ترسناک ترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک ؛ نقل‌قول‌های وحشتناک و وهم‌آلود

نقل قول های وحشتناک وجود دارند در فیلم‌های ترسناک که در این نوشتار به معرفی بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک خواهیم پرداخت.

در حالی که فیلم‌های ترسناک بیشتر به علت جامپ اسکیرهای مختلف، داستانی روانشناختی و فعالیت‌های ماوراءالطبیعه معروف هستند، اما گاهی اوقات، هیچ چیز ترسناک‌تر از این نیست که از ذهن و دهان یکی از شخصیت‌های این فیلم‌ها یک جمله بیرون بیاید و شما ترسناک ترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک نیز بترسید. قربانی یا شرور، برخی از شخصیت‌ها وهم‌آورترین جملاتی را بیان می‌کنند که تبدیل به عبارت جذاب فیلم شدند و به آن فیلم، ترس خاصی را القا کردند.

از برخی سؤالات کلاسیک گرفته، تا اظهارات شبح‌آور و هشدارهای احتیاط آمیز، همه و همه از دیالوگ‌های وحشتناک در فیلم‌های ترسناک برای همیشه می‌توانند وهم‌آلود باشند و هرگز فراموش نخواهند شد که چقدر باعث می‌شوند تماشاگر از اولین باری که آنها را شنیده احساس ترس کند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

  • نقل‌قول‌های وحشتناک و وهم‌آلود

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

بهترین نقل‌قول‌هایی که در آثار وحشتناک گفته شده‌اند، نه تنها بر روی خود فیلم تأثیر مستقیمی می‌گذارند، بلکه می‌توانند به مخاطب نشان دهند که می‌تواند همین دیالوگ‌های کوچک ، چه تأثیر مثبت و منفی در زندگی خودشان نیز داشته باشد.

فیلم ترسناک مورد علاقه (جیغ)

فیلم ترسناک مورد علاقه‌ات چیه؟

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

درو بریمور، در سکانس ابتدایی Scream 1996 نشان می‌دهد که دومین سلاح روح چهره، تلفنی است که با آن به قربانی زنگ می‌زند و او را تهدید می‌کند. قاتل با استفاده از این تلفن، ابتدا با قربانیان خود تماس گرفته و مکالمه‌ای را انجام می‌دهد که شامل یک جمله وحشتناک و بهترین دیالوگ در فیلم ترسناک است.

در حالی که ممکن است این دیالوگ، ترسناک‌ترین نقل قول نباشد، اما Ghostface کلمات “فیلم ترسناک مورد علاقه شما چیست؟” را بیان می‌کند تا منجر به استفاده از چیزهای بی‌اهمیت فیلم ترسناک بشود که چه برنده شدن یا نشدن در این بازی منجر به مرگ قربانی خواهد شد.

جک تورنس (درخشش)

جانی اینجاست!

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ در فیلم ترسناک

درخشش، ترسناک‌ترین و یکی از بهترین فیلم‌های استنلی کوبریک می‌باشد که در آن، جک نیکلسون نقش پدر خانواده و یک قاتل روانی را بازی می‌کند. خانواده‌ی تورنس در طول مدتی که در هتل اورلوک بودند، با جملات دلخراش زیادی مواجه می‌شوند که هرکدام، به نوعی عجیب ترسناک بودند. دوقلوهای گریدی با جمله‌ی بیا با ما بازی کن و دوست خیالی دنی، تونی، که مدام با صدای دلخراش کننده‌ای Redrum، Redrum، Redrum را زمزمه می‌کرد.

اما ترسناک‌ترین دیالوگی که در طول فیلم The Shining گفته شد، از خود جک بود. زمانی که به دنبال زن و بچه‌اش به در خانه حمله‌ور می‌شود و سرش را از در خرد شده عبور می‌دهد، یک نگاه دیوانه‌وار در چشمان زنش می‌کند و می‌گوید که جانی اینجاست. این دو کلمه‌ی کوتاه، در تاریخ فیلم‌های ترسناک ماندگار شد.

زندگی (فرانکشتاین)

اون زندست! اون زندست!

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

هیولای سیاه و سفید و کلاسیک فرانکشتاین که بر اساس کتاب فانتزی مری شلی ساخته شده است، یکی از فیلم‌هایی بود که ژانر وحشت را راه‌اندازی کرد و به عنوان اولین آثار ترسناک سینما شناخته می‌شود. فیلمی که در سال 1921 منتشر شده است، داستان دکتر فرانکنشتاین را از خلق هیولای خود روایت می‌کند. او پس از اینکه تمام زحماتش به ثمر نشست، یک عبارت ساده را هم در کمال ناباوری و هم در حال جشن به زبان آورد که بسیار ماندگار شد.

هنگامی که هیولا از روی میز بیدار می‌شود، دکتر فرانکنشتاین از خوشحالی موفقیتش به هوا می‌پرد و مدام این جمله را تکرار می‌کند. همین جمله‌ی کوتاه و ساده، به یک کلاسیک ترسناک تبدیل شد که اگرچه لزوماً ترسناک نیست، اما شروع به داد و بیداد هیولای فرانکنشتاین می‌کند و به یکی از به یاد ماندنی ترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک تبدیل می‌شود.

خواب (کابوس در خیابان الم)

هرکاری که می‌کنی، فقط نخواب

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

فردی کروگر به علت دیالوگ‌های کم و تأثیرگزارش در سینما معروف است. او با همین خصوصیت در دنیای سینمایی‌های کبوس در خیابان الم شناخته می‌شود. این جمله و دیالوگ، توسط دختری به اسم نانسی تامپسون گفته شد که به نقل‌قولی به یاد ماندنی از سینمای اسلشر دهه‌ی 80 میلادی لقب گرفت.

هنگامی که یک قاتل بی‌رحم، در سرزمین رویاها آزاد است و قدرتش اینجاست که به رویا و خواب شما بیاید، زندگی شما به این بستگی دارد که بیدار بمانید یا اینکه بخوابید. در همان زمان، ترسناک‌ترین چیزی که کسی می‌تواند به شما بگوید همین دیالوگ می‌باشد.

طعمه (آن)

تو هم یک طعمه خواهی بود.

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
به یاد ماندنی ترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

پنی‌وایز، یکی از محبوب‌ترین قاتلین دنیای سینما وحشت است که به خوبی می‌تواند بابیان کوچک‌ترین کلام‌ها نیز فیلم را وحشتناک کند. در حالی که به نظر می‌رسد جمله‌ی تو هم یک طعمه خواهی بود، شعار پنی وایز در فیلم آن است، صدایی که با آن این لحن را برقرار می‌کند، دلهره خاصی را ایجاد می‌کند. هنگامی که بیل با حضور جورجی به زیرزمین اغوا می‌شود، برادر مرده‌اش را می‌بیند که در آب ایستاده است و در حالی که صدای جوانش تبدیل به صدای هیولا می‌شود، آن کلمات مرموز را بارها و بارها تکرار می‌کند.

در فیلمی که مملو از کودک است و هدف او به دست آوردن بچه‌ها می‌باشد، این جمله، به بهترین وجه با تهدید پنی‌وایز برای جذب کودکان و سپس بلعیدن آن‌ها به منظور دامن زدن به موجودیت قاتل‌اش مطابقت دارد.

بازی (ارّه)

می‌خوام یک بازی کنم…

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

بازی‌ها در فرانچایز ارّه، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و این بازی‌ها هستند که به سطح مرگبار جدیدی منتقل می‌شوند. هنگامی که قربانیان محیط اطراف خود را کشف می‌کنند، شخصیت Jigsaw بر روی صفحه‌ی نمایش ظاهر می‌شود و با صدایی خفه شده، به آن‌ها می‌گوید که می‌خواهمد یک بازی انجام دهد.

هیچ چیز در دنیا ترسناک‌تر از این نیست که متوجه بشوید ربوده شده‌اید و اسیرکننده‌تان کلمات، می‌خواهم یک بازی بازی کنم را به شما بگوید و ذهن شما را مجبور به افکاری کند که دقیقاً این بازی است، و چگونه می‌توانید برنده شوید، به رقابت بپردازید. این کلمه در هر حالت، می‌تواند ترسناک ترین دیالوگ فیلم های ژانر وحشت نام بگیرد.

دوستی (بازی بچگانه)

من تا آخر دوستت باقی می‌مونم.

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
دیالوگ فیلم های ژانر وحشت

هنگامی که که قاتل سریالی، چارلز لی ری، روح خود را به عروسک کودکان منتقل می‌کند، عبارات زیادی را که آن عروسک معمولا نمی‌گوید را به زبان می‌آورد. اما از میان همه‌ی جملات وهم‌آوری که چاکی در مجموعه‌ی Child’s Play می‌گوید، این جمله، ترسناک‌تر از همه چیزهایی است که توسط این عروسک بیان شده است.

وقتی عروسک خودش را معرفی نمی‌کند و از اندی می‌پرسد که آیا می‌خواهد بازی کند، عبارت دیگری که او می‌گوید این است من تا آخر با تو دوست خواهم بود. این جمله، چیزی نیست که معمولاً چاکی به کسی بگوید و همین که شما به عنوان یک مخاطب می‌دانید که ممکن است پایانی شوم در انتظار شخصیت اصلی باشد، وحشتناک می‌شود.

عصبانیت (روانی)

همه‌ی ما بعضی موقع‌ها عصبانی می‌شیم.

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

Psycho، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناختی تاریخ است که شاید بیشتر به علت صحنه‌ی هولناک قتل در زیر دوش به یاد آورده بشود، اما نقل‌قول شومی را که نورمن بیتس، شرور فیلم می‌گوید نیز، جزو عناصر مهم فیلم می‌باشد که کمتر کسی به آن دقت کرده بود. پس از شنیدن دعوای نورمن و مادرش، ماریون به او پیشنهاد می‌کند که او را جایی بگذارد و باعث می‌شود که نورمن در مورد موسسات روانی فحاشی کند و چیزهای بدی بگوید.

نورمن پس از فحاشی به برخی از آن مؤسسه‌ها، می‌گوید که همه‌ی ما بعضی موقع‌ها عصبانی می‌شیم و این می‌تواند یک چیز آموزنده باشد که به چشم کسی نیاید.

حضور (ارواح خبیثه)

اونا اینجان!

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

فیلم ارواح خبیثه، بدون جملات شوم و دلخراش‌کننده‌اش، به اندازه‌ی کافی ترسناک است، اما یک عبارت دو کلمه‌ای در فیلم وجود دارد که توسط یک دختر بچه گفته شده است. این دیالوگ، از یک دختر بچه، در آن سکانس، وحشت خالص است که می‌تواند پیچش‌های زیادی را اضافه کند و آغاز معما باشد.

زمانی که تلویزیون ساکن می‌شود و ارواح در مقابل کارول، او را مسحور می‌کنند و بعد به پرواز در می‌آیند، او رو به پدر و مادرش می‌کند و می‌گوید که آنها اینجا هستند. این عبارت، نه تنها در فیلم ترسناک است، بلکه به یک نقل‌قول جداگانه و یکی از دیالوگ های نمادین در فیلم های ترسناک شده است.

دیدن (حس ششم)

من یک مردم مرده رو می‌بینم.

بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک
دیالوگ های نمادین در فیلم های ترسناک

از میان تمام دیالوگ‌هایی که در فیلم‌های ترسناک گفته شدند، این عبارت چهار کلمه‌ای کول، در فیلم حس ششم است که به عنوان ترسناک‌ترین برنده می‌شود. کول در حالی که با روانشناس خود صحبت می‌کند، سرانجام راز خود را اعتراف می‌کند و با زمزمه‌ای خوفناک می‌گوید که من مردم مرده را می‌بینم.

مفهوم دیدن افراد مرده، به اندازه کافی ترسناک است، اما وقتی پسر کوچکی این کلمات را به زبان می‌آورد که بعداً متوجه می‌شویم یک مرد مرده است، ترسناک‌ترین جمله را برای گفتن در یک فیلم ترسناک ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *