طرح جنجالی محمد بن سلمان آل سعود در کوه احد خبرساز شد! [+جزئیات]

برخی منابع از توطئه محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی برای تغییر کاربری‌های اسلامی مرتبط با کوه احد خبر دادند. ماجرای کوه احد در عربستان چیست؟

طرح محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای تغییراتی در کوه احد، خشم شهروندان عربستانی از جمله فعالان فضای مجازی را برانگیخته است. در ادامه مطلب با خبر کوه احد بن سلمان همراه ما بمانید.

محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی

  • کوه احد در عربستان

«ترکی الشهلوب» فعال رسانه‌ای عربستانی در حساب توئیتری اش از طرح بن سلمان برای احداث یک مرکز درمانی در کوه تاریخی احد خبر داد. وی نوشت:

ای ملت حرمین الشریفین، ای مسلمانان، آیا راضی می شوید که بن سلمان به کوه جبل دست درازی کند، چرا که او به دنبال آن است که این کوه را به یک مرکز پزشکی تبدیل کند!

ولیعهد جوان عربستان سعودی، برنامه‌ها و اهدافی ضداسلامی را در عربستان سعودی دنبال می‌کند و تا کنون طرح‌های جنجالی بسیاری علیه اماکن اسلامی در عربستان دنبال کرده است. کوه احد یک کوه تاریخی است که دومین جنگ کفار با مسلمانان صدر اسلام در دامنه آن رخ داده است.

طرح بن سلمان برای کوه احد

محمد بن سلمان آل سعود
طرح محمد بن سلمان برای کوه احد در عربستان

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) پس از خواندن نماز جمعه با لشکر اسلام به سوی منطقه احد شرکت کرد. بامداد روز هفتم شوال سال سوم هجرت، نیروهای اسلام در برابر نیروی مهاجم و متجاوز قریش صف آرایی کردند، جنگ پس از موضع گیری و سامان یافتن دو لشکر به وسیله یکی از مشرکان و سپاه قریش آغاز شد.

محمد آل سعود (زادهٔ ۳۱ اوت ۱۹۸۵) ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان سعودی است. او همچنین به عنوان رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه و شورای امور سیاسی و امنیتی فعالیت می‌کند.

او پیش از گمارده شدن به نخست‌وزیری، از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۲ به عنوان وزیر دفاع عربستان سعودی فعالیت می‌کرد. او پسر هفتم سلمان بن عبدالعزیز آل سعود است. محمد بن سلمان حکومت پدرش را کنترل می‌کند و حاکم دفاکتوی عربستان سعودی قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *