امکان و احتمال وقوع زلزله در تهران [+جزئیات]

پس از اینکه شایعه‌ای مبنی بر امکان و احتمال وقوع زلزله در تهران به بزرگی 8.1 ریشتر منتشر شد، حالا بسیاری از مردم ساکن این شهر، ترسیدند.

طبق مطالعه‌ای جدید که در سال ۱۳۹۷شده است، نشان داده که امکان وقوع زلزله‌ای شدید در تهران بین ۲ تا ۸ سال آینده وجود دارد که پس از زمین لرزه‌ی اخیر ترکیه و سوریه، بسیاری را ترسانده است.

بیشتر بخوانید:

صحنه عجیب در آسمان ترکیه قبل از وقوع زلزله

ویدیوی لحظه وقوع زلزله مرگبار 7.8 ریشتری در جنوب شرقی ترکیه

احتمال وقوع زمین لرزه در تهران

امکان و احتمال وقوع زلزله در تهران
احتمال وقوع زمین لرزه در تهران

پس از اینکه زلزله‌ی ترکیه، جان بسیاری از مردم آن منطقه را گرفت، حالا طبق پیشگویی‌های مختلفی که صورت گرفته است، امکان وقوع زلزله تهران می‌تواند جان مردم ایران را نیز بگیرد.

دبیر کارگروه ملی زلزله و لغزش لایه‌های زمین گفت:

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در کلان شهر تهران بر اساس آمارها، حدود یک چهارم پلاک‌های ثبتی در بافت فرسوده است. بافتی که گذر‌های تنگ و ساختمان‌های ناپایدار با تراکم جمعیتی بالا دارد. اگر روزی نه در تهران که در مجاورت تهران زلزله‌ای با بزرگی زلزله تهران رخ بدهد، این ساختمان‌های داخل تهران که در این بافت فرسوده قرار دارند، به هیچ وجه باقی نخواهند ماند. دوباره تاکید می‌کنم که زلزله خارج از تهران رخ بدهد از این‌ها چیزی باقی نخواهند ماند. حالا شما تصور کنید که درداخل تهران یک زلزله بزرگ رخ بدهد، چه خواهد شد!

امکان و احتمال وقوع زلزله در تهران

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *