بزرگ ترین سقوط شاخص بورس در تاریخ بازار سهام تهران [+عکس]

یکی از اخبار بسیار عجیب اقتصادی اخیر، بزرگ ترین سقوط شاخص بورس در تاریخ بازار سهام تهران است که شوک بسیار بزرگی به فعالان صنعت بورس وارد کرد.

در 2 ساعت ابتدایی معاملات روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه، ریزش شدید بازار بورس را شاهد بودیم و شاخص کل با افت 122 هزار واحدی به سطح 2 میلیون و 317 هزار واحد رسیده است تا بزرگترین قرمز شدن بازار بورس تهران در کل دوره 56 ساله فعالیت خود را تجربه کند. 5 درصد افت وحشتناک بازار بورس شاخص کل دومین ریزش بزرگ درصدی تاریخ بازار محسوب می‌شود که در 8 سال گذشته تکرار نشده بود.

بزرگ ترین سقوط شاخص بورس

بزرگ ترین سقوط شاخص بورس
بزرگ ترین سقوط شاخص بورس, قرمز شدن بازار بورس تهران

شاخص کل هم وزن نیز با 35 هزار واحد کاهش به سطح 804 هزار واحد رسیده است. شاخص کل فرابورس نیز با افت زهار و 323 واحدی در سطح 29 هزار و 467 واحد ایستاده است.

ریزش شدید بازار بورس

در ادامه می‌توانید عکسی از قرمز شدن بازار بورس تهران را مشاهده نمایید:

بزرگ ترین سقوط شاخص بورس
بزرگ ترین سقوط شاخص بورس, افت وحشتناک بازار بورس

دیروز نماد‌های فولاد، فارس، فملی، کگل، کچاد، شپنا، وغدیر، پارسان، شستا و شبندر بیش‌ترین اثر را در افت شاخص کل بورس دارند. در فرابورس نیز مارون، آریا، کگهر، وسپهر و هرمز شاخص کل را پایین کشیده‌اند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس پی‌پاد صدرنشین است و خساپا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای خاور، فرود و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *