بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول ؛ شیطان هلزکیچن

دردویل یکی از محبوب‌‎ترین قهرمانان مارول در دنیای سینما می‌باشد. همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

دردویل (بهترین کمیک های بی باک) یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابرقهرمانان کمیک و دنیای سینمایی مارول می‌باشد. اولین فیلم سینمایی از این شخصیت کمیکی با بازی بن افلک در سال 2003 اکران شد که بازخورد خوبی نداشت. سال‌ها بعد سریالی از این شخصیت در شبکه نتفلیکس منتشر شد که بسیار مورد توجه منتقدین و هواداران قرار گرفت.

سریال دردویل با ایفای نقش چارلی کاکس، جان تازه‌ای به این شخصیت داد و توانست بهترین نسخه این شخصیت را جلوی دوربین بیاورد. در سال 2018 آخرین فصل از این سریال منتشر شد، اما نتفلیکس این سریال و دیگر سریال‌های مارول را به طور کامل کنسل کرد. طرفداران خواستار بازگشت چارلی کاکس در نقش دردویل بودند و در سال 2021، این بازیگر دوست داشتنی ایفای نقش خود را در قامت مت مورداک، در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از سر گرفت. در این نوشتار قصد داریم تا بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

  • شیطان هلزکیچن

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

بازگشت چارلی کاکس به نقش خود در قامت دردویل (دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل تفاوتی با پانیشر ندارد) برای طرفداران بسیار هیجان انگیز بود و آخرین حضور او در دنیای سینمایی مارول در سریال شی هالک اتفاق افتاد. همچنین ساخت یک سریال کاملاً جدید برای این شخصیت از سوی مارول تأیید شد و طبق اخبار منتشر شده قرار است تا این سریال 18 قسمت داشته باشد. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

طلب بخشش

من برای کاری که انجام دادم دنبال توبه نیستم، پدر. من طلب بخشش می‌کنم… برای کاری که می‌خوام انجام بدم.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های دردویل در دنیای Marvel

از همان قسمت اول، مت مورداک لحن سریال را برای آنچه که در ادامه می‌آید با این دیالوگ تعیین می‌کند. وقتی مت مورداک معرفی می‌شود، ماهیت مذهبی او در کمیک‌ها مشخص خواهد شد. کاری که او به عنوان یک فرد هوشیار انجام می‌دهد و دیدگاه‌های مذهبی او به عنوان یک کاتولیک به شدت با هم گره خورده است.

حتی با وجود خشونت، او معتقد است که سرباز خداست. به دلیل همین دیدگاه‌ها می‌باشد که او از کشتن امتناع می‌کند، علی‌رغم اینکه به شدت به مردم آسیب می‌زند و به احتمال زیاد در برخی موارد آن‌ها را از مرگ دور می‌کند. این دیالوگ جزو برترین دیالوگ های دردویل قرار می‌گیرد.

قانون

قانون نمی‌تونست کاری برای کمک به آن دختر کوچک انجام بده. اما من می‌تونستم.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
دیالوگ های برتر دردویل

توسعه شنوایی و حس راداری تقویت‌شده مت مورداک باعث شد که این قهرمان نتواند رنجی را که هر شب شهرش متحمل می‌شود نادیده بگیرد. او می‌توانست همه آژیرها را بشمارد و صداهای سراسر محله خود را دنبال کند.

وقتی متوجه شد که پدری در نزدیکی دخترش را مورد آزار قرار می‌دهد، سعی کرد با افراد مناسب تماس بگیرد تا وارد عمل شوند و کمک کنند. متاسفانه قانون هیچ کاری انجام نداد. مورداک آن شب متوجه شد که قانون نمی‌تواند تمام مشکلات شهر را برطرف کند. این موضوع باعث شد تا خود مت وارد عمل شود. این یکی از دیالوگ های برتر دردویل می‌باشد.

حقایق

این سوالات خوب و بد… جایی در دادگاه قانونی ندارند. فقط حقایق مهم است.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای مارول

وکیل در روز و هوشیار در شب، این دیالوگ واقعاً نسخه قبلی مت را نشان می‌دهد. هنگامی که متعهد شد از جان هیلی در دادگاه توسط خیرین مرموز دفاع کند، مت این سخنرانی را انجام می‌دهد. این صحنه توانایی باورنکردنی او به عنوان یک وکیل و روش او را با کلمات برای جلب نظر مردم برای موکلش نشان به رخ بیننده می‌کشد.

همچنین از این جهت قابل توجه است که او با توجه به واقعیت‌ها از خیر و شر صحبت می‌کند، موضوعی که در سرتاسر انی سریال وجود دارد. علی‌رغم تلاش‌های مت، هیلی پس از فاش کردن نام ویلسون فیسک برای دردویل، خود را می‌کشد. این دیالوگ جزو بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای مارول قرار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

من قهرمان نیستم

من سعی نمی‌کنم یک قهرمان باشم. من فقط مردی هستم که از مردانی مثل شما خسته شده و تصمیم گرفته کاری در مورد اون انجام بده.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های دردویل

در حالی که مت مرداک و ویلسون فیسک در طول فصل اول سریال دردویل علیه یکدیگر کار می‌کردند، اولین برخورد آن‌ها از طریق بیسیم اتفاق افتاد. وقتی دردویل در داخل یک ساختمان متروکه با پلیس‌هایی که بیرون منتظر بودند گیر افتاد، از طریق یک دستگاه بیسیم به ویلسون فیسک ارتباط مستقیم داشت.

آن دو یک گفتگوی پرتنش انجام دادند که به آن‌ها اجازه داد نسبت به یکدیگر احساس رقابت کنند. وقتی فیسک تلاش دردویل برای قهرمان شدن را زیر سوال برد، مورداک انگیزه‌های خود را برای فیسک روشن کرد. این دیالوگ او نه تنها نشان داد که او برای متوقف کردن فیسک دست از هیچ کاری نمی‌کشد، بلکه از نظر دردویل، کینگ پین شخص خاصی نبود. این دیالوگ یکی از برترین دیالوگ های دردویل در دنیای Marvel می‌باشد.

من شکستت دادم

تو نمی‌تونی کسی که هستم رو نابود کنی… این شهر تو رو رد کرد. من شکستت دادم، من شکستت دادم!

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

در حالی که آن‌ها از قانون برای شکست دادن فیسک استفاده می‌کنند، در پایان شاهد رویارویی بین پویندکستر، مت مرداک و ویلسون فیسک هستیم. مبارزه حماسی در این پایان می‌یابد که مت کسی که او را وادار به کشتن می‌کند، شکست می‌دهد.

با وجود نزدیک شدن، مت امتناع می‌کند و بیان کرد که فیسک نمی‌تواند شخصیت او را از بین ببرد. کل فصل به هویت مخفی دردویل از جمله ترس از تبدیل شدن به هیولا می‌پرداخت. با این تصمیم، او به طور قطع در برابر تاریکی تصمیم می‌گیرد به سمت روشنایی برود و خو را به عنوان قهرمان ثابت می‌کند.

چند وقته که وکالت می‌کنید؟

ساعت چنده؟ حدود هفت ساعت.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

مت مرداک روز وکیل است و دردویل هوشیار در شب. او هر دو کار را جدی می‌گیرد، در حالی که این دیالوگ کمی تند و عجیب به نظر می‌رسد، در واقع مت صادق و در عین حال کمی شوخ طبع است. از آنجا که این اولین ملاقات بین او، فاگی نلسون، و مشتری جدیدشان کارن پیج می‌باشد، آن‌ها می‌خواهند حقیقت را برای او آشکار کنند، اما از زمان شروع کار آن‌ها تنها ده دقیقه می‌گزرد.

بیشتر بخوانید:

شیطان هلزکیچن

من این اسمو نخواستم.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

اولین ملاقات پانیشر و دردویل با ناامیدی و تنش همراه است. گفتگوی آن‌ها تمام شباهت‌ها و تفاوت‌های بین قهرمان و ضدقهرمان را برجسته می‌کند. آن‌ها بر سر روش‌هایشان با هم دعوا کردند، دردویل عدالت مرگ‌بار فرانک کسل را تحقیر می‌کند و فرانک به دردویل یادآوری کرد که هرکسی را که توسط او زمین گیر می‌شود در نهایت برای آزار دادن دوباره مردم از جایش بلند خواهد شد. سرانجام فرانک اشاره می‌کند که نام مستعار “شیطان هلزکیچن” با ترس و خشونت احاطه شده است. در حالی که دردویل می‌گوید که انتخاب او نیست که نامش این باشد.

چه بلایی سرت اومده؟

زندگی.

بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول

شاید قابل اتکاترین دیالوگ مت مورداک، این جمله پس از یکی از بسیاری از تجربیات نزدیک به مرگ مت بیان شده است. در حال بهبودی در یتیم خانه کلیسایی که در آن بزرگ شده بود، دو پسر جوان به مت نزدیک می‌شوند. آن‌ها از کبودی‌ها و جراحات او شوکه شده‌اند، اما زمانی که آن‌ها توضیح می‌خواهند، احتمالاً منتظر داستانی باورنکردنی هستند، اما مت به سادگی پاسخ می‌دهد: زندگی. این یک ضرب کمدی ظریف است که در برابر لحن تیره‌تر و غم انگیز فصل سوم این سریال بسیار خوب عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های دردویل در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *