احتمال وقوع سیل در ۱۵ استان کشور

احتمال وقوع سیل در اکثر مناطق کشور به همراه کاهش دما و بارش برف و تگرگ.سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در بیشتر استان‌ها هشدار داد.

احتمال وقوع سیل در بیشتر استان‌های کشور

به نقل از ایلنا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به احتمال وقوع سیل در ۱۵ استان، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور اعلام خطر کرد.

با صدور هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف خبر داده است.

این وضعیت جوی روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، لرستان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام، جنوب و غرب اصفهان، روز چهارشنبه (۱۹ بهمن) در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه گلستان، مازندران و گیلان و روز پنج‌شنبه (۲۰ بهمن) در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان مورد انتظار است.

بر اثر این وضعیت جوی احتمال انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز دور از انتظار نخواهد بود.

آماده‌باش امدادگران در ۱۵ استان کشور همزمان با هشدار هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر

مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات امدادونجات جمعیت هلال‎‌احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار هواشناسی امروز روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه، احتمال بارش شدید برف و باران و وزش شدید باد، در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان و احتمال وزش شدید باد و گردوغبار از امروز روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس، یزد و شرق و شمال هرمزگان، وجود دارد.با توجه به هشدار سطح نارنجی، امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات، در صورت حوادث احتمالی، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مرادی‌پور هشدار داد

در همین راستا از هم‌وطنان درخواست داریم تا از تردد غیرضروری در محورهای پرخطر خودداری کنند و در صورتی که مجبور به استفاده از وسایل نقلیه خود هستند، به همراه داشتن وسایل ایمنی و ضروری را فراموش نکنند.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *