همنواز

فوری: شناسنامه الکترونیکی برای افراد بالای 18 سال فاقد شناسنامه صادر می‌شود!

ثبت‌نام شناسنامه‌ الکترونیکی ؛ به تازگی خبر رسیده است که افراد بالای 18 سال که فاقد شناسنامه هستند می‌توانند شناسنامه الکترونیکی دریافت کنند.

یکی از شعارها و وعده‌های دولت مردمی سیزدهم، تشکیل دولت الکترونیکی و چابک‌سازی امور بود، از این رو به منظور تحقق این وعده ثبت‌نام افراد ۱۸ سال بدون شناسنامه الکترونیکی شد. در ادامه مطلب با خبر شناسنامه الکترونیکی همراه ما بمانید.

ثبت‌نام شناسنامه‌ الکترونیکی

  • نحوه دریافت شناسنامه الکترونیکی

به گزارش منابع خبری:

رییس سازمان ثبت احوال کشور از راه اندازی سامانه الکترونیکی جهت ثبت نام فاقدین شناسنامه خبر داد.

سازمان ثبت‌احوال کشور در راستای تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کرده است که تا حداکثر شش ماه آینده تمام افراد بدون شناسنامه شناسه اختصاصی و کارت شناسایی موقت خود را در جهت دریافت خدمات دریافت کنند. هوشمندسازی، چابک‌سازی، اصلاح فرآیندها، حذف فرآیندهای زائد و بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین در مسیر هوشمندسازی از اولویت‌های سازمان ثبت‌احوال برای سال جاری در نظر گرفته شده است تا خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها ارائه شود.

سایت دریافت شناسنامه الکترونیکی

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت http://faghedin.sabteahval.ir به منظور ثبت نام شناسنامه الکترونیکی اقدام کنند. همچنین ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان بوده که می‌طلبد تمام واحدها همکاری لازم با حوزه فناوری سازمان ثبت‌احوال را داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با تأکید بر اینکه با این کار امکان شناسایی تمام اشخاص حقیقی ایرانی و یا مدعی تابعیت ایران بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌شود، ادامه داد: تاکنون اطلاعات بیش از ۹ هزار نفر از افراد بدون شناسنامه ثبت شده است، همچنین در جهت دریافت درخواست کارت ویژه افراد بدون شناسنامه شامل اخذ اطلاعات نشانی تصویر چهره و بیومتریک اقداماتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *