ایران وارد لیست 10 کشور اول تولیدکننده کربن در جهان شد [+جزئیات]

به تازگی ایران وارد لیست 10 کشور اول تولیدکننده کربن در جهان شد. در ادامه به جزئیات ورود ایران به لیست 10 کشور اول تولیدکننده کربن می‌پردازیم.

به تازگی ایران جزو 10 کشور اول تولیدکننده کربن در جهان شد. در ادامه به جزئیات این موضوع نگران کننده خواهیم پرداخت.

ورود ایران به لیست 10 کشور اول تولیدکننده کربن

ایران جزو 10 کشور اول تولیدکننده کربن در جهان

یک متخصص حقوقی منابع طبیعی و محیط زیست با بیان این که ایران جزو 10 کشور اول در تولید کننده کربن است، گفت:

ایران به دلیل عضویت در کنوانسیون گرد و غبار موظف است تا در زمینه ترسیب کربن و کاهش تولید آلاینده‌های کربنیک تلاش کند و نهالکاری یکی از اقدامات عملیاتی در این زمینه است.

وی ادامه داد:

تعدادی از کنوانسیون‌ها از جمله کنوانسیون‌های تغییر اقلیم، کنوانسیون ریو، کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی و کنترل بیابان، ایران را ملزم به افزایش پوشش گیاهی در مناطق مختلف کشور می‌کنند. تغییر اقلیم در کشور ما مسئله بسیار مهمی است و پیمان‌های بسیاری نیز در این زمینه طی نشست‌های مختلف در کنوانسیون‌ها منعقد شده است. ایران نیز به آن‌ها پیوسته است بنابراین ملزم عمل به مفاد این پیمان‌هاست.

این متخصص حقوقی منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید براینکه با توجه به شرایط اقلیمی و وجود اقلیم‌های متفاوت در کشور شاید نتوانیم در حد انتظار درختکاری و ترسیب کربن داشته باشیم، گفت:

یکی از مسائلی که شرایط ایران را نسبت به جامعه جهانی متفاوت می‌کند، این است که جامعه جهانی در صدد استفاده از دستگاه‌های مختلف و تکنولوژی‌های نوین برای کاهش آلاینده‌ها است اما کشور ما تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه است و در زمینه تولید فناوری‌های نوین محدودیت قرار دارد بنابراین با وجود این فشارهایی که جامعه جهانی و استکبارجهانی با تحریم‌های ظالمانه بر ما اعمال کرده است، به‌خوبی نمی‌توانیم میزان تولید کربن را کاهش دهیم، با این وجود تلاش می‌کنیم که به بهترین نحو ممکن در این زمینه فعالیت کنیم.

در ادامه لیست 10 کشور اول تولید کننده کربن را ببینید:

ورود ایران به لیست 10 کشور اول تولیدکننده کربن
ورود ایران به لیست 10 کشور اول تولید کننده کربن

ایران جزو 10 کشور اول تولیدکننده کربن در جهان

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *