوب تر هستند) داستان‌های ترسناک، حرکات خاصی دارند که می‌توانیم به راحتی آن‌ها را به یک نماد تبدیل کنیم. یکی از جزییاتی که می‌تواند برای بیننده بسیار ترسناک به‌نظر برسد، حرکت شرور، به سمت شخصیت اصلی، با قدم‌های آهسته و یا تند می‌باشد. دست و پاهای برخی از شرور‌ها، به قدری خوب تکان می‌خورند و سرعتی فوق‌العاده دارند که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان ترسناک‌ترین جزییات ممکن نامگذاری کنیم.

تعداد کسانی که از این الگو پیروی می‌کنند بسیار زیاد است و می‌توان مثال‌هایی مانند مایکل مایرز در فیلم جمعه سیزدهم و پنی وایز در فیلم آن را نام برد.

آب رودخانه

ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک
جزییات محبوب در ترسناک ترین فیلم ها

برای فیلم‌های ترسناکی که شخصیت اصلی را در آب قرار می‌دهند، آب یک برکه و یا یک رودخانه، می‌تواند به شدت وحشتناک باشد و مخاطب را بترساند. کسی در یک دریاچه بزرگ یا برکه شنا می‌کند و فیلم فضای سیاه عمیقِ زیر آن‌ها را نشان می‌دهد، می‌دانیم که چیزی از آن‌جا تهدید محسوب خواهد شد. احساس عمیقی که سکوت آب به مخاطب القا می‌کند، بسیار وحشتناک است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترسناک ترین جزییات در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *