ببینید: عکس های جنگنده شبح آسمان نیرو نظامی ایران

به تازگی عکس های جنگنده شبح آسمان نیرو نظامی ایران منتشر شده است. در ادامه می‌توانید جنگنده قدرتمند شبح آسمان را مشاهده کنید.

عملیات H3، یکی از عملیات‌های هوایی مهم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ ایران و عراق بود. از این عملیات به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های هوایی دنیا که به نام فانتوم‌ها ثبت شده‌است، یاد می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های جنگنده شبح آسمان می‌پردازیم.

عکس های جنگنده شبح آسمان نیرو نظامی ایران

عکس های جنگنده شبح آسمان نیرو نظامی ایران
جنگنده قدرتمند شبح آسمان

در این عملیات، به نیروهای ایرانی هیچ خسارتی وارد نشد، اما در مقابل بیش از ۴۸ فروند هواپیمای عراقی از بین رفتند. از این رو، از این عملیات به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات‌های تاریخ جنگ‌های هوایی نام برده می‌شود. فانتوم در مقایسه با دیگر هواپیماهای هم‌دوره خود، یک غول بود.

جنگنده فانتوم، ابعاد بزرگی دارد و دو موتور بزرگ جنرال‌الکتریک J۷۹، برروی آن نصب هستند. این هواپیما با وجود وزن بالایش می‌تواند با سرعت ۲.۲ ماخ پرواز کند و به ارتفاع ۶۰ هزار پایی برسد. اندکی بعد از اولین پرواز این جنگنده در ماه می سال ۱۹۵۸، شانزده رکورد جهانی را شکست؛ از جمله صعود به ارتفاع ۹۸ هزار پایی در سال ۱۹۵۹ و رکورد سرعت را با ۱۶۰۶ مایل در ساعت درسال ۱۹۶۱ شکست.

ویژگی‌های جنگنده شبح آسمان

سایز و قدرت موتور فانتوم، این امکان را برای این جنگنده فراهم کرد که بتواند حجم بار قابل توجهی را حمل کند. فانتوم F۴ قابلیت حمل ۸هزار کیلوگرم موشک، بمب و مخازن سوخت خارجی را داراست. این در حالی است که هواپیمای میراژ تنها می‌تواند 4500 کیلوگرم بار حمل کند و ظرفیت MiG-21 ، تنها 1350 کیلوگرم است.

F4 به علاوه می‌توانست بار بمب یک بمب‌افکن B29 جنگ جهانی دوم و چهار برابر حجم بار یک هواپیمای B17 را حمل کند. در نبردهای هوایی، فانتوم می‌تواند چهار موشک گرمایاب AIM-8 Sidewinder را حمل کرده و همراه با آن، چهار موشک رادار نیمه فعال AIM-۷ Sparrow را نیز جابجا کند.

همه این ویژگی‌ها، فانتوم را تبدیل به یکی از ارزشمندترین و همه‌کاره‌ترین هواپیماهای جنگی جهان تبدیل کرده که توانایی انجام نبردهای هوا به هوا و هوا به زمین را داراست.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *