فیلم رگبار بهرام بیضایی در جشنواره تلوراید آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود! +[جزئیات]

فیلم رگبار بهرام بیضایی در جشنواره تلوراید آمریکا به نمایش در‌خواهد‌ آمد. فیلم رگبار، یکی از معروف‌ترین آثار بهرام بیضایی کارگردان ایرانی است.

نسخه ترمیم‌شده فیلم رگبار، یکی از معروف‌ترین آثار بهرام بیضایی در دوره جدید جشنواره فیلم تلوراید آمریکا به نمایش درآمده است. در ادامه مطلب با خبر فیلم رگبار جشنواره تلوراید همراه ما بمانید.

فیلم رگبار بهرام بیضایی در جشنواره تلوراید آمریکا

فیلم سینمایی رگبار در جشنواره تلوراید آمریکا

به گزارش منابع خبری:

جشنواره بین‌المللی فیلم تلوراید آمریکا بخش ویژه‌ای را به آثار سینمایی “مارتین اسکورسیزی” اختصاص داده است.

این بخش شامل نمایش نسخه ترمیم‌شده چند فیلم سینمایی، از جمله “رگبار” محصول سال ۱۹۷۲ به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی می‌شود. “رگبار” که نخستین فیلم بلند سینمایی ساخته بیضایی در سال ۱۳۵۱ شمسی است، داستانی عاشقانه را در یک محله فقیرنشین روایت می‌کند و با بازی پرویز فنی‌زاده، پروانه معصومی، منوچهر فرید، جمشید لایق، محمّدعلی کشاورز، رقیه چهره‌آزاد، پروین سلیمانی و حسین کسبیان ساخته شده است.

نسخه ترمیم شده فیلم رگبار

فیلم رگبار بهرام بیضایی در جشنواره تلوراید آمریکا

تاریخ جشنواره تلوراید آمریکا

نسخه ترمیم‌شده این فیلم پیش‌تر در سال ۲۰۱۲ در جشنواره سینما ریترواتو در ایتالیا و سان‌فرانسیسکو به نمایش درآمده بود. پنجاهمین جشنواره فیلم تلوراید از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۴ سپتامبر (۹ تا ۱۳ شهریور) در آمریکا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم تلوراید آمریکا یکی از معتبرترین و مهمترین جشنواره‌های فیلم در آمریکا و جهان است. این جشنواره هر ساله در شهر پارک سیتی، ایالت وایومینگ برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این جشنواره هر سال متغیر است، اما معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فیلم رگبار بهرام بیضایی در جشنواره تلوراید آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *