آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت تشریح شد [+جزئیات]

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت را تشریح کرد. در ادامه به جزئیات آزاد شدن سهام عدالت می‌پردازیم.

مجید عشقی با بیان اینکه هنوز درمورد سهام عدالت تصمیم‌گیری نهایی نشده است، توضیحی درباره این موضوع داد.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

آزاد شدن سهام عدالت

مجید عشقی با بیان اینکه هنوز درمورد سهام عدالت تصمیم‌گیری نهایی نشده است، توضیح داد:

باید مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود. امکان برگزاری این مجامع با حضور یک تا دو درصد سهام‌داران وجود ندارد، زیرا مجمع رسمیت نخواهد یافت. سال 1399 هم با همین معضل مواجه شد. مجامع تشکیل شد اما ۰.۰۱ درصد سهامداران در مجامع شرکت کردند. البته بر اساس قانون تجارت نوبت دوم مجمع با هر تعداد سهام‌دار برگزار خواهد شد اما از نظر محتوایی مشارکتی وجود ندارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:

در این راستا هم سازوکاری درحال بررسی است که طبق آن مشمول سهام عدالت قادر باشد نمایندگی حضور در مجمع را به شخص دیگری از جمله شخص حقیقی یا حقوقی بدهد.

عشقی با بیان اینکه منظور از آزادسازی سهام عدالت این است که سهام دیگر دست دولت نیست، عنوان کرد:

اقساط سهام عدالت به صورت کامل به دولت پرداخت شده است. این سهام در وثیقه کسی نیست اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر امکان فروش سهام عدالت را برای همه فراهم کنیم با توجه به تعدد سهام‌داران و ریز بودن سهم‌ها روی 35 شرکت بورسی سهام عدالت فشار فروش سنگینی وارد خواهد شد.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت
آخرین وضعیت سهام عدالت

آزاد شدن سهام عدالت

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *