فیلم کمدی فسیل رکورددار فروش روز گذشته ؛ بهرام افشاری غوغا کرده است

مدت خیلی طولانی است که سینما مانند گذشته رونق ندارد اما با به گوش رسیدن خبر فیلم کمدی فسیل رکورددار فروش روز گذشته شد، انگار که گویی ورق برگشته است.

بهرام افشاری با حضور و درخشش در فیلم فسیل باعث جذب مخاطب بسیار زیادی شد. با گسترش خبر فیلم کمدی فسیل رکورددار فروش روز گذشته سینماهای کشور شد، اینطور برداشت می‌شود که رکورد مطرب شکسته خواهد شد؟

فیلم کمدی فسیل رکورددار فروش روز گذشته

بهرام افشاری غوغا کرده است

رکورد فیلم فسیل
رکورد فیلم فسیل

پس از 3 سال که جهان با بیماری کرونا درگیر بود و خب سینماهای ایران نیز مانند سایر سینماهای جهان با استقبال کمی رو به رو شده بود، اما انگار این روزها سینما دارد نفس تازه‌ای می‌کشد.

طی شب و روز گذشته سینما 173 هزار مخاطب را میزبان بود و این یک رکورد ایده آل پس از کرونا بود. برای روز 29 فروردین ماه 1402، 2585 سانس تعریف شد و گیشه نیز به 4 میلیارد و 491 میلیون تومان رسید.

برخی سینماها از جمله پردیس کوروش، با تعریف چند سانس نیمه‌ شب، پذیرای مخاطبان بسیار خود بودند. این رکوردشکنی در شرایطی محقق شد که انتظارها برای رسیدن به چنین آماری با وجود آثار روی پرده، کاملا وجود داشت.

همچنین از امروز و با اکران 4 فیلم جدید، این انتظار وجود دارد که رکورد مخاطبان روزانه سینما، برای تعطیلات پیش‌ رو و حتی سه‌شنبه هفته آینده، با گذر از این آمار، به مرز 200 هزار نفر نزدیک شود.

این اتفاق از این منظر مهم تلقی می‌شود که اولا، برخی گمان می‌بردند که با افزایش قیمت بلیت، سینماها، درصد بسیاری از مخاطبان خود را از دست داده و با رکود مواجه می‌شوند که این‌طور نشد و ثانیا، این آمار، می‌تواند بیش از هر زمان دیگری، سینما را به دوران پیش از کرونا نزدیک کند.

کمدی فسیل با 120 هزار مخاطب، در رتبه نخست فروش روز گذشته قرار دارد. عروس خیابان فرشته با 10 هزار و 120 مخاطب، جنگ جهانی سوم با 9940 مخاطب، غریب با 8950، ملاقات خصوصی با 8150 و بخارست با 6570 مخاطب، ترکیب پرمخاطب‌ترین فیلم‌های روز گذشته را تشکیل می‌دهند.

فارغ از این اتفاق، کمدی فسیل، یک اتفاق بسیار خوب دیگر را نیز رقم زد و آن، نزدیک شدن به مخاطبان روزانه کمدی مطرب است. رکورد فروش کمدی فسیل روز گذشته، 120 هزار مخاطب داشت که تنها 11 هزار نفر کمتر از مخاطبان شلوغ‌ترین روز نمایش مطرب به حساب می‌آید.

گرچه این انتظار وجود دارد که این فیلم بتواند طی هفته‌های آینده، از 131 هزار مخاطب روزانه نیز فراتر برود. چالش اصلی فسیل اما گذر از مخاطبان روزانه کمدی هزارپا است.

سه‌شنبه، 16 مرداد 1397، حدود 160 هزار نفر به تماشای هزارپا نشستند. اگر فسیل بتواند پس از عبور از سقف مخاطبان روزانه مطرب، رکورد 150 هزار نفری مخاطب در یک روز را پشت‌سر بگذارد، به رکورد کم‌نظیری دست پیدا می‌کند که نام این فیلم را به شکل دیگری در تاریخ سینمای ما به ثبت می‌رساند.

رونق امسال سینمای ایران، بیش از هر چیز، وام‌دار نمایش کمدی فسیل است که نشاط را به سینمای ایران بازگرداند و سبب شد تا افق روشنی برای گیشه امسال سینمای ملی لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *