سریال “عاشورا 31 ل” به کارگردانی هادی حجازی‌فر روی آنتن رفت

قسمت اول از سریال “عاشورا 31 ل” به کارگردانی هادی حجازی‌فر، در تاریخ 27 مرداد روی آنتن رفت.

این قسمت بیشتر درباره زندگی خانوادگی و معرفی شخصیت شهید باکری تمرکز دارد. حجازی‌فر در ابتدای کار تلاش کرده تا مخاطبان را با ویژگی‌های اصلی شخصیتی این شهید آشنا کند. در آغاز، شهید باکری را در حال انجام یک عملیات در آبادان در سال 1359 می‌بینیم، سپس به یک فیلم قدیمی درون ویدئو منتقل می‌شویم که تیتراژ قسمت را آغاز می‌کند. داستان اصلی این قسمت در شهرداری ارومیه در مهرماه سال 1359 آغاز می‌شود، جایی که مهدی باکری مشغول کار است.

سریال “عاشورا 31 ل” به کارگردانی هادی حجازی‌فر روی آنتن رفت

زمان پخش سریال عاشورا از شبکه یک سیما + [خلاصه داستان و بازپخش]

کارگردان از ابتدا سعی کرده تا مخاطبان را با ویژگی‌های مهم شخصیتی این شهید آشنا کند. ابتدا او را در نقش شهرداری مشاهده می‌کنیم ولی زمانی که با مشکلات مردم روبه‌رو می‌شود، میز را ترک می‌کند و خودش برای حل مشکلات اقدام می‌کند.

قابل توجه است که حجازی‌فر با اینکه برای معرفی این شخصیت، بر روی ویژگی‌های مثبت شهید باکری تمرکز کرده است، اما نتیجه کارش به هیچ وجه شعاری نشده است. بخشی از این مسئله به خاطر وجود موقعیت‌های کمدی است که در برخی قسمت‌ها قرار گرفته است.

حجازی‌فر در نقش مهدی باکری، شیرینی همیشگی‌اش را حفظ کرده و هم در دیالوگ‌ها و هم در نگاه و رفتار، رگه‌هایی از شوخ‌طبعی را نشان می‌دهد.

ژیلا شاهی که به خاطر بازی در نقش مژگان در سریال “پوست شیر” به شدت توجه می‌شود، در این قسمت هم موفق شده به یکی از شخصیت‌های برجسته سریال تبدیل شود. او در نقش نامزد شهید باکری، علاوه بر ایفای نقش جدی، شیرینی خاص خود را نیز به ارمغان می‌آورد.

ماجرای خواستگاری و خرید عروسی و مراسم ازدواج در قسمت اول،مربوط به شخصیت شهید باکری و نامزد او است. این مراسم به صورت سنتی و با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود و در آن زمان، مهدی باکری در حال انجام وظایف خود در شهرداری است. به تدریج، مشکلات خانوادگی و زندگی روزمره شهید باکری نیز در قسمت نمایش داده می‌شود.

در کل، قسمت اول سریال “عاشورا 31 ل” با معرفی شخصیت شهید باکری و زندگی او آغاز می‌شود و تمرکز اصلی بر روی زندگی خانوادگی و وظایف او در شهرداری قرار دارد. همچنین، عناصری از کمدی نیز در برخی قسمت‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *