سلفی اینفانتینو با تابوت پله ؛ اقدامی بسیار جنجالی و خبرساز رئیس فیفا

این روزها که صحبت از مرگ پله است و علاقه‌مندان فوتبال سخت ناراحت و غمگین هستند، سلفی اینفانتینو با تابوت پله بار دیگر داغشان را تازه کرد.

سلفی اینفانتینو با تابوت پله

اقدامی بسیار جنجالی و خبرساز رئیس فیفا

سلفی اینفانتینو با تابوت پله
سلفی اینفانتینو با تابوت پله

تابوت پله که هفته گذشته از دنیا رفت، در ورزشگاه خانگی سانتوس قرار داده شد تا طرفداران و دوستداران پله، برای آخرین بار با او ملاقت کرده و ضمن ادای احترام به این شخصیت دوست‌داشتنی، با پله برای همیشه خداحافظی کنند.

هزاران هزار نفر از علاقه‌مندان و طرفداران پله در این ورزشگاه حاضر شده و با به تن کردن پیراهن او، علاقه و احترام خود را به این اسطوره نشان دادند. گفته می‌شود در طول 24 ساعتی که تابوت در این محل قرار داشته است نزدیک به 150 هزار نفر از آنجا بازدید کرده‌اند.

یکی از این 150 هزار نفر حاضر در ورزشگاه رئیس فیفا اینفانتینو بود که برای ادای احترام حاضر شد و در این میان سلفی اینفانتینو با تابوت پله حاشیه‌ای بسیار جنجالی و خبرساز را برای خود، به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

رئیس فیفا در این مراسم با گرفتن سلفی با یکی از بازیکنان سابق سانتوس و هم تیمی قدیمی پله در کنار تابوت او جنجال جدید و خبرسازی را برای خود به پا کرد.

سلفی اینفانتینو با تابوت پله با انتقاد بسیاری از فوتبال دوستان و طرفداران پله رو به رو شد و  عباراتی چون بی‌کلاس، رسوایی، افتضاح و منزجر کننده، کنار نام اینفانتینو قرار گرفت و به گفته آنان این عمل بی احترامی اینفانتینو به پله را نشان می‌دهد.

یکی از کاربران با مقایسه او با سپ بلاتر که به خاطر فساد از ریاست فیفا برکنار شده بود، نوشت:

فکر می‌کردم هیچکس نمی‌تواند بدتر از بلاتر باشد اما او واقعا پنجاه برابر بدتر است.

یکی از هواداران متعصب پله نیز با انتشار توییتی از مقامات برزیلی خواست که اینفانتینو را به خاطر بی‌احترامی به اسطوره فوتبال دنیا دستگیر کنند.

رفتار توهین آمیز اینفانتینو

رفتار توهین آمیز اینفانتینو
رفتار توهین آمیز اینفانتینو

این اظهارات در نهایت باعث شد که اینفانتینو واکنش نشان داده و با انتشار متنی در اینستاگرامش درباره این اتفاق توضیح بدهد. او در این باره نوشت:

تازه از سفر برزیل برگشتم، جایی که افتخار داشتم در مراسم زیبای ادای احترام به پله که در ویلا بلمیرو در سانتوس برگزار شد شرکت کنم. پس از این که مطلع شدم ظاهرا از سوی بعضی افراد به خاطر گرفتن سلفی و عکس در مراسم روز گذشته مورد انتقاد قرار گرفتم ناراحت شدم.
مایل هستم توضیحاتی در این زمینه ارائه کنم و بگویم این که هم تیمی‌ها و اعضای خانواده پله بزرگ از من خواستند که با آن‌ها عکس بگیرم باعث افتخار من بود و مشخصا بلافاصله با این درخواست موافقت کردم. در مورد آن سلفی، هم تیمی‌های پله از من خواستند که این کار را انجام دهم اما نمی‌دانستند چطور باید سلفی بگیرند. بنابراین من برای این که کمکی کرده باشم موبایل یکی از آن‌ها را برداشتم و عکسی از خودمان گرفتم.
اگر کمک کردن به یکی از هم تیمی‌های پله باعث می‌شود مورد انتقاد قرار بگیرم، مشکلی با این موضوع ندارم و هر زمان که بتوانم به کسانی که نقشی در نوشتن صفحات افسانه‌ای فوتبال داشتند کمک خواهم کرد.
من احترام و تحسین بسیاری برای پله و برای مراسم روز گذشته قائل هستم و هرگز کاری نخواهم کرد که به هر شکلی بی‌احترامی به او باشد. امیدوارم کسانی که این انتقادها را مطرح کردند و بدون اطلاع و جستجو برای یافتن اصل ماجرا حرف‌هایی زدند این جسارت را داشته باشند که به اشتباهشان اعتراف کنند و آنچه گفته بودند را تصحیح کنند.
مهم‌ترین کار ادای احترام به سلطان پله است و در حالی که از تمامی 211 فدراسیون عضو فیفا خواستم که ورزشگاهی را در کشورهای‌شان به نام پله ثبت کنند، ما در این راه پیشگام خواهیم بود و زمینی که در دفتر مرکزی فیفا داریم را به نام استادیوم پله تغییر خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *