زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402 مشخص شد [+جزئیات]

یارانه هر ماه به حساب افرادی که شامل دریافت ان هستند واریز می‌شود و اخیراً زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402 مشخص شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اخیراً اخبار جدیدی در مورد واریز یارانه اردیبهشت به انتشار رسید. در طی این اخبار زمان واریز یارانه در ماه اردیبهشت مشخص شد و همچنین واریز نقدی یارانه با افزایش مبلغ همراه خواهد بود.

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402
زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402, زمان واریز یارانه در ماه اردیبهشت

توزیع کالابرگ در اقتصاد ایران مطرح است و بارها مساله حذف یارانه نقدی و جایگزینی آن با کوپن الکترونیک مطرح است. اما بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، قرار نیست کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شود. بلکه خانوارها امکان انتخاب کنند که یارانه نقدی که به حساب آنها واریز شده را نقدی برداشت کنند و یا با اعتبار آن کالا بخرند.

چیزی که مشخص است این است که یارانه نقدی این ماه هم مانند ماه‌های قبل قابل برداشت است و از طرفی وعده داده شده که کالابرگ هم از امسال اجرا شود. طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارتخانه‌های یاد شده وظیفه دارند تا پایان اردیبهشت ماه آیین‌نامه مربوط به طرح‌های تشویقی یارانه که درحال حاضر مربوط به کالا برگ الکترونیکی است را تدوین کنند. طبق اعلام مسئولین ۵ دهک پایین درآمدی جامعه در الویت بهره‌مندی از این طرح‌های تشویقی هستند.

واریز یارانه اردیبهشت

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402
زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1402, واریز نقدی یارانه

چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا اردیبهشت ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۵ اسفندماه در سراسر کشور اجرا شد که طبق آمارهای رسمی مورد استقبال دهک‌های پایین جامعه قرار گرفته است، بنابراین وزارت کار، سازمان هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد تصمیم گرفتند طرح افزایش یارانه نقدی ۱۴۰۲ را از طریق کالابرگ الکترونیک اجرا کنند.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارتخانه‌های یاد شده وظیفه دارند تا پایان اردیبهشت ماه آیین‌نامه مربوط به طرح‌های تشویقی یارانه که درحال حاضر مربوط به کالا برگ الکترونیکی است را تدوین کنند. طبق اعلام مسئولین ۵ دهک پایین درآمدی جامعه در الویت بهره‌مندی از این طرح‌های تشویقی هستند.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *