اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی [+جزئیات]

اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی خبرساز شد. جیرانی : این همه نظارت شدنی نیست آنهم با دهه هشتادی‌ها!

معترض بودن فریدون جیرانی بر نظارت کردن صدا و سیما به شبکه خانگی تحت عنوان فریدون جبرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه خانگی اعتراض کرد با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. این فیلمساز روز دوشنبه 12 با حضور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نظارت قبل از نمایش آثار گلایه کرد و گفت:

این همه نظارتی که آقای مقیسه می‌گوید شدنی نیست آن‌هم با نسل دهه هشتادی‌ها.

اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی

اعتراض جیرانی شبکه نمایش خانگی

اعتراض جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی اتفاق جنجالی این روزهای سینما و تلویزیون است. همچنین  ویدئوی گلایه جیرانی از صدا و سیما ، از دیروز مدام در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است.

اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی

جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه خانگی معترض شد

فریدون جیرانی چهره شناخته شده ایرانی در حوزه کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و مجری گری و کارشناسی فیلم است. تا انتها نوشتار اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی همراه فیگار بمانید.

به گزارش فیلم‌نیوز، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما تشکیل شده بود، فریدون جیرانی به عنوان یکی از حضار در این جلسه است، جیرانی به محمدرضا جعفری جلوه ، یکی از اعضای این شورا می‌گوید

در سال ۲۰۲۳ و در سال ۱۴۰۲ این همه نظارتی که آقای مقیسه می‌گویند به خدا شدنی نیست آن هم با نسل دهه هشتادی‌ها، نسلی که عوض شده. آقای جلوه شما یه کاری بکنید. این نظارتی که الان آقای مقیسه مطرح کردند، قبل از نمایش است. شما افغانستان و کره شمالی را کنار بگذارید؛ می‌توانید کشوری را مثال بزنید که این شیوه نظارت را قبل از نمایش دارد؟ اگر بتوانید برای من مثال بزنید… فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا این شیوه نظارت را قبل نمایش وجود داشته باشد.

تا انتها نوشتار اعتراض فریدون جیرانی به نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی همراه فیگار بمانید.

بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence + بیوگرافی

همچنین این فیلمساز ادامه می‌دهد:

«شما آدم آگاهی هستید، آیا این شیوه نظارت می‌تواند کمک کند؟ شما خودتان با آگاهی خودتان بررسی کنید. من روی سخنم فقط با شماست آقای جلوه؛ شما یک دوره در دوره آقای احمدی‌نژاد از دولت اصلاحات و به دولت احمدی‌نژاد دیزالو کردید و با اقداماتتان باعث شدید ما اهالی سینما از شما راضی شویم. هم روشنفکری را حفظ کردید هم اعتقادات را. هیچ جای دنیا چنین نظارتی وجود ندارد.»

فریدون جیرانی کار هنری خود را از تئاتر و با بازی در نمایش “عصمت” در سال 1351 شروع کرد و توانست در سال 1352 عضو سینمای آزاد مشهد شود. وی حضور در سینمای حرفه‌ای را با نوشتن فیلم‌نامه فیلم “آفتاب نشین‌ها” در سال 1360به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده تجربه کرد که در آن زمان 30 سال سن داشت.

بهترین فیلم ها و سریال های کمدی سیاه جهان + 2023

با خبرساز شدن اعتراض جیرانی به صدا و سیما در راستای شبکه خانگی عده‌ای از عملکرد او تقدیر کرده‌اند و ابراز  امیدواری کرده‌اند که سایر کارگردان‌ها هم نسبت به این شرایط معترض شوند.

بعضی دیگر از کاربران نوشتند همه آنهایی که مسئول نظارت هستند هم به محتوای صحبت‌های جیرانی اشراف کامل دارند اما در عمل به شیوه دیگری رفتار می‌کنند. برخی هم از نظارتها حمایت کرده و توضیح داده‌اند که سوژه بعضی سریال‌ها مناسب خانواده‌ها نیست و نظارت باید وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *