کد رهگیری اجاره رایگان ؛ آموزش صفر تا 100 دریافت کد رهگیری رایگان [+فیلم آموزشی]

قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان شد. در ادامه با ما و نوشتار کد رهگیری اجاره رایگان همراه بمانید تا هر آنچه که باید بدانید را با آگاهی شما برسانیم.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور با هدف امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده و کاهش هزینه‌ها اقدام به راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه ثبت اجاره مسکن کرد که براساس آن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری بدون مراجعه به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شده است.

همانطور که اشاره کردیم قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای موجر و مستاجر رایگان شده و در ادامه شما همراهان عزیز می‌توانید مراحل ثبت قرارداد اجاره در سامانه معاملات املاک و مستغلات را در کنار ما آموزش ببینید.

کد رهگیری اجاره رایگان

آموزش صفر تا 100 دریافت کد رهگیری رایگان

هنگام انجام معاملات ملکی قولنامه ای دریافت کد رهگیری ملک و یا کد پیگیری اجاره نامه یکی از موارد الزامی می‌باشد زیرا دریافت این کد مزایای بسیاری برای طرفین معامله به همراه خواهد داشت. دریافت کد رهگیری برای تمام قراردادهای ملکی به عنوان مثال ثبت اجاره نامه اجباری بوده و به هیچ وجه اقدام به دریافت این کد اختیاری نمی‌باشد.

بنگاه نروید؛ قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای موجر و مستاجر رایگان شد. به معنای دیگر هم اکنون مستاجر و موجر می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند. از طریق لینکی که در ادامه در اختیار شما قرار گرفته می‌توانید اقدام کنید:

سامانه کد رهگیری رایگان

بر این اساس در اولین فاز شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌‌ مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره‌‌ واحد مسکونی مورد معامله‌‌ خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌‌ الکترونیکی آن را دریافت کنند.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد. این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده و مبر مبنای این بند قانونی «رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.»

مراحل ثبت قرارداد اجاره در این سامانه بسیار ساده تعریف شده و در گام اول باید پس از تایید مدارک هویتی برای ورود به سامانه بر روی گزینه ایجاد قرارداد کلیک شود.

مراحل ثبت قرارداد اجاره
مراحل ثبت قرارداد اجاره

پس از آن با ثبت اطلاعات موجر، اطلاعات ملک، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفیت، ثبت قبوض و در نهایت ثبت اطلاعات مستاجر، زمینه دریافت کد رهگیری مهیا خواهد شد. از طرفی، امکان استعلام کد رهگیری قراردادهای اجاره مسکن نیز در این سامانه وجود دارد. تصویر زیر را ببینید:

مراحل ثبت قرارداد اجاره
مراحل ثبت قرارداد اجاره

ویدئوی آموزشی دریافت کد رهگیری اجاره رایگان

فیلم آموزشی دریافت کد رهگیری اجاره رایگان را ببینید:

باید بدانید که قراردادهای ثبت شده در این سامانه قانونی بوده و امکان استعلام کد رهگیری قراردادهای اجاره مسکن و پیگیرد در مراجع قضایی را دارد.

موجران و مستاجران برای انعقاد قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری رایگان می‌توانند به تارنمای (https://srem.ir/) مراجعه کنند.

توضیحات تکمیلی ؛ کد رهگیری املاک چیست

کد رهگیری املاک چیستکد پیگیری جهت امنیت بخشیدن به معاملات ملکی قولنامه ای است زیرا طی بررسی های دولت به دلیل نداشتن اعتبار کافی قرارداد های دست نویس در معاملات ملکی بخشنامه ای از سوی دولت در سال 1387 برای اصناف و بازرگانان صادر شد. در بخشنامه دولت ذکر شد که تمامی مشاورین املاک الزام به ثبت تمام معاملات ملکی قولنامه ای خود اعم از ثبت قرار داد های خرید و فروش املاک و رهن و اجاره ملک را می بایست در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت نموده و استعلام مبایعه نامه و کد رهگیری مربوط به ملک را دریافت نمایند. افراد نیز با استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری به راحتی می توانند استعلام بدهی به شهرداری و یا بانک ها برای ملک مورد نظر را دریافت نمایند. مشاورین املاک در تصویر زیر می توانند این بخشنامه را ملاحظه نمایند
کد رهگیری املاک چیست

کد پیگیری جهت امنیت بخشیدن به معاملات ملکی قولنامه ای است زیرا طی بررسی های دولت به دلیل نداشتن اعتبار کافی قرارداد های دست نویس در معاملات ملکی بخشنامه ای از سوی دولت در سال 1387 برای اصناف و بازرگانان صادر شد.

در بخشنامه دولت ذکر شد که تمامی مشاورین املاک الزام به ثبت تمام معاملات ملکی قولنامه ای خود اعم از ثبت قرار داد های خرید و فروش املاک و رهن و اجاره ملک را می بایست در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت نموده و استعلام مبایعه نامه و کد رهگیری مربوط به ملک را دریافت نمایند. افراد نیز با استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری به راحتی می‌توانند استعلام بدهی به شهرداری و یا بانک ها برای ملک مورد نظر را دریافت نمایند. مشاورین املاک در تصویر زیر می توانند این بخشنامه را ملاحظه نمایند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *